• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Bezpieczne ulice dla pieszych i rowerzystów w Gdańsku

Krzysztof Koprowski
11 sierpnia 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Prezydent Gdyni wybrał zastępców
Za pięć lat strefy uspokojonego ruchu mają być wprowadzone na wszystkich ulicach lokalnych i dojazdowych - tak proponuje Paweł Adamowicz i jego komitet wyborczy. Za pięć lat strefy uspokojonego ruchu mają być wprowadzone na wszystkich ulicach lokalnych i dojazdowych - tak proponuje Paweł Adamowicz i jego komitet wyborczy.

Gdańsk za pięć lat ma stać się miastem, w którym piesi i rowerzyści nie będą ginęli w wypadkach. Będzie więcej stref uspokojonego ruchu oraz skrzyżowań równorzędnych. Taki plan działań na kolejną kadencję przedstawił Paweł Adamowicz wraz ze swoim komitetem wyborczym.



Jak oceniasz obecną organizację ruchu na ulicach w Gdańsku?

"Zero wypadków śmiertelnych z udziałem pieszych i rowerzystów" - to jeden z celów, jakie wyznaczył sobie prezydent Gdańska Paweł Adamowicz wraz z radnymi, którzy będą kandydowali z jego komitetu wyborczego w jesiennych wyborach samorządowych z okręgu czwartego, czyli Wrzeszcza Górnego i Dolnego, Brętowa, Strzyży oraz Młynisk.

- Obecnie mamy uspokojony ruch na 60 proc. ulicach Gdańska, dzięki czemu jesteśmy pionierami na tle innych miast Polski. W 2007 i 2009 roku odnotowano 19 ofiar śmiertelnych wśród pieszych i rowerzystów, zaś w ubiegłym roku już tylko osiem. Naszym celem jest jednak zero takich zdarzeń, jak ma to miejsce w Norwegii czy Szwecji - mówi Piotr Grzelak, obecnie zastępca prezydenta Gdańska i kandydat na radnego z komitetu Pawła Adamowicza.
Komitet Pawła Adamowicza planuje postawić na sprawdzone rozwiązania, czyli więcej ulic z maksymalną prędkością 30 km/h, więcej skrzyżowań równorzędnych oraz elementów, które wymuszą zwolnienie w obrębie przejść dla pieszych.

- Chcemy, by wszystkie ulice lokalne i dojazdowe były objęte strefą tempo 30 oraz skrzyżowaniami równorzędnymi, aby kierujący pojazdem musiał zawsze spojrzeć w prawo i upewnić się, czy nic nie nadjeżdża - dodaje Grzelak.
Choć prezydent KW Adamowicza deklaruje udogodnienia dla pieszych, nie podaje się nawet terminów odtworzenia przejścia przy Teatrze Miniatura we Wrzeszczu. Choć prezydent KW Adamowicza deklaruje udogodnienia dla pieszych, nie podaje się nawet terminów odtworzenia przejścia przy Teatrze Miniatura we Wrzeszczu.

Priorytet dla pieszych, lecz wciąż bez przejść dla pieszych



- Idziemy konsekwentnie w kierunku polityki miejskiej, która opiera się na braku ofiar śmiertelnych wśród pieszych i rowerzystów, dająca wyraźny priorytet pieszym, aby "odzyskać" dla nich miasto oraz priorytetowo podchodzimy do komunikacji zbiorowej. To jest szereg działań, które oprócz nakładów finansowych, będą wymagały zmiany mentalności i postaw wśród kierowców - uzupełnia Adamowicz.
Mimo tych haseł, wciąż opóźnia się zapowiadana przez włodarzy miasta budowa przejścia przez al. Grunwaldzką w Oliwie na wysokości biurowców Olivia Business Centre zobacz na mapie Gdańska. Nie uwzględniono go nawet w ramach trwającego remontu nawierzchni jezdni al. Grunwaldzkiej.

- Rozmawiamy z inwestorem OBC w zakresie partycypacji finansowej tego przedsięwzięcia. Jeżeli rozmowy te zakończą się sukcesem, przejście będzie wykonane jeszcze w tym roku - deklaruje Piotr Grzelak.
Czytaj też: Ukośne przejście przez Grunwaldzką w Oliwie

Żadnych terminów nie ma natomiast w zakresie przejścia przy Teatrze Miniatura we Wrzeszczu zobacz na mapie Gdańska, które miało być odtworzone jeszcze w poprzedniej kadencji Pawła Adamowicza.

- Kiedyś funkcjonowało ono w innym reżimie prawnym. Dzisiaj nie możemy go odtworzyć w takiej formie i musi być zbudowane na nowo, od podstaw, co wiążę się z dużym kosztem - tłumaczy Grzelak.
Czytaj też: Artykuł z 2015 r.: Bez szans na przejście przy Teatrze Miniatura?

  • Liczba ofiar wśród pieszych i rowerzystów w Gdańsku.

Inwestycje na rzecz integracji najmłodszych i seniorów



Wojciech Błaszkowski, obecny na sobotniej konferencji i będący także kandydatem z komitetu Pawła Adamowicza w okręgu czwartym, zapowiedział kontynuację działań na rzecz integracji lokalnej społeczności.

- Potrzebne są kolejne inwestycje, które będą integrowały społeczność lokalną z danym miejscem i ze sobą, ponieważ kiedy społeczność jest zintegrowana, stanowi dużą siłę - mówi Błaszkowski i jednocześnie chwali dotychczasowe działania Pawła Adamowicza - Cieszę się, że powstają inwestycje z myślą o najmłodszych, zwiększa się też dostępność basenów oraz realizowane są kolejne boiska przyszkolne. Dla najstarszych powstają natomiast kluby seniora i kluby sąsiedzkie.

Radni z komitetu Adamowicza zawieszają członkostwo w PO



Błaszkowski oraz Grzelak, w związku ze startem w wyborach z komitetu Adamowicza, złożyli wniosek o zawieszenie członkostwa w Platformie Obywatelskiej.

Wcześniej podobny wniosek złożyła Aleksandra Dulkiewicz, zastępca prezydenta Gdańska (będzie kandydowała do rady miasta z okręgu drugiego: Śródmieście, Chełm, Ujeścisko i Łostowice), zaś radna Beata Dunajewska została zawieszona przez lokalne władze PO po tym, jak zgodziła się kandydować z listy Adamowicza w okręgu pierwszym, obejmującym m.in. Brzeźno, Nowy Port, Letnicę, Wyspę Stogi, Wyspę Sobieszewską, Rudniki, Olszynkę oraz Orunię.

Opinie (401) 4 zablokowane

  • Smog (3)

    Przy prędkości ok 30 km/h samochód spala 200% swojej średniej normy. Skończmy z niepoważnym "planowaniem" komunikacji przez niedouczonych cyklistów.

    • 8 8

    • Tobie najwyrazniej spaliny józ mózg wypaliły :)

      • 2 5

    • (1)

      tja, szczególnie moja Tesla

      • 0 4

      • Tesla?

        Niestabilne akumulatory litowe powodujące samozapalenie i zatruwające środowisko litem a energię elektryczną pobierająca ze spalanego węgla? Kiepski wynalazek.

        • 3 1

  • Jaja jak ten człowiek wygra wybory to będzie oznaczało że ludzie mają sieczke zamiast mózgu (1)

    • 11 3

    • zastanów się nad swoją własną zdolnością do refleksji

      o zawartości twojego mózgu nie wspominam

      • 0 1

  • ;-)))))

    sobieszewo potrzebuje sciezek +15 tys. harcerzy

    • 6 3

  • tak długo (1)

    jak rowerzyści nie będą zdawać egzaminu na kartę rowerową (lub posiadać prawo jazdy) i nie zrozumieją, że ścieżka rowerowa to nie tor do jazdy oraz zrezygnują w trakcie jazdy do nadawania sms-ów, a piesi w trosce o własne bezpieczeństwo nie będą chodzić po ścieżce tak długo nie będzie bezpiecznie.

    • 6 3

    • kolejny ekspert bezpieczeństwa ruchu drogowego

      który uważa, że największym źródłem zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego są piesi, rowerzyści i drzewa.

      • 2 2

  • Szambiarz tak wszystko zaleje betonem, tak spowolni ruch galeriami, że jedyne zgony będą z przegrzania

    w korkach.

    • 4 1

  • Patologia-rowerzysta na skrzyżowaniu. (1)

    • 3 4

    • zjawisko nie występujące w realu

      kierowca przestrzegający limitów prędkości i nie parkujący na chodniku

      • 0 0

  • Reklama budynia

    Przynajmniej 12 razy w całym artykule padło nazwisko tfu... Adamowicz, przypadek?! Ale Wy za nim jesteście Trójmiasto.pl, jako medium powinniście być bezstronni...

    • 3 3

  • Czyli pan Adamowicz oficjalnie stał się lewakiem... (6)

    Takie postulaty są, co oczywiste dla każdego myślącego człowieka nie do spełnienia, bo są sytuacje, w których nie da się uniknąć wypadku, gdy np. ktoś pijany wtargnie pod koła, albo gdy rowerzysta zechce sobie przejechać na czerwonym. A trzeba też wspomnieć o tym, że nawet w tak zwanej strefie uspokojonego ruchu może dojść do śmiertelnego wypadku przy 30 km/h.
    Wystarczy właśnie wtargnięcie przed maskę i nieszczęśliwy splot okoliczności czyli np. uderzenie potrąconego pieszego lub rowerzysty głową o krawężnik albo podeszły wiek, bo dla powiedzmy 80 latka nawet potrącenie przy tej prędkości może okazać się śmiertelne.

    Co nie oznacza, że to hasło jest niemożliwe do realizacji, owszem da się, ale musiałby zaistnieć jeden z nierealnych na tą chwilę warunków:

    1. Całkowity zakaz ruchu pojazdów w mieście.
    2. 100 % udział w ruchu miejskim pojazdów w pełni autonomicznych, których AI będzie absolutnie niezawodna (bo niestety dotychczasowe próby z pojazdami autonomicznymi pokazują, że w pełni niezawodna nie jest)

    • 9 3

    • tabletki jednak odstawione (2)

      • 2 3

      • Mówisz o sobie? (1)

        Bo rozumiem dla ciebie jest to hasło w 100 % realne i wcale nie zdarzy się, że ktoś ci wejdzie albo wjedzie kilka metrów przed maską?
        Nie życzę ci takiego przypadku, bo sam 2 lata temu miałem nieprzyjemność doświadczyć czegoś podobnego, tyle że z innym samochodem, którego kierowca uznał, że zdąży wjechać z podporządkowanej, mimo że byłem jakieś 10 metrów od niego i jechałem 50 km/h, ledwie zdążyłem dotknąć hamulca przed uderzeniem, nawet nie próbowałem uciekać na przeciwległy pas, bo nie miałem jak.
        Sporo mnie to kosztowało, 5 letnie auto, które miałem od nowości do kasacji, dwa zęby wybite przez poduszkę powietrzną czyli ponad 4 tys. za wstawienie implantów i złamany nos.

        • 2 3

        • pytanie, na które szukam odpowiedzi to nie kwestia, czy to jest realne

          ale czy to jest sensowny kierunek przekształceń w mieście?

          Na to drugie pytanie odpowiadam: tak i mogą przedstawić argumenty.

          Na razie oczekuję jednak przejawów wyższej jakości refleksji od mojego adwersarza.

          • 1 1

    • (2)

      typowe jęczenie leniwego człowieka, który po bułki do sklepu na przeciwko jedzie swoim wspaniałym autem

      • 2 3

      • Po codzienne zakupy to ja akurat schodzę po schodach tylko.... (1)

        Mieszkam nad sklepem.

        • 3 2

        • kogo to obchodzi?

          spróbuj myśleć systemowo o mieście, a nie o swoim indywidualnym przypadku

          • 1 1

  • dobry pomysł.
    lecz proszę zadbać o to aby na ul. Wyzwolenia także powstały skrzyżowania równorzędne.
    także fotoradar.
    to niewielka ulica przez środek osiedla, duży ruch pieszych, a kierowcy ciężarówek urządzają sobie tam wyścigi

    • 4 3

  • Marzyciel

    Następna kadencja to może być na kurkowej ,a nie w ratuszu.

    • 7 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024 (1 opinia)

(1 opinia)
220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum