• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Coraz wyższe ceny rowerów używanych powodują obniżkę nowych

Damian Konwent
7 kwietnia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (83)
To jeden z rowerów, które można znaleźć do kupienia w serwisie ogłoszeń na Trojmiasto.pl To jeden z rowerów, które można znaleźć do kupienia w serwisie ogłoszeń na Trojmiasto.pl

Rosną ceny rowerów używanych. Ci, którzy kupili je taniej w zeszłym roku, mogą sprzedać drożej w obecnym. W całej tej sytuacji jest jednak plusik. Ich sprzedaż powoduje, że w sklepach wprowadzane są wiosenne wyprzedaże i obniżki, co w poprzednich latach o tej porze roku jeszcze się nie zdarzało. Te produkty znajdziecie również w naszym serwisie ogłoszeń oraz katalogach ze sklepami.





Wolisz nowe czy używane?

Mamy kwiecień, 2023 rok. W sklepach raczej wszystko drożeje, niż tanieje. Jednak - jak się okazuje - nie tylko tam, ale i na aukcjach internetowych. I to także, jeśli chodzi o sprzęt używany.

- W tamtym roku kupiłem używany rower za 700 zł. Trochę pojeździłem, ale nie do końca mi odpowiadał, więc po zimie postanowiłem go sprzedać. Zauważyłem, że ceny są wyższe niż kilka miesięcy temu, więc i ja również spróbowałem podnieść cenę i wystawiłem go za 1000 zł. Chętnych nie brakowało, a na drugi dzień był już sprzedany - opowiedział mi Kuba, 26-latek z Gdańska.
Trudno się dziwić, bo ciepłe dni nadejdą lada moment, a to najlepszy czas na różne aktywności w plenerze, w tym również jazda na rowerze. Jednak w kwestii cen problem nie jest czymś nowym, a występuje co najmniej od czasów pandemii. Spytaliśmy eksperta, dlaczego wciąż tak się dzieje.



- Tak naprawdę ceny rowerów używanych wzrastają na przestrzeni ostatnich trzech. Spowodowane to było faktem, że została obniżona dostępność nowych modeli. Wiadomo, w czasie izolacji ludzie szukali sobie zajęcia, także sportowe, więc między innymi rowery były pożądanym produktem. Do tego stopnia, że producenci nie byli w stanie zaspokoić rynku. Dlatego też wzrósł popyt na sprzęt używany, bo ludzie i tak po niego sięgają - wyjaśnia Łukasz DerheldDre Rowery w Gdyni.
Można narzekać na narastające ceny rowerów używanych, ale w końcu jest też dobra wiadomość. Cała ta sytuacja podwyżek spowodowała, że jednocześnie spadają ceny nowych rowerów. Warto wybrać się zatem do sklepów, które znajdziecie m.in. w naszych katalogach.

- Przyszedł moment, że stany magazynowe się wyrównały. Wprawdzie zależy to od modelu, ale te bardziej podstawowe, czyli do 5 tys. zł. Niektórzy producenci nadgonili zapotrzebowanie na nie i przy jednoczesnym zahamowaniu "bum" na rowery pojawiły się wyprzedaże. Mamy wiosenną obniżkę cen, co na przestrzeni ostatnich lat się nie zdarzało - zdradza Derheld.

Opinie (83) 3 zablokowane

Wszystkie opinie

  • (2)

    Używane samochody, używane rowery, tak samo sprzęt audio(ceny dobrych amplitunerów, wzmacniaczy lub odtwarzaczy CD, np. Yamaha, Onkyo). Wystarczył miesiąc/dwa pandemii i ceny wystrzeliły do góry o 1/3, a mówimy o "nowych" i używanych modelach, z datą premiery sprzed 10 lat! Nie kupuje się używek na tej gorce cenowej, chyba, że jesteście frajerami.
    Co do rowerow- każdy kto trzymał swój rower z komunii przez dziesięć lat w piwnicy- teraz próbuje ją sprzedac jako niewiadomo co. Oferty mnie rozwalają.
    Poza tym, po co kupować rower w cenie 2 tysięcy, jeśli narodowy sport bailych, wyklętych Polaków katolików to kredzieze rowerów?

    • 12 33

    • Stop hejt, sfrustrowany "europejczyku"....

      • 10 7

    • I właśnie dlatego kupuje się rower za 2 tys, żeby nie było bardzo szkoda jak ukradną.

      • 5 2

  • Opinia wyróżniona

    Ceny nowych rowerów pójdą ostro w dół (10)

    jest spora nadprodukcja i zastój w sprzedaży.

    • 49 9

    • Bo maja z czego opuszczać. Rower który kupiłem 2 lata temu za 4000 teraz z tym samym osprzętem dziś kosztuje 6000

      • 27 1

    • Do tego w czasie gdy brakowało rowerów to ceny poszybowały w kosmos, to jest z czego opuszczać aby sprzedac.

      • 22 1

    • Tanio to już było. (1)

      W normalnych czasach gravel na hydraulice kupiłeś za 6k. Dzisiaj to prawie niemożliwe. Są rowery za 5k z korbą na kwadrat :D

      • 8 5

      • Dlatego mają z czego schodzić

        • 2 1

    • Od producenta do klienta w sklepie niemal 100% przebitki (1)

      Mają z czego schodzić. Targujcie się w tym roku. Są zapchani rowerami i będą musieli dawać sute rabaty!

      • 5 0

      • Jak kupić od producenta?

        • 2 0

    • Kup gravela z przedziału 10-20 tys. (3)

      Powodzenia.

      Najwcześniej za trzy miesiące.

      • 2 1

      • Byłem dzisiaj w sklepie na Przymorzu obok Decathlon (2)

        To chyba rowerowe Przymorze czy jakoś tak. Tam masz czy gra Ele z takiego przedziału od ręki.

        • 0 0

        • Podejrzewam, że mowa o konkretnych topowych modelach (1)

          I tak - na takie się niestety często czeka od producenta

          • 0 0

          • Ostatnio Canion na gravele ze sztywnym widelcem miał czas oczekiwania 9 miesięcy

            • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Ludzi nie stać na nowe rowery (4)

    Więc szukają używanych - jest popyt jest podaż

    • 42 19

    • (3)

      Tym bardziej że często nowe rowery są kiepsko złożone, a serwis takiego roweru to już nie dziesiątki złotych, a bardziej setki.
      Dlatego wolę mój stary rower który za grosze sam jestem w stanie serwisować.

      • 8 10

      • Co jest takiego w nowym rowerze, co nie pozwala Ci go samemu serwisować? (2)

        • 3 8

        • Hydraulika hamulców (1)

          i zawieszenia,nawet pierwszy lepszy Mirek z warsztatowego garażu tego nie obsłuży

          • 7 1

          • Hamulce hydrauliczne są jeszcze do ogarnięcia samem ale amortyzatory już nie.

            • 2 1

  • Co do określenia - powodują. (3)

    Rowery powodują śmiertelne niebezpieczeństwo dla pieszych. Rowery powodują zagracanie chodników dla pieszych.

    • 8 23

    • Co do jeżdżenia rowerem? (1)

      Jestem na tak, ale tylko po jezdni lub ścieżce rowerowej. Rower na chodniku to łamanie przepisów i niebezpieczeństwo dla pieszych!

      • 5 7

      • 100% zgody.

        Tylko jak to wytłumaczyć samochodowym raktywistom, ktorzy lobbują za CPRami, byle tylko żaden "biedak" nie jeździł po ich świętym asfalcie?

        • 4 3

    • jak na razie to piesi giną na chodnikach z powodu nieialnego stylu jazdy kierowców samochodów

      Podobne zjawisko występuje na przejściach dla pieszych, na których podobno obowiązuje szczególna uwaga kierowców.

      • 6 4

  • Rower kupuje się na lata więc lepiej dołozyć i kupić nowy niż starego grata którego nie będziemy pewni, (5)

    który będzie miał pełen osprzęt do wymiany

    • 7 11

    • nie do końca jest tak jak piszesz (3)

      w rowerze najważniejsza jest rama musi być dobrana do wzrostu i wytrzymała. Właśnie takie rzeczy jak osprzęt są mniej istotne bo one się zużywająi trzeba je wymieniać. Poza tym są różne typy rowerzystów. Jak ktoś jeździ dużo i przez cały lub większosc roku to dla niego wymiana osprzętu nie jest niczym dziwnym, zmienia się np łańcuch, kasety, opony i inne elementy 2-3 razy w roku - to normlane. Są i tacy co przez 5 lat jeżdzą na tych samych podzespoła bo ich nei zużywają - to też normalne.
      Zatem upić starego ale dobrego grata i dorzucić ewentualnie na wymianę osprzętu to wcale nie jest złe rozwiązanie.

      • 6 0

      • Zastanawiam się, jak badziewną ramę musisz kupić żeby jej wytrzymałość była problemem.

        Dużo prędzej poskładają się widelce z cieniutkimi goleniami, czy koła na chińskich piastach.

        • 1 4

      • Części jakie się zużywają to są linki i klocki/okładziny hamulcowe, łańcuch... Chyba że kupisz tani osprzęt to wtedy lista rośnie. Jak kupiłem swój pierwszy porządniejszy rower, to nie musiałem w nim nic wymieniać przez co najmniej pięć lat poza rzeczonymi linkami, klockami czy łańcuchem. A jeździłem nim bardzo dużo i nie oszczędzałem - skakałem, jeździłem po schodach etc.

        • 2 0

      • Słusznie

        Nowy to nowy a nie wypocone zagrzybione rączki i wypierdziane siodełko czy opony które nie wiadomo po czym pomykały

        • 0 0

    • Ty rower widziałes na obrazku budowa roweru jest prosta jak konstrukcja cepa a naprawa łatwa i tania

      • 4 2

  • Jestem zapalonym rowerzystą, jeżdżę rowerem cały rok. (2)

    Uważam, że powinno się zlikwidować cały budżet na inwestycje drogowe i za to kupić każdemu po rowerze. Jestem pewien, że większość ludzi tak jak ja jeździłoby rowerem.

    • 11 23

    • A ja proponuje zlikwidować wszystkie budżety, a z okazji świąt dać wszystkim po jajku.. metalowym prętem

      • 5 0

    • Spokojnie PO wygra wybory to tak bedzie maja to w swoim programie wyborczym

      • 3 0

  • kupuje uzywki za 20% ceny poczatkowej (2)

    Zajezdzam i kupuje nastepna.

    Osprzet sprzed 10 lat jest znacznie lepszy, niz obecny.

    • 15 1

    • problemem jest dostepnosc czesci do starszych rowerow

      • 1 2

    • Tak sobie tłumacz fakt, że cię nie stać.

      • 0 4

  • Opinia wyróżniona

    Mój rower (7)

    Ma już ponad ćwierć wieku i sprawuje się super.
    Jak ktoś chce mieć sprzęt pokazowy za cenę nowego samochodu oraz zmieniać go co rok bo kształt błotnika jest w tym sezonie niemodny, to ja już na to nic nie poradzę.

    • 60 18

    • Ani nic nie poradzisz, ani to twoja sprawa.

      Gratuluję sprawnego youngtimera ale twoje podejście nie jest jedynym słusznym. Proponuję jeździć, cieszyć się i nie patrzeć na innych.

      • 25 4

    • też jeżdzę na takim ponad 20 latku z solidną ramą cr-mo a nie jakiegoś taniego badziewia z amelinium (3)

      Wyjeździłem na nim dziesiątki tysięcy, poza wymianą osprzętu co jest naturalne nie trzeba nic wiecej. Też mnie śmieszy kierunek w jakim poszedł rynek rowerowy. Widzę te rowery najeżone systemami hamowania, amortyzacji, przerzutek itp. bajerów kosztujacych krocie. Widzę tez ich użytkowników i myślę że przynajmniej 80% z nich nie jeżdzi na tyle wyczynowo żeby potrzebować aż tak skomplkowanej mechaniki w rowerze. Ale co tam, rynek poszedł w kierunku modowym i bajerowym, są klienci - niech się sprzedaje skoro ludzie tego potrzebują.

      • 11 4

      • A ja właśnie wymieniłem 20 letnią ramę cr-mo na nową ramę cr-mo. (2)

        O ile co do amortyzacji można się spierać, czy jest komuś potrzebna, czy nie, to takie wynalazki jak hydrauliczne hamulce (niespodzianka, można hamować przednim bez katapultowania), albo szersze kierownice (dużo lepsza kontrola), czy współczesna geometria (rowery są o wiele bardziej stabilne) dają zauważalną różnicę nawet przy przysłowiowej jeździe po bułki.

        • 6 2

        • swoją drogą, życzenie szerokiej drogi nabiera teraz ironicznego znaczenia:
          trwa jakiś chory wyścig zbrojeń na szerokość kierownicy rowerowej i niektórzy
          muszą trzymać ręce jak ta ofiara w dowcipie o facecie niosącym szybę w tunelu

          odbiło w drugą stronę od czasu pierwszego outbreaku mody na ostrokoły
          gdy ludzie miewali kierowniczki 20 cm :-)

          • 5 0

        • oczywiście ze wiele kwestii technicznych się zmieniło

          co prawda wg mnie niektóre z nich to raczej kwestia lansu i strategii sprzedaży producentów, którym zależy żeby rowery były bardziej skomplikowane, miały wiecej elementów i systemów do naqprawy i konserwacji itd. Trudno też młodych zachęcić do jeżdżenia na rowerze sprzed 20-lat, oni wolę mieć "współczesny" Ja piszę z perspektyw kogoś kto jeżdzi pona 30 lat i na różnych rowerach. Dla mnie najlepiej jeździ się właśnie na takim kilkunastoletnim treku w starym stylu. Nie dlatego, że nie stac mnie na nowszy bardziej wybajerowany model ale dlatego, że jeździ mi się dobrze. Nie odczuwam specjalnie zalet tych wszystkich nowszych rozwiązań a do tego ich ceny są czasami rozbrajające. Np zwykła kaseta shimano jest 2-3 razy droższa niż moja stara do układu 3x7 a takie przełożenie w zupełności wystarcza w terenie trójmiasta i okolic.

          • 5 0

    • Rowery w cenie samochodów nie mają błotników... (1)

      • 6 1

      • a ich użyszkodników poznasz po brązowej... plecach

        • 5 1

  • Używane rowery dobrych marek (1)

    Są zdecydowanie lepsze od nowych rowerów z supermarketów.

    • 16 1

    • Zależy. "dobre marki" też nierzadko wypuszczają gnioty marketowej jakości. Samo kierowanie się marką nie wystarczy.

      • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024 (1 opinia)

(1 opinia)
220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum