Czy malowane pasy rowerowe wytrzymają do wiosny?
W ostatnich dniach na ulicach Gdańska można było dostrzec ekipy malujące przejazdy dla rowerzystów. W prowadzeniu prac nie przeszkadzała im ani wilgoć, ani niska temperatura. Czy nowe malowanie ulic wytrzyma jednak do wiosny?
Zaznaczyć tutaj należy, że nowe pasy wykonywane są z masy chemoutwardzalnej i powinny być układane na suchą nawierzchnię i przy wyższej temperaturze, by utwardzacz mógł utrwalić naniesioną masę. Pomijamy tutaj fakt, że prace prowadzone są w czasie szczytów drogowych, co dodatkowo potęguje korki.
Co na to zamawiający - gdańscy urzędnicy?
- Zdajemy sobie sprawę z tego, że panujące obecnie, zróżnicowane warunki pogodowe oraz ciągłe wahania temperatury nie są korzystne dla prowadzonych prac. Dlatego też tryb pracy firmy wykonującej przejazdy uzależniony jest od pogody co oznacza, że roboty często odbywają się zaledwie po kilka godzin w ciągu dnia, a co za tym idzie, rozciągają się w czasie - wyjaśnia Ewa Parafjanowicz-Potuczko z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Urzędnicy podkreślają jednak, że wykonawca - zanim przystępuje do wymalowywania przejazdów rowerowych - w pierwszej kolejności przygotowuje nawierzchnię, poprzez jej oczyszczanie i osuszanie. Dodatkowo, podpisując umowę na realizację inwestycji wykonawca udziela tzw. gwarancji jakości co oznacza, że jeśli wystąpi konieczność poprawy ewentualnych ubytków lub odnowienia przejazdów, ma w obowiązku je wykonać.
- Dla tego zadania okres gwarancji wynosi trzy lata od momentu odbioru. Ponadto informujemy, że w przypadku wystąpienia całkowitego załamania pogody - takiego, które uniemożliwi wykonawcy kontynuację prac, możliwość dokończenia realizacji zadania nastąpi w późniejszym terminie, przy warunkach pogodowych sprzyjających ciągłości robót - tłumaczy Parafjanowicz-Potuczko.
Eksperci: farba i tak odpadnie
Skontaktowaliśmy się z firmą trudniącą się malowaniem znaków poziomych we Wrocławiu, by uzyskać opinię na temat prowadzenia prac o tej porze roku.
- Usuwanie wilgoci z nawierzchni poprzez użycie palników na propan-butan, to nie jest rozwiązanie, w ten sposób nie da się odparować całej wody. Producenci mas chemoutwardzalnych wyraźnie zalecają nakładanie ich między 30 marca a 31 października - tłumaczy pracownik firmy Malowanielinii.pl. - Dlatego na wiosnę konieczne będzie uzupełnienie ubytków.
Miejsca
Opinie (162) 6 zablokowanych
-
2016-12-03 08:14
Niech maluja. Jak jest taka pogoda jak teraz czyli deszczowo i ciemno to g widac. Lepiej teraz malowac i odmalowywac np latem niz nic nie robic.
- 1 1
-
2016-12-03 08:07
Chore
Ktos powinien za to odpowiedziec.
- 2 2
-
2016-12-03 07:49
I tak niema to jak zimowi rowerzyści, którzy wsiadają na rower przy -10C :)
Zawsze sie wtedy słyszy "to już trzeba być debilem żeby w taką pogodę na rower wsiadać".
So true...- 4 2
-
2016-12-03 07:39
Zlikwidowac te pasy rowero to zagrozenie ruchu i bezpieczenstwa !!!
- 3 4
-
2016-12-03 05:28
(1)
Pro pisowskie trojmiasto pl znow afery szuka! A co posdzioru znaki poziome sa nie potrzebne na zime?
- 1 4
-
2016-12-03 06:55
Odezwał sie działacz KOD-u ...
- 2 2
-
2016-12-03 06:54
Nie ..
Bo po co ?
- 1 1
-
2016-12-03 06:25
Pralnia
Jedna wielka budyniowa pralnia pieniędzy! Jeżeli warunki atmosferyczne coś eliminują oraz instrukcja producenta farby wyklucza jej położenie w takim okresie, to jak inaczej nazwać taką pracę? Tylko cwaniak, cynik i umoczony inspektorek odbierze taką robotę. Tak pierze się pieniądze gdańskich podatników. POwodzenia przy runie wyborczej.
- 5 1
-
2016-12-03 06:23
Jest kasa to trzeba ja wydać. A ze na wiosnę trzeba będzie naprawiać - ujęte w kosztach i tyle.
- 2 1
-
2016-12-03 06:19
A to Pan redaktor nie wie że na koniec roku jak kasy w budrzecie zostaje to się nawet trawe o tej porze na bialo maluje
Nie ma innych tematow Moze cos bardziej ambitnego- 1 0
-
2016-12-03 06:08
Coś złego dzieje sie w Trojmiescie
Nie wiem czy to strach przed obecną władzą czy inny ch ? Ale da sie zauwazyć ze decyzje poszczegolnych UM są najmniej dziwne
- 1 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.