• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Brak chętnych do burzenia lokali i budowy parkingu rowerowego w tunelu pod dworcem PKP

Szymon Zięba
14 września 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Tunel przy dworcu PKP w Gdańsku. Tu wybudowany zostanie parking dla rowerów.
 Tunel przy dworcu PKP w Gdańsku. Tu wybudowany zostanie parking dla rowerów.

Milion złotych oferowali miejscy urzędnicy z Gdańska dla firmy, która podejmie się zaprojektowania i budowy parkingu rowerowego w przejściu podziemnym przy dworcu PKP w GdańskuMapka. Nie było jednak żadnych chętnych. Inwestycja będzie się wiązała z wyburzeniem części pawilonów handlowych. Sam przetarg najpewniej zostanie powtórzony.



Podoba ci się pomysł parkingu rowerowego w tunelu?

Przypomnijmy: w czerwcu ujawniliśmy, że są plany budowy parkingu rowerowego w tunelu przy ul. Podwale GrodzkieMapka.

Jędrzej Sieliwończyk z Urzędu Miejskiego w Gdańsku potwierdził nasze informacje, tłumacząc, że przedsięwzięcie będzie realizowane w ramach projektu "Węzły integracyjne Gdańsk Główny, Gdańsk Wrzeszcz oraz trasy dojazdowe do węzłów Pomorskiej Kolei Metropolitalnej i Szybkiej Kolei Miejskiej na terenie Gminy Miasta Gdańsk."

Ten unijny projekt zakładał budowę 500 miejsc parkingowych dla rowerów w okolicach dworców. W toku przygotowywania inwestycji analizowanych było kilka lokalizacji parkingu rowerowego.

- Te najlepiej skomunikowane znajdowały się na terenach należących do PKP, niestety miasto nie uzyskało zgody PKP na realizację parkingu na terenach kolejowych. W ramach budowy parkingu rowerowego planowana jest rozbiórka kiosków w tunelu przy ul. Podwale Grodzkie. To jedyne, będące w dyspozycji miasta miejsce, gdzie możliwe było wybudowanie zgodnych z projektem parkingów rowerowych - wyjaśniał urzędnik.
Wykonanie inwestycji planowane było w trybie "zaprojektuj i wybuduj". Prace projektowe miały potrwać 19 tygodni, a realizacja robót - 39 tygodni od daty podpisania umowy.

Milion złotych na inwestycję, ale nie było chętnych



We wtorek, 13 września, otwarto oferty na wykonanie zadania.

Jak się okazało - nie było żadnych chętnych do wykonania zaplanowanych przez miasto prac. Dowiedzieliśmy się jednak, że na inwestycję zarezerwowano niebagatelną kwotę miliona złotych (brutto).

W Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska usłyszeliśmy, że formalna decyzja o powtórzeniu przetargu jeszcze nie zapadła, wiele jednak wskazuje na to, że tak się stanie.

W ramach inwestycji planowany był:



  • montaż i instalacja stojaków rowerowych "jednopoziomowych" (na minimalną liczbę rowerów 120) w tunelu przy PKS oraz tunelu przy PKP,
  • demontaż istniejącej zabudowy handlowej (boksów handlowych),
  • estetyzacja i remont istniejących pomieszczeń techniczno-socjalnych w przejściu podziemnym,
  • estetyzacja i remont przejścia w ww. obszarze zarządzanym przez GZDiZ,
  • wykonanie podjazdów umożliwiających bezpieczne sprowadzenie rowerów do przejścia podziemnego,
  • wykonanie monitoringu i oświetlenia dla obszaru realizacji parkingu wraz z zasilaniem.

Miejsca

Opinie (327) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Opinia wyróżniona

    Kto wpada na te pomysly? (60)

    Przecież te parkingi stoją puste w 90 procentach. Kto będzie chciał jechać rowerem żeby potem przesiąść się na skm czy tramwaj? Widać że to rozwiązanie jest praktycznie w ogóle nie popularne

    • 401 32

    • (15)

      Ludzie nie zostawiają rowerów przy dworcu bo nie ma parkingu rowerowego przy dworcu? Niesamowity zbieg okoliczności.
      Wpisz w Google "bahnhof fahrrad", przełącz na grafika i zobaczysz jak mało popularne tuż za naszą granicą.

      • 26 6

      • (14)

        Pojechałbym do Gdyni kolejką ale zdradź mi proszę gdzie mogę zostawić swój rower za 13 tys i po powrocie bym go jeszcze zastał tam gdzie zostawiłem . Jeżeli byłby to parking strzeżony z odpowiednimi zabezpieczeniami to kto wie czy bym nie przesiadł się z roweru na kolej. Nikt jednak nie zrobi czegoś takiego za 1 mln

        • 24 8

        • rowery wspomagane elektrycznie są kradzione rzadziej niż rowery "konwencjonalne"

          koszt tworzenia strzeżonego parkingu rowerowego jest dużo niższy niż koszt tworzenia jakiegokolwiek parkingu dla samochodów

          • 0 0

        • (12)

          No nie da się panie, nie da się...
          taki hint - pojedź sobie do Amsterdamu czy innej Kopenhagi i sprawdź, ile osób jeździ tam rowerami za 13 tysi.
          A jak już wrócisz, to kup sobie drugi rower na dojeżdżanie po bułki rano i na dworzec. Taki za 600zl, to się nie będziesz nim przejmował.

          • 16 10

          • (4)

            Ale ja chcę i jeżdżę rowerem elektrycznym za 13 tys i nie kupię sobie drugiego roweru dlatego ze ten który mam mogą mi ukraść , kupiłem taki rower by na nim jeździć a nie trzymać w garażu . Utrata roweru za 600 zł byłaby dla mnie również stratą bo nie lubię wyrzucać pieniędzy i po drugie nie umiem się pogodzić z tym ze ktoś może sięgnąć po moją własność bez względu na to ile ta rzecz kosztuje . . Rozmawiamy o rozwiązaniach związanych z propozycją budowy bezpiecznego parkingu abym mógł tam zostawić każdy rower .Po bułki chodzę na druga stronę ulicy .Pozdrawiam

            • 30 6

            • (3)

              Wspaniale - no to nim jeździj do Gdyni, zamiast pchać się na skm.
              Chyba chcesz mieć ciastko i zjeść ciastko.
              A w ogóle to jak można mieć tylko jeden rower, to jakieś dziwne.

              • 9 13

              • Na odwrót

                Przecież jak najbardziej można mieć ciastko i je zjeść

                • 2 2

              • Ale ja chciałbym do dworca dojechać rowerem a dalej kolejką , dlaczego odmawiasz mi takiego prawa ? Dlaczego dyktujesz mi jak mam żyć ?

                • 4 3

              • Jeden jak najbardziej można mieć.

                Nie da się mieć dwóch. Jak kupisz drugi - przepadłeś.

                • 6 2

          • O, znowu zwalanie winy na ofiarę kradzieży. Twój komentarz jest tak głupi, że aż śmieszny

            • 1 1

          • (4)

            trafna uwaga... rowery w KBH są za max kilkaset koron z przyczyny bardzo prostej - kradną je tam na potęgę...

            • 16 1

            • na strzeżonych parkingach rowerowych nie kradną (3)

              W wielu miastach holenderskich i duńskich kierowcy korzystający z płatnych parkingów Park & Ride otrzymują na odwrocie kwitu potwierdzającego wniesienie opłaty za parking informację: Dziękujemy za sponsorowanie naszego darmowego, strzeżonego parkingu rowerowego. To znakomicie wpływa na poszerzenie wyobraźni i na zmianę nawyków komunikacyjnych.

              • 5 7

              • (2)

                Primo. U nas nie będą strzeżone, co najwyżej "dozorowane" (monitoring). To bardzo duża różnica.
                Secundo. Do rezygnacji z samochodu potrzebna jest rozsądna alternatywa. Dojazd komunikacją miejską (również w połączeniu z rowerem) nie może zajmować łącznie w obie strony 2-3 godzin. Doba jest na to za krótka. Tak to wygląda, gdy jest przesiadka i nie mieszka się lub nie pracuje się blisko przystanków. W takiej sytuacji jedyne, co by mogło skłonić do korzystania z komunikacji, to brak opłat.

                • 13 4

              • Dziwne co piszesz (1)

                Codziennie jeżdżę rower+ pociąg i jestem szybciej niż samochodem. 30 km w 45 minut. Nie słyszałem żeby w szczycie ktokolwiek tak szybko samochodem dawał radę pracując we Wrzeszczu.

                • 8 4

              • SKM jest szybkim środkiem transportu. Nie ma co do tego wątpliwości. Są jednak dwa "ale".
                Jest tylko jedna linia.
                Nawet jeśli trasa pasuje, to jest jeszcze kwestia odległości od SKM.
                Kiedyś pracowałem w takim miejscu, że mógłbym zeń korzystać. W moim przypadku 45 minut nie wystarczyłoby nawet na etapy rowerowe (łącznie). Do tego jeszcze czekanie na SKM i podróż nią (Gdańsk-Gdynia). Mogłem pracować 6-14, więc przejazdy zajmowały mi 25-40 minut samochodem.

                • 6 2

          • single speeda to i za 100 zł da się kupić. i nie ma co się w nim zepsuć.

            • 13 3

    • (16)

      Może niepopularne bo nie ma takich parkingów . Trzeba by tylko opracować metodę abym zostawiając tam rower miał pewność że go tam zastanę po powrocie .

      • 43 14

      • Nie będzie to nigdy popularne dopóki nie będzie sprawnej komunikacji miejskiej (15)

        oraz bezpiecznej infrastruktury do przechowywania rowerów - nie mam gdzie trzymać roweru a chętnie bym pojeździł - nawet rekreacyjnie.
        Do tego inne problemy, np. infrastruktura - dlaczego się upieramy, by ścieżka rowerowa to był chodnik obok głównej drogi? Przecież to bez sensu, zróbcie sensowne ścieżki przez tereny zielone, nieużytki, blokowiska, boczne ulice - mniej świateł, mniej spalin, mniejszy ruch, niższe koszty, łatwiej zrobić np. kładkę/tunel dla pieszych i rowerów itp.

        • 35 10

        • (14)

          Wrzeszcz - przymorze lub główny nigdy nie mam problemów z komunikacją, dla mnie jest sprawna. Rowery przez tereny zielone? One mają służyć do transportu jak najszybciej a ty płaczesz jakby każdy wycieczki se miał robić codziennie krajoznawcze

          • 13 17

          • Rower jako transport?hahahaha (13)

            To narzędzie do rekreacji ,a nie transportu!Właśnie przez takie tezy nasi włodarze cofają nas do kraju 3ciego świata lat80 typu Wietnam ,gdzie każdy pedałuje lub popyla motorynką jako transport,gdyż nie stać ich na auto.Jak macie ochotę pedałować to ok ,ale przestańcie domagać się dewastacji miasta i marnowania pieniędzy na wasze wykrzywione sposoby przemieszczania!Człowiek cywilizowany przemieszcza się w czystym i ciepłym aucie ,a nie zdyszany ,śmierdzący potem , przemoknięty ped**arz

            • 43 31

            • Rower jest bardzo dobry jako transport... (8)

              ...w przyczepkę "dziecięcą" to i stół z krzesłami da się zapakować, a tygodniowe zakupy z marketu to bez problemu.

              Jeden szczegół - polski klimat/pogoda. Przez większą część roku nie sprzyja i tego się nie da zachlapać jęzorem.

              • 22 5

              • Jazda na duże zakupy rowerem jest równie i**otyczna co dojazd do pracy samochodem. (6)

                Nikt nie każe Ci jeździć wszędzie jendym środkiem transportu. Dobierz go do trasy.

                • 6 11

              • (5)

                Pracuję nad "morzem", pracuję za obwodnicą. Uważasz, że dojazd do pracy samochodem jest i**otyczny?
                Twój przypadek nie jest wykładnią.

                • 14 4

              • (4)

                Twój też nie, ja pracuję w jednym miejscu 5km od domu. Rower jest dla mnie idealnym środkiem transportu.
                Auta używam tylko do turystyki weekendowej za miasto.

                • 9 10

              • (2)

                Tak, ale to nie ja w tytule napisałem "Jazda na duże zakupy rowerem jest równie i**otyczna co dojazd do pracy samochodem." Ja tylko się do tego ustosunkowałem podając swój przykład. Jeden przykład wystarczy, by zanegować tezę, że jazda samochodem do pracy jest i**otyzmem.

                • 4 4

              • 90% zakupów da się realizować rowerem z sakwami lub przyczepką

                kolejne 9% da się realizować wynajmowanym doraźnie rowerem cargo wspomaganym elektrycznie. Wystarczy się zorientować, że im więcej osób rezygnuje z samochodu na rzecz roweru, tym większe korzyści dla osób, które "naprawdę muszą" korzystać z samochodu.

                • 0 0

              • do pracy mam 32km w jedna strone

                To zaden dystans na rower dla mnie.
                Ale najzwyczajniej w swiecie nie mam tyle czasu, aby spedzac go na siodelku.

                • 9 2

              • Hmmm. Znaczy caly tydzien zajmujesz miejsce postojowe z ktorego moglby korzystac dziesiatki aut tygodniowo (zakladam rotacje). Tak tak wiem. Masz garaz. Albo I trzy.

                • 3 10

              • Dania, Finlandia, Szwecja, Norwegia, mają klimat dużo bardziej mokry i niekiedy również bardziej zimny

                a rowery w ich miastach są traktowane dużo poważniej niż na tym forum w wypowiedziach niektórych cyklofobów

                • 0 0

            • Tia, w Kopenhadze i setkach innych miast Europy mamy do czynienia z tysiącami "zdyszanych.... przemokniętych** ****y każdego (3)

              dnia. Wśród nich najbardziej przemoknięty i zdyszany premier Holandii. Warto też pamiętać o setkach tysięcy maltretowanych dzieci holenderskich działających pod presją lewaków codziennie samodzielnie docierających do szkół rowerami - co gorsza: ponad pięćdziesiąt procent pasażerów kolei holenderskich dociera do stacji rowerem. W pociągach holenderskich codziennie przez to jest po prostu skm (s*f, ki*a i mogiła).

              • 17 28

              • Zobacz, jakie jest ukształtowanie terenu w Kopenhadze, a jakie w Gdańsku... Kopenhaga jest praktycznie płaska, a w Gdańsku co rusz jakaś górka. Poza tym w Danii są tak wysokie podatki na samochody, że mało kogo stać, więc niespecjalnie mają inne wyjście. Wiem, bo miałam szefową z Kopenhagi i rozmawiałam z nią na ten temat.

                • 0 1

              • byłem w Tokio akurat w czasie deszczu, konkretnego, oceanicznego deszczu, a choć nie było do kompletu silnego wiatru, to nasze deszczyki mogą się schować.

                i rowerzystów tam było od cholery, jeżdżą sobie w taką pogodę, w pelerynach, a najczęściej po prostu ze zwykłym parasolem. i kierowcy nie mają buludu py że im rowerzyści w życiu przeszkadzają. dziwne te Japońce, nie wiedzą, że mają nieodpowiedni klymat, może któryś z was, motomatołków, pojedzie tam i im biednym powie? oraz im powie jak robić samochody, komputery, statki, respiratory czy inne pampersy, bo pewnie coś robicie lepiej niż oni....

                • 2 0

              • co Ty za farmazony bredzisz ?!

                codziennie na parking rowerowy przy mojej pracy podjezdza z 100-200 rowerów, jak nie wiecej. Nikt nie smierdzi, ani nie jest mokry. Jak cos to w pracy jest prysznic, silownia itp. Niewiem czy ogarniasz rzeczywistosc ale wymyslono juz kurtki i spodnie przeciwdeszczowe. Jak ktos jest brudasem to w aucie tez bedzie smierdzial. W centrum miasta jest bezplatny parking na 1000-1500 rowerow (podziemny). Jazda na rowerze zmniejsza ryzyko chorob serca o 50%, takze jaki masz problem ze ktos wybiera rower.

                'maltretowane dzieci holenderskie' - telewizor za bardzo wszedl, ogarnij sie. Tak rozpuszczonych, glosnych i nie ogarnietych dzieci jak w Holandii, nigdzie nie widzialem.

                Do tego "geniusza" nad Toba, powiedz mi czemu w kraju rowerow, ludzie jezdza rowerami ? bo jest taniej, szybciej i zdrowiej. Wiadomo nie kazdemu trasa na to pozwala, ale jesli jest taka opcja to wybiera sie rower.

                Masz siebie za cywilizowanego czlowieka? to czemu zachowujesz sie jak wiesniak i nie potrafisz ztolerowac tego ze ktos woli rower ? to zenada.

                I daruj sobie jakies filozofie, jezdze rowerem, autem, i chodze z buta.

                • 4 4

    • Na te wspaniałe pomysły wpada biuro niedorozwoju miasta Gdańska :)

      • 0 2

    • (14)

      Owszem jest popularne. Ale nie w takiej lokalizacji. Rozwiązanie działa świetnie np przy przystankach pkm na obrzeżach miasta, Jedziesz rowerem z osiedla na przystanek i dalej pociągiem do centrum. No i najważniejsze - na obrzeżach nieco mniej strach zostawić rower na cały dzień. Podobny parking w centrum to jak prezent na gwiazdkę dla złodziei. Tysiące ludzi w koło, nikt nie zwróci uwagi i rowery będą bezkarnie znikać w biały dzień w ilościach hurtowych.

      • 22 4

      • (13)

        Nie w takiej lokalizacji?
        Sprawdź jak wygląda parking rowerowy w Utrechcie, przy dworcu kolejowym w centrum miasta.
        12.5 tysiąca miejsc i ciężko wolne znaleźć.
        Wpisz w Google grafika - > "Utrecht Bike parking"

        • 9 7

        • Tam jest inna kultura, (5)

          i tam wszyscy jeżdżą na rowerach, nawet piesi są mniej ważni. A samochody służą w centrum tylko do przewożenia tego, czego na rowerze nie da rady...

          • 4 4

          • Przede wszystkim, nie są narodem który wyszedł z turbobiedy do zwykłej biedy. (4)

            Tylko w Polsce posiadacz 15 letniego szrota może użyć zdania "nie stać cię na samochód"...

            • 9 3

            • (3)

              O to to... Kupi taki starego dizla od Niemca i już jest panem życia, klasą wyższą i wszystko mu się w mieście należy. Zabawne to.
              Zwlaszcza jak się popatrzy np na zdjęcia holenderskiego premiera jeżdżącego rowerem na obrady parlamentu.

              • 2 3

              • (1)

                Zadzaj sobie pytanie ile razy rzeczony premier i jemu podobni, jeżdżący do pracy rowerem ŁAMIĄ przepisy , tak jak to zdarza się nagminnie polskim wielbicielom świeżego powietrza i błota w zębach.

                • 1 3

              • I co to ma do tematu parkingu przy dworcu?

                • 1 1

              • Skoro mu z tym dobrze, to co innym do tego?

                • 0 3

        • A co z hulajnogami? (6)

          Proponuję zająć się hulajnogami, bo coraz więcej chodników w całym mieście zastawionych hulajnogami tak, że nie można przejść. Chodnik to nie miejsce parkingowe dla tego typu pojazdów.
          Rowerzyści i na hulajnogach tak opanowali miasto, że reszta społeczeństwa się nie liczy. Ja chciałbym chociaż raz przejść spokojnie chodnikiem lub oczekiwać w spokoju na autobus (tylko tyle). Jednak nie jest to możliwe, wobec śmigających po chodnikach osobnikach.

          • 19 6

          • (5)

            Taka podpowiesz - jak wszędzie będą w końcu porządne drogi rowerowe, to nie będą śmigać po chodnikach.
            A poza tym nie wiem co to ma wspólnego z tematem parkingu w tunelu.

            • 6 7

            • to nie będą śmigać po chodnikach.

              Nie " jak wszędzie będą w końcu porządne drogi rowerowe" tylko jak wszędzie będą w końcu porządne progi rowerowe.

              • 2 2

            • (3)

              Jasne. Mało to razy widziałem rowerzystów jadących ulicą równolegle do ścieżek rowerowych? On będzie jechał ulicą, bo tak. I tłumaczenia w rodzaju, bo za dwa kilometry jest niewygodny zjazd, bo za wąsko, bo za duży ruch, bo nawierzchnia zbyt czerwona.

              • 16 6

              • drogi dla rowerów nie są tworzone po to, by pozbawić rowerzystów prawa do korzystania z jezdni (2)

                Wyzwaniem jest jedynie fakt, że wielu kierowcom i decydentom tak się wydaje. Rower na jezdni nie stwarza zagrożenia dla bezpieczeństwa kierowców. Rowerzyści nie są też żadnym istotnym czynnikiem "tamowania ruchu" - głównym źródłem zakorkowania ulic jest nadmiar samochodów oraz skłonność wielu mieszkańców do korzystania z samochodów nawet na krótkie odległości (do 7 km) w warunkach niedorozwoju sieci dróg rowerowych.

                • 5 17

              • Wyzwaniem to jest znaleźć jednego rowerzystę, który całą swoją trasę przejedzie w zgodzie z obowiązującymi przepisami. Bez śmigania po chodniku, zmiany ulicy na chodnik, chodnika na drogę dla rowerów, jazdy na czerwonym świetle itp.

                • 12 4

              • O, trafiłem w czuły punkt. Kolejny przykład absurdalnych "wymówek". To jest tak absurdalne, że nie ma sensu wdawać się w dyskusję.

                • 5 1

    • Polska sieje absurdy

      Zboże lepiej siać,chleba dać...

      • 0 2

    • Do tego konieczność targania roweru po długich schodach (1)

      Bezsens

      • 2 2

      • I jeszcze ludzie krzywo patrzą jak po tych schodach jedziesz...

        • 1 2

    • Przyjdzie czas na rozliczenie... (1)

      Czekam na ten na Wrzeszczu... Jak ktoś już tarabani się rowerem to już widzę jak przesiada się na SKM i zostawia rower... Bo marzy o jeździe SKM tylko musi dojeżdżać rowerem....
      Rozumiem parking rowerowy na wylotach z centrum - dojeżdżam do większej pętli autobusowej a potem autobus (i z powrotem). Ale do SKM? Nie rozumiem.
      Czas pokaże.

      • 4 5

      • Przez wiele lat prawie codziennie docierałem do stacji Wrzeszcz rowerem by następnie pojechać do pracy w Sopocie kolejką SKM

        Nie musiałem tego robić: mogłem do stacji SKM dojechać autobusem, mogłem też całą drogę do Sopotu pokonywać samochodem. Nie widziałem jednak sensu stania w korkach na Jaśkowej Dolinie: autobus nigdy nie zapewniał w godzinach rannych dotarcia do wybranej kolejki. Dlatego rower traktowałem nie tylko jako wybór racjonalny, ale również dający radość z jazdy ("z górki" nie musiałem pedałować). Wiem, że wiele osób traktowało takie rozwiązanie jako coś przyjemnego, a nie wynik jakiegokolwiek "przymusu" o którym piszesz, Michale.

        • 6 2

    • Jak to kto? Urzędnicy, którzy żyją z naszych podatków i nie odpowiadają w żaden sposób za swoje decyzje. (1)

      Praca bez żadnej odpowiedzialności to jest miodzio i może być wykonywana przez każdego, nawet największego id iotę. Dlatego jest jak jest.

      • 6 4

      • ciekawe, jak wprowadzić zasadę odpowiedzialności trolli za i****tyczne wpisy?

        Inwestycje w poprawę komfortu i bezpieczeństwa korzystania z rowerów cechują się najwyższymi wskaźnikami efektywności ekonomicznej. Za ich przygotowanie i wdrażanie urzędnicy powinni dostawać medale.

        • 5 6

    • Następcy i naśladowcy wielkiego poprzednika.

      • 2 3

    • (1)

      Oni juz wiedza ze zaraz was na auta stac nie bedzie

      • 6 5

      • A po co miałbym na dworzec jechać autem, jak wsiadam dalej w pociąg?

        • 7 2

    • Gdynia redlowo

      Parking przy pętli. Boksy dla rowerów...

      • 0 2

  • Opinia wyróżniona

    Te lokale są bardziej przydatne niż parking rowerowy w tunelu, do którego windy co chwilę nie działają (26)

    A poza tym nie jestem w stanie sobie przypomnieć kiedy ostatnio widziałem w tunelu rowerzystę, a przechodzę tamtędy codziennie, więc tak "potrzebny" jest tam parking rowerowy, szczególnie, że przecież chcą przejście naziemne robić, więc rola tunelu ma się zmniejszyć...

    • 502 27

    • (7)

      Jest tak samo potrzebny jak droga rowerowa w obrębie jezdni na 3-go maja wybudowana równolegle to istniejącej drogi rowerowej wzdłuż chodnika. Jeżdżę tamtędy codziennie. Od momentu, kiedy ta droga powstała widziałem tam 1 rower. Nie żartuję - j e d e n. przy okazji zwężono drogę i kierowcy skręcający na dworzec PKS blokują całą drogę. Genialne rozwiązanie.

      • 32 7

      • Gdybys miał mózg bys wiedział ze doba ma 24 godziny a dzień 12 godzin !A ty pewnie tam stałeś tam minimum cały dzień i liczyłeś (5)

        Ale taki jest własnie iloraz inteligencji dzbanka z blachosmroda czyli wynosi jeden ,dosłownie jeden jak sam przytoczył i musiał sie tym pochwalic :)

        • 8 33

        • (1)

          Jeśli ktokolwiek się tu czymkolwiek pochwalił, to właśnie Ty. Typowy zakompleksiony rowerzysta, wyzywający innych od "dzbanków z blachosmroda". Czy poprzednik użył jakiegokolwiek epitetu, np. dotyczącego ciasnego odzienia? Nie. Ty jednak musiałeś. A, tak, to co innego. Ty uważasz, że w twoim przypadku było to uzasadnione / usprawiedliwione.

          • 21 4

          • Rowerzyści już tak mają, oni na wszystko muszą reagować krzykiem i wyzwiskami

            Sam byłem świadkiem, jak jeden rowerzysta wyzwał starszego Pana, że jedną nogą przez przypadek wszedł na ścieżkę rowerową. Pan się potknął i uratował się tym, że stanął na ścieżce. Rowerzysta oczywiście krzyknął: Gdzie k....? . Jak zwróciłem mu uwagę, to jeszcze coś przeklinał po moim adresem. Także jestem zdania, że rowerzyści powinni mieć progi zwalniające przed każdym skrzyżowaniem i przejściem dla pieszych, bo żaden nie zwalnia.

            • 1 2

        • A ja polecam kupić słownik bo twój mózg chyba zapomniał co to być polski

          • 1 1

        • Mocno przydzbanowałes tym komentarzem.

          Tam nikt nie jeździ, gdyż rowerzyści co zrozumiałe wybierają biegnącą obok ścieżkę rowerową

          • 11 2

        • eee, czopuś! nie fisiuj mi tutaj!

          • 1 3

      • nie no, jak ty widziałeś jeden, to na pewno więcej nie było

        • 1 2

    • Nie ma infrastruktury nie ma rowerzystów - trzeba zmieniać, ale i tak najtrudniej zmienić ludzi i ich przyzwyczajenia...

      • 2 2

    • CHyba nie chodzi o to. Bardzo duża kwota za wykonanie prac - 1 milion złotch. Czy Wam to jeszcze nic nie mówi? (2)

      To być może pokłosie sprawy z owieczkami. JA nie wierzę, że nie ma żadnej firmy, która za bankę nie dała by rady usunąć kilku baraków z drewna i zamontowania rur metalowych do podłogi plus jakieś tam sprzątanie, czyli estatyzacja.

      • 3 4

      • (1)

        Ja wiem czy to taka duza kwota? Zburzyc. Zutylizowac. Zaprojektowac. Wykonac. WG mnie gra nie warta zachodu. Nie dziwie sie ze chetnych brak.

        • 7 2

        • Zburzyć w kilka dni każdy potrafi ile to kosztuje 3000 tysiące? Utylizacja też? A projekt? Nie rzeczywiście fizyka kwantowa... Trzeba geniusza

          • 1 2

    • (1)

      Ty jesteś jakiś niepełnosprytny?
      Myślisz, że ten parking jest dla tych, którzy akurat przypadkiem przejeżdżali w okolicy tunelem? Serio?

      • 22 18

      • to ze ten gamon jest nie ogarniety to moge olac

        ale 400 bystrych podziela jego durnã tezę, i to jest dramat

        • 5 5

    • Ja ze szwagrem możemy wyburzyć za milion (4)

      Nie ma problemu, tylko nie mamy żadnych krewnych w urzędzie to nie dadzą nam zgody

      • 35 3

      • (1)

        Ani ty ani szwagier nie przeczytaliście co trzeba za ten milion zrobić ale już macie do urzędu pretensje . Jak takim nierozumnym ludziom można zlecić jakąkolwiek robotę

        • 1 3

        • Te same teksty pisaliście pod owcami- kosiarkami za 150 tysięcy.

          Drwinom nie było końca, a potem się okazało, ze przetarg trwał łącznie trzy robocze kwadranse i mimo to dwóch oferentów się wyrobiło, zadziwiające.

          • 7 1

      • nie zgłosiłeś się do przetargu to nie jęcz (1)

        skoro nikt się nie zgłosił to znaczy, ze nikomu się nie opłacało - za te kwotę

        • 3 5

        • w przetargu podajesz ile ty chcesz zarobić, możesz się zgłosić, moze wygrasz

          • 2 0

    • Nie widziałeś rowerzystów w tunelu, bo nie mieli w nim czego szukać. :)
      Gdyby był parking - zaczęli by być widywani.
      Inna kwestia, to wspomniane windy czy brak pochylni, owocujące mniejszym zainteresowaniem takiego parkingu.

      • 3 3

    • po zbudowaniu przejścia naziemnego będzie tam 1/4 obecnego ruchu

      i tak te budy by upadły.

      • 3 11

    • (2)

      Patrz a ja przechodzę codziennie i za każdym razem widzę kogoś z rowerem

      • 20 46

      • Patrz, ja też przechodzę codziennie

        I widzę zawsze dużo kupujących w tych kioskach. Kioski w tym miejscu są bardzo potrzebne. Niech zrobią parking tak, żeby nie likwidować kiosków. Osoby z rowerami, które widujesz, również w tych punktach kupują.

        • 36 4

      • Znosi rower

        • 2 2

    • Kolejny dzbanek który pewnie stał cały dzien w tunelu przez tydzien i liczył rowerzystów :) (1)

      • 6 14

      • Kolejny sfrustrowany rowerzysta, który musi udowadniać sobie swoją wartość przez wyzywanie innych vide "dzbanek".

        • 16 6

  • Rowerowy

    Już widzę jak rowerzyści będą się mijać na schodach do tunelu. Jadnich będą zabierać inni zostawiać, totalny chaos. Parking powinien być na powierzchni. Np. w miejscu budynku dworca tymczasowego. A lokale są bardziej przydatne i dają miejsca pracy. Generalnie ludzie nie po to wsiadają na rower żeby przesiadać się na tramwaj, a do skm rower można poprostu zabrać, lepiej dokupić wagony do przewozu rowerów :)

    • 1 0

  • Kolejny pomysł z kosmosu

    Ten pomysł jest tak samo trafiony jak wypas trawy przez owce. Lepiej zrobić ścieżki rowerowe tam gdzie ich brak.. np. ulica Małomiejska... a władza miast proponuje zejść na ziemię....

    • 0 0

  • KOlejny przetarg?

    Aby tylko ukrasc jakies pieniadze?

    • 1 0

  • Kiedy zostaną zakończone roboty budowlane?

    Mieszkam w Gdyni, po kilku latach nieobecności w Gdańsku przyjechałam kolejką i wysiadłam na stacji Gdańsk Główny.Jakież było moje zdziwienie że roboty budowlane nadal w toku.Czy w planie jest jakieś zakończenie tych prac czy jeszcze następna pięciolatka?

    • 0 0

  • widzę dwie sprawy kryminalne:

    zmowę obstrukcji przetargu w celu podbicia ceny, tj. wydojenia nas wszystkich, oraz

    obstrukcję w wykonaniu PKP, odmawiającej wykonania dyrektywy UE

    szansa, że pisowski prokurator przejrzy na oczy, wyjmie palec spomiędzy pośladków i otworzy którąś z tych spraw jest oczywiście zerowa, ale co się odwlecze, to nie uciecze

    • 0 0

  • Wyobrażam sobie jak tam będzie brudno (5)

    po rowerach.

    • 17 10

    • (3)

      Będzie brudno bo?

      • 8 1

      • bo w tym tunelu od zawsze jest brudno (2)

        • 4 2

        • (1)

          zawsze brudno od rowerów ?

          • 2 0

          • proponuję nie karmić trolla cierpiącego na cyklofobię postępującą

            • 0 0

    • A teraz jest większy syf po pieszych. Żeś zabłysnął nie ma co.

      • 7 3

  • już pora (3)

    zrozumieć, że obecna władza miejska pochodzi z wyborów, ale przez wybory można ją zmienić

    • 29 8

    • będzie szansa ją zmienić na władzę bardziej zdecydowanie działającą na rzecz poprawy ruchu pieszych i rowerzystów w Gdańsku (2)

      samochody w centrum miasta XXI wieku to zbędny balast możliwości jego rozwoju

      • 3 2

      • (1)

        Opozycja taki ma program? Warto wiedzieć... na kogo nie głosować.

        • 1 3

        • nie opozycja ale rosnąca część koalicji

          • 0 0

  • Urzędniku włącz myślenie. (6)

    Obywatelu, masz kupować w niemieckich i francuskich sklepach. Kiedy to zrozumiesz?

    • 16 5

    • (5)

      Ja kupuje w Lidlu a nie w polskim Polomarkecie, a wiesz dlaczego?
      Bo Lidl przy każdym sklepie ma parking rowerowy przy samym wejściu.
      A mój osiedlowy polomarket nie ma nawet jednego stojaka od 10 lat.
      Pisałem do nich, dzwoniłem, rozmawiałem z kierownikiem.
      Totalnie mnie olali. No to stracili klienta, bo tak się składa, że po bułki i jogurcik jeżdżę rowerem.
      I tak to widzisz działa.
      Naprawdę chciałem dać in szansę ale narzucać się nie będę.

      • 2 3

      • (4)

        Teraz wyobraź sobie, że ktoś Ci narzuca, że masz kupować w Polomarkecie. Brzmi absurdalnie? Jednak nie masz nic przeciwko temu, by ludziom narzucać korzystanie z komunikacji lub rowerów zamiast samochodów.

        • 1 2

        • (3)

          Ktoś postawił szlabany na rogatkach Gdańska i zabronił wjazdu autem?
          Nie? To o czym Ty do mnie piszesz?
          Mam i samochód i rower i nie zauważyłem, żeby mnie ktoś do czegoś zmuszał.

          • 3 1

          • (2)

            Zagalopowałem się. Twój poprzedni komentarz odebrałem jako komentarz "cyklofila-samochodofoba".

            • 2 1

            • samochodofobia wśród cyklistów nie występuje

              80% cyklistów ma prawo jazdy i dostęp do samochodu w swoim gospodarstwie domowym. Cyklofobia wśród kierowców jest niestety bardzo częsta, choć częstsza na tym portalu niż w realu.

              • 0 0

            • No widzisz, większość dorosłych użytkowników rowerów ma też prawo jazdy i samochód. Tylko po co ciągnąć 1.5 tony stali jadąc po bułki do sklepu...

              • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum