• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Chcą dodatkowej kładki na planowanym węźle w Wielkim Kacku

Patryk Szczerba
25 sierpnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Infrastruktura w Wielkim Kacku z powodu budowy Trasy Kaszubskiej ma się w ciągu pięciu lat diametralnie zmienić. Mieszkańcy postulują, by pomyślano też o pieszych. Infrastruktura w Wielkim Kacku z powodu budowy Trasy Kaszubskiej ma się w ciągu pięciu lat diametralnie zmienić. Mieszkańcy postulują, by pomyślano też o pieszych.

Mieszkańcy Gdyni chcą, aby przy okazji budowy wiaduktów Trasy Kaszubskiej w okolicach obwodnicy powstała rampa, która połączyłaby ulicę Górniczą zobacz na mapie Gdyni na Fikakowie z ul. Wiczlińską zobacz na mapie Gdyni. Wniosek w tej sprawie, poparty m.in. przez radę dzielnicy i społeczników, trafił do gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad.



Czy podczas inwestycji drogowych powinno się zwracać wiekszą uwagę na ułatwienia dla pieszych?

Przypomnijmy, że w maju rząd zdecydował o finansowaniu Trasy Kaszubskiej, ale w okrojonym do pierwotnych planów wariancie. W ciągu pięciu lat powstaną dwa z czterech odcinków Trasy Kaszubskiej, o długości 42 km. Około 2022 roku połączą Gdynię z Bożympolem na drodze krajowej S6.

Mieszkańcy: pomóżmy nie tylko kierowcom, ale i pieszym

W ramach liczącego 22 kilometry pierwszego "gdyńskiego" etapu ekspresówki rozbudowany ma zostać węzeł Wielki Kack, a także - od podstaw - Węzeł Chwaszczyno. Połączy Trasę Kaszubską z Obwodnicą Metropolitalną. W ramach tego zadania powstać ma węzeł Rdestowa przy Polifarbie i węzeł Szemud oraz niewielki węzeł Nowowiczlińska (na obwodnicy Trójmiasta), który obsługiwać miałby m.in. dzielnicę Dąbrowa.

Całość jest projektowana tak, by usprawnić ruch samochodowy. Mieszkańcy Dąbrowy, Karwin i Wielkiego Kacka przekonują, że warto także zawczasu pomyśleć o pieszych. Pomysłem, który sformalizował się w postaci oficjalnego wniosku do gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, jest budowa rampy dla pieszych i rowerzystów, która połączyłaby rejon ul. Górniczej należącej do Wielkiego Kacka z Dąbrową i ul. Wiczlińską.


Jak przekonują, nie trzeba projektować ani budować nowej konstrukcji. Wystarczy poszerzyć planowany wiadukt drogowy, tak, by zmieścić ciąg pieszo-rowerowy.

- Wygodne dojście z Fikakowa do Tesco w 3 minuty jest naszym zdaniem warte próby. Skoro wyrżnięta zostanie zieleń, wyasfaltowane zostanie wszystko na Chwaszczyńskiej między Nowowiczlińską a obwodnicą, to może niech mieszkańcy Wielkiego Kacka mają z tego jakąś korzyść - opowiada Kajetan Lewandowski działacz stowarzyszenia Miasto Wspólne i Rowerowa Gdynia.
W Warszawie się udało

Inicjatorzy wietrzą swoją szansę w tym, że gdańscy urzędnicy spojrzą na rozwiązania zastosowane w Warszawie na drodze ekspresowej S-8. Pomysł wspiera również Rada Dzielnicy Dąbrowa. Radni już wcześniej wnosili o budowę kładki lub tunelu w ciągu ul. Wiczlińskiej, ale bezskutecznie. Udało im się z kolei wywalczyć kładkę w okolicach ul. Szafranowej zobacz na mapie Gdyni.

- W ostatniej sprawie liczymy również na pozytywny odzew ze strony urzędników, którzy potrafią zmieniać zdanie, jeśli zostają przedstawione rozsądne argumenty. Kładka pieszo-rowerowa zbliżyłaby dwie dzielnice, a na tym nam najbardziej zależy - mówi Lechosław Dzierżak, przewodniczący Rady Dzielnicy Dąbrowa.
Wniosek trafił do urzędników kilka dni temu. Prawdopodobnie we wrześniu okaże się, czy pomysły mieszkańców mają szansę na realizację.

Przypomnijmy, że na początku roku pisaliśmy o innych postulatach dotyczących okolicy, związanych z połączeniem Małego Kacka z Karwinami kładką nad torowiskiem. Władze Gdyni nie mają na nią pieniędzy. Szansa na realizację może pojawić się za kilka lat, wraz z zaplanowaną przez PKP PLK rozbudową i elektryfikacją linii kolejowej do Kościerzyny.

Czytaj też: Mieszkańcy chcą kładki nad ul. Kwiatkowskiego

Wizualizacja Trasy Kaszubskiej. Odcinek Gdynia-Szemud

Miejsca

Opinie (74) 6 zablokowanych

  • ta kładka nie powstanie sorki (2)

    Niestety ale wizualizacje juz gotowe i nie będą nic zmieniać

    • 17 6

    • (1)

      Nieprawda. Nie po to 3miasto jest Europejską Stolica Wizualizacji żeby sobie z takim banalnym zadaniem nie poradzić ;-)

      • 6 1

      • Sprawdz kto ta wizualizacje zrobil...

        • 1 1

  • (2)

    A ja z sąsiadami chcemy od ponad 10 lat kładki nad ul. Morska koło estakady aby nam dzieci nie rozjerzdzano w drodze do szkoły. I co i nic. Wazniesze są inne rzeczy. Miasto akurat na takie sprawy nie ma kasy.

    • 2 3

    • To nie jest inwestycja miejska

      a poza tym to kategoria drogi. Na morskiej są przejścia dla pieszych i światła, a tu mówimy o drodze klasy obwodnicy trójmiasta, która odetnie od siebie dzielnice miasta.

      • 0 1

    • Przecież

      Jest tunel pod morską koło estakady. Tunel prowadzi trochę za przystankiem morska-estakada w stronę centrum a wychodzi się obok kościoła św. Józefa na Morskiej,

      • 0 1

  • Za mało osób tam mieszka więc taka inwestycja jest kompletnie nieopłacalna (1)

    .

    • 1 3

    • To

      Będzie dla całego Fikakowa na którym mieszka sporo osób a nie dla kilku bloków które są obok planowanej kładki.
      Ludzie z Fikakowa muszą albo iść przez las albo nadkładać drogi idąc chwaszczyńską lub podjeżdżać jeden przystanek autobusem.
      Inwestycja jak najbardziej potrzebna !!

      • 1 0

  • Sledzie do beczki i piskac wojtus jak kazdy wojtus wie najlepiej a kladki wam nie trzeba najblizsza jest we Wroclawiu jezykiem Pana Bareji

    • 1 1

  • Jak piesi i rowerzyści zaczną płacić podatki to możemy coś im wybudować. (7)

    Nie do przyjęcia jest żeby z podatków kierowców inwestować w infrastrukturę pieszą, no chyba że w chodniki na których można parkować.

    • 17 82

    • Jak piesi i rowerzyści zaczną płacić podatki

      jak to skomentowac?

      • 2 2

    • a przepraszam?

      rowerzyści i piesi nie płacą podatków? Jakoś kojarzę, że płaciłem i mój PIT był całkiem konkretny. W rzeczywistości jest odwrotnie: to podatnicy dopłacają do budowy i utrzymania dróg. Opłata paliwowa idąca do KFD nie pokrywa wszystkich kosztów. Już pomijam kwestie środowiskowe, zdrowia, wypadków powodowanych przez kierowców (w 2016 roku - 76%, więc nie pitol mi tu o rowerzystach, że niby są tak samo winni) - to przeciętny kierowca ma raczej w pompie.

      Koszty społeczne używania samochodów to nie tylko benzyna.

      • 10 2

    • Policz sobie, Januszu księgowości, dokładnie ile płacisz tego swojego podatku na drogi, bo chyba nie liczyłeś :D:D:D. A teraz policz koszty budowy i utrzymania infrastruktury i zobacz ile promili ten podatek drogowy pokrywa.

      Używam 40% samochodu, 40% roweru i 20% komunikacji miejskiej. Kierowcy to w trójmieście najbardziej uprzywilejowana grupa.

      • 13 2

    • hmm, w ostatnim roku jakies 50tys w podatkach (2)

      brak samochodu, czyli jestem ogromna oszczednoscia dla miasta, bo utrzymanie drog, parkingow i mostow jest wielokrotnie drozsze niz chodnika. Ale zapewne Ty nie jestes z tych, co ich liczby i fakty przekonuja

      • 19 3

      • Jaco alr ty jesteś lewakiem więc brak samchodu to twój wybór. (1)

        50 tys w podatkach czyli ile zarabiasz miesięcznie 20 tys

        • 5 11

        • Policz sobie w kalkulatorze na pracuju

          • 5 4

    • Każdy kto pracuje płaci podatki, jak cokolwiek kupujesz jest w tym podatek VAT

      Chyba nie sądzisz ze z samych podatków ukrytych w cenie paliw wystarczy aby sfinansować budowę wszystkich dróg w Polsce...

      • 21 4

  • to może niech mieszkańcy Kacka sfinansują kładkę i wszyscy będą zadowoleni. Ja chę nowy most na Obłuże a to chyba bardziej isttna inwestycja i to nie ze względu że ja chcę tylko ze względu na potrzeby miasta.

    • 0 2

  • (2)

    Kładki i tunele dla pieszych to rozwiązanie dobre za PRL a nie obecnie

    • 3 7

    • Mylisz się dzięki tunelom i kładkom jest mniej wypadków a co za tym idzie mniej poszkodowanych ludzi

      • 1 0

    • dawać kładkę

      A co obecnie?Nie każdy zawsze śmiga samochodem,czasem lepiej pieszo,choćby dla zdrowia

      • 3 1

  • 77

    W debilowatym mieście gdynia pod rządami jaśnie pana i jego dworu zabieranie są dalej resztki ulic malując na czerwono .proponuję więc tym z ulicy Piłsudskiego pomalować sobie paszcze na czerwono albo na zielono żeby w trawie nie było widać jednego pączka z drugim

    • 0 3

  • (1)

    To tam będzie jakiś nowy wiadukt i nowa trasa szybkiego ruchu? Współczuje mieszkańcom

    • 18 4

    • ta za 200 lat

      • 0 2

  • W Gdańsku jest zbędna kładka (1)

    tamuje ruch statków na Motławie. W Gdyni przydałaby się znakomicie. Byłaby to pierwsza zwodzona kładka nad drogą i to wcale nie wodną.

    Przeniesienie kładki do Gdyni by świetnie wpisywało to dynamiczne miasto w realizowaną strategię "Gdynia - Dobajem północy".

    • 8 4

    • Chyba Bombajem.

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum