• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dołącz do Gdyńskiej Masy Krytycznej

Krzysztof Kochanowicz
21 marca 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Dołącz do Gdyńskiej Masy Krytycznej, w piątek 30 marca w godzinach 17.oo - 20.oo Dołącz do Gdyńskiej Masy Krytycznej, w piątek 30 marca w godzinach 17.oo - 20.oo

W przyszły piątek Śródmieście Gdyni zostanie opanowane przez rowerzystów. W ramach tzw. Masy Krytycznej zamanifestują oni swoje niezadowolenie z miejskiej polityki rowerowej i stanu dróg rowerowych. Wydarzenie ma też zachęcić mieszkańców do częstszego wybierania roweru, jako alternatywy dla zatłoczonego i stojącego w korku auta.



Pobierz uśmiech i dołącz do nas podczas! Pobierz uśmiech i dołącz do nas podczas!
Masa Krytyczna przejedzie głównymi ulicami Gdyni. Jak zapowiadają organizatorzy dokładny przebieg będzie podany do publicznej wiadomości na kilka dni przed imprezą. Na razie wiadomo jedynie, że zacznie się przed dworcem Gdynia Główna zobacz na mapie Gdyni o godz. 17. Z pewnością demonstracja spowolni ruch aut w centrum miasta, dlatego inicjatorzy Masy Krytycznej zachęcają żeby tego dnia do pracy, szkoły czy na zakupy wybrać się właśnie rowerem!

- Przejazd jest oficjalnie zgłoszony. Organizatorzy przypominają, że to nie jest wyścig. - Jedziemy tak, by wszyscy, niezależnie od wieku i kondycji, mogli nadążyć. Staramy się utrzymywać prędkość 10-12 km/h, nie przyspieszamy i nie hamujemy gwałtownie, przepuszczamy pojazdy uprzywilejowane i inne wskazane przez organizatorów, nie jeździmy po wysepkach i chodnikach - czytamy na stronie organizatorów.

Czy Masa Krytyczna to dobry sposób na zachęcenie do korzystania z roweru?

Na przejazd warto zabrać migające diody i wszelkie dostępne odblaski. Żaden widok nie może się bowiem równać z kilkuset rowerami po zmroku, z kilkuset migającymi czerwonymi diodami i błyszczącymi odblaskowymi taśmami.

Największą atrakcją ma być wyjątkowy klimat przejazdu w kilkusetosobowym peletonie po ulicach, po których normalnie jeździ się tylko samochodem. Udział zapowiedziały już dziewczyny z 4SKATING TEAM i kilka wyczynowych teamów MTB. Inspiracją będzie atmosfera zeszłorocznego Wielkiego Przejazdu Rowerowego, który w tym roku odwiedzi Gdynię już 3 czerwca. Mimo całkowitej apolityczności imprezy dało się zauważyć zainteresowanie niektórych radnych i osób z pierwszych stron gazet.

Zdaniem członków Stowarzyszenia Rowerowa Gdynia, polityka rowerowa ich miasta niestety nie działa.

- Kilka lat doświadczeń z miastem pozwala nam ocenić, że Prezydent Wojciech Szczurek nie traktuje poważnie idei zrównoważonego transportu. Nie trzeba głębokich analiz, żeby na miejskiej mapie zobaczyć w centrum rowerową czarną dziurę. Przyszłość, czyli nowe projekty inwestycyjne, nawet na etapie koncepcyjnym, promują transport samochodowy, indywidualny. Ewidentne absurdy drogowe tj. Zdublowana Estakada, brak ciągłości dróg dla rowerów na Drodze Gdyńskiej są przykrywane propagandowymi hasłami o zgodności z prawem i mitycznych normach unijnych - stanowisko Rowerowej Gdyni nie pozostawia złudzeń.

Symbolem marcowej Masy Krytycznej będzie sztuczny uśmiech do wykonania we własnym zakresie:
1) wydrukuj uśmiech,
2) wytnij uśmiech,
3) wycięty uśmiech zamontuj na gumce recepturce
4) Ubierz uśmiech jak w  teledysku T.LOVE "Jest super".

Szczegółowe wyzwania Stowarzyszenie Rowerowa Gdynia opisuje wokół wirtualnych narzędzi prowadzenia polityki rowerowej miasta, tj.:

- Pełnomocnik prezydenta ds. komunikacji rowerowej, dr Marcin Wołek sam publicznie deklaruje, że nawał obowiązków (radny, szef komisji, wykładowca, ekspert) nie pozwala mu na zajmowanie się bieżącą polityką rowerową. Zapowiadane projekty strategiczne, tj. uchwała Rady Miasta w sprawie polityki rowerowej pozostała listą życzeń bez rzeczowej debaty.
- Miejska Rada Rowerowa jest ignorowana przez Prezydenta Wojciecha Szczurka. W tym roku już drugi raz nie zebrała się wcale, a ustalenia podejmowane na jej forum są w ogromnej większości niedotrzymywane. Najważniejsze kwestie, np. powołanie Oficera Rowerowego nie są w ogóle na forum Rady omawiane.
- Miejskie drogi rowerowe są projektowane wbrew zamówionym wcześniej przez miasto standardom technicznym. Ogromna większość z inwestycji w ramach dofinansowania unijnego nie była społecznie skonsultowana bądź - jak w przypadku np. ul. Kartuskiej - sugestie SRG zostały całkowicie zignorowane. Jako wymówkę podaje się zbyt niską rangę prawną wspomnianych dokumentów, które zostały przecież przez Gdynię zamówione i opłacone.

Rowerowa Gdynia widzi też plusy:

Chwalimy udaną, na tle bezczynności pełnomocnika, współpracę z ZDiZ - zarządcą miejskich dróg. Spotykamy się regularnie i argumentujemy w sprawach spornych. Każde spotkanie kończy się formalną notatką, dzięki której zachowujemy ciągłość omawianych spraw. Dzięki przychylności dyrektora Macieja Karmolińskiego udało nam się m.in. otworzyć nieużywany od kilku lat parking rowerowy przy SKM Redłowo, zlikwidować kilka absurdów na orłowskim odcinku al. Zwycięstwa. Dzięki rozmowom z ZDiZ jesteśmy też na finiszu oficjalnego przyjęcia Standardów Rowerowych. Chodzi o zalecenia dla projektantów pracujących nad nowymi inwestycjami.

Poprawił się też stan Gdyńskiej Mapy Dróg rowerowych - w tym projekcie współpracowaliśmy z Nadleśnictwem Gdańsk. Z leśnikami pracujemy też razem nad poprawą standardów szlaków leśnych, ponieważ miasto zatrzymało się na etapie stawiania w lesie drewnianych wiat bez śmietników i zachętą, żeby dojeżdżać do pracy i szkoły po trasach dla wyczynowców.

Stowarzyszenie Rowerowa Gdynia chce organizować Masy Krytyczne w każdy ostatni piątek miesiąca. Czy to wydarzenie stanie się miejską tradycją do czasu, aż Gdynia stanie się rowerową Kopenhagą?

Opracował:

Wydarzenia

Gdyńska Masa Krytyczna (13 opinii)

(13 opinii)
zajęcia rekreacyjne

Opinie (352) ponad 10 zablokowanych

  • Blokujemy Blachosmrody (2)

    Blokujemy buraków w BLACHOSMRODACH, niech żyje wolność !!! :-)

    • 0 4

    • wolnosc dla wybranych rzecz jasna

      • 0 0

    • rower power, Qrde blaszka!

      oby tylko nie było wypadków, te bruki po bokach 10lutego mnie niepokoją...

      • 1 1

  • Rower tak, masa krytyczna nie wiem (3)

    Czy masa krytyczna na pewno jest najlepszym środkiem?
    Uderza de facto z kierowców którzy będą się tylko wkurzali i przez to nie lubili rowerzystów. Czy zamysłem jest zeby ci wkurzeni kierowcy poszli do Prezydenta miasta i mu powiedzieli zeby w koncu wybudował więcej dróg rowerowych bo oni mają dość rowerzystów na drogach?

    • 8 4

    • Z dotychczasowego chamstwa gdy jeżdżę poza i w godiznach szczytu nie na masie ...
      To można jeszcze bardziej mnie nienawidzić za to że jadę rowerem ?
      Jak to się objawi ?.. od razu wyjmie ktoś pistolet zamiast przejeżdżać 10cm ode mnie z prędk. 100km.h w miejscu gdzie obowiązuje 50km/h trąbiąc ?

      • 1 1

    • potrzebne są środki nie tylko najlepsze

      ważne, by były przekonywujące

      • 1 0

    • Wystarczy, że powiedzą mu o dziurach i źle skomunikowanych skrzyżowaniach

      • 0 0

  • Nie kocha nas Szczurek, nie kocha nas skarbnik miasta. (1)

    Przecież migamy się od podatku za parkowanie w strefie centrum.
    W strefie płatnego parkowania nie chodzi o ograniczenia blaszanek w centrum. Tylko o wpływ KASY. Niektóre gminy robią to na fotoradarach.

    • 5 3

    • Odwiedź Amsterdam albo Kopenhagę i zaparkuj obok centrum ale weź 10x kasy.
      O wjezdzie do Centrum to zapomnij nawet rowerem.

      • 0 0

  • A tak naprawdę stowarzyszeniu chodzi o to aby etatyzować politykę z jego kolesiów, kosztem innych pilnych gdyńskich potrzeb. (8)

    Jak rozwój ekologicznego i zrównoważone transportu publicznego (trolejbusy, autobusy na gaz, tramwaje wodne,..)
    Dalszy rozwój i poprawa leśnych ścieżek międzydzielnicowych.
    Dopracowanie kompleksowej infrastruktury rowerowej(węzły przesiadkowe przyjazne dla pasażerów i rowerów,...).
    A w tym; Infrastruktura rowerowa połączona z węzłami przesiadkowymi:
     wpływa na zwiększenie częstotliwości łączenia środków transportu publicznego w tym zrównoważonego(trolejbusy, auto-gaz,...) i rowerów;
     pozwala pasażerom zmienić dotychczasowy środek transp.na bardziej zrównoważony;
     częściej zmienić i zwiększyć elastyczność łańcucha podróży w zależności od potrzeby;
     po wprowadzeniu TRISTA-ra usprawnienia zarządzania przestrzenią w często zatłoczonym obszarze w okolicach węzłów przesiadkowych i głównych tras
     zapewnia miejsca na właściwy odpoczynek higienę, ale i wypożyczalnie i punkty naprawy i serwisowania, parkingi rowerów;
     położenie np. niebieskiego asfaltu, co stanowiłoby atrakcyjne wypromowanie morskiej Gdyni i zaznaczenia ciekawych punktów dla turystów (oferując nowy środek transportu lub aktywizacji ruchowej i mobilnego wypoczynku);
     nowy plan ścieżek rowerowych musi ożywić okolicę zwłaszcza TPK;
     powinien przygotowany być tak aby prowadził do zmniejszenia zapotrzebowania na podróże samochodami; zmniejszył konieczność używania samochodów.

    Gdynia nie ma pieniędzy, aby powielać błędy innych w zakresie kompleksowego i najlepszego przygotowania infrastruktury innowacyjnej dróg rowerowych. A Masa masą może tylko pomóc w polityce rowerowej

    • 5 13

    • Pytanie (5)

      Panie Bezstronny, Mam pytanie, jakie przesłanki doprowadziły do takiej konkluzji? "A tak naprawdę stowarzyszeniu chodzi o to aby etatyzować politykę z jego kolesiów, kosztem innych pilnych gdyńskich potrzeb."

      Pozdrawiam,
      Michał Włoch SRG

      • 7 1

      • P.Michale (4)

        tak czytam Wasze wypowiedzi i przeraża mnie fakt, że nic innowacyjnego i funkcjonalnego nie chcecie wprowadzić w naszej wspaniałej Gdyni, a tylko chcecie wzorem Gdańska walczyć o "oficera rowerowego"? Nawet kosztem ogólnego bezpieczeństwa uczestników ruchu - kiedyś szerzej nt. pisałem zahaczając o Gambit.

        Jako stowarzyszenie - ciekawy jestem czy zainteresowaliście się współpracą pomiędzy partnerami sektora publicznego i prywatnego ( a Gdynia jest miastem prywatnym) przy instalacji i uruchomieniu TRIST-ara umożliwienia wdrażania innowacyjnych i nowatorskich rozwiązań, rak aby efekty były długoterminowe
        oraz wpływu na funkcjonowanie sektora publicznego. Tak aby te centra zarządzania ruchem, zwiększały efektywność ruchu rowerowego i redukując koszty.
        Czy znowu staniecie na Trasie Kwiatkowskiego czy Bazie Kontenerowej i będziecie slalomem wymijać TIRy robić sobie hucpę medialną i szum wokół siebie a zero pożytku. Gdzie macie zidentyfikowany i przemyślany odpowiedni modelu (może jakiś link?) oczywiście korespondujący w finansowania i zarządzania aby miał kluczowe znaczenie dla procesu wdrażania, ulepszania lub modernizowania i był konkurencyjny np. do samochodowego.
        Z możliwą do realizacji metodą prawną, budowy finansowania projektu i bieżącego funkcjonowania (eksploatacji)takich ścieżek. A także stworzenie roboczej platformy wymagającej współpracy partnerów z sektorów publicznego i prywatnego a i edukacji oby na tych ścieżkach zaistniała wysoka kultura komunikacyjna, fizyczna,.... Taka współpraca stwarza możliwość dzielenia obciążeń nie tylko finansowych i ryzyka, ale pozwala w całorocznym wykorzystywaniu w końcu drogich ścieżek. Aby nie było tak jak w Gdańsku, że ścieżki są zbudowane nie tam gdzie są potrzebne a do tego mało funkcjonale a prawie pół roku zasypane przez śnieg, piasek czy wodę. Latę wykorzystywane przez łyżworolkarzy.
        Tego typu modele mnie nie interesują, tylko stosowane w różnych ciekawych projektach związanych z szeroko rozumianymi potrzebami i ułatwieniami. Tak aby ich skuteczność mimo zróżnicowania dążyła do odpowiedzialności poszanowaniu bezpieczeństwa, ułatwieniu w pokonywaniu trudności mimo uzależnienia od warunków topograficznych Gdyni, ale i prawnych,i finansowych czy kulturowych.

        I nie sądzę, aby władzą Gdyni zależało na wykluczaniu rowerzystów, bo zazwyczaj przedstawiciele tej władzy nawiązują współpracę z organizacjami, które coś dobrego chcą zrobić bo sukces ich to i sukces obopólny. Także przekładający się na miejskie finanse, póki co, aby to zasiniało musimy mieć dobrych konsultantów, inżynierów, dostawców technologi i materiałów, zarządców takich dróg rowerowych i operatorów komunikacji( jak również; turystyki rowerowej, rekreacyjnej, rehabilitacyjnej, sportowej,...).

        • 1 7

        • (1)

          Panie Bezstronny, nie odpowiedział Pan na moje pytanie dotyczące "kolesiów". Powstanie stanowiska oficera rowerowego, którego Pan się "uczepił", jest jednym z postulatów SRG i powinno być elementem pro-rowerowej polityki miasta. Nie namawiamy do powstawania nowych etatów. Nie zawsze nowe kompetencje muszą być powiązane z powołaniem nowego etatu, przecież można utworzyć stanowisko poprzez zmianę modeli kompetencyjnych w ramach istniejącej struktury organizacji.

          Stanowisko oficera rowerowego przyjęło się nie tylko w większości dużych polskich miast, ale i w mniejszych miejscowościach jak Tczew czy nawet gmina Trąbki Wielkie. Nie jest to remedium na wszystkie problemy komunikacyjne miast, ale s z a n s a na krok w dobrym zrównoważonego rozwoju komunikacji w mieście!

          Pozdrawiam i zachęcam do dzielenia się przemyśleniami na naszym forum,

          Michał Włoch - SRG

          • 7 2

          • Powołanie Ogrodnika Miejskiego i jego budżet

            Najlepiej świadczy o tym co jest ważniejsze w Gdyni PR czy BIKE

            • 1 0

        • człowieku w jaki sposób przyciski na przejazdach rowerowych jakie są na większości skrzyżowań w ciągu Morskiej mają zwiększać efektywność ruchu rowerowego ciągłe zatrzymywanie się wciskanie przycisków i oczekiwanie nie wiem ile czasu na zielone światło kiedy równolegle jadące samochody mają zieloną falę to jest utrudnianie ruchu rozpraszanie energii rowerzystów i zniechęcanie ich do korzystania z dróg rowerowych tanie bajery w postaci niebieskiego asfaltu nie zmieniają faktu idiotycznie przeprowadzonej drogi rowerowej z mnóstwem punktów kolizyjnych.Tak poprzez takie "dróżki" rowerowe próbujecie wyrzucić trekingowców czy kolarzy z ulic na które mają przygotowane rowery bo przecież jest przepis jest g.. wniana droga rowerowa więc musisz z niej korzystać robicie pod górę rowerzystom z największymi umiejętnościami i przejechanymi tysiącami km o czym może taki stępa wiedzieć jak on nawet prosto pojechać 50 m nie umie?Póki co inżynierów macie do d... co pokazują wszystkie robione przez was remonty czasem jest tak że lepiej było wcześniej po co na Wzgórzu zostały umieszczone drzewa czy słupy dosłownie na środku drogi rowerowej?To was urzędasy kompromituje ciskacie się jak głupi kiedy ktoś wam pokazuje wasze błędy przemyślcie całą waszą politykę budowania dróg rowerowych na siłę wzdłuż takich ulic jak Pucka Unruga itd

          • 6 3

        • po pierwsze warto mieć ludzi z wyobraźnią a nie tylko wyspecjalizowanych ekspertów

          nie wciskaj innym poglądów, z którymi później walczysz. Przyjedź na masę i proponuj coś rozsądnego, ale nie zapominaj o słuchaniu innych

          • 2 2

    • jeste bezstronny (1)

      jest minus. Oczywiście, od dłuższego czasu, jak zwykle bez czytania. Nie warto.

      • 4 0

      • Gratuluje

        za szczerą i" merytoryczną" wypowiedź, jak z resztą większość na Tym forum.
        Pozdrawiam myślących i dobrze życzących rowerowej i zrównoważonej Gdyni.

        • 0 1

  • Jak sam tytuł tego gniota wskazuje (24)

    nie ma on na celu propagowania zdrowej i bezpiecznej rekreacji , lecz budowanie jakiegoś stukniętego lobby mającego jeszcze bardziej zakorkowanie już nie drożnych ulic. Jedyną reakcją kierowcy podczas 15-tego wyprzedzania tego samego samobójcy, będzie chęć otwarcia drzwi z prawej strony.Namawiajcie do jazdy na rowerze ale tam gdzie jest to możliwe .Indoktrynacja Masy Głupiej mająca na celu wypchnięcie jej na ulice jest jest działaniem nioeodpowiedzialnym.

    • 12 11

    • (22)

      Średnia prędkość rowerzysty 15/20km/h.
      Na dystansie praca-dom (19km) bez łamania przepisów, ulicą lub ścieżką (jeśli jest) wyprzedzam te same auta 3 lub 4 razy.
      Chyba właśnie to jest najbardziej frustrujące dla kierowcy!

      • 10 4

      • (21)

        mylisz się, najbardziej frustrujące dla kierowcy jest to, że musi 3 czy 4 razy wyprzedzać tego samego rowerzystę, który sobie pomyka raz środkiem jezdni, raz ścieżką a raz chodniczkiem , zależy jak wygodniej.

        • 3 3

        • (5)

          A z czego wynika fakt, że musisz tego rowerzystę wyprzedzać, bo Cię on dogania?
          Zgaduję, że jest tak z powodu Twojego czekania na światłach. De facto samochodem poruszasz się więc na tym odcinku z taką samą (lub podobną) prędkością średnią - z tą różnicą, że Ty masz po drodze większą prędkość maksymalną. Czynnikiem spowalniającym są więc tak naprawdę światła, a nie rowerzysta.

          Jeśli chodzi Ci o to, że niektórzy rowerzyści jeżdżą w opisany przez Ciebie sposób - cóż, często jadąc autem wyprzedzam rowerzystów na Al. Zwycięstwa i jakoś nie trafił mi się jeszcze egzemplarz jadący środkiem ulicy. Owszem, zdarzają się różne "kwiatki", ale należą one jednak raczej do mniejszości.

          • 8 1

          • (4)

            swiatla swiatlami, a po kazdych wyprzedzasz tego samego rowerzyste na drodze, na ktorej czesto nie ma warunkow do wyprzedzania

            • 0 3

            • (2)

              Cóż, ale to już naprawdę nie jest winą tego rowerzysty, tylko organizacji ruchu. Być może masz pecha i trafiasz na czerwoną falę, a może to kwestia liczby samochodów i przepustowości świateł sprawia, że czekasz, a rowerzysta Cię dogania.

              Co do warunków do wyprzedzania: są różne rozwiązania. Można budować dla rowerów odrębną "ścieżkę rowerową" (DDR), można wydzielić na ulicy pasy specjalnie dla rowerów, a można też dążyć do uspokojenia ruchu.

              • 5 0

              • (1)

                kwestia jet tego, ze rowerzysta nie stoi w kolejce na swiatlach, tylko rusza z pierwszego miejsca. Ruchu nie uspokoisz, niestety jest to nieodlaczny element naszej cywilizacji. Jestem jak najbardziej za wydzielaniem odrebnych pasow dla rowerzystow czy budowaniem sciezek, przynajmniej na dojezdzie do miasta. Oprocz tego ze jestem kierowca, jestem tez rowerzysta i to zadna frajda jechac rowerem po zatloczonej ulicy, nawet gdyby wszyscy jechali przepisowo 50

                • 3 1

              • dlaczego myślisz, że ruchu nie uspokoisz?

                masa krytyczna jest jednym z wielu przykładów skutecznego uspakajania ruchu. Inne metody to wprowadzenie strefy skrzyżowań równorzędnych, szerokie progi spowalniające, esowanie osi jezdni i wiele innych sposobów.

                • 1 1

            • nie ma obowiązku wyprzedzania rowerzysty

              • 6 3

        • (14)

          To nie są wyścigi

          • 2 4

          • (13)

            to nie są wyścigi, ale ulica. czy to dziwne, ze kierowca chce jechac szybciej niz 15km/h za rowerzysta?

            • 2 2

            • tak chcą nie wszyscy kierowcy (2)

              niektórzy rozumieją, że inne auta bardziej blokują niż rowerzyści. W godzinach szczytu auta jadą wolniej niż piesi chodzą - o tym nie pomyślałeś?

              • 3 4

              • I pięć razy półgłówek

                w46t

                • 0 0

              • chetnie zobacze pieszego o predkosci nawet 30-40 km/h

                • 0 2

            • (8)

              Jak kierowca chce jechać szybciej to jest taki manewr zwany wyprzedzaniem (oczywiście z zachowaniem bezpiecznego odstępu przynajmniej 1 metra od uczestnika ruchu)

              • 7 3

              • (7)

                to przeciez caly czas mowie o wyprzedzaniu, czytaj prosze ze zrozumieniem

                • 1 3

              • (6)

                Jak już wspomniałem, nie jesteś sam na drodze. Jak Ci się nie podoba wyprzedzanie to sprzedaj samochód. Pas drogowy jest dla wszystkich uczestników ruchu.

                • 6 2

              • PĘDŻ JESZCZE KROWY

                po autostradzie

                • 0 1

              • (4)

                rozumiem, ze nie masz samochodu i stad ten bol. tez jestem rowerzysta, ale uwazam, ze ulica jest dla samochodow, a dla rowerzystow powinno sie budowac sciezki rowerowe, zwlaszcza w miescie i na drogach dojazdowych do niego. pchanie sie rowerowem po zatloczonych, dziurawych i jednopasmowych drogach jest dla mnie niezrozumiale zarowno z punktu widzenia kierowcy jak i rowerzysty

                • 4 4

              • (3)

                a co jest dla rowerzysty?Chodnik upstrzony setkami wejść do sklepów wjazdów na posesje przystanków ławek koszy na śmieci?Drogi rowerowe wcale nie są bezpieczne ponieważ każdy poprzeczny przejazd jest miejscem gdzie wg wszystkich statystyk dochodzi do największej liczby wypadków rozumiem durny samochodowy egoisto że dla ciebie byłoby najwygodniej gdyby z ulic zniknęło wszystko poza twoim złomem a którędy jeździć poza miastem?

                • 7 3

              • (2)

                1/ nie mam zlomu
                2/ sam jestes durny
                3/ skoro sie boisz jezdzic drogami rowerowymi, lepiej nie wychodz z domu
                4/ pretensje o niewlasciwe drogi rowerowe do urzednikow, a nie kierowcow
                5/ sa male klamstwa, wielkie klamstwa i statystyki
                6/ moj post powuzej nie dotyczyl "poza miastem" - czytaj uwaznie

                • 3 3

              • (1)

                boję się debilizmów na jakie jestem narażony ponieważ pan projektant uważa że w wąskim zakręcie o kącie 90 stopni miną się bezpiecznie dwa rowery idioci coś naknocą wezmą za to kasę a ja mam się martwić?Ja mam to w d... i robię po swojemu i czuję się bezpiecznie podważasz badania policji ciołku?Jako jedyne miasto w Polsce Warszawa bada takie sprawy i ich wyniki są jak najbardziej zgodne z ocenami wielu ludzi dla których rower to pasja i narzędzie komunikacji bo co o rowerze może wiedzieć samochodowy burak chciałbyś buraku poruszać się po drodze slalomując między przeszkodami wyjeżdżać na przejazdy zza płotów reklam zaparkowanych samochodów?Pretensje za źle budowane drogi do urzędasów a nie rowerzystów że z nich nie korzystają bo ja o żadne ścieżki rowerowe się nie proszę dla mnie one są utrudnianiem życia

                • 4 1

              • też znam dużo wyzwisk, ale do Twojego poziomu argumentów personalnych zniżać się nie zamierzam. Niezmiennie mnie zadziwia jak po chamsku próbuje się innych uczyć kultury

                • 1 2

            • na ulicach jest niewielu takich co jadą 15, 51 to bardziej po ulicach jeżdżą bardziej doświadczeni rowerzyści dla których slalomy między przystankami koszami na śmieci i zaparkowanymi samochodami nie są żadną atrakcją

              • 6 2

    • Rowerzyści są równoprawnymi użytkownikami dróg. Nie jesteś sam na drodze

      • 11 4

  • ale głupota z tym uśmiechem (4)

    • 74 33

    • to nie głupota to sarkazm..

      • 0 0

    • oryginalna inspiracja do refleksji a nie głupota (1)

      • 3 9

      • idź przenikać ściany

        • 5 3

    • szczególnie, że trzeba go w coś ubrać. Porażka.

      • 3 4

  • Przeciez w Gdyni sami bogaci , wszyscy jezdza Mercami !!! (4)

    po co sciezki rowerowe ?

    • 11 9

    • (2)

      A co ma bogactwo do wyboru środka transportu?

      • 6 2

      • brawo za inteligencje - to aluzja .... do nicnierobstwa w tej kwestii w Gdyni (1)

        • 0 1

        • "do urzędnika"
          żeby nie było innych aut i żeby mercem było łatwiej przejechać?

          • 1 0

    • wlasnie

      • 1 1

  • Rowerowe parady równości... (13)

    Chcecie, żeby społeczeństwo zapadło na ciężką rowerofobię, to róbcie tak dalej.
    Wszelkiego rodzaju ostentacja zawsze przynosi odwrotny skutek. Patrz: geje - dopóki nie zaczęli pchać się na afisz, nie było problemu homofobii.

    • 22 26

    • problem zamiatany pod dywan nie znika (9)

      • 10 0

      • Problemu NIE MA (8)

        Sami go hodujecie.

        • 4 9

        • nie masz problemu z parkowaniem? (7)

          tracisz czas w korkach? Paliwo nie drożeje? Autobus przyjeżdża punktualnie?

          • 4 2

          • Ano nie mam problemu. :) (6)

            Nie mam samochodu, więc wali mnie paliwo, parkowanie i korki.
            Na komunikację miejską nie narzekam.

            • 4 2

            • to w czym ci cykliści przeszkadzają? (5)

              • 6 2

              • (4)

                W tym chociażby, że trzeba na nich uważać jak na szarżującego byka, przekraczając tę p......oną ścieżkę rowerową. O tym, żeby zwolnić chociaż przed wymalowaną zebrą żaden nawet nie pomyśli. A zapomnij się na chwilę i zajdź na tę ścieżkę choćby na "trzy palce", to zaraz się jakiś ciska jak debil, bo ktoś śmie kalać jego ŚWIĘTĄ ZIEMIĘ.

                • 6 4

              • przez jezdnie (coraz szersze) to zawsze ci się łatwo przechodzi? (3)

                dla mnie to jest problem.

                • 5 0

              • (2)

                Samochodziarz czasem się jednak zatrzyma i pieszego przepuści. Rowerzysta NIGDY.

                • 1 7

              • sam się często zatrzymuję - nie uogólniaj (1)

                • 1 1

              • jak się rowerzysta nie zatrzyma, to cię podrapie.
                jak się "czasem" autko nie zatrzyma, jesteś mokra plama

                może było by dobrze, jednego marudy mniej

                • 2 1

    • (2)

      głupek..

      • 6 9

      • (1)

        cyklista..

        • 4 6

        • cyklista brzmi dumnie, a głupek? nieszczególnie...

          • 10 5

  • Taa wskakuj na rower (8)

    i będziesz bezpłodny.
    Rower dla faceta to samo zło!

    • 28 112

    • Daj cynk do swojej kobity (4)

      To jej pokarze jakie mam kłopoty z potencją.

      • 9 2

      • (2)

        mój syn został wyprodukowany na wycieczce rowerowej, gdzieś między Władkiem a Świnoujściem.
        A mój dziadek w czasie wojny spylił z gułagu i przejechał ruskim rowerem >10oookm do armii Andersa, gdzie poznał moja babcię ;-)

        • 12 3

        • poporszę o kontakt przed masą :)

          Łukasz Bosowski
          lb@rowerowagdynia.pl

          • 0 0

        • a jak go wyprodukowałeś i jakich użyłeś materiałów?

          • 0 0

      • cos pomyliles...

        1. mylisz potencje z plodnoscia
        2. nie znasz ortografii
        3. sadzac po twojej wypowiedzi to jestes ... takie lekkie niedomowienie.

        • 0 1

    • A od oddawania krwi grozi jej nadprodukcja, od masturbacji rosną włosy między palcami, a od korzystania z telefonu komórkowego można dostać raka mózgu - chcesz dodać kolejną głupotę?

      • 19 1

    • (1)

      Pij alkohol - umrzesz na marskość wątroby.
      Pal papierosy - umrzesz na raka płuc.
      Idź ulicą - dostaniesz fragmentem stacji kosmicznej.
      Zło czai się wszędzie...

      • 48 1

      • Czytaj - oślepniesz.
        Pisz - połamiesz paznokcie.
        Sikaj pod wiatr - oblodzisz pisiaka.
        Pij mleko - zostaniesz krową.
        ...

        • 29 1

  • myślący (2)

    Drogi rowerowe sobie a rowerzyści na jezdniach. Czerwone światło dla rowerzysty ? to dla zmotoryzowanych. Zajeżdzanie drogi autobusowi Iitd itp. Jazda po drodze rowerowej to Wyścig Tour de Pologne. Masa 100 kg żywej wagi leci z predkością ok 50 km/h Rowerzyści to świete krowy, bardzo czesto bezmuzgowcy. Z roweru przesiada się na wypasione auto i robi dokładnie to co na rowerze.

    • 3 8

    • "bezmuzgowcy" (1)

      a Ty nawet nie potrafisz poprawnie pisać po polsku, to jak z kimś tak ograniczonym można merytorycznie dyskutować??

      • 2 0

      • nie karm trolla!

        nie można

        trollenfutterung stregstens verboten

        • 1 0

  • ...biedota i zakompleksieni mali ludzie, ... ale się uśmiałem ;)

    Zobacz ile kosztuje średniej klasy rower i porównaj jego cenę do własnej pensji, a zobaczysz że nie biedodę stać na taki sprzęt !

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

MH Automatyka MTB Pomerania Maraton - Żukowo

80 - 115 zł
zawody / wyścigi

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum