• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dalsza przebudowa ścieżki rowerowej w Sopocie

Joanna Skutkiewicz
2 marca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Wizualizacja drogi rowerowej na wysokości ul. Wybickiego Wizualizacja drogi rowerowej na wysokości ul. Wybickiego

W środę, 3 marca, rusza drugi etap przebudowy ścieżki rowerowej wzdłuż ul. Armii Krajowej w Sopocie. Inwestycją objęte są również chodnik i jezdnia. Tym razem prace obejmą odcinki drogi rowerowej od ul. WybickiegoMapka do ul. RejaMapka oraz odcinek na wysokości osiedla Aquarius.



To kolejny etap remontu jednej z najliczniej uczęszczanych ścieżek rowerowych w Sopocie. 4 maja zeszłego roku rozpoczął się pierwszy etap, który objął odcinek od ul. 23 Marca do ul. Wybickiego włącznie z wyniesionymi skrzyżowaniami z ul. Andersa i ul. Wybickiego. Kolejny etap, który rusza w marcu, miał pierwotnie rozpocząć się 2 stycznia i zakończyć się 30 czerwca 2021 roku. Pomimo faktu, iż przebudowa rozpoczyna się dopiero w marcu, według komunikatu Urzędu Miasta Sopotu prace zakończą się planowo, tj. w czerwcu.

Rusza przebudowa ul. Armii Krajowej w Sopocie



Przebudowa rozpocznie się na odcinku od ul. Wybickiego do ul. Bocznej, a plac budowy będzie przenoszony stopniowo w stronę Gdańska. Ścieżka rowerowa przebiegać będzie dotychczasowym śladem, jednak jej nawierzchnia zamieniona zostanie na asfalt. Inwestycja obejmuje nie tylko poprawę drogi dla rowerów; podczas przebudowy zostaną zastosowane rozwiązania poprawiające bezpieczeństwo ruchu drogowego i pieszego.

- Przebudowa ścieżki rowerowej ma zwiększyć komfort i bezpieczeństwo rowerzystów oraz zachęcić mieszkańców do korzystania z rowerów jako alternatywnego środka transportu - mówi Marcin Skwierawski, wiceprezydent Sopotu. - Przejazd na skrzyżowaniu z ul. Kochanowskiego zostanie wyniesiony. Zostaną zwężone jezdnie na ul. Długosza i Reja, aby poprawić widoczność i bezpieczeństwo pieszych przekraczających przejście dla pieszych. Na ul. Reja zostanie wyniesione skrzyżowanie z ul. Armii Krajowej. Ponadto na ul. Kopernika zostanie wykonany łącznik drogi rowerowej z ul. Kopernika.
  • Wizualizacja drogi rowerowej na wysokości ul. Długosza
  • Wizualizacja drogi rowerowej na wysokości ul. Kochanowskiego
  • Wizualizacja drogi rowerowej na wysokości skrzyżowania Al. Niepodległości z ul. Armii Krajowej

Nie tylko dla rowerów



Inwestycja w Sopocie obejmie:
- budowę ścieżki rowerowej wzdłuż ul. Armii Krajowej o nawierzchni bitumicznej koloru czerwonego o szerokości 2,0-2,5 m na odcinku od al. Niepodległości do ul. Reja (z wyłączeniem zrealizowanego wcześniej odcinka od ul. 23 Marca do wjazdu na osiedle Aquarius),
- przebudowę zniszczonych chodników oraz zjazdów publicznych i indywidualnych,
- frezowanie nawierzchni jezdni i ułożenie nakładki na ul. Armii Krajowej na odcinku od ul. Andersa do ul. Reja (z wyłączeniem odcinka przy skrzyżowaniu z ul. Słowackiego oraz odcinka przy skrzyżowaniu z ul. Kopernika),
- budowę 3 wyniesionych skrzyżowań: ul. Armii Krajowej z ulicami Andersa, Wybickiego oraz Reja,
- budowę wyniesionych przejść dla pieszych na ulicach KochanowskiegoKrasickiego,
- wyposażenie przejść dla pieszych w płytki integracyjne,
- wykonanie oznakowania poziomego i pionowego,
- budowę sieci kanalizacji deszczowej, studni z osadnikami w rejonach wyniesionych skrzyżowań ul. Armii Krajowej z ulicami Andersa, Wybickiego oraz Reja oraz przykanalików wraz z wpustami ulicznymi,
- wykonanie trawników (ok. 750 m kw.).

Łączny koszt przebudowy to 2 mln 459 tys. 372.45 zł. Wykonawcą robót budowlanych jest Przedsiębiorstwo Budowy Dróg S.A. ze Starogardu Gdańskiego.

Inwestycja jest częścią projektu pod nazwą: "Budowa węzła integracyjnego Sopot Kamienny Potok wraz z trasami dojazdowymi" który jest współfinansowany w wysokości 70 proc. z Regionalnego Programu Operacyjnego Dla Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020, w ramach mechanizmu Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych (RPO ZIT).

Opinie (53) 1 zablokowana

  • Jak zrobią tak jak pierwszy etap to niech sobie darują. (3)

    Po co tworzyć tam niewygodne i kolizyjne twory?
    Ile jeszcze lat można forsować te esy floresy?
    Tam jest ograniczenie do 30. Idealne miejsce na pasy i kontra pasy rowerowe. za 1/100 kwoty sto razy lepsze rozwiązanie dla wszystkich. Piesi by mieli dla siebie bezpieczny i komfortowy chodnik, rowerzysta prostą trasę, a kierowca nie bałby się że zza krzaków mu rower wyskoczy bo miałby go na widoku.

    • 50 9

    • to by było za tanie i za proste

      • 9 3

    • (1)

      To skrzyowanie na pierwszym zdjeciu to przpis na wypadek.

      • 2 2

      • nieprawda. Uspokojenie ruchu lepiej poprawia bezpieczeństwo niż jego segregacja i montaż sygnalizacji świetlnej

        • 1 0

  • A o odcinku Reja- Czyżewskiego pomarzyć mozna (1)

    • 21 1

    • nie da sie rzecz jasna

      • 2 1

  • Fajnie że tyle "ścieżek rowerowych" powstaje dla samochodziarzy by mieli całą jezdnie wyłącznie dla siebie (18)

    pytanie kiedy zaczną powstawać w 3miescie "drogi dla rowerów" z myślą o rowerzystach? prosto poprowadzone, z obu stron, bez slalomów, bez odgięć, odesparowane od chodnika? Czy to takie skomplikowane? Wszedzie sie da tylko nie u nas?

    • 31 12

    • Może sprecyzuj. (11)

      Wszędzie, czyli konkretnie gdzie?

      • 4 7

      • (1)

        Warszawa Wrocław Kraków nawet mniejsze miasta zostawiają nas w tyle

        • 9 3

        • to nie problem. nasz główny problem, to atomizacja.
          brak koordynacji albo jedności. nie tylko na drogach.
          w komunikacji miejskiej nawet bardziej. są też
          jeszcze gorsze aspekty.

          to dlatego Sopot może być pod tym względem tak safandułowatą zakałą,
          (a z drugiej strony szczepi na HPV a Gdańsk nie)

          • 0 3

      • a gdzie są rowery sukcesem? (8)

        nie można brać przykładu np. z Kopenhagi? Tam 30% ludu jezdzi rowerem to znaczy ze tak właśnie nalezy tworzyc infrastrukture rowerową jak u nich. Proste. Po co od lat 90 popełniać te same błędy? ludzie nie przesiądą sie z samochodów na rowery by jezdzic slalomem po chodniku. to nie ma sensu.

        • 18 4

        • (7)

          w Sopocie nie rozumie się nadal choć to już 3 dekada XXI wieku że rower to pojazd.Ci durnie z uporem maniaka pchają rowerzystów na chodniki nawet na ulicach takich jak Armii Krajowej 23 Marca Wejherowska okolice Kamionki SKM czy Haffnera itd śmieszne głupie kręte ścieżki na wąskich chodnikach co chwila jakieś wyjazdy wjazdy przejazdy przez ulicę po co to jak na ulicy jest jeden kierunek i takie ograniczenia to po co ścieżka na chodniku z takimi odgięciami szlaczkami itd?

          • 11 5

          • W Gdańsku to samo. przykład Stogi (6)

            Jaki jest sens tworzenia 2.5 metrowego różowego paska na środku 4m chodnika pełnym ludzi?
            Przecież to cały czas będzie standard zwykłego chodnika ( powolna jazda slalomem pomiędzy pieszymi). Kto na tym zyskuje poza kierowcami (mają całą jezdnie dla siebie na wyłączność)?
            To infrastruktura rowerowa czysto pozorowana!

            Należało tam zrobić szeroki chodnik z dopuszczeniem ruchu rowerowego dla powolnych rowerzystów, a reszta miałaby możliwość korzystać z jezdni. Wystarczyłoby wymalować sierżanty rowerowe na jezdni i infrastruktura rowerowa gotowa. Japończycy tak robią na 3pasmowych przelotówkach, a u nas nie da się na osiedlowej uliczce w strefie 30 ?

            • 8 4

            • Przejedź się Myśliwską w Gdańsku (4)

              NIestety sierżanty dają cokolwiek tylko w teorii, w praktyce strefa 30 to strefa 70, a w kółko ktoś Ci zajeżdża drogę i hamuje przed progiem.

              • 4 0

              • (1)

                Myśliwska dobry przykład. W ub tygodniu dwa mocniejsze dzwony z wyciekiem oleju i innych substancji, ślady są do dziś: wyjazd z Królewskiego Wzgorza (osiedle) na Myśliwską i wyjazd z osiedla Myśliwskie 2 na tę samą ulicę. Ograniczenie = fikcja.

                • 1 2

              • Ale to co on pisał i tak ma sens, nawet przy naszych bandyckich kierowczykach:
                ci rowerzyści którzy się boją (jego "powolni rowerzyści") mogli by dyrtać
                chodnikiem, który w tej sytuacji mógł by być tradycyjnie krzywy i zrąbany
                przez parkujących "panów i władców". A rowerzyści mniej strachliwi (choć
                moim zdaniem to nie prędkość jest lińią podziału) jechali by jezdnią

                Np. ja, jestem dość stary, więc nie jeźdżę bardzo szybko, ale mając taki wybór,
                zawsze wolał bym jechać jezdnią, bo w PL jest równiejsza, odśńieźona, bez
                szkieł i psich kup, bez plątających się telefonistów zombie, a kierowcy-szaleńcy
                nie zdarzają się aż tak często.

                tX

                • 1 1

              • Rozumiem ale od czegoś trzeba zacząć. To kwestia czasu i u nas będzie normalnie (1)

                • 3 1

              • czyli przepięknie

                ech

                • 0 2

            • Nie pisz bzdur. Wszędzie tymi ddr jadę normalnie, ok. 30 km/h. A w centrum Stogów

              i tak trzeba zwolnić lekko nawet samochodem, bowiem jest duży ruch poprzeczny pieszych, których sporo nie korzysta z przejść dla pieszych i przechodzi byle gdzie przez ulicę.

              Kolejna twoja bzdura - ddr nigdzie nie zarzucono i stosuje się raz ddr, raz pasy.

              Pasy - apelujesz do władz o ich oczyszczanie nie tylko ze śniegu, ale i z błota ?

              • 0 0

    • proste ? a co kierownicy nie masz w rowerze ? (3)

      • 0 8

      • Chodzi oto ze roerrzysta niechc e wdychac spalin i sie nimi truc ,ale to najwyrazniej dla ciebie zatrudne! (1)

        • 1 3

        • roerrzysta "ma niechęć", ale już dla normalnego rowerzysty to jest mniej ważne
          niż bezpieczny i wygodny dojazd do celu, najkrótszą możliwą drogą, choćby i tam
          "bdzitko pahniauo"

          dla roerrzysty rowerek to spacerek. perfumy, las, ew. plaża.

          dla normalnych - to dojazd. a ewentualnie, dla niektórych z nas,
          szybki sportowy przejazd, ścigając się z innymi. ale dla wielu innych,
          to jest dojazd na zakupy, do roboty, do szkoły itd

          Romet Laura, a nie Steiger Cannondale.

          • 2 0

      • to jezdnie też tak proszę budować. Ostry zakręt o 90 stopni w lewo potem w prawo i tak co 20m

        samochody mają kierownice wiec to nie powinien być problem.

        • 11 2

    • Nie powstaną, bo o kształcie dróg decydują inżynierowie drogowi, miłośnicy samochodów. (1)

      A tak naprawdę, to powinna powstać porządna droga rowerowa wzdłuż ciągu głównego, od Pruszcza przynajmniej do Redy. Gdzie trzeba, to choćby i na estakadach, żeby można było jechać, a nie kulać się. No bez prawa wejścia dla rowerków dziecięcych i balkoników. Taka droga dla samochodów nie powstanie, więc tym bardziej powinna dla rowerów. Ale to tylko marzenia, które nigdy się nie spełnią...

      • 3 0

      • główna cyklostrada w Trójmieście powinna powstać wzdłuż linii SKM

        w śladzie projektowanej kiedyś tamtędy Drogi Czerwonej. Jej fragmenty w postaci kładek pieszo-rowerowych nad jezdniami ulic prostopadlych do linii SKM są już w Gdyni gotowe. Trzeba analogiczne rozwiązania stworzyć nad ulicami Piastowską, Pomorską i Kołobrzeską w Oliwie oraz nad aleją Hallera we Wrzeszczu. Pod ulicą Kościuszki trzeba zbudować przepust ("mały tunel") dla pieszych i rowerzystów.

        • 2 0

  • czy sopocki magistrat na czele z prezydentem i wice daje odbry przykład i dojeżdża do pracy rowerem? (2)

    Ktoś coś wie?

    • 19 1

    • prezydent (1)

      prezydent chodzi piechotą

      • 3 2

      • na rowerze też jeździ

        • 4 1

  • eRka będzie częstym gościem (1)

    skrzyżowania z pierwszego zdjęcia. Zarówno cykliści jak i kierowcy w trójmieście są zbyt ograniczeni, żeby tam było bezpiecznie.

    • 5 5

    • rowerzyści nie przekraczają tam prędkości od tego zacznijmy chcesz wyjechac pierw oceń czy możesz stanąć samochodem na tej ścieżce od tego się wszystkie problemy zaczynają

      • 2 0

  • Mieszkaniec (1)

    Dopiero tą drogę rowerową w czerwcu na nowo robili, i Znowu przybierają. Szok

    • 6 8

    • W czerwcu robili inny odcinek

      • 5 0

  • jak bedzie wygladała organizacja ruchu rowerowego podczas remontu? (2)

    • 5 0

    • (1)

      Jak zawsze. Zakaz wjazdu i juz

      • 5 2

      • ja jadę se jezdnią, a jak kto trąbi to staję i uprzejmie pytam osomuchozi

        w stronę gdańska to nawet się da bezpiecznie
        niestety w stronę gdyni jedzie się na czołówkę

        trzeba znowu wozić widły

        • 4 0

  • Potrzebne rowerowe połączenie górnego i Dolnego Sopotu (1)

    Np wzdłuż ulicy 3 maja.

    • 10 1

    • Warto pomyśleć o wygładzeniu nawierzchni ulicy Wybickiego by stała się wygodną dla rowerzystów

      ulicą rowerową (holenderska "fietstraat") z pierwszeństwem ruchu dla rowerzystów a samochód postrzegany jako "gość" (holenderskie: Auto te gast). W okolicach stacji SKM Kamienny Potok warto puścić drogę rowerową wzdłuż linii SKM do osiedla przy ulicy Bernadowskiej w Gdyni (po zachodniej stronie liniii SKM) z dobrym rozwiązaniem kładki nad potokiem.

      • 1 0

  • Przebudowa ścieżki rowerowej ma zwiększyć komfort i bezpieczeństwo rowerzystów oraz zachęcić mieszkańców do korzystania z (3)

    Ciekawe. Ta "ścieżka" ze swoimi esami-floresami i niebezpiecznymi odcinkami przy UG bardziej zniechęca do podróży rowerem przez Sopot, zwłaszcza w celach typowo komunikacyjnych. A jej jedyną alternatywą jest typowo rekreacyjna ścieżka przy plaży. Włodarze miasta mogliby się w końcu zastanowić i zrobić DDR z prawdziwego zdarzenia wzdłuż al. Niepodległości, która byłaby sensownym łącznikiem między DDR w Gdańsku i Gdyni. Ale jak zwykle się nie da i lepiej puszczać rowerzystów zakosami jak na Armii Krajowej czy Rzemieślniczej.

    • 19 3

    • (2)

      bo to tylko pokazuje, gdzie jest w tym miejscu komunikacja rowerowa - na szarym końcu, zamiast równolegle z pieszymi i autami.

      • 1 3

      • (1)

        no piesi to mają jeszcze gorzej niż rowerzyści... po Sopocie to jedynie samochodem

        • 3 3

        • kierowca czerwonej Hondy się odezwał?

          w Sopocie samochodem? na ulicy Bohaterów Monte Cassino? chyba kogoś pogięło

          • 0 0

  • (5)

    Od razu po tych zygzakach widac, ze projektant nigdy na rowerze nie jezdzil

    • 18 3

    • (2)

      te zygzaki mają już 20 letnią tradycję...

      • 4 2

      • To jest nasze polskie dobro narodowe :D (1)

        nigdzie indziej na świecie nie praktykowane.

        • 2 2

        • jedno jedyne co ciut pociesza,
          źe najgorsze zygzoły na AK już zrobili
          to co robią teraz też jest patologiczne i nielegalne,
          ale mniej

          ale "nam" nie zaleźy. jak by zalezało protestowali byśmy,
          pozywali bysmy do sądu, demonstrowali byśmy,
          ale "my" to mamy w d*pie, więc i "nas" mają w d*pie

          • 1 1

    • Angol, Hindus, Japończyk się tam czuje dobrze, bo do GDN jedzie lewą stroną
      jak u siebie w domu

      proponuję wykreślić z prawa drogowego pierwszy rozdział pord, skoro to nieprawda

      • 1 2

    • Klasyka gatunku w branży dróg rowerowych.

      Takie drogi projektuje się tak, żeby jak najmniej przeszkadzały samochodom.

      • 1 2

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum