• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Coraz częstsze korki w tunelu pod Martwą Wisłą

Maciej Korolczuk
24 maja 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 18-latek wbiegł do tunelu. 2 tys. zł mandatu
Drogowcy przyznają, że do korków w tunelu - głównie w porannym szczycie w rurze w kierunku Letnicy - musimy się przyzwyczaić. Drogowcy przyznają, że do korków w tunelu - głównie w porannym szczycie w rurze w kierunku Letnicy - musimy się przyzwyczaić.

Dwa lata wystarczyły, by przepustowość tunelu pod Martwą Wisłą została przekroczona. W maju po raz pierwszy podwodną przeprawą przejechało ponad 360 tys. pojazdów. Skutkiem są korki tworzące się w porannym szczycie w rurze w kierunku Letnicy. Drogowcy będą próbowali przywrócić płynność ruchu nowym ustawieniem świateł, ale ma to nastąpić dopiero w lipcu. Są też dobre wieści. Od czerwca tunel będzie zamykany już tylko raz na kwartał.



Co robisz, gdy utkniesz w korku?

Na korki i związane z nimi uciążliwości kierowcy zaczęli się skarżyć w ostatnich tygodniach. Większy niż zwykle ruch w tunelu - szczególnie w rurze prowadzącej w kierunku Letnicy - zwrócił także uwagę naszych czytelników. Problem został zdiagnozowany już wcześniej, przypomnijmy że w połowie kwietnia informowaliśmy o pomyśle drogowców, by w czasie porannego szczytu ruch w tunelu pomagały rozładować włączane na kilkadziesiąt minut światła na rondzie przy Marynarki Polskiej.

Kolejne tygodnie pokazały jednak, że problem udało się tylko zminimalizować, a nie rozwiązać. Ruch w tunelu bowiem ciągle rośnie i w maju liczba aut przejeżdżających przekroczyła 360 tys. Dotychczas średnia wynosiła o 20 tys. aut mniej.

- Wygląda na to, że granica przepustowości jest gdzieś pomiędzy tymi liczbami - przyznaje Tomasz Wawrzonek, miejski inżynier ruchu. - Włączane światła pomogły rozwiązać problem, ale tylko w ograniczonym zakresie, bo korków w tunelu nie da się uniknąć. Kłopotem jest łącznica, którą kierowcy wyjeżdżają z tunelu na rondo. Aut jest za dużo i korek wylewa się na prawy pas w tunelu. Czasem zdarza się, że stoją oba pasy. Wówczas musimy zamknąć tunel, by rozładować korek.
W maju padł rekord ruchu w tunelu, którym pojechało już 360 tys. pojazdów. Jak mówią drogowcy, ruch ciągle rośnie. W maju padł rekord ruchu w tunelu, którym pojechało już 360 tys. pojazdów. Jak mówią drogowcy, ruch ciągle rośnie.

Nowe ustawienie świateł pomoże, ale tylko na chwilę



Drogowcy zastanawiali się nad kilkoma rozwiązaniami. Wśród pomysłów przewijała się m.in. reorganizacja ruchu na łącznicy i przemalowanie prawoskrętu w Marynarki Polskiej na pas pozwalający kierowcom także jazdę na wprost. Rozwiązanie okazałoby się jednak kłopotliwe przy wyłączonej sygnalizacji świetlnej, bo na wylocie mieszałyby się potoki aut jadących w kierunku Nowego Portu (z pasa wewnętrznego) i w stronę stadionu czy centrum (z pasa zewnętrznego).

- Ostatecznie stanęło na opracowaniu nowego projektu ustawienia sygnalizacji świetlnej i wydłużeniu zielonego światła dla kierowców opuszczających tunel. To rozwiązanie najbardziej kompromisowe, bo nie możemy dopuścić, by poprawa warunków w tunelu pogorszyła komfort jazdy na Marynarki Polskiej, którą kursuje przecież komunikacja miejska - przyznaje Wawrzonek.
Jak mówią drogowcy, nowy projekt ma być gotowy za kilka tygodni, bo obejmuje także zmianę lokalizacji detektorów ruchu i wbudowanie w jezdnię nowych pętli indukcyjnych (dotychczasowe nie działały efektywnie m.in. przez duże zaciemnienie jezdni). Po jego wdrożeniu ma być lepiej, ale na jak długo, tego nie wiadomo, bo ruch ciągle rośnie.

Do korków trzeba się przyzwyczaić...



Z analiz wynika, że wiosną ruch znów rośnie, bo do aut wracają osoby, ograniczające podróżowanie samochodem w okresie zimowym. W czerwcu i w wakacje ruch w tunelu nieco spada. Odbicie nastąpi po wakacjach i w październiku, gdy na drogach zrobi się ciaśniej - m.in. ze względu na ruch generowany przez studentów.

Zimą łącznica powoduje z kolei problem dla kierowców aut ciężarowych, które mają problem z podjazdem na rondo. Ten kłopot ma rozwiązać planowana inwestycja w system ogrzewania jezdni. W środę GZDiZ rozpoczął procedurę w ramach zapytania ofertowego na opracowanie dokumentacji projektowej.

Drogowcy przyznają, że do korków w tunelu - podobnie jak na obwodnicy - trzeba się będzie wkrótce przyzwyczaić.

- Tendencja jest nieubłagana. Ruch w tunelu rośnie. Jak pokazał przykład obwodnicy w Osowej, gdzie jakiś czas temu jezdnia została rozbudowana, poprawę da się odczuć, ale tylko na chwilę - dodaje miejski inżynier ruchu.
Jak ominąć korek w tunelu pod Martwą Wisłą? Są na to dwa sposoby. Jak ominąć korek w tunelu pod Martwą Wisłą? Są na to dwa sposoby.

... ale są też na nie sposoby



Warto dodać, że na korki w tunelu i wyjeździe na rondo przy Marynarki Polskiej są sposoby.

O ile nie stoją oba pasy, co zdarza się zdecydowanie rzadziej, zator można płynnie ominąć i wyjechać z tunelu lewym pasem. Jeśli jedziemy w kierunku centrum - zjeżdżamy na pierwszym zjeździe na ul. Pokoleń Lechii Gdańsk i przez Żaglową zjeżdżamy na Marynarki Polskiej. Jeśli jedziemy w kierunku Nowego Portu - mijamy wiadukt "harfa" i zawracamy na most czerwony. Dalej do ronda jedziemy ul. Uczniowską.

Będą zamykać, ale tylko 4 razy w roku



Jest też dobra wiadomość dla kierowców. Dotychczas prace serwisowe w tunelu były prowadzone w dwie sobotnie noce w miesiącu, co wiązało się z jego zamknięciem. Od czerwca tunel będzie zamykany zaledwie raz na kwartał.

- Podczas dwuletniego użytkowania zaobserwowaliśmy, że niektóre czynności możemy wykonywać przy zamkniętym jednym pasie - informuje Magdalena Kiljan, rzecznik GZDiZ. - W związku z tym, liczba całkowitych zamknięć serwisowych obiektu spadnie do czterech w roku, a większość prac będzie wykonywana w nocy na poziomie jednego wyłączonego z ruchu pasa. Pomiędzy zamknięciami serwisowymi w tunelu dochodzić będzie również do zamknięć jednej nitki, spowodowanych koniecznością naprawy urządzeń w jego wnętrzu. Będą one jednak krótkotrwałe, a kierowcy zostaną o nich powiadomieni z odpowiednim wyprzedzeniem.
Testy systemów przeciwpożarowych w tunelu

W czwartek 24 maja w godz. 22.00 - 00.00 obie rury tunelu będą zamknięte. W tym czasie w tunelu przeprowadzone zostaną testy systemów przeciwpożarowych.

Podczas testów sprawdzane będzie m.in. poprawne działanie systemów przeciwpożarowych w tunelu, szlabanów wjazdowych, a także dźwiękowego systemu ostrzegawczego oraz tablic zmiennej treści. Wezmą w nich udział jednostki Państwowej Straży Pożarnej. Takie testy przeprowadzane są raz w roku.

W związku z ćwiczeniami przeciwpożarowymi w tunelu kierowcy powinni skorzystać z objazdów ulicami: Marynarki Polskiej, Jana z Kolna, Wały Jagiellońskie, Podwale Przedmiejskie i Elbląska. Informacja o zamknięciu tunelu będzie wyświetlona na tablicach zmiennej treści.

Opinie (411) 4 zablokowane

  • ja p... nie można było tego przewidzieć i wybudować 4 pasów. K... co za leszcze. (1)

    • 1 0

    • Przecież rondo się zatyka a nie tunel.

      Myślisz zupełnie tak samo jak autor artykułu - czyli w ogóle.

      • 2 0

  • A mówiłem że tak będzie! (8)

    Korków nie można zlikwidować przez budowę nowych dróg.

    Korki likwiduje się przez ograniczanie ruchu samochodowego i inwestowanie w alternatywną komunikację zbiorową.

    • 39 21

    • (5)

      to jest demokracja rozumiana przez lewacki motłoch. Ograniczać zmuszać czy ja mam jechać autem czy rowerem mój Pan i władca będzie za mnie decydował. I jeszcze żebym za dużo nie zarobił to musi mi połowę zabrać.

      • 7 10

      • Po prostu biurowce należy budować też na górnym tarasie, a mieszkaniówkę też na dolnym. Ot filozofia której Budyń nie pojął robiąc z Oliwy dzielnicę biurowców i wyganiając mieszkaniówkę na przexmieścia i śmietniska.

        • 0 0

      • Idioto (3)

        To stój w korku i ciesz się wolnością wyboru i demokracją

        • 12 5

        • Ten idiota, kretynie, połowę ceny paliwa przeznacza na twoje leczenie u psychiatry. (1)

          • 1 1

          • Nie jesteśmy na Ty lewacki kmiocie. Jak bedziesz miał swoje pieniądze to będziesz mógł z nimi zrobić co chcesz możesz na złość nie kupić sobie auta i nie tankować go będziesz super gość.

            • 1 0

        • A czy On stęka że w korku stoi.
          Czemu lewactwo zawsze za innych pisze co nas boli?

          • 3 2

    • tylko komunikacja szynowa (SKM lub PKM) zasilana rowerową może być konkurencyjna

      dla przejazdów samochodem na odległości ponad 10 km

      Samo inwestowanie w komunikację zbiorową typu autobus lub tramwaj może nie wystarczyć do zmiany nawyków komunikacyjnych Januszy

      • 0 3

    • A teraz mamy korki i w Śródmieściu i na Przymorzu.

      Aleja Żołnierzy Wyklętych też prawie cały dzień stoi w notorycznym korku.

      • 9 1

  • Jak to? Przecież nie ma korków i przebudowa Podwala jest jak najbardziej uzasadniona. (4)

    Za kilka lat jak już porobią wszystkie planowane przejścia naziemne (miejmy nadzieję, że nie wróci temat likwidacji estakady), rozhula się Forum Gdańsk, to dopiero centrum UTKNIE w korkach. Oj, będzie płacz...

    • 11 5

    • bo cymbale miasto jest dla ludzi a nie dla blachosmrodów i tylko ograniczenie takich jak ty zmniejszy korki! (1)

      • 1 2

      • A "blachosmrodami" to kto jeździ - ufoludki?

        • 0 0

    • To po co się tam pchasz. Masz obwodnice to je sobie korkuj

      • 1 1

    • Już się zaczyna

      uruchomiono światła na 3 Maja na wysokości Rogaczewskiego i płynność szlag trafił a Forum jeszcze nie jest otwarte. Dołożyć jeszcze światła na wysokości kościoła św. Elżbiety na Podwalu Grodzkim i wszyscy zobaczą jaki wpływ na i tak beznadziejną sytuację w centrum, ma umiejscowienie tamże tego betonowego gniota.

      • 2 2

  • I co cymbały Tunel juz sie zablokował ,identycznie było by z drogą zieloną zablokowała by sie po 4 latach! (3)

    Tylko ograniczenie ruchu blachosmrodów jest wstanie uratować te miasto,tak jak wszystkie miasta i te ograniczenia juz wprowadziły miasta zachodnie.Ale Urzedasy gdańska jak zawsze są opóźnione w rozwoju.A to jest ich wina bo nieinwestowanie w komunikacje miejską dlatego ludzie nakupowali sąbie starego taniego złomu.Którego cały czas przybywa i przez to niema tez miejsc parkingowych.

    • 11 11

    • dla miasta jedynym sensownym ratunkiem jest inwestowanie w komunikację pieszą, rowerową (1)

      i szynową.

      Kto z kierowców tkwiących w korku przesiądzie się z auta do zatłoczonego autobusu stojącego w korku?

      • 2 2

      • Jedynym sensownym rozwiązaniem jest pomyślunek w urbanistyce. Jak mieszaniówkę buduje się na przedmieściach a w centrum wieżowce biurowce to się będzie korkować.

        • 0 0

    • dokladnie tak komunikacje musi byc szybsza.wygodniejsza i tańsza

      • 1 0

  • A to UM nie zależy na tym by korkować miasto? Gdyby tak nie było, śmieciarki nie jeździły by w godzinach 7-9.

    • 2 0

  • RODO (4)

    A kto wyraził zgodę na umieszczenie jego numerów rej. na zdjęciu ?

    • 3 2

    • Numer rejestracyjny nie jest daną osobową (3)

      • 0 2

      • widać że z gimnazium jesteś (2)

        • 1 1

        • Nawet gdyby (1)

          To numer rejestracyjny nadal nie jest daną osobową. Chyba że na czole masz wytatuowany, to pardąsik.

          • 0 1

          • Danymi isobowymi jest wszystko napodstawie czego można zidentyfikować osobę. Po numerze rejestracyjnym można zidentyfikować imię i nazwisko właściciela pojazdu.

            • 1 0

  • nie musimy! (11)

    wystarczy patrol policji z analizatorem spalin i korki znikną! Wczoraj jazda w okolicach tunelu i audi GST które dymiło nie tylko podczas ruszania ale stale auto dość nowe jak na prowincję. Na lewym pasie nieśmiertelny vw T4 GDA i także stawianie zasłony dymnej.
    Ludzie zrozumcie że cała prowincja kupuje stare diesle wymienia to co niezbędne i jedzie tym do miasta. Przegląd zrobiony na wiejskiej stacji kontroli gdzie wszyscy się znają więc przysługa za przysługę tylko przyjedź Sławek na otwarcie lub przed zamknięciem. Tak to działa. A póżniej zasłony dymne w mieście i śliskie brudne drogi.
    Do tego ludzie z prowincji jadą niestety sami ! Jedzie tylko kierowca. Mamy kolej autobusy busy blablacar itp więc należy wyłapać złomki na złom a pozostałym wprowadzić opłaty za wjazd do miasta. Im bardziej trucicielskie auto tym wyższe i mam tu na myśli diesle bo taki delikwent jak przyjedzie ze wsi dieslem to nie gasi silnika często nawet przez 15 minut bo jesli sie śmiga na paliwie rolniczym to po co.
    Miasto ma być dla mieszkańców a nie przyjezdnych. Już dawno zrozumieli to włodarze miast europejskich ale my mamy Adamowicza niestety. A ustawa pozwalająca na opłaty za wjazd do miasta już jest.

    • 39 21

    • Nie - miasto nie jest DLA MIESZKAŃCÓW - jest także dla ludzi, którzy do niego przyjeżdżają i wpływa bezpośrednio na okoliczne miejscowości.
      Nie pojmuję myślenia typu "zamknijmy miasto dla przyjezdnych - będzie dobrze". Zwłaszcza w mieście, gdzie "przyjezdni" to większość mieszkańców, bo nawet takich, którzy żyją tu w drugim czy trzecim pokoleniu wcale nie ma tak wielu.
      Ci "źli przyjezdni" tu pracują, tu zostawiają także swoje pieniądze i przyczyniają się do rozwoju miasta. A ze są korki? Cóż - tak jest w większych miastach. Ponadto pokażcie mi proszę choćby porządne parkingi typu P+R w Gdańsku, zlokalizowane przy sprawnie działających węzłach komunikacyjnych...
      A zanim sam zostanę nazwany "słoikiem", "bosym Antkiem" itd. - moja rodzina mieszka tu od kwietnia 1945 r.

      • 3 0

    • Jesteś bardziej rasistowski niż przeciwnicy gejów i lesbijek (1)

      • 2 2

      • Kup leksykon i sprawdź słowo "rasizm", bo gwiazdorzysz!

        • 1 1

    • (3)

      Widac że komuś 3 złote za mocno do głowy uderzyły. A co Ci ludzie mają kupować sobie jak ich nie stać ? Ciesz się ,że jadą do tej pracy ,a nie siedzą na d*pie w tej prowincji i sterczą pod sklepem cały dzień. Opłata za wjazd do miasta już totalnie odleciałeś widzę. Wszędzie płatne parkowanie, dwie trzecie ceny paliwa to podatki, OC x10 wypłata opodatkowana i potem jeszcze wszystko w sklepach też. Widać że jesteś albo głupi albo z KODU. Gdybyś baranie prowadził jakąś działalność byś zobaczył ilu mamy chętnych do pracy i gdyby wszyscy "z prowincji" przestali tu pracować to by zostali sami dyrektorowie i Ukraińcy.

      • 11 7

      • (2)

        Widocznie nie nadajesz sie do prowadzenia dzialalnosci jak ludziom nie mozesz placic.
        Ile masz samochodow w lizingu?
        Niby dzialalnosc gospodarcza a kilka samochodow w lizingu. Nie kumam tego.

        • 2 7

        • (1)

          nie mam ani 1 auta w leasingu osiołku.
          Zatrudniam 1 człowieka i zarabia 3 średnie krajowe więc możesz mi skoczyć a działalność prowadzę 7 lat. Mając obecnie 28 własne mieszkanie działkę itp więc zakasaj rękawki i polecenia dyrektora wykonywać bo Ci multisporta zabiorą albo premii nie dostaniesz.

          • 3 9

          • 28 to poziom IQ? :)))

            • 1 0

    • Przeciętne auto w Gdańsku ma 15 lat, więc zwalanie wszystkiego na prowincję jest bez sensu.

      • 5 0

    • (1)

      85% aut na naszych drogach to trupy

      • 12 0

      • i to szczególnie te świeże rocznikowo

        • 1 1

    • Prowincje, prowincje....

      skończ już z tymi małomiasteczkowym lamentem

      • 10 6

  • Lepiej nic nie robić jak w Gdyni. (7)

    Adamowicz miałbyś poparcie 80 procent.

    • 109 30

    • Lepiej zrobić kładkę za grubą kasę (2)

      A mieszkańcy niech stoją w korkach.
      W Gdynii nie robią sobie foci przy bzdurnych inwestycjach a po prostu pracują. W Gdyni nie ma potopu w mieście jak deszcz spadnie i nie wylewają szamba do morza.

      • 1 6

      • W Mieście Słońca Bulwaru

        Nie robią sobie foci przy durnych inwestycjach, bo nie ma inwestycji. A zawalony most na Nałkowskiej będzie niedługo obchodził drugą rocznicę nawałnicy.

        • 1 0

      • lkclwkn

        za to staja w korkach ,i mogą zostać odcięci od swiata na ul,Chutniczej bo szlabany,jak by nie było mostow lub luneli. wiec nie pisz bzdur bo gdynia to po prostu wieś, zero inwestycji,a ludzi ful

        • 0 2

    • A taki był ładny amerykański......

      • 0 0

    • Adaś nie agituj

      • 2 0

    • ewentualnie jakiś air show, festiwal w sąsiedniej gminie, kilka pomników i wygrana murowana:)! (1)

      • 9 2

      • Jeśli w praktyce wychodzi, że większość kasy w infrastrukturę poszła w błoto (i jeszcze ją potem trzeba utrzymywać), to faktycznie polityka "inwestycji farbowanych" w postaci buspasów (a że w projekcie przy okazji 50 trajtków wpisane, lamentujący nie zauważyli), kolejek na Kamienną Górę (latem non stop obleganych), szkół filmowych (pod którymi znów w projekcie wpisano potężny parking podziemny, aby odratować chodniki i trawniki w okolicy słupkami i zakazami) czy stałych eventów (na które ludzie walą tłumami) to per saldo lepsza polityka...

        • 2 3

  • nauczta się jeździć matołki (5)

    Winni to są w 90% kierowcy, a właściwie to c*oty za kierownicą.
    Zamiast jechać na zamek płynnie prowadzić auto to on czeka i czeka.
    Pomarańczowe mruga przy torach on staje i się rozgląda pół godziny.
    Pozdrawiam tez imbecyli co jadą w tunelu 50 na h.
    Nauczcie się jeździć baranki to korków nie będzie.
    Zjeżdzasz z ronda to się kierunek zapala matole żeby ludzie wiedzieli czy mogą się włączyć do ruchu. A jak wjeżdzasz na rondo to się nie zapala kierunku ZROZUMCIE TO
    Jak jeździsz małym piardkiem, a nie tirem to nie musisz zwalniać do 0 żeby pokonać zakręt z łukiem jak tir z naczepą.
    Takich tylko wyłapać albo im testy robić co roku i prawka zabierać i korki znikną.
    Codziennie kilka razy pokonuję tunel i jak widzę zachowania tych niedzielnych kierowców w białych limo o tablicach WW KRK to ręce opadają.

    • 35 13

    • Młody- gniewny . Ty oczywiscie jestes najlepszy a cała reszta to durnie, matoły, imbecyle itd. Nie bronie tu rzeczywistych niedorajdów, ktorych naprawde nie brak ale opanuj sie troszke bo ci w koncu drzewo na droge wyjdzie.

      • 0 0

    • (1)

      Dodałbym jeszcze fujary, które ruszają 10s po zapaleniu się zielonego światła albo 10s po tym jak pojazd przed nimi odjechał i do tego jadą "o kropelce", żeby przypadkiem za mocno gazu nie depnąć. Przez takie c*oterskie zachowanie drastycznie maleje przepustowość skrzyżowań z sygnalizacją świetlną.

      • 12 1

      • Cwaniactwo miejscowe

        Następny miejscowy chojrak. Zauważ że nowsze auta mają system stop & go i silnik musi się uruchomić na nowo . Wina leży po źle zaprojektowanych drogach i tyle. Na drugim miejscu jest nasza niska kultura jazdy. Pierwsza zasada nie zastawiaj skrzyżowania jak nie masz pewności że nie zdążysz go opuścić. Druga zasada miejscowy cwaniaku naucz się na pamięć potrzebny czas pomiędzy światłami tak aby jechać w zielonej fali. Trzecia zasada tolerancja dla obcych

        • 1 2

    • Cwaniactwo miejscowe

      Trochę pojechałeś z tymi barankami. Zapewniam Cię że jesteśmy jedną z najgorszych nacji w Europie w sposobie prowadzenia auta. Obrażasz innych że nie więdzą i czekają przy pomarańczowym. Otóż zapewniam Cię że wpuścić Cię do Krakowa lub innego dużego miasta np. Madryt,Paryż i masz nadrobione w majtkach. Wielki cwaniak co mieszka na miejscu i zna rozkład tramwaju i wie że teraz nie jedzie. Wiem dokładnie co mówię bo robię tyg. Około 7 tyś. km. po całej Europie
      Także zapraszam pana do Paryża gdzie na autostradach są znaki skrzyżowanie równorzędne i tylko spróbuj pan jechać tam 10 km. na godzinę. To Francuzi łykną pana niczym żabę

      • 1 1

    • Chyba ci się kierunek zapalił

      • 0 0

  • Budyniowy tunel się zatkał? (4)

    Trzeba przepchnąć klockiem z Motławy

    • 130 94

    • Rozwiązanie ? Proszę bardzo na korki

      https://imgur.com/a/5bOVJDk

      Czerwone strzałki to nowe kierunki jazdy

      Zielona strzalka to obiazd do letnicy lub objazd od strony lewoskrętu na skrzyżowaniu śnieżnej/ Marynarki Polskiej .

      Ile nad tym myślałem ? chwilę .

      Można można .

      Owszem zaraz pojawią się głosy a jak skręcić w lewo na Zielony trójkąt itd.

      Objazdem j.w.

      Skoro tak potężne korki sa w kierunku N.Portu to trzeba wziąć to pod uwagę . Aczkolwiek czy do kogoś to dotrze ? Watpie .

      • 0 0

    • (1)

      kiedy sie zatka twoja pissuarowa geba pissem?

      • 29 17

      • Dziadek zluzuj miednice

        robota w urzedzie bedzie bez zmian

        • 2 3

    • Kacper, daj spokój...

      co to za słownictwo?

      • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

MH Automatyka MTB Pomerania Maraton - Żukowo

80 - 115 zł
zawody / wyścigi

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum