Brak chętnych do burzenia lokali i budowy parkingu rowerowego w tunelu pod dworcem PKP
Milion złotych oferowali miejscy urzędnicy z Gdańska dla firmy, która podejmie się zaprojektowania i budowy parkingu rowerowego w przejściu podziemnym przy dworcu PKP w Gdańsku. Nie było jednak żadnych chętnych. Inwestycja będzie się wiązała z wyburzeniem części pawilonów handlowych. Sam przetarg najpewniej zostanie powtórzony.
Jędrzej Sieliwończyk z Urzędu Miejskiego w Gdańsku potwierdził nasze informacje, tłumacząc, że przedsięwzięcie będzie realizowane w ramach projektu "Węzły integracyjne Gdańsk Główny, Gdańsk Wrzeszcz oraz trasy dojazdowe do węzłów Pomorskiej Kolei Metropolitalnej i Szybkiej Kolei Miejskiej na terenie Gminy Miasta Gdańsk."
Ten unijny projekt zakładał budowę 500 miejsc parkingowych dla rowerów w okolicach dworców. W toku przygotowywania inwestycji analizowanych było kilka lokalizacji parkingu rowerowego.
- Te najlepiej skomunikowane znajdowały się na terenach należących do PKP, niestety miasto nie uzyskało zgody PKP na realizację parkingu na terenach kolejowych. W ramach budowy parkingu rowerowego planowana jest rozbiórka kiosków w tunelu przy ul. Podwale Grodzkie. To jedyne, będące w dyspozycji miasta miejsce, gdzie możliwe było wybudowanie zgodnych z projektem parkingów rowerowych - wyjaśniał urzędnik.
Wykonanie inwestycji planowane było w trybie "zaprojektuj i wybuduj". Prace projektowe miały potrwać 19 tygodni, a realizacja robót - 39 tygodni od daty podpisania umowy.
Milion złotych na inwestycję, ale nie było chętnych
We wtorek, 13 września, otwarto oferty na wykonanie zadania.
Jak się okazało - nie było żadnych chętnych do wykonania zaplanowanych przez miasto prac. Dowiedzieliśmy się jednak, że na inwestycję zarezerwowano niebagatelną kwotę miliona złotych (brutto).
W Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska usłyszeliśmy, że formalna decyzja o powtórzeniu przetargu jeszcze nie zapadła, wiele jednak wskazuje na to, że tak się stanie.
W ramach inwestycji planowany był:
- montaż i instalacja stojaków rowerowych "jednopoziomowych" (na minimalną liczbę rowerów 120) w tunelu przy PKS oraz tunelu przy PKP,
- demontaż istniejącej zabudowy handlowej (boksów handlowych),
- estetyzacja i remont istniejących pomieszczeń techniczno-socjalnych w przejściu podziemnym,
- estetyzacja i remont przejścia w ww. obszarze zarządzanym przez GZDiZ,
- wykonanie podjazdów umożliwiających bezpieczne sprowadzenie rowerów do przejścia podziemnego,
- wykonanie monitoringu i oświetlenia dla obszaru realizacji parkingu wraz z zasilaniem.
Miejsca
Opinie (327) ponad 10 zablokowanych
-
2022-09-14 08:05
Za bańkie
to ja mogę projekt zrobić.
- 6 4
-
2022-09-14 08:03
Kolejny projekt z czterech liter. Kometo przybywaj !!
- 19 4
-
2022-09-14 07:40
Dziś milion na taką inwestycję znaczy tyle co 100zł w sklepie spożywczym .
- 9 1
-
2022-09-14 07:38
A pamiętacie rynek 3 mają?
- 14 2
-
2022-09-14 07:38
Abyśmy tam nie zobaczyli porozrzucanych hulajnogow
- 27 3
-
2022-09-14 07:07
Rowerki zamiast biznesów (2)
Miasto stoi na głowie
- 95 4
-
2022-09-14 07:12
(1)
Te kioski raczej upadną, ponieważ ludzie będą chodzić przejściem naziemnym.
- 8 3
-
2022-09-14 07:19
Przenieść kioski na przejscie naziemne!
- 10 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.