Brak chętnych do burzenia lokali i budowy parkingu rowerowego w tunelu pod dworcem PKP
Milion złotych oferowali miejscy urzędnicy z Gdańska dla firmy, która podejmie się zaprojektowania i budowy parkingu rowerowego w przejściu podziemnym przy dworcu PKP w Gdańsku. Nie było jednak żadnych chętnych. Inwestycja będzie się wiązała z wyburzeniem części pawilonów handlowych. Sam przetarg najpewniej zostanie powtórzony.
Jędrzej Sieliwończyk z Urzędu Miejskiego w Gdańsku potwierdził nasze informacje, tłumacząc, że przedsięwzięcie będzie realizowane w ramach projektu "Węzły integracyjne Gdańsk Główny, Gdańsk Wrzeszcz oraz trasy dojazdowe do węzłów Pomorskiej Kolei Metropolitalnej i Szybkiej Kolei Miejskiej na terenie Gminy Miasta Gdańsk."
Ten unijny projekt zakładał budowę 500 miejsc parkingowych dla rowerów w okolicach dworców. W toku przygotowywania inwestycji analizowanych było kilka lokalizacji parkingu rowerowego.
- Te najlepiej skomunikowane znajdowały się na terenach należących do PKP, niestety miasto nie uzyskało zgody PKP na realizację parkingu na terenach kolejowych. W ramach budowy parkingu rowerowego planowana jest rozbiórka kiosków w tunelu przy ul. Podwale Grodzkie. To jedyne, będące w dyspozycji miasta miejsce, gdzie możliwe było wybudowanie zgodnych z projektem parkingów rowerowych - wyjaśniał urzędnik.
Wykonanie inwestycji planowane było w trybie "zaprojektuj i wybuduj". Prace projektowe miały potrwać 19 tygodni, a realizacja robót - 39 tygodni od daty podpisania umowy.
Milion złotych na inwestycję, ale nie było chętnych
We wtorek, 13 września, otwarto oferty na wykonanie zadania.
Jak się okazało - nie było żadnych chętnych do wykonania zaplanowanych przez miasto prac. Dowiedzieliśmy się jednak, że na inwestycję zarezerwowano niebagatelną kwotę miliona złotych (brutto).
W Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska usłyszeliśmy, że formalna decyzja o powtórzeniu przetargu jeszcze nie zapadła, wiele jednak wskazuje na to, że tak się stanie.
W ramach inwestycji planowany był:
- montaż i instalacja stojaków rowerowych "jednopoziomowych" (na minimalną liczbę rowerów 120) w tunelu przy PKS oraz tunelu przy PKP,
- demontaż istniejącej zabudowy handlowej (boksów handlowych),
- estetyzacja i remont istniejących pomieszczeń techniczno-socjalnych w przejściu podziemnym,
- estetyzacja i remont przejścia w ww. obszarze zarządzanym przez GZDiZ,
- wykonanie podjazdów umożliwiających bezpieczne sprowadzenie rowerów do przejścia podziemnego,
- wykonanie monitoringu i oświetlenia dla obszaru realizacji parkingu wraz z zasilaniem.
Miejsca
Opinie (327) ponad 10 zablokowanych
-
2022-09-14 14:25
Magistrat może być w końcu przydatny
- 2 1
-
2022-09-14 14:23
Taki sam wał jak z owcami?
- 5 1
-
2022-09-14 14:20
Budowa tego parkingu dla rowerów - to wielka bzdura.
- 4 3
-
2022-09-14 14:09
W tym syfie brakuje tylko ścier*a na plandekach.
- 3 1
-
2022-09-14 09:31
(1)
Tak jest, popieram calym sercem, zeby przede wszystkim wladze zarzadzily solidne, porzadne sprzatanie, szorowanie, mycie tunelu i nie tylko tunelu. Nasz Gdansk jest obrzydliwie brudny, zapuszczony i zaniedbany. O wielkosci i urodzie miasta swiadczy rowniez ten element. Miastu na gwalt jest potrzebna Akcja Czystosc i Porzadek
- 19 1
-
2022-09-14 14:07
Napisz mejla z tym do prezydentki
- 0 0
-
2022-09-14 10:13
Czy do planowanego miejsca parkingowego rowerow (2)
Dochodza sciezki rowerowe? Widzialem i sam zaznalem oblawy straznikow miejskich na jadacych po chodniku nie bylo sciezki rowerowej.Jak to sie sprawdza w innych miastach? Proponuje zrobic parking na trawniku kolo zakaladu karnego jest duzy trawnik i wiezyczka straznik siedzi to moze tez rowerow pilnowac . Zalatwione za darmo
- 4 4
-
2022-09-14 10:46
Piszesz farmazony, jakbyś nigdy w Gdańsku nie był w pobliżu dworca PKP Gdańsk Główny (1)
Jeśli chcesz inne przykłady rozwiązań parkingów rowerowych przy stacjach PKP, wybierz się do Pruszcza lub do Tczewa. W Rumi także jest nieźle rozwiązany parking typu Bike and RIde.
- 3 0
-
2022-09-14 14:00
Zeby cos napisac musisz miec chociaz podstawowa
wiedzę . Wtedy mozesz odpisywac . Wiesz ze dyzo zalezy od mojej decyzji.
- 0 1
-
2022-09-14 13:50
Ja
- 1 1
-
2022-09-14 13:49
Ten parking w tym miejscu jest zupełnie niepotrzebny!
- 3 2
-
2022-09-14 07:03
Te budki wpisywały sie od zawsze w klimat przejścia. (6)
Ciepłe drożdżówki, ciasteczka czy inne bibeloty. A teraz tylko stojaki mają być. Sam bym nie zostawił roweru w tunelu.
- 117 8
-
2022-09-14 13:04
Klimat syfu brudu i smrodu i śmieciowego jedzenias
- 1 4
-
2022-09-14 13:03
Przecież to brudny syf z cukrem i tłuszczami trans
- 2 6
-
2022-09-14 07:05
Ja nie zjadłbym tam drożdżówki. (2)
- 9 19
-
2022-09-14 07:52
Miasto
To nie jedz. Nikt cię nie zmusza
- 10 4
-
2022-09-14 07:08
Nikt ci nie każe.
- 17 4
-
2022-09-14 07:19
Faktycznie
Te budki tworzyły obraz tandety i paździerzu, nasze dobro narodowe.
ostatni raz kiedy coś tam kupiłem, to było w 2004 - bilet na tramwaj.
To jest wszystko do zaorania i parking rowerowy to najlepsze i najbardziej przydatne co może tam powstać.
Jestem całym sercem za tym pomysłem.- 9 20
-
2022-09-14 09:17
kombinowane podróże rower + pociąg SKM (1)
to potencjalnie najlepszy substytut przejazdów samochodem na większe odległości w granicach Trójmiasta. Jeśli SKM wymieni tabor i zwiększy częstotliwość połączeń do taktu 5 minutowego w godzinach szczytu, to takie kombinowane przejazdy będą bardzo popularne - umożliwią redukcję zakorkowania głównych arterii ruchu drogowego w Gdańsku, Gdyni i Sopocie. Warto zastosować dobrze przemyślane rozwiązania umożliwiające wygodne i bezpieczne parkowanie rowerów w pobliżu stacji SKM/PKP na całym odcinku od Tczewa do Wejherowa. Warto wybrać się do Tczewa i zobaczyć, jak tam zapewniono dobre warunki parkowania rowerów w pobliżu stacji PKP Tczew. Oczywiście warto także zobaczyć w internecie, jak wygląda parking rowerowy przy stacji Utrecht Centraal i pomyśleć o dwuwarstwowych stojakach do parkowania rowerów w Gdańsku.
- 7 2
-
2022-09-14 13:01
Problem polega na tym że w Gdańsku nic podobnego nie powstanie. Powstanie coś na miarę fiata 126p , kiedy w utrechcie nasz Porshe
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.