• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Chcą dodatkowej kładki na planowanym węźle w Wielkim Kacku

Patryk Szczerba
25 sierpnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Infrastruktura w Wielkim Kacku z powodu budowy Trasy Kaszubskiej ma się w ciągu pięciu lat diametralnie zmienić. Mieszkańcy postulują, by pomyślano też o pieszych. Infrastruktura w Wielkim Kacku z powodu budowy Trasy Kaszubskiej ma się w ciągu pięciu lat diametralnie zmienić. Mieszkańcy postulują, by pomyślano też o pieszych.

Mieszkańcy Gdyni chcą, aby przy okazji budowy wiaduktów Trasy Kaszubskiej w okolicach obwodnicy powstała rampa, która połączyłaby ulicę Górniczą zobacz na mapie Gdyni na Fikakowie z ul. Wiczlińską zobacz na mapie Gdyni. Wniosek w tej sprawie, poparty m.in. przez radę dzielnicy i społeczników, trafił do gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad.



Czy podczas inwestycji drogowych powinno się zwracać wiekszą uwagę na ułatwienia dla pieszych?

Przypomnijmy, że w maju rząd zdecydował o finansowaniu Trasy Kaszubskiej, ale w okrojonym do pierwotnych planów wariancie. W ciągu pięciu lat powstaną dwa z czterech odcinków Trasy Kaszubskiej, o długości 42 km. Około 2022 roku połączą Gdynię z Bożympolem na drodze krajowej S6.

Mieszkańcy: pomóżmy nie tylko kierowcom, ale i pieszym

W ramach liczącego 22 kilometry pierwszego "gdyńskiego" etapu ekspresówki rozbudowany ma zostać węzeł Wielki Kack, a także - od podstaw - Węzeł Chwaszczyno. Połączy Trasę Kaszubską z Obwodnicą Metropolitalną. W ramach tego zadania powstać ma węzeł Rdestowa przy Polifarbie i węzeł Szemud oraz niewielki węzeł Nowowiczlińska (na obwodnicy Trójmiasta), który obsługiwać miałby m.in. dzielnicę Dąbrowa.

Całość jest projektowana tak, by usprawnić ruch samochodowy. Mieszkańcy Dąbrowy, Karwin i Wielkiego Kacka przekonują, że warto także zawczasu pomyśleć o pieszych. Pomysłem, który sformalizował się w postaci oficjalnego wniosku do gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, jest budowa rampy dla pieszych i rowerzystów, która połączyłaby rejon ul. Górniczej należącej do Wielkiego Kacka z Dąbrową i ul. Wiczlińską.


Jak przekonują, nie trzeba projektować ani budować nowej konstrukcji. Wystarczy poszerzyć planowany wiadukt drogowy, tak, by zmieścić ciąg pieszo-rowerowy.

- Wygodne dojście z Fikakowa do Tesco w 3 minuty jest naszym zdaniem warte próby. Skoro wyrżnięta zostanie zieleń, wyasfaltowane zostanie wszystko na Chwaszczyńskiej między Nowowiczlińską a obwodnicą, to może niech mieszkańcy Wielkiego Kacka mają z tego jakąś korzyść - opowiada Kajetan Lewandowski działacz stowarzyszenia Miasto Wspólne i Rowerowa Gdynia.
W Warszawie się udało

Inicjatorzy wietrzą swoją szansę w tym, że gdańscy urzędnicy spojrzą na rozwiązania zastosowane w Warszawie na drodze ekspresowej S-8. Pomysł wspiera również Rada Dzielnicy Dąbrowa. Radni już wcześniej wnosili o budowę kładki lub tunelu w ciągu ul. Wiczlińskiej, ale bezskutecznie. Udało im się z kolei wywalczyć kładkę w okolicach ul. Szafranowej zobacz na mapie Gdyni.

- W ostatniej sprawie liczymy również na pozytywny odzew ze strony urzędników, którzy potrafią zmieniać zdanie, jeśli zostają przedstawione rozsądne argumenty. Kładka pieszo-rowerowa zbliżyłaby dwie dzielnice, a na tym nam najbardziej zależy - mówi Lechosław Dzierżak, przewodniczący Rady Dzielnicy Dąbrowa.
Wniosek trafił do urzędników kilka dni temu. Prawdopodobnie we wrześniu okaże się, czy pomysły mieszkańców mają szansę na realizację.

Przypomnijmy, że na początku roku pisaliśmy o innych postulatach dotyczących okolicy, związanych z połączeniem Małego Kacka z Karwinami kładką nad torowiskiem. Władze Gdyni nie mają na nią pieniędzy. Szansa na realizację może pojawić się za kilka lat, wraz z zaplanowaną przez PKP PLK rozbudową i elektryfikacją linii kolejowej do Kościerzyny.

Czytaj też: Mieszkańcy chcą kładki nad ul. Kwiatkowskiego

Wizualizacja Trasy Kaszubskiej. Odcinek Gdynia-Szemud

Miejsca

Opinie (74) 6 zablokowanych

  • Nie za dużo już ten Wielki Kack chce,macie tam wszystko, nowe chodniki, latarnie, schody, pętle trolejbusową, co jest grane ? są jeszcze inne dzielnice latami pomijane !

    • 7 16

  • Wójt Gminy Szemud

    Ładnie to załatwił... Posłużył sie krzykaczami aby przesunac trase w strone Koleczkowa i Bojana i jescze węzęł do Szemudu przesunął. Po to aby trasa szła jak najdalej od jego gospodarstwa... Panie wójcie nastepne wybory juz nie dla Pana!

    • 10 3

  • Gdzie te czasy...

    Gdzie za dzieciaka grało się w piłkę na ul. Chwaszczyńskiej i begało po lasach, dziś co najwyżej dzieciaki mogą biegać w koło bloków grając w rosyjską ruletkę z nadjeżdżającymi samochodami. Kack to już nie mała Gdyńska miejscowość to teraz częśc jakiejś metropolii.

    • 9 3

  • Droga redakcjo:

    O jaką kładkę na Szafranowej chodzi?

    • 8 0

  • Mogli to wnieść na etapie uzgodnień

    Teraz, gdy już wszystkie plany zaklepane znów mają być zmiany. To wydłuży i tak trwający od lat proces inwestycyjny. Teraz najważniejsza jest budowa trasy i żadnych zmian, chyba, że nie spowoduje to zmiany terminów, bo dokumentacja budowlana ma być gotowa w 2018, budowa w 2019.

    • 13 10

  • Jedna z najfajniejszych dzielnic Gdyni

    Życzę powodzenia, bo mieszkańcy mają po prostu rację.

    • 45 21

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum