• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Coraz częstsze korki w tunelu pod Martwą Wisłą

Maciej Korolczuk
24 maja 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 18-latek wbiegł do tunelu. 2 tys. zł mandatu
Drogowcy przyznają, że do korków w tunelu - głównie w porannym szczycie w rurze w kierunku Letnicy - musimy się przyzwyczaić. Drogowcy przyznają, że do korków w tunelu - głównie w porannym szczycie w rurze w kierunku Letnicy - musimy się przyzwyczaić.

Dwa lata wystarczyły, by przepustowość tunelu pod Martwą Wisłą została przekroczona. W maju po raz pierwszy podwodną przeprawą przejechało ponad 360 tys. pojazdów. Skutkiem są korki tworzące się w porannym szczycie w rurze w kierunku Letnicy. Drogowcy będą próbowali przywrócić płynność ruchu nowym ustawieniem świateł, ale ma to nastąpić dopiero w lipcu. Są też dobre wieści. Od czerwca tunel będzie zamykany już tylko raz na kwartał.



Co robisz, gdy utkniesz w korku?

Na korki i związane z nimi uciążliwości kierowcy zaczęli się skarżyć w ostatnich tygodniach. Większy niż zwykle ruch w tunelu - szczególnie w rurze prowadzącej w kierunku Letnicy - zwrócił także uwagę naszych czytelników. Problem został zdiagnozowany już wcześniej, przypomnijmy że w połowie kwietnia informowaliśmy o pomyśle drogowców, by w czasie porannego szczytu ruch w tunelu pomagały rozładować włączane na kilkadziesiąt minut światła na rondzie przy Marynarki Polskiej.

Kolejne tygodnie pokazały jednak, że problem udało się tylko zminimalizować, a nie rozwiązać. Ruch w tunelu bowiem ciągle rośnie i w maju liczba aut przejeżdżających przekroczyła 360 tys. Dotychczas średnia wynosiła o 20 tys. aut mniej.

- Wygląda na to, że granica przepustowości jest gdzieś pomiędzy tymi liczbami - przyznaje Tomasz Wawrzonek, miejski inżynier ruchu. - Włączane światła pomogły rozwiązać problem, ale tylko w ograniczonym zakresie, bo korków w tunelu nie da się uniknąć. Kłopotem jest łącznica, którą kierowcy wyjeżdżają z tunelu na rondo. Aut jest za dużo i korek wylewa się na prawy pas w tunelu. Czasem zdarza się, że stoją oba pasy. Wówczas musimy zamknąć tunel, by rozładować korek.
W maju padł rekord ruchu w tunelu, którym pojechało już 360 tys. pojazdów. Jak mówią drogowcy, ruch ciągle rośnie. W maju padł rekord ruchu w tunelu, którym pojechało już 360 tys. pojazdów. Jak mówią drogowcy, ruch ciągle rośnie.

Nowe ustawienie świateł pomoże, ale tylko na chwilę



Drogowcy zastanawiali się nad kilkoma rozwiązaniami. Wśród pomysłów przewijała się m.in. reorganizacja ruchu na łącznicy i przemalowanie prawoskrętu w Marynarki Polskiej na pas pozwalający kierowcom także jazdę na wprost. Rozwiązanie okazałoby się jednak kłopotliwe przy wyłączonej sygnalizacji świetlnej, bo na wylocie mieszałyby się potoki aut jadących w kierunku Nowego Portu (z pasa wewnętrznego) i w stronę stadionu czy centrum (z pasa zewnętrznego).

- Ostatecznie stanęło na opracowaniu nowego projektu ustawienia sygnalizacji świetlnej i wydłużeniu zielonego światła dla kierowców opuszczających tunel. To rozwiązanie najbardziej kompromisowe, bo nie możemy dopuścić, by poprawa warunków w tunelu pogorszyła komfort jazdy na Marynarki Polskiej, którą kursuje przecież komunikacja miejska - przyznaje Wawrzonek.
Jak mówią drogowcy, nowy projekt ma być gotowy za kilka tygodni, bo obejmuje także zmianę lokalizacji detektorów ruchu i wbudowanie w jezdnię nowych pętli indukcyjnych (dotychczasowe nie działały efektywnie m.in. przez duże zaciemnienie jezdni). Po jego wdrożeniu ma być lepiej, ale na jak długo, tego nie wiadomo, bo ruch ciągle rośnie.

Do korków trzeba się przyzwyczaić...



Z analiz wynika, że wiosną ruch znów rośnie, bo do aut wracają osoby, ograniczające podróżowanie samochodem w okresie zimowym. W czerwcu i w wakacje ruch w tunelu nieco spada. Odbicie nastąpi po wakacjach i w październiku, gdy na drogach zrobi się ciaśniej - m.in. ze względu na ruch generowany przez studentów.

Zimą łącznica powoduje z kolei problem dla kierowców aut ciężarowych, które mają problem z podjazdem na rondo. Ten kłopot ma rozwiązać planowana inwestycja w system ogrzewania jezdni. W środę GZDiZ rozpoczął procedurę w ramach zapytania ofertowego na opracowanie dokumentacji projektowej.

Drogowcy przyznają, że do korków w tunelu - podobnie jak na obwodnicy - trzeba się będzie wkrótce przyzwyczaić.

- Tendencja jest nieubłagana. Ruch w tunelu rośnie. Jak pokazał przykład obwodnicy w Osowej, gdzie jakiś czas temu jezdnia została rozbudowana, poprawę da się odczuć, ale tylko na chwilę - dodaje miejski inżynier ruchu.
Jak ominąć korek w tunelu pod Martwą Wisłą? Są na to dwa sposoby. Jak ominąć korek w tunelu pod Martwą Wisłą? Są na to dwa sposoby.

... ale są też na nie sposoby



Warto dodać, że na korki w tunelu i wyjeździe na rondo przy Marynarki Polskiej są sposoby.

O ile nie stoją oba pasy, co zdarza się zdecydowanie rzadziej, zator można płynnie ominąć i wyjechać z tunelu lewym pasem. Jeśli jedziemy w kierunku centrum - zjeżdżamy na pierwszym zjeździe na ul. Pokoleń Lechii Gdańsk i przez Żaglową zjeżdżamy na Marynarki Polskiej. Jeśli jedziemy w kierunku Nowego Portu - mijamy wiadukt "harfa" i zawracamy na most czerwony. Dalej do ronda jedziemy ul. Uczniowską.

Będą zamykać, ale tylko 4 razy w roku



Jest też dobra wiadomość dla kierowców. Dotychczas prace serwisowe w tunelu były prowadzone w dwie sobotnie noce w miesiącu, co wiązało się z jego zamknięciem. Od czerwca tunel będzie zamykany zaledwie raz na kwartał.

- Podczas dwuletniego użytkowania zaobserwowaliśmy, że niektóre czynności możemy wykonywać przy zamkniętym jednym pasie - informuje Magdalena Kiljan, rzecznik GZDiZ. - W związku z tym, liczba całkowitych zamknięć serwisowych obiektu spadnie do czterech w roku, a większość prac będzie wykonywana w nocy na poziomie jednego wyłączonego z ruchu pasa. Pomiędzy zamknięciami serwisowymi w tunelu dochodzić będzie również do zamknięć jednej nitki, spowodowanych koniecznością naprawy urządzeń w jego wnętrzu. Będą one jednak krótkotrwałe, a kierowcy zostaną o nich powiadomieni z odpowiednim wyprzedzeniem.
Testy systemów przeciwpożarowych w tunelu

W czwartek 24 maja w godz. 22.00 - 00.00 obie rury tunelu będą zamknięte. W tym czasie w tunelu przeprowadzone zostaną testy systemów przeciwpożarowych.

Podczas testów sprawdzane będzie m.in. poprawne działanie systemów przeciwpożarowych w tunelu, szlabanów wjazdowych, a także dźwiękowego systemu ostrzegawczego oraz tablic zmiennej treści. Wezmą w nich udział jednostki Państwowej Straży Pożarnej. Takie testy przeprowadzane są raz w roku.

W związku z ćwiczeniami przeciwpożarowymi w tunelu kierowcy powinni skorzystać z objazdów ulicami: Marynarki Polskiej, Jana z Kolna, Wały Jagiellońskie, Podwale Przedmiejskie i Elbląska. Informacja o zamknięciu tunelu będzie wyświetlona na tablicach zmiennej treści.

Opinie (411) 4 zablokowane

  • W szkole miałeś fizykę? (3)

    Przejeżdżając w tunelu samochód ciężarowy tworzy za sobą takie wiry powietrza, że nie utrzymasz na rowerze równowagi i wciągnie cię pod koła samochodu

    • 5 3

    • uogólniasz ...

      ... by poprzeć swoją tezę, czyli manipulujesz.

      wszystko zależy od bardzo wielu czynników ... a prędkość, wielkość pojazdów, ich budowa i odległość między nimi to tylko te najważniejsze.

      ale nie o to ci chodziło, by poddać to rzetelnej ocenie.

      • 0 0

    • czyli ty sprawdzałes i ci mózg wywiało :)

      • 0 0

    • Widzę, że ty miałeś

      Możesz nam tu rozpisać wzory na taką sytuację? :D

      • 1 3

  • Dziś w tunelu w Cork też stałem w korku

    jak to w Corku w korku

    • 0 1

  • Powinno się (3)

    Zabronić studentom korzystania z aut na terenie trójmiasta pod groźbą wydalenia z uczelni. Są pkmki, skmki, ubery, traficary, będą miejskie rowery itp. Dojeżdża sobie taki panicz z brodnicy czy tam innych mazur na studia, a potem i tak po 5 latach powtarzania roku nie zdaje, generując przy tym tysiące niepotrzebnych kilometrów i opóźniając ruch.

    • 13 4

    • Bardzo dobry pomysł (2)

      Ja bym to rozszerzył na wsztstkie samochody. Wtedy mielibyśmy normalne miasto.

      • 2 2

      • GDA, NOL, NE, CB, GA, GWE, GPU, GLE, GKA, GKS, GBY (1)

        GST, GMB, GKW, CSW, CBR, NIL, NOS, NBA, NBR, NKE, CAL, GND, GTC,

        jak coś pominąłem to dopiszcie

        • 1 0

        • GS, GSL.

          • 1 0

  • wystarczy - to powinno być zrobione od początku - wprowadzić opłatę (1)

    10 gr za przejazd osobówką, lub 1zł dziennie, samochody ciężarowe 50 gr

    • 4 3

    • zapomniałes dodac 2 zera:)

      • 1 0

  • Dlaczego nie wybudowano tunelu trzypasmowego myśląc perspektywicznie. Budyniowe podejście do tematu,

    Kpina z mieszkańców i turystów.

    • 5 0

  • Tak właśnie w Gdańśku projektuje się drogi, jedynie sa zdatne do ruchu na dwa lata. Skandal!!

    A włodarze mają ambicje by w Gdańsku zamieszkało 500 tys, co wówczas? Trzeba budować kolejne pasy dróg, anie je pomniejszać, co ma miejsce w chwili obecnej.

    • 2 1

  • Jest proste rozwiazanie nie tylko na korki w Tunelu ale i na korki w miescie.Wproweadzic oplaty za wjazd od tunelu i wjazd do (1)

    za wiazd do tuneli 10 zł za jazdę po miescie 300zł miesięcznie!Wtedy te słoiki i cała reszta buraków co codziennie zatruwaja spalinami i jadą w pojedynke tym 20 letnim blachosmrodem za 1000 zł kupionym przesiada sie na komunikacje miejska!Ale obecnie komunikacja jest droższa.

    • 4 9

    • A może powinna być po prostu lepsza a nie tańsza przez nałożenie twoich śmiesznych opłat. Bo przy tak kijowej komunikacji, jak jest w Gdańsku, to już bym chyba wolał się do innego miasta przeprowadzić niż jeździć komunikacją zbiorową.

      • 1 0

  • Jak zakładano ...

    ... projektowana przepustowość tunelu skończy się w roku ... z tego co pamiętam 2040 ... po szczegóły zapraszam do archiwalnych wiadomości o tym super wynalazku ...

    To tyle w temacie, bo mówiąc krótko, w przypadku tej inwestycji za piardylion złociszy wywalone zostały w błoto publiczne pieniądze !!!

    Sorry, ale takich inwestycji nie buduje się z perspektywą najbliższych 25 lat, ale 100.

    • 3 1

  • ograniczenia przepustowości

    Jak się ogranicza przepustowość nawet głównych ulic w Gdańsku to trzeba się liczyć z następstwami w stylu korków.Niedługo będą nie korki a zatory - pokłosie decyzji przeróbek przy dworcu Gdańsk główny - powodzenia!!!

    • 6 0

  • (71)

    Kiedy będzie poszerzona tz droga Zielona
    Nie ma dnia bez korka

    • 144 57

    • poszerzanie jezdni nie likwiduje korków (3)

      tak jak popuszczanie pasa nie likwiduje nadwagi i otyłości

      przepustowość pasa drogowego można zwiększyć uspokajając ruch

      • 9 4

      • Nie uspokajając ruch tylko podwyższając cenę benzyny.

        • 0 1

      • Jak są korki (1)

        To już jest uspokojony. Proponuję jednak brać przepisane tabletki na uspokojenie.

        • 1 1

        • I ok, część populacji już zrozumiała, że korki będą zawsze. To maniacy chcą ich wiecznego usuwania, które w praktyce jest niemożliwe. Więc tabletkę powinien łyknąć każdy krzyczący "Panie, korki!"

          • 1 1

    • Zawsze mówiłem, że ten tunel powinien mieć co najmniej po 3 pasy w każdym kierunku! (8)

      Wtedy nie było by problemu.

      • 4 7

      • (7)

        Możesz mieć tam nawet 100. Będzie stało równolegle, zamiast szeregowo. Każdy system komunikacyjny ma wąskie gardła, których się nie zlikwiduje - bo w praktyce zostałby sam system komunikacyjny. Kowboje liczyli i liczyli, aż wyliczyli, że żeby korków nie było trzeba by 130% powierzchni miasta przeznaczyć na system komunikacyjny do obsługi tego miasta. Więc sobie dali spokój z jego rozbudowywaniem i podpatrują europejskie "lewackie" wynalazki pokroju oranie głównych arterii, uspokojony ruch, deptaki.

        • 8 4

        • W Stanach nie było korków (3)

          Do czasu usadowienia lewaków w miastach. Europejskie wzorce to jeden wielki korek i stagnacja inwestycyjna. Lewaki pracujące w upadających firmach i jeźdźcy na rowerach to ostatnie podrygi miast UE

          • 1 4

          • Gdzie w stanach masz lewaków?

            Tam cała scena polityczna jest na prawo od naszej prawicy.

            Dla nich Korwin jest lewakiem...

            • 1 0

          • To chyba oczywiste że lewaki tworzą korki skoro prawaki są tak niedorozwinięte...

            ... że potrzebują 3 pokoleń aby się dorobić auta.

            • 1 2

          • Pojedź do tych stanów, pooglądaj, pojeździj po Europie, też pooglądaj. Poszerzysz wiedzę, przestaniesz gadać oderwane totalnie od rzeczywistości głupoty - pogadamy merytorycznie.

            • 1 1

        • Skoro brakuje powierzchni to trzeba budować po wysokości. (2)

          Przecież można budować ulice piętrowe, jezdnie wielopoziomowe, tunele wielopoziomowe - to wspaniałe rozwiązanie na zakorkowane miasta.

          • 1 4

          • I korek 2D będzie 3D

            • 2 1

          • Brazylijczycy doszli do takiej konkluzji wcześniej. Wybudowali nową, idealną stolicę - Brasilię. Specjalnie dla zmotoryzowanych. tam korków z definicji miało nie być, raj dla zmotoryzowanych. Budowali od zera, bez zaszłości historycznych. Jaki efekt? ;P

            • 3 2

    • (45)

      Poszerzanie dróg nie zmniejsza korków

      • 43 9

      • (42)

        hahaha to zróbmy wszędzie 1 pasmowe skoro to nie robi różnicy. Jednak lewactwo to stan umysłu.

        • 11 40

        • 2 pasy (4)

          Jeden dla komunikacji.
          Drugi dla tych, którzy koniecznie muszą odwieźć babcię do szpitala a wracając zabrać lodówkę.

          Więcej nie potrzeba, tylko trzeba by było pilnować, żeby janusze nie śmigali buspasem

          • 5 2

          • Buspas to bzdura która powoduje korki (3)

            Autobus jeździ co 10 minut i zabiera około 40 osób. Czyli na godzinę przy pełnym zatłoczeniu przewiezie 240 osób. W ciągu tego czasu cały pas jezdni jest wykluczony dla samochodów które w godzinę przewiozą ponad 500 osób

            • 1 5

            • czyli już przy częstotliwości 5 min. buspas jest racjonalny (2)

              A więc od zaraz do wytyczenia buspasy na Podwalu Grodzkim, Trakcie św. Wojciecha, Słowackiego (dolnej) i Nowych Ogrodach.

              • 4 1

              • przy zalozeniu 40 osob w autobusie (1)

                w godzinach np wyspeowania korkow. Np buspas od 7 do 9. i od 15 do 17. Wtedy moze byc racjonalny ale sam widzisz jak duzo musi byc zastrzezen by to mialo sens.

                • 2 1

              • Jak autobus zrobi się szybszy od osobówki

                Ludzie zaczną się zastanawiać, co się bardziej opłaca

                • 1 0

        • (15)

          Ah i już wyskoczył jakiś mondrala z lewactwem. Ciekawe czy wiesz w ogóle co to lewactwo jest.

          Przedmówca ma rację. Pomysły z poszerzaniem dróg, budową parkingów itp bazuje na założeniu, że ruch samochodowy jest stały i trzeba go po prostu rozładować. Błąd. Inwestycje drogowe zachęcają ludzi do poruszania się samochodem i samochodów przybywa, więc rozładowanie ruchu działa tylko na chwilę, potem problem się powtarza.

          Przyczyną jest mentalność. W Polsce, w kraju o niższej zamożności niż wynosi średnia UE jest jednocześnie więcej samochodów w przeliczeniu na 1000 mieszkańców niż w średniej UE.

          • 31 5

          • Umysł lewaka per komunisty (9)

            Znowu chce wychowywać ludzi i ich uświadamiać.
            Ludzie ciężko pracują, płacą ogromne podatki i robią co chcą. Urzędnicy zamiast robic udogodnienia dla tych ludzi mówią im jak mają żyć. Noz k.... Co za tupet. Jeszcze ten tekst o tym że budowa dróg to.zacheta do kupna samochodu buhahahahaha
            Zrozum w końcu jeden z drugim że miasto ma robić to co ludziom jest potrzebne i wychodzić na przeciw oczekiwaniom a nie przeciwko. Jeżeli mieszkańcy wola poruszać się samochodami(co w Polsce i tym klimacie jest zrozumiałe) to miasto ma im zapewnić płynne drogi (płynne to nie znaczy w wodzie)

            • 4 13

            • (4)

              Lewactwo raczej jest taka postawa roszczeniowa "ja chcę samochodem, to mi zróbcie tak żebym nie stał w korku i miał gdzie parkować". Takie tupanie nóżką "ja chcę" nie biorąc pod uwagę tego czy to jest możliwe czy nie.

              Korki są integralną częścią ruchu drogowego w praktycznie każdym większym mieście. Niezależnie od tego ile nie zrobią pasów. Nie zastanawia cię to? Również w tym przypadku - krótko po otwarciu tunelu już się korkuje? Jest ułatwienie to korzystają z niego ludzie. Problemu korków się w ten sposób nie rozwiąże.

              Sprawa jest prosta - każdy wybiera taki środek transportu jaki chce. Ale niech równocześnie zaakceptuje minusy danego wyboru

              • 8 2

              • zaakceptuje minusy ...

                każda forma przemieszczania u nas ma tylko minusy.

                Odniesienia do innych krajów są nie na miejscu gdyż wszystko jest tam inne i inaczej zorganizowane

                • 0 1

              • tak wlasnie postepuje wolny czlowiek (2)

                placisz podatki to wymagasz. Jak ktos mowi "piniedzy ni ma i ni bedzie" to dajesz mu kopa w d.. i poprzez demokratyczny wybor wybierasz kogos innego.
                Jezeli po otwarciu tunelu zrobil sie korek t ozn jak wielkie potrzeby byly przed jego otwarciem. Mozna powiedziec jeden tunel to za malo, plynna zielona to za malo, potrzeba prawdziwego kopa inwestycyjnego a nie sciezek rowerowych

                • 1 6

              • Dalej patrzysz z perspektywy stałego ruchu drogowego, a to błąd. Ruch się zwiększa i jeżeli dalej będzie się zwiększać to nowe drogi pomogą jedynie na chwilę.

                Potrzeba sprawnej komunikacji. W Nowym Jorku ludzie nie mają problemu z korzystaniem z metra, nawet do pracy na Wall Street tak dojeżdżają. Ale w Polsce to już ujma.

                I nie tylko kierowcy płacą podatki...

                • 2 2

              • Laki, mimo snów o wielkości prawda jest brutalna - z twoich PITów to na metr drogi nawet nie wystarczy.

                Jakbyś zamiast chrzanić o lewactwie się douczył cokolwiek, to byś wiedział, że na drogi w miastach dokładnie 0% idzie z podatku drogowego.

                • 4 0

            • (3)

              To właśnie komuniści myślą, że jak jakaś grupa czegoś chce, to wszyscy za wspólne podatki mają im to ufundować. Samochodziarze są najbardziej uprzywilejowaną grupą społeczną w Polsce. Ich "działalność" parkingowa w szczególności godzi w interesy innych grup społecznych - a miasto reprezentuje wszystkich mieszkańców, nie tylko tych "samochodem wszędzie".

              Będzie gorzej. Im szybciej to sobie uświadomisz, tym mniej będzie bolało.

              • 9 0

              • samochodziarze to nie jest grupa spoleczna (2)

                samochod to pdst srodek komunikacyjny ktory sprzyja rozwojowi miasta. Drogi sa jak krwioobieg w organizmie. Komunisci per lewacy chca zamknac ten uklad zyl w imie ideologii o ociepleniu klimatu i podobnych bzdurach. Europa wlasnie dlatego upada ze zamiast rozwijac organizm zamykaja uklad krwionosny

                • 1 11

              • (1)

                Dawno nie czytalem takiej demagogii. Zachowujesz się jak dziecko które poznało nowe słowo i teraz powtarza je bez opamiętania. Ciekaw jestem czy wiesz w ogóle co to jest laborystyczna teoria wartości która stanowi podwalinę marksizmu

                • 1 0

              • to jakis synek, ktory naczytal sie korwina, skonczyl niedawno szkole

                a za kieszonkowe kupil sobie pierwsza bryke i rozczarowany, ze jazda nie przypomina tej z need for speeda :)

                • 3 0

          • Jest więcej bo nie ma alterantyw (3)

            Kolej nie istnieje, PKSy polikwidowano, wspólnej oferty biletowej brak, a trójmiasto jest tutaj idealnym przykładem. Teoretycznie łatwiej już nie będzie, 3 duże miasta na wspólnej osi komunikacyjnej, tory są, nic tylko zrobić wspólną spółkę transportową i wozić. Zamiast tego okazuje się, że "lepiej" dla rządzących jest podzielić rozdrobnić i podnieść ceny biletów.

            Polecam:
            http://wyborcza.pl/magazyn/7,124059,23416601, pociag-odwolany-kup-wiesniaku-starego-diesla-jak-warszawa.html

            • 14 4

            • i nie ma dobrej komunikacji, bo trzeba setki milionów w ekspresówki miejskie pakować

              • 1 1

            • Jest więcej samochodów więc mniej ludzi jeździ komunikacja. Im mniej ludzi jeździ komunikacja tym jest ona słabsza

              • 5 0

            • Znam ludzi mieszkających przy stacji skm i pracujących przy stacji skm. Jak jest korek, to dalej się w nim kiszą, nie pojadą - choć nawet gdy go nie ma, cała podróż end-to-end trwa skm krócej, bo odpada szukanie miejsca do parkowania.

              Mam sąsiada, który do piekarni 15 numerów dalej (to będzie circa 200m) jeździ rano po bułki samochodem. Znów, piechotą jest szybciej (parkowanie!), ale co tam.

              Oni wszyscy używają tego samego argumentu - brak alternatywy. Jak nie ma woli, to po prostu alternatyw się nie dostrzega. A że mentalnościowo Polacy utknęli w schematach rozumowania Amerykanów wczesnego XX w. (z których ci drudzy już dawno wybrnęli) - czyli samochód świadczy o pozycji, domek na przedmieściach musi być, więcej dróg to mniej korków, samochodem wszędzie - to inna sprawa. To się zmieni, ale nieprędko. Swoje w korkach na poszerzonych ulicach będą musieli odstać.

              • 14 1

          • weź to pod uwagę że średnia nie zawsze odzwierciedla rzeczywistości. W przeciwnym wypadku wyszedłby paradoks typu "każdy ma samochód" albo "więcej aut niż mieszkańców"

            • 2 0

        • (8)

          Ale przecież takie wnioski, aż nasuwają się same. Skoro przez kilka miesięcy po otwarciu tunelu ruch był płynny i zmniejszył się w centrum Gdańska, a teraz aut w tunelu przybywa, to znaczy, że budowa kolejnych dróg, kolejnych mostów, tuneli kompletnie nie ma sensu. Bo gdy wprowadza się ułatwienia, to przybywa kierowców. W centrum miasta tylko i wyłącznie komunikacja miejska.
          Dlaczego my nigdy nie może uczyć się na czyiś błędach i pójść dwa kroki dalej? Popatrzmy na miasta z zachodniej Europy. Tam ruch samochodowy w cntrach nawet nie dużych miast jest bardzo mocno ograniczany.
          Nie jestem lewakiem, a realistą.

          • 14 5

          • Jesteś lewakiem (5)

            Ruch samochodowy i tak by się zwiększył bo ludzie w Polsce są coraz zamożniejsi a w mieście jest więcej inwestycji. Idąc lewackim tokiem rozumowania to lepiej cofnąć się 1000 lat i nie będzie korków bo nie będzie samochodów. Jeżeli chcesz się rozwijać i chcesz wygodnie żyć to musisz olać rower i zmusić władze miasta do inwestycji infrastrukturalnych. Drogi są potrzebne do rozwoju miasta, do szybkiego załatwienia spraw, do przewozu towaru, do wymiany handlowej no i do wygody

            • 2 5

            • (3)

              Ja bym powiedział, że nie cofnąć się 1000 lat tylko iść do przodu o 50 lat, czyli zrozumieć to, co bardziej rozwinięte kraje zrozumiały 50 lat temu.

              Opisałeś właśnie kwintesencję tego naszego cebulactwa - ruch samochodowy będzie się zwiększał bo rośnie poziom zamożności. Znaczy się ludzie kupują samochody bo ich stać i w sumie wypada, samochód postrzega się nie jako środek transportu a realizację społecznych oczekiwań.

              Tu nie chodzi o to aby infrastruktury nie rozwijać, tylko aby zrozumieć genezę problemu. Ile dróg nie zbudujesz to i tak się one zakorkują, jeżeli każdy będzie chciał się poruszać samochodem.

              • 4 1

              • opisales wlasnie kwintesencje umyslu komunistycznego (2)

                Obrazanie ludzi z powodu ich potrzeb. Ludzie ciezko pracuja, placa podatki i chca zyc tak jak im wygodniej. Chcesz miec rower to nim jezdzij, jezeli jednak wiekszosc chce samochod to wladze musza budowac drogi by wyjsc na przeciw tym oczekiwaniom. To wiekszosc placi podatki z ktorych mozna inwestowac. Komuna to byl taki system gdzie waaadza wiedziala lepiej od ludzi.

                • 3 5

              • kup sobie helikopter korwinisto

                Będziesz mógł bez korków, z góry, patrzeć na komunistów w autobusach.

                • 2 1

              • Co ty z tym komunizmem i rowerami? Nikt tu o rowerach nie wspomina. A komunizm - jak ktoś sobie wstawi złoty ząb za jego własne ciężko zarobione pieniądze to już nikt nie może określić go mianem buraka bo komunizm? Sandały i skarpetki też są prywatną potrzebą...

                Istotniejsze od tego co ludzie chcą jest to, co jest możliwe do zrobienia. Tupanie nóżką tu nie pomaga.

                • 1 1

            • rany, on utknął chyba w 1970

              Na zachodzie mówi się - nie stać cię na zamieszkanie w dobrej lokalizacji, musi cię być stać na samochód. I drugi. I trzeci. Tyle odnośnie zamożności.

              • 5 1

          • (1)

            Może dlatego ze na zachodzie wszystkie dzieci dostają się do przedszkola i jest dla nich miejsce a szkoły to max 20 min na piechotę i nie trzeba dzieci wozić samochodami. Wtedy rodzice przesiada się na komunikacje

            • 5 2

            • to się uśmiałem

              Po prostu tam już zrozumieli, że obcowanie z sarenkami na przedmieściach to nie prestiżowy wybór, a wybór biedoty - z konieczności...

              • 5 1

        • Rozsądek jest apolityczny (2)

          Trzeba być głupcem, żeby mówić, że jeżdżenie rowerem/komunikacją to lewicowe myślenie. Przemawia za tym bardzo konretny rachunek ekonomiczny, ale dla janusza to "lewactwo".

          Potem chcą socjalnych dróg. Socjalnych parkingów. Retoryka "Zbudujcie nam z podatków". Sami jesteście lewakami.

          • 6 1

          • Niech nie budują (1)

            Ale poproszę o likwidację podatków celowych zawartych w cenie paliwa.

            • 0 3

            • te podatki nie idą na drogi w obrębie miast, a na krajowe - więc prosić możesz, ale nie liczyłbym na sukces

              • 3 0

        • Oooo paranoja widzę w rozkwicie.... (8)

          wszędzie widzisz lewaków, ale to nie powstrzymuje Cię od wypowiadania się na tematy o których najwyraźniej nie masz pojęcia. Tka się składa że To prawda. Zwiększenie szerokości dróg nie zmniejsza korków a jedynie zwiększa liczbę ludzi jeżdżących własnymi samochodami. W czasach gdy np Detroit było w rozkwicie postanowiono zbudować tam 5-cio pasmowe autostrady przecinające miasto bo przecież szersze drogi to mniej korków i..... powstały 5-cio pasmowe korki. Niczego to nie zmieniło. Trzeba dawać alternatywę w postaci szybkiej komunikacji alternatywnej a nie poszerzać w nieskończoność drogi.

          • 37 8

          • Lewactwo to jednak stan umyslu (4)

            Ludzie wybierają samochody a ci dalej na siłę im mówią wybierajcie rowery. Jak nie wybierzecie rowerów to będziecie stać w korkach bo za wasze pieniądze nie można wam budować dróg. W Detroit ludzie wybrali samochody kilka razy szybciej niż miasto dostosowało stan dróg co nie znaczy że gdyby miasto nie rozbudowało stanu dróg to ludzie by nie wybrali samochodów. Logika lewaka i komunisty to na siłę zmieniać człowieka, w UE poprzez wsadzanie go na rower mimo że ten nie chce a w komunie do łagrów.

            • 4 19

            • (2)

              Ależ wybieraj sobie ten samochód ile chcesz, tylko nie miej pretensji o korki i o to, że nawet jak nie dostaniesz mandatu za parkowanie jak burak (a tu przyzwolenie społeczne spada, władze się dostosują) to Ci ktoś po prostu spuści powietrze.

              • 15 1

              • Radzę spuścić powietrze (1)

                Które między uszami masz. Może ulży.

                • 0 3

              • o, wrócił jeden z naczelnych troli trojmiasto.pl, waćpan "Rowerzyści powodujo raka", który rowerzystę widzi w 3 pokoleniach wstecz nawet u człeka, którego nigdy nie było stać na rower ;)

                • 1 0

            • twierdzisz, że matematyka i fizyka to lewactwo?

              hmm,

              jedynę co mogę zrobić dla ciebie to zawołać pielęgniarzy z kaftanem

              • 9 2

          • (2)

            to powiedz dlaczego Podwale Przedmiejskie w stronę Elbląga(przed zmianami) nie korkowało się mimo że ma kilka pasów? Dlaczego nagle na Długich Ogrodach ruch znacząco spadł?

            • 2 9

            • Ty chyba sobie kpisz, albo liczysz na to, że ludzie mają sklerozę. Nie korkowało się ???

              • 11 1

            • Jak się nie korkowało. A te kilometrowe korki w kierunku węzła UE to zapomniał?

              • 7 0

      • Wprowadzić różne godziny pracy.

        Niektórzy zaczynaliby pracę o 6, 7, 8 lub 9.
        Więcej pomoże niż dobudowa nowych pasów.

        • 3 1

      • oprocz poszerzania nalezy rozbudowac skrzyzowania

        • 2 1

    • (5)

      oni co najwyżej to ją zwężą żeby ścieżki rowerowe zrobić po których nikt nie jeździ bo rowerzyści twierdzą że ich rowery nie są przystosowane do poruszania się po nich.

      • 15 26

      • Tych pacanów jest kilku-kilkunastu, tylko wszystkich wkurzają (2)

        I niestety robią czarny PR wszystkim rowerzystom.

        Niestety nie ma na nich rady, szkoda, że policja nie chce ich ściągać z dróg.

        • 3 6

        • akurat część scieżek jest słabo przystosowana. Dobrze że jest ale żebym musiał części dokręcać co 2 tygodnie to no comment... (1)

          • 5 0

          • To może dokręć raz a porządnie ;)

            Wsadziłem grubsze opony i nie ma problemu.

            Jeszcze brakuje, żeby Janusze wzięli to za wzór i jeździli ddrami, bo droga dziurawa obok...

            • 2 0

      • Ścieżki dla garstki (1)

        Kładki dla nikogo.
        Dla mieszkańców którzy mają prawo głosu korki i zachętą na brudny, stary, trzęsący się tramwaj.

        • 9 9

        • będzie benzyna po 7zł

          korki się skończą

          • 15 1

    • Mam nadzieję że nigdy

      • 1 0

    • nielicz buraku na to bo niepozwolimy na autostrade w naszej dzielnicy!

      • 3 1

    • Co za różnica że korek będzie 2 skrzyżowania dalej? (2)

      • 38 3

      • faktycznie, jak przebuduje się 1 skrzyżowanie z 10 znajdujących się na arterii (1)

        taka przemyślana koncepcja urbanistyczna - zgody na budowę dajemy jak leci a jak przestanie lecieć to rozłożymy ręce...

        • 2 4

        • Jak zbudujemy wszystkie skrzyżowania

          Korek będzie na końcu. Wielka mi różnica ;p

          • 10 0

    • Przeczytałeś w ogóle ten art.?

      • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024

220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum