• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Buspas, miejsca postojowe i drogi rowerowe kosztem zbędnych pasów

Maciej Korolczuk
26 stycznia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (873)
  • Przykładem udanego zwężenia w celu odzyskania przestrzeni i uspokojenia ruchu jest przebudowana al. Hallera w kierunku Brzeźna.
  • Podobnie - po planowanej przebudowie - ma wyglądać także jezdnia w kierunku Opery Bałtyckiej.

Kilometrowy buspas, nowa droga rowerowa albo więcej miejsc postojowych to efekty planowanych zwężeń kilkupasmowych dróg w Trójmieście. W najbliższym czasie zmiany czekają kierowców m.in. na Trakcie św. WojciechaMapka, Armii KrajowejMapkaal. HalleraMapka.



Zwężanie dróg, by odzyskane miejsce służyło np. pieszym czy rowerzystom, to:

O zwężaniu zbyt szerokich dróg po raz pierwszy głośno zrobiło się w czasie pandemii, gdy pojawiła się potrzeba zwiększania dystansu między pieszymi, odzyskiwania przestrzeni na rzecz rowerzystów czy zwiększania w mieście powierzchni terenów zieleni.

W ten sposób od 2020 r. zwężono w Oliwie odcinek al. GrunwaldzkiejMapka w kierunku centrum. Na odzyskanym pasie wytyczono miejsca postojowe, co z kolei uwolniło od samochodów zastawione dotąd chodniki.

Jedną ze zmian było też odwrócenie ruchu na ul. PiramowiczaMapka, co spotkało się już z mniejszym zrozumieniem kierowców. Z kolei na 3 Maja kosztem jednej z jezdni wyznaczono dodatkowe pasy rowerowe.

  • Droga rowerowa kosztem szerokiej jezdni powstała m.in. na 3 Maja w Gdańsku.
  • Puste chodniki, auta zaparkowane na jednym z trzech pasów - tak od 2020 r. wygląda odcinek al. Grunwaldzkiej w Oliwie.
  • Odwrócenie ruchu na Piramowicza wzbudziło dużo emocji u kierowców.
Rozwiązanie powodujące wzrost bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów przy jednoczesnym zachowaniu płynności ruchu dla kierowców na tyle sprawdziło się w praktyce, że podobne działania gdańscy drogowcy wcielali w życie w kolejnych latach.

Tak było na Marynarki PolskiejMapka, gdzie kosztem jednego z dwóch pasów w sezonie letnim wytyczano miejsca postojowe dla działkowców, dotąd rozjeżdżających zieleń na poboczach. W tym roku - ze względu na konieczność zapewnienia buforu dla ciężarówek oczekujących na wjazd do portu - dodatkowych miejsc postojowych już nie będzie.

Nowością będzie za to węższa ul. Jana z Kolna.Mapka Na prawym pasie w kierunku węzła Kliniczna niemal na całej długości wytyczono tam drogę rowerową. Obecnie trwają przy niej ostatnie prace wykończeniowe, a pierwsi rowerzyści skorzystają z trasy wiosną. Kierowcy zamiast dwóch będą mieli do dyspozycji jeden pas, co nie powinno negatywnie wpłynąć na płynność ruchu w tym miejscu.

Niedawno zmieniła się także organizacja ruchu na al. Hallera w kierunku Brzeźna. Remont nawierzchni wykorzystano tam do zmiany układu i geometrii jezdni. I tutaj też kierowcy zamiast dwoma pasami jadą teraz jednym pasem, a na drugim pojawiły się miejsca postojowe.

  • Nowa droga rowerowa na Jana z Kolna ma być otwarta wiosną.
  • Pomysł na przebieg drogi rowerowej w ciągu zwężonej Armii Krajowej zgłoszono do Budżetu Obywatelskiego.

Planowane zmiany na Hallera, Trakcie św. Wojciecha i Armii Krajowej



Podobne rozwiązania mające na celu uspokojenie ruchu i bardziej efektywne wykorzystanie przestrzeni planowane są także na jezdni w kierunku Wrzeszcza. Po modernizacji odcinka między Czarnym Dworem a Kościuszki kierowcy pojadą tam także po jednym pasie. W zamian zyskają nową nawierzchnię i dodatkowe miejsca postojowe. Z kolei uspokojenie ruchu poprawi na tym odcinku bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów.

Zmiany czekają też Trakt św. Wojciecha. Do zwężenia przewidziany jest dwupasmowy odcinek między Gościnną a Sandomierską, gdzie powstanie wydzielony buspas. Po realizacji tego zadania pasażerowie komunikacji miejskiej dojeżdżający do Gdańska z Oruni czy Pruszcza pojadą tam dedykowanym pasem na odcinku 1 km.

W planach gdańskich drogowców jest też zwężenie Armii Krajowej w kierunku Chełmu. Trasa W-Z z trzech pasów zostanie zwężona do dwóch, a z odzyskanej przestrzeni użytek zrobią - podobnie jak na Jana z Kolna - rowerzyści.

Zmiany także w Gdyni



Podobne zmiany wprowadzają w życie także drogowcy w Gdyni. Jesienią reorganizację ruchu przeprowadzono na al. LegionówMapka, gdzie szerokość jezdni pozwoliła na podzielenie się przestrzenią z rowerzystami.

Drogę rowerową kosztem jednego z pasów - choć nie bez kontrowersji - otwarto jesienią także na ul. Jana z KolnaMapka przy hali targowej.

16:48 26 STYCZNIA 23

Miasta zmieniają się na rzecz pieszych (25 opinii)

Tak się bardzo mieszkańcy burzą odnośnie artykułu o zwężaniu dróg. A nikt wam nie mówił przez ostatnie kilka lat i nic nie wiecie o nowoczesnych miastach? O planach rozwoju na rzecz ruchu pieszego i rowerowego, który jest wciskany ludziom na siłę. Miasta 15minutowe i tym podobne brednie. Problem że nikt nie podejmie tego tematu bo się boi, a władza miasta(i miast w PL i EU) jest sterowana zza dalekiej granicy.
Tak się bardzo mieszkańcy burzą odnośnie artykułu o zwężaniu dróg. A nikt wam nie mówił przez ostatnie kilka lat i nic nie wiecie o nowoczesnych miastach? O planach rozwoju na rzecz ruchu pieszego i rowerowego, który jest wciskany ludziom na siłę. Miasta 15minutowe i tym podobne brednie. Problem że nikt nie podejmie tego tematu bo się boi, a władza miasta(i miast w PL i EU) jest sterowana zza dalekiej granicy. Zobacz więcej

Opinie (873) ponad 20 zablokowanych

  • No tak...ale przecież linie autobusowe są likwidowane..jaki w tym sens?Drogi rowerowe to jeszcze ale tu też miasta 30 lat nie potrafią się dogadać i zrobić wspólny rower miejski...tu potrzebny jest kompleksowy plan i solidni włodarze.Póki co marazm i łatanie dziur.

    • 75 14

  • (3)

    Czempioni z nowych ogrodów coraz lepsze pomysły mają. Całe szczęście,że nie mają we władaniu obwodnicy bo też by zwężenie zrobili

    • 250 19

    • Przecież wyborcy tuska

      Ich wybrali

      • 14 23

    • dokładnie

      całe szczęście, że nikt z miasta nie tyka obwodnicy i całe szczęście, że nie ma tam ruchu rowerofczyków, tak to przynajmniej można codziennie sprawnie, bez korków czy wypadków dotrzeć do pracy :)

      • 13 4

    • Jeszcze...

      Wszystko przed nami...

      • 1 0

  • Ale głupi ci urzędnicy w Gdańsku. Jak tak wszystko ekologicznie "uspokajają" (7)

    to może przestaną nowe osiedla - jedne na drugich sadzić? I może niech od Parku Reagana się odstosunkują?

    • 265 16

    • Prędzej czy później to wszystko walnie (5)

      jak Detroit w USA - ludzie nie wjadą do miasta to nie wydadzą tu pieniędzy, firmy się wyniosą bo nie będą mogły znaleźć pracowników albo będą sobie oni życzyli dwie średnie krajowe.
      Ludzie widząc ceny mieszkań/najmu też przestaną się przenosić do Trójmiasta.
      I zamiast rozwoju będzie regres i coraz większe cięcia we wszystkim, zaczynając od komunikacji a kończąc na wypróżnianiu śmietników.
      Teraz jest fajnie bo miasto się rozwija i przyciąga ludzi oraz inwestycje - ale wystarczy że kilka większych korpo outsourcingowych zwinie swoje plantacje i się zacznie - wtedy znów wróci temat jak przyciągać inwestorów, może strefa ekonomiczna bla bla ble ble

      • 36 13

      • miasto przyjazne dla pieszych i rowerzystów jest miastem przyjaznym dla inwestorów (3)

        wysiądź z samochodu i zacznij myśleć

        • 13 49

        • Idż na siłownię (2)

          • 16 4

          • To idź i wąchaj smród spoconych ciał. A po drugie nie ma to jak zmieniające się krakobrazy w trakcie jazdy na rowerze. (1)

            Siłownia jest dla wielu potwornie nudna. To z powodów koniecznych ćiwczeń na niej wielu młodych rezygnuje z uprawiania sportu, albo nie odnosi sukcesów. Tu był słynny dialog w wywiadach: Steffi Graf kontra Gabriela Sabatini, gdzie Argentynka odpowiedziała dziennikarzowi, że tenis to miłt sport, gdyby nie ta cała Steffi, bo nic przez nią nie można ugrać. Na to Niemka odpowiedziała: "teraz widać kto chodzi na dyskoteki, a kto na siłownię".

            Widać po Radwańskiej, że nie była wielką fanką siłowni, że wyraźnie ustępuje w tej kwestii Idze Świątek, co widać też na zdjęciach ramion obu naszych tenisistek.

            Zatem zastanawiam się, dlaczego wśród kibiców futbolu jest tylu młodych facetów - czemu sami nie grają ?

            • 0 8

            • Masz świetne krajobrazy w TPK. Idź tam pojeździj, jak ja.

              • 9 0

      • Ośmieszasz się pisząc w kontekście artykułu o Detroit, które zbankrutowało z zupełnie z innych powodów, niezwiązanych

        z jakimikolwiek inicjatywami dla rowerzystów.

        • 3 6

    • Nie będziesz samorządowcom z PO

      Mówił co mają robić. Większość ich wybrała, więc chcieli takich zmian. No chyba, że tego nie było w programie wyborczym, wtedy was oszukali

      • 22 5

  • (8)

    Czemu tylko te pasy rowerowe w jezdni zazwyczaj są kompletnie puste? No ale jak jest się fanatykiem, to bardziej liczy się fakt robienia czegoś, niż efekt końcowy.

    • 234 27

    • Najlepsze to te na 3 maja. Gdzie obok cała ścieżka nawet z mini estakada. Dość rowerowymi szantarzowi.

      • 52 14

    • bo nie mają ciągłości. pewnie dlatego. (1)

      kawałek tu, kawałek tam.. ale jak do nich dojechać i zjechać to może kiedyś.. ktoś zaprojektuje

      • 20 11

      • ja bym chętnie dał uzależnionym od samochodów posmakować takiej infrastruktury. piękna szeroka droga tylko, aha, w środku brakuje 200m więc musisz przez pole jechać albo przenieść samochód po schodach i kładką na około, no ale z obu stron dziury jest piękna drogo więc w sumie ococho

        • 8 10

    • bo rowerzyści szybciutko śmigają

      A pasy samochodowe są pełne bo kierowcy non stop sobie drogę tarasują.

      • 8 20

    • Bo nikt nie chce jechać 5cm od tira

      • 15 3

    • Dokładnie tak! Jeżdżę tamtędy codziennie i ani razu nie widziałam na tej ścieżce rowerzysty!

      • 4 1

    • Pomyślmy

      Bo w dalszym ciągu nie ma ciągłości infrastruktury rowerowej i to zniechęca wiele osób do przesiadki na rower?

      • 1 4

    • Puste pasy rowerowe

      Czekają one na Ciebie

      • 1 1

  • I własnie za to Ola nie dostanie poparcia w następnych wyborach. (23)

    • 328 35

    • Bardzo mnie cieszy, że sama sobie wbija gwoździe do zawodowej trumny (8)

      • 73 11

      • Ale naiwniaki (7)

        W pierwszej turze wygra. Na pis nikt w Gdańsku nie będzie głosował, a innego kandydata PO nie wystawi

        • 16 35

        • (2)

          Komorowski też tek gadał i się zdziwił.

          • 36 5

          • Od dawna takie bzdety piszecie - ty i tobie podobni. (1)

            • 2 5

            • To uważasz, że Komorowski wygrał?

              • 5 1

        • Uważasz, że jak ona wygra w 1 turze to jesteście mądrymi mieszkańcami? Takiej wylewającej się głupoty jak w trójmieście nie ma nigdzie

          • 25 3

        • Jestem bezpartyjny

          Mam szanse. Popieram biznes ,a nie układ.
          Nie mam pizzeri z platformy i funkcji z PiSu. Doświadczenieam z pracy od zera i nie potrzebuje 13 doradców. Wystarczy 2.
          Oddam pół pensji , a jak zacznę sprawdzać gznk to darowizn na cele społeczne spłynie z 10mln.

          Jest jeden problem. W układzie w Gdańsku jest ok 50.000

          • 10 2

        • (1)

          Głosowałem na nią i bardzo żałuję, myślałem że czegoś się nauczyła od Adamowicza, ale to totalnie zero jeśli chodzi o zarządzanie, dlatego jeśli nie będzie wyboru poprostu nie zagłosuje

          • 9 1

          • Ale ona prowadzi jego politykę, on betonował i ona robi to samo, jak i wszelkie inne głupoty obudź się

            • 1 3

    • (4)

      oby. za dużo tłuków jest w gdańsku które i tak za nią zagłosują "/

      • 35 12

      • (3)

        Po wczroajszym artykule, w którym pokazano, że w Gdańsku najpopularniejszym radiem jest tok fm , vox fm i eska, to nie oczekuję od Gdańśszczan i Gdąńszczanek logicznego myślenia...

        • 29 9

        • No wybierając swoich oprawców tych samych od 20 lat to już samo swiadczy, że tutaj mieszkańcy mają mózgi kury, chociaż mają o jedną klepkę więcej od kury, bo nie s.ają na chodniku.

          • 15 3

        • No raczej

          Pewnie powinni słuchać radiazryjem.

          • 3 5

        • Dokładnie

          • 0 1

    • (2)

      Czas wywieźć ją na taczce, prowadzi politykę poprzednika i efekty widać, zabetonowała całe miasto:(( już dość!!

      • 35 11

      • Tjam, i kto tu mówi o zabetonowaniu miasta ? (1)

        Widzę, że to ten, który to miasto z chęcią całe by ....zaasfaltował!

        • 8 8

        • Według ługinowców za zalewanie okolic Bałtyckiej nie jest winna rynna Słowackiego

          A deoga rowerowa obok

          • 2 5

    • (2)

      Mieszkańcy Banina nie mają prawa głosu w Gdańsku. Najgłośniej krzyczą o drogi, bo potrzebują autostrady do swoich domków.

      • 20 5

      • (1)

        Nie jestem mieszkańcem Banina a też potrzebuję możliwości jazdy samochodem.

        • 4 3

        • przecież ją masz

          warto byś zauważył, że to nadmiar innych osób przyspawanych do foteli samochodów jest najważniejszym źródłem Twoich utrudnień w poruszaniu się po mieście.

          • 1 1

    • zależy od kogo

      większość mieszkańców zauważa, że gdy wszyscy chcą jechać samochodem, całe miasto stoi (w korkach)

      • 9 5

    • Serio ? Nie widzisz koleś, ilu jest takich jak ty. I myślisz, że twoje 167 kciuków w górę dla ciebie coś zmieni naiwniaku ? (1)

      Widzisz wokół siebie setki aut i wydaje ci się, że kierowcy stanowią większość ludzi i prowadzenie samochodu jest dla ludzi najważnijesze ?

      • 4 9

      • W Gdyni już dwa lata przed pandemią 48% podróży było realizowanych samochodem. Myślę, że teraz w post-pandemicznej rzeczywistości na luzie pękło 50%. To tylko jajościski (stanowiące w Gdyni

        • 0 1

  • Masakra (13)

    Wszędzie lewackie pomysły. Nie będziesz mieć niczego i będziesz szczęśliwy. Czas na zmianę prezydenta bo całkiem znoszczy to miasto.

    • 285 40

    • Ludzie to lewaki, więc się zgadza.

      • 4 14

    • Rosja i Białoruś czekają

      W celu delektowania się rozsądnym konserwatyzmem zapraszam do ruskiego miru

      • 20 26

    • Zgoda. Tylko alternatywy brak. Daj sensowną! (1)

      Kacperek? Brunatny?
      Wybór między dżumą, cholerą a tyfusem.

      • 15 17

      • Wybierz Tytusa, małpa ma 50% dobrych decyzji, a nie same złe.

        • 8 0

    • A co w budowie ścieżek rowerowych (5)

      czy bus-pasów jest....lewackiego? Nadużywacie wszyscy tego słowa nie rozumiejąc jego znaczeniaa. To tak jak bym napisał, ze wszyscy kierowcy to ...lewacy, oprócz tych (.....) co przyklejają sobie rybke na samochodzie a jeżdża jak idioci, bo uzurpują sobie prawo do wszystkich terenów w mieście i sa najbardziej roszczeniową grupą.

      • 20 13

      • Co jest? (3)

        Usilne wprowadzanie rozwiązań preferowanych przez mniejszość kosztem dyskomfortu większości.

        • 27 12

        • To chyba opisałeś prawaków.

          • 5 6

        • Jkaiej większości ? Przyszedłeś do mnie do domu zapytać się mnie czy doskwiera mi jako kierowcy polityka władz miasta (1)

          pieniaczu ? Nowe drogi w Gdańsku nie powstały ? Tunel czy Adamowicza to g... ?

          • 4 3

          • Adamowicza to G. mialo miec przekroj 2+2 nawet za czasow panowania S. P. Budynia ale przyszla Pani z za duzym ego na stolek i zrobila autostrade dla rowerow ktora 7 mies w roku pusta stoi a ludzie sie od bulonskiej tlocza jak tlokli w godzinie szczytu. Tunel powstal na euro wtedy nie bylo tej choroby w urzedzie.

            • 12 4

      • Chiny były krajem lewackim

        Amnezję masz? Wszyscy chodzili tak samo ubrani i jeździli na rowerach i zbiorową komunikacją.

        • 0 0

    • Jaki urzędnik wymyślił "prostowanie" ścieżki rowerowej przy sądzie w Gdańsku (1)

      Przecież to kpina cały czas Gdańsk tłumaczy się że nie ma pieniędzy na inwestycje a na takie bzdury wydaje pieniądze

      • 14 3

      • to działanie ma poprawić komfort i bezpieczeństwo pieszych

        i jest zgodne z oczekiwaniami mieszkańców.

        • 1 0

    • ani lewackie, ani prawackie

      tylko głupie

      • 13 2

  • Im mniej zbędnych pasów, tym wszyscy weselsi

    • 23 67

  • W miejscu na 1 zdjeciu do dzis nie postawili znaku po tym jak kierowca z bombowca go wycial

    • 29 5

  • (10)

    Nie ma czegoś takiego jak zbędne pasy drogowe, zbędne to są przejścia naziemne nad tunelami.

    • 261 36

    • porównaj liczbę mieszkańców przechodzących przez Okopową przy Bramie Wyżynnej z liczbą osób korzystających z tunelu (6)

      Ludzie oczekują nie tylko separacji różnych rodzajów ruchu ale także komfortu dojścia do przystanków komunikacji publicznej. Gdyby miasto nie wychodziło by im na przeciw, kierowcy staliby w dużo większych korkach, ze szkodą dla wszystkich.

      • 10 17

      • Raczej i**otów co stoją w deszczu... (2)

        • 12 8

        • Wolę postać na deszczu (1)

          Niż spaść ze schodów

          • 5 15

          • Społeczeństwo coraz bardziej kalekie

            Boją się morderczych schodów.

            • 1 3

      • zgadzam sie, odkad powstalo przejscie nie schodze do tunelu

        • 5 5

      • (1)

        To zapewnij im komfort dostania się na pociąg robiąc naziemne przejście przez tory kolejowe

        • 3 2

        • suchar

          przez tory kolejowe jest wiele przejść na poziomie torów. Na stacji Gdańsk Główny są schody ruchome i windy z tunelu dla pieszych na perony. Szkoda, że wiesz że stosujesz bałamutne argumenty i to robisz.

          • 0 1

    • Zbędni są mieszkańcy tacy jak ty, kompletnie nierozumiejący że tysiące kładek dla pieszych i tuneli to ogromne podatki (1)

      na ich utrzymanie. Jesteś jak widać milionerem że stać się na podwyżkę podatku od nieruchomości z minimum z x15 ? Zwwłaszcza za posiadanie lokalu usługowego ?

      Bo myślałeś dzieciaczku, że te budowle utrzymuje się za darmo ? Tu np. korozji betonu i stali zbrojeniowej w kładkach na skutek działań ze strony atmosfery nie ma ? Z 1000 kładek i tuneli na Trójmiasto to minimum z 2000 wind. Energia elektryczna dla ich silników ma być darmowa ? A cóż dopiero mówić o ich licznych awariach powodowanych przez wandali ?

      Zatem weź się koleś nie ośmieszaj !!!!!!!

      • 4 11

      • To teraz wiem skąd podwyżki cen biletów na PKP. Trzeba jakoś utrzymać tunele windy...

        • 3 1

    • to idź tunelem w większą ulewę. Na pewno z chęcią przejdziesz tunelem. Nie dość że nadrabiasz drogi, to jeszcze buty ci przemokną.

      • 1 4

  • W podobnym temacie to polecam ul Jana z Kolna w Gdyni - to modelowy przykład jak mozna zepsuc absolutnie wszystko. (10)

    Na drugim miejscu rowniez gdyńska ul. Brzechwy

    • 164 13

    • a ja na Brzechwy jeżdżę (4)

      są rozkopy na dole, wiadomo, ale nie kumam co komu wisi, że na osiedlowej drodze jest pas dla rowerów. Takie marudzenie dla marudzenia.

      • 4 20

      • Skoro jeździsz Brzechwy to pewnie widziałeś jakiej szerokości są te rowerowe pasy, jak są oddzielone od pasa dla aut, (3)

        ile jeździ rowerów tymi pasami i jak to wszystko wpływa na drożność i bezpieczeństwo całości

        • 18 2

        • A jaki jest ruch na Brzechwy skoro od Wielkopolskiej i Chwaszczyńskiej nie ma tą ulicą wylotu poza Karwiny ? (2)

          • 1 3

          • No właśnie kompletnie żaden ruch i robienie tam dodatkowego pasa dla rowerów mijało się z celem bo na szerokiej

            jezdni wszyscy się spokojnie i bezstresowo mieścili. Teraz mamy kolorowe pasy, słupki, przejazdy, wysepki, leżących policjantów. To wszystko na odcinku 100m na drodze prowadzącej w zasadzie do nikąd

            • 9 1

          • niewielki i dlatego Brzechwy jest koszmarnie przewymiarowana. ostatnio był remonto i stracono okazję żeby zrobić ten kawałek wąski i kręty tak żeby ograniczenie prędkości nie było w ogóle potrzebne

            • 2 0

    • jabloniowa w gdansku

      chyba jednak jest lepsza

      • 2 1

    • A co ma być pieniaczu pospolity ? Trzeci pas od dawna służył jedynie jak parking a nie pas do ruchu, zatem co ? Dlaczego (1)

      ma nie być dla tych, co ogarniają rower a nie samochód ?

      • 2 11

      • No i teraz nie ma pasa dla aut, nie ma parkingu, a pasem rowerowym jeżdżą 3 rowery na dobe.

        • 13 4

    • Dla UM wszystko jest OK, a praktyka ...pasy zwężone + miejsca postojowe + mamuśki wypuszczające bąbelki pod koła

      To że wprowadzono ograniczenie prędkości niczego nie zmienia. Samochody osobowe są notorycznie zaparkowane poza obrysem wyznaczonych miejsc i to wszystko w "najciaśniejszym odcinku" JzK plus oczywiście rozgarnięci rodzice odwożący swoje pociechy... No a służby zarówno ci niebiescy jak ci czarni udają że nic nie widzą - pozytywną opinię odnośnie tego potworka myśli inżynierii drogowej Policja musiała wydać.... Dodatkowo dziwi brak reakcji "naszego kochanego" ZKMu - pojazdy komunikacji miejskiej przez wyżej opisane nie mogą płynnie przejechać nawet jednym pasem (o dwóch to nie wspominam bo to fizycznie niemożliwe). Taka to racjonalizacja.... Aż dziw bierze że jeszcze nic poważnego Tam się nie wydążyło patrząc co ludzie wyrabiają.

      • 10 1

    • Co powiesz o ścieżce na ul.Batorego przy DT Batory

      albo arcydziele zdaje się wypuszczonych ze szpitala w Starogardzie przed Pocztą Główną na 10 Lutego?

      • 6 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum