• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Bezpieczne ulice dla pieszych i rowerzystów w Gdańsku

Krzysztof Koprowski
11 sierpnia 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Prezydent Gdyni wybrał zastępców
Za pięć lat strefy uspokojonego ruchu mają być wprowadzone na wszystkich ulicach lokalnych i dojazdowych - tak proponuje Paweł Adamowicz i jego komitet wyborczy. Za pięć lat strefy uspokojonego ruchu mają być wprowadzone na wszystkich ulicach lokalnych i dojazdowych - tak proponuje Paweł Adamowicz i jego komitet wyborczy.

Gdańsk za pięć lat ma stać się miastem, w którym piesi i rowerzyści nie będą ginęli w wypadkach. Będzie więcej stref uspokojonego ruchu oraz skrzyżowań równorzędnych. Taki plan działań na kolejną kadencję przedstawił Paweł Adamowicz wraz ze swoim komitetem wyborczym.



Jak oceniasz obecną organizację ruchu na ulicach w Gdańsku?

"Zero wypadków śmiertelnych z udziałem pieszych i rowerzystów" - to jeden z celów, jakie wyznaczył sobie prezydent Gdańska Paweł Adamowicz wraz z radnymi, którzy będą kandydowali z jego komitetu wyborczego w jesiennych wyborach samorządowych z okręgu czwartego, czyli Wrzeszcza Górnego i Dolnego, Brętowa, Strzyży oraz Młynisk.

- Obecnie mamy uspokojony ruch na 60 proc. ulicach Gdańska, dzięki czemu jesteśmy pionierami na tle innych miast Polski. W 2007 i 2009 roku odnotowano 19 ofiar śmiertelnych wśród pieszych i rowerzystów, zaś w ubiegłym roku już tylko osiem. Naszym celem jest jednak zero takich zdarzeń, jak ma to miejsce w Norwegii czy Szwecji - mówi Piotr Grzelak, obecnie zastępca prezydenta Gdańska i kandydat na radnego z komitetu Pawła Adamowicza.
Komitet Pawła Adamowicza planuje postawić na sprawdzone rozwiązania, czyli więcej ulic z maksymalną prędkością 30 km/h, więcej skrzyżowań równorzędnych oraz elementów, które wymuszą zwolnienie w obrębie przejść dla pieszych.

- Chcemy, by wszystkie ulice lokalne i dojazdowe były objęte strefą tempo 30 oraz skrzyżowaniami równorzędnymi, aby kierujący pojazdem musiał zawsze spojrzeć w prawo i upewnić się, czy nic nie nadjeżdża - dodaje Grzelak.
Choć prezydent KW Adamowicza deklaruje udogodnienia dla pieszych, nie podaje się nawet terminów odtworzenia przejścia przy Teatrze Miniatura we Wrzeszczu. Choć prezydent KW Adamowicza deklaruje udogodnienia dla pieszych, nie podaje się nawet terminów odtworzenia przejścia przy Teatrze Miniatura we Wrzeszczu.

Priorytet dla pieszych, lecz wciąż bez przejść dla pieszych



- Idziemy konsekwentnie w kierunku polityki miejskiej, która opiera się na braku ofiar śmiertelnych wśród pieszych i rowerzystów, dająca wyraźny priorytet pieszym, aby "odzyskać" dla nich miasto oraz priorytetowo podchodzimy do komunikacji zbiorowej. To jest szereg działań, które oprócz nakładów finansowych, będą wymagały zmiany mentalności i postaw wśród kierowców - uzupełnia Adamowicz.
Mimo tych haseł, wciąż opóźnia się zapowiadana przez włodarzy miasta budowa przejścia przez al. Grunwaldzką w Oliwie na wysokości biurowców Olivia Business Centre zobacz na mapie Gdańska. Nie uwzględniono go nawet w ramach trwającego remontu nawierzchni jezdni al. Grunwaldzkiej.

- Rozmawiamy z inwestorem OBC w zakresie partycypacji finansowej tego przedsięwzięcia. Jeżeli rozmowy te zakończą się sukcesem, przejście będzie wykonane jeszcze w tym roku - deklaruje Piotr Grzelak.
Czytaj też: Ukośne przejście przez Grunwaldzką w Oliwie

Żadnych terminów nie ma natomiast w zakresie przejścia przy Teatrze Miniatura we Wrzeszczu zobacz na mapie Gdańska, które miało być odtworzone jeszcze w poprzedniej kadencji Pawła Adamowicza.

- Kiedyś funkcjonowało ono w innym reżimie prawnym. Dzisiaj nie możemy go odtworzyć w takiej formie i musi być zbudowane na nowo, od podstaw, co wiążę się z dużym kosztem - tłumaczy Grzelak.
Czytaj też: Artykuł z 2015 r.: Bez szans na przejście przy Teatrze Miniatura?

  • Liczba ofiar wśród pieszych i rowerzystów w Gdańsku.

Inwestycje na rzecz integracji najmłodszych i seniorów



Wojciech Błaszkowski, obecny na sobotniej konferencji i będący także kandydatem z komitetu Pawła Adamowicza w okręgu czwartym, zapowiedział kontynuację działań na rzecz integracji lokalnej społeczności.

- Potrzebne są kolejne inwestycje, które będą integrowały społeczność lokalną z danym miejscem i ze sobą, ponieważ kiedy społeczność jest zintegrowana, stanowi dużą siłę - mówi Błaszkowski i jednocześnie chwali dotychczasowe działania Pawła Adamowicza - Cieszę się, że powstają inwestycje z myślą o najmłodszych, zwiększa się też dostępność basenów oraz realizowane są kolejne boiska przyszkolne. Dla najstarszych powstają natomiast kluby seniora i kluby sąsiedzkie.

Radni z komitetu Adamowicza zawieszają członkostwo w PO



Błaszkowski oraz Grzelak, w związku ze startem w wyborach z komitetu Adamowicza, złożyli wniosek o zawieszenie członkostwa w Platformie Obywatelskiej.

Wcześniej podobny wniosek złożyła Aleksandra Dulkiewicz, zastępca prezydenta Gdańska (będzie kandydowała do rady miasta z okręgu drugiego: Śródmieście, Chełm, Ujeścisko i Łostowice), zaś radna Beata Dunajewska została zawieszona przez lokalne władze PO po tym, jak zgodziła się kandydować z listy Adamowicza w okręgu pierwszym, obejmującym m.in. Brzeźno, Nowy Port, Letnicę, Wyspę Stogi, Wyspę Sobieszewską, Rudniki, Olszynkę oraz Orunię.

Opinie (401) 4 zablokowane

  • Artykuł z dedykacją dla pissowskich trolli ;) (14)

    I już cały wieczór mają z głowy, bo teraz będą napierać na klawiatury i hejtować do późnej nocy.
    PS. To ile wam płacą za posta ...?

    • 85 104

    • nec

      2 Budynie

      • 0 0

    • Dobrze im płacą ,a jeszcze dostają pampersy

      • 1 1

    • POmysl zamin... (1)

      cokolwiek napiszesz lub powiesz...
      badz czlowiekiem

      • 4 5

      • Tobie się to nie zdarza.. niestety.

        • 2 2

    • Dzisiaj rano czytałem artykuł o pogrzebie generała Ścibora-Rylskiego na WP... (6)

      ..że nie pojawili się na nim prezydent, premier i minister obrony, a TVPiS info zamiast relacji z uroczystości pogrzebu puściła zeszłoroczne przesłuchanie młodego Tuska przez komisję Amber Gold. Pod artykułem nieprzychylne PiS komentarze i nagle, w ciągu minuty pojawia się po 3500-4000 minusów przy tych nieprzychylnych komentarzach, jak za dotknięciem zaczarowanej różdżki. Więc chyba im za wiele nie płacą, skoro idą w hurt. I nie miałbym nic przeciwko gdyby sami za to płacili, bo "ciemny lud" już nie kupuje, ale to wszystko za pieniądze każdego podatnika. A to już zwykła kradzież naszych pieniędzy na swoją partyjną propagandę!

      • 22 16

      • Święta prawda (3)

        Mam dokładnie te same obserwacje, pod wieloma artykułami nieprzychylnymi dla pisowskiej bolszewi.
        Mają jakieś skrypty, albo boty, które po "zapuszczeniu" odpowiednio "plusują" albo "minusują". Zresztą tutaj też to się dzieje. Wystarczy popatrzeć na komentarze pod "politycznymi" artykułami.

        • 10 9

        • (2)

          No właśnie widać jak w ostatnich 10 minutach wlazło tu stado POwskich trolli.

          • 9 9

          • Odwracanie kota ogonem, normalne u bezmózgich zombie sterowanych falami radiowymi z Torunia. (1)

            • 6 3

            • 2 melony

              od miliona wierszy

              • 2 4

      • Śmieszny ludziku te tajemnicze różdżki działają ciągle od lat na WP Onet GW itd itp. tam przyrost łapek POtologii sięga zenitu, więc nie ośmieszaj się.

        • 15 13

      • Chyba coś ci się po.....oliło portale

        • 12 9

    • W przeciwieństwi do was PeOwskie lemingi my wiezrymy w sprawe i robimy to dla idei (2)

      • 10 14

      • Hahahahahahahahahahahahahahahahaha...

        Ty jesteś tak głupi sam z siebie, czy pobierałeś lekcje u byleJakiego?

        • 9 8

      • bo jesteście zwykłymi zaślepionymi fanatykami, którzy specjalnie nie różnią się od islamskich terrorystów i dlatego trzeba was zwalczać jak śmiercionośną zarazę

        • 10 11

  • (46)

    Na tych wąskich uliczkach jak np na Myśliwskiej, wprowadzą te pasy i już całkowicie spowolnią ruch.

    • 59 61

    • turyści nie odróżniają co to takiego strefa tempo 30, jeżdża za szybko, wyprzedzają na podwójnej ciągłej (12)

      a gromada rowerzystów pędzi chodnikami

      • 91 14

      • (8)

        Jak byś spojrzał na znaki to byś zauważył że w Gdańsku jest dużo chodników na którym jazda rowerem jest dozwolona

        • 11 3

        • Chodników? (1)

          To się nazywa ciąg pieszo-rowerowy i też posiada odpowiednie oznaczenia, oraz wynikające z nich przepisy. Ale skąd ty możesz to wiedzieć, przecież ty przepisy masz powyżej siodełka.

          • 8 1

          • chyba nad fotelem kierowcy?

            • 2 0

        • po co pchacie się na chodniki w strefie tempo 30? (2)

          • 7 3

          • nie po co, tylko dlaczego?

            bo na jezdni odczuwamy stres lub brak bezpieczeństwa.

            Jak jezdnia jest zastawiona samochodami czekającymi na zmianę świateł, to rowerzysta nawet w strefie Tempo 30 nie ma możliwości jazdy, chociaż nie tworzy korka.

            • 2 0

          • bo to zwykle strefa tempo w teorii tylko

            • 3 4

        • I po UJ się pchacie na jezdnię jak obok jest ścieżka? (2)

          Jak chcecie jeździć po jezdni to zaorać ścieżkę i tyle

          • 11 6

          • (1)

            jestem za, zaorać śmieszki, bo są do du py
            stanowią tylko getto, do którego się zsyła tych gorszych,
            by "panowie (parobki) kierowcy" nie stresowali
            się obecnością rowerów na I C H asfalcie.

            albo pas rowerowy w jezdni, albo nic

            • 2 4

            • Pas rowerowy w jezdni zamienia się w parking

              • 6 1

      • Dziwisz się? Ostatnio jechałem przez skrzyżowanie z Wielkopolską w Gdyni i jakiś ignorant (1)

        z prawem jazdy (???) wykrzykiwał do mnie, że mnie nie wolno jechać tam rowerem!
        Rowerzyści są celowo zastraszani przez przypałów różnej maści!
        Regularnie tam też dochodzi do pokazów i bandyckich prowokacji wykonywanych przez kierowców ZKM i wyprzedzania na gazetkę np. trolejbusem pomimo pełnych możliwości zachowania odstępu.

        • 10 1

        • To jedz drogą dla rowerów

          • 2 3

      • To nie turyści, to tutejsi.
        80 w strefie 30 to norma.
        Podobnie jak 130db w środku nocy...

        • 13 8

    • Tak wygląda tzw. "gdańska strefa 30" (1)

      https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Drogi-wokol-lotniska-tona-w-blocie-n118566.html?id_news=118566&print=1

      • 1 2

      • Słyszałem od znajomego stamtąd, że trwało to z pół roku ...

        Widocznie wg miasta ulica jest tylko dla wybranych nie dla wszystkich.

        • 1 1

    • przestańcie ściemniać - potrzebujemy chodników a nie waszych bredni

      niech wasze dzieci chodzą po dziurawej ulicy w strefie 30 - najlepiej w październiku lub styczniu,

      • 1 2

    • (6)

      Chciałby żeby rowerzyści na niego zagłosowali. PO co komu takie obietnice.

      • 84 27

      • Niezwykle merytoryczna wypowiedź, uj z tym że będzie mniej wypadków, "hurr adamowicz peo durr"

        • 2 1

      • (2)

        Jeżdżę samochodem, rowerem i chodzę pieszo i na niego zagłasuję ale nie dlatego że coś obiecuje tylko za to że za jego rządów Gdańsk się rozwija.

        • 11 11

        • Chyba jego kieszeń się rozwija. (1)

          Jak już nie wie ile ma kont bankowych, to najlepiej o nim świadczy.

          • 5 4

          • Porównaj z miastami, gdzie rządzi PiS

            Gdańsk rozwija się przepięknie...

            • 8 3

      • (1)

        "piesi i rowerzyści nie będą ginęli w wypadkach" - w Polsce ?? no weź

        • 5 4

        • dlaczego nie?

          • 1 3

    • Będzie bez wypadków (11)

      Jak piesi i rowerzyści nauczą się przepisów ruchu drogowego.

      • 16 21

      • A kierowcy (10)

        będą się do nich stosować, na przykład przez przestrzeganie dopuszczalnej prędkości i zatrzymywanie się na zielonej strzałce.

        • 27 4

        • (5)

          I nie parkowaniu na chodnikach!

          • 22 1

          • Ale przecież (4)

            Prawo o Ruchu Drogowym całkowicie nie zabrania parkowania na chodnikach. Nie wolno parkować gdzie pozostaje mniej miejsca niż 1,5m oraz gdzie nie pozwalają znaki.

            • 7 1

            • 1,5 m (1)

              Masz świetny pomysł! Proponuję ci, byśmy wspólnie wykonali taki przyrząd, który będzie rysował lakier wszystkich samochodów zaparkowanych niezgodnie z tym przepisem. Ty będziesz decydował, których aut lakier zarysować! miałbyś zarysowaną furę z dwóch stron!

              • 2 0

              • Kiedyś widziałem taki happening

                Z jednej strony sprayem granica ddr, z drugiej strony 1.5m od końca chodnika.
                Może, jakby to się częściej działo, głąby by się opamiętały...

                • 2 0

            • Sęk w tym, że ciężko znaleźć samochód zaparkowany na chodniku, który jest tam zaparkowany zgodnie z prawem. Wspomniane 1,5m przede wszystkim - jakby uczciwie zostało, to zamiast równolegle zaparkują skośnie. Do tego na chodnikach nie można parkować pojazdów o DMC większej niż 2,5 tony (dostawczaki i duże suvy się kłaniają), trzeba parkować bezpośrednio przy krawędzi jezdni i nie można przy tym poruszać się po chodniku (powiedz to tym, co nagminnie objeżdżają słupki/zieleńce) minimum 10m od skrzyżowania, przejścia dla pieszych etc...

              • 9 0

            • pokaż mi, w których miejscach te zasady są przestrzegane

              to że na parkowanie na chodniku zezwala prawo, nie oznacza, że to ma sens.

              Podstawą dobrej polityki miejskiej jest restrykcyjna polityka parkingowa. Można zacząć jej wdrażanie od egzekwowania przepisów o parkowaniu - w tym np. wprowadzeniu zakazu parkowania na chodnikach.

              • 9 3

        • Czyli rozumiem, że (3)

          rowerzyści zwolnieni są ze znajomości przepisów kd. Oczywiście nie umniejszam tego, że zachowanie części kierowców jest naganne, ale to samo można powiedzieć o kierujących rowerami, np. na jakiej podstawie przywiazuje się rowery do słupków znaków drogowych i pozostawia się je na wiele godzin, wyścigi rowerzystów na drogach rowerowych ...i in.

          • 8 11

          • A powiedz mi, jakie ograniczenie prędkości obowiązuje na tejże drodze rowerowej (mówię o typowym miejscu)?

            • 4 2

          • nie popisuj się swoim rozumowaniem

            typowym dla zwolenników obecnie rządzącej w Polsce opcji.

            • 4 3

          • "na jakiej podstawie przywiazuje się rowery do słupków znaków drogowych..."

            Ty już kompletnie odleciałeś... Jak na razie to śmiertelne wypadki, w znakomitej większości, powodują osoby z uprawnieniami do kierowania pojazdów. Jeśli liczba zabitych osób przez rowerzystów wzrośnie choćby do promila, to nadal będzie to margines.

            • 9 5

    • znajomość przepisów i kultura jazdy powinna obowiązywać dokładnie wszystkich (3)

      żadne wymuszenia pierwszeństwa przejazdu, przekraczanie szybkości

      • 92 2

      • Szybkości nie można przekroczyć a tylko jej limit ciołku.

        • 3 0

      • szczególnie przekroczenie prędkości ... (1)

        Jak taki pieszy wyprzedza na podwójnej ciągłej, cisnąc ze 120 na wąskim chodniku ... zgroza.

        • 14 5

        • czytaj uważnie, chodzi o wymuszenie pierwszeństwa przejazdu

          • 4 2

    • Na Myśliwskiej są już pasy dla rowerów. (4)

      Na Myśliwskiej, od lat kilku, są wyznaczone pasy ruchu dla rowerów. Tą ulicą jeżdżę od wielu lat do pracy, samochodem, rowerem i komunikacją miejską. Na całej długości tej ulicy obowiązuje ograniczenie prędkości do 30 km/h, są progi zwalniające (specjalnie dla tych niemyślących). Wszystkim pragnącym jechać szybciej polecam ul. j. słowackiego, Al. Armii Krajowej, ewentualnie cierpliwość do czasu uruchomienia nowej Bulońskiej

      • 8 6

      • I efekt jest taki (1)

        Że Janusze najpierw wyprzedzają na gazetę, bo za rowerem jechać to wstyd, a potem od razu po hamulcach, bo próg...

        • 11 2

        • To prawda

          Jadę sobie rowerem, Myśliwską od Bulońskiej w kierunku na Wróbla Staw, jest z górki i jadę 32 km/h, to zawsze wyprzedzą mnie jacyś the bile (tam jest ograniczenie do 30 km/h), tylko po to, by gwałtownie zahamować przed progiem zwalniającym. Muszę hamować by the bilom nie oberwać lusterek i nie zarysować ich wspaniałych, pełnoletnich bmw, z rejestracją gka, gda, ga

          • 1 2

      • (1)

        Nie ma pasów rowerowych od ronda do bulonskiej. Są tylko piktogramy z boku jezdni. Pasów nie ma i jest mega niebezpiecznie. Na chodnikach i zielencach parkują samochody potegujac zagrożenie.

        • 9 3

        • Jeżdżę tą drogą od lat

          A widziałeś ten znak "zachowaj 1m odległości od rowerzysty"? Taki duży żółty! Nie widziałeś? Zwolnij! Tam jest strefa z ograniczeniem prędkości do 30 km/h (jest nawet odcinek z ograniczeniem do 20 km/h!) Ludzie z wadą wzroku uniemożliwiającą rozpoznawanie znaków drogowych nie powinni mieć prawa jazdy! Jeżeli jesteś praworządnym obywatelem Rzeczpospolitej Polskiej, to powinieneś czym prędzej oddać nieprawnie posiadane, przez ciebie, prawo jazdy!!!

          • 2 1

    • Na Myśliwskiej progów zwalniających... (1)

      jest całkiem sporo. Tam nie ma sensu jeździć szybciej niż 30 km/h bo trzeba wtedy co chwilę hamować, przyspieszać i tak w koło Macieju. Jak dla mnie w porządku - jest bezpiecznie. Natomiast stawianie ich na ul. Kartuskiej, która wbrew intencjom urzędników jest ciągle drogą zbiorczą to już jest gruba pomyłka.

      • 33 12

      • Ale ludzie i tak przyspieszają i hamują. Wyprzedzają rowerzystów na gazetę przy wysepkach, przejściach. I te zapadnięte studzienki i uskoki jezdni po przekladkach infrastruktury pod jezdnia. Kuriozum a ty się cieszysz

        • 7 3

  • lewica odwieczny wrog samochodow, a czemu? bo to wlasnosc prywatna, a prywatnie to ty mozesz miec jedynei rower, a reszta do komunikacji miejskiej. przewodnia mysl komunistyczna!, wszystko panstwowe, nic prywatne. zaraz dojdzie do tego ze w generalnej guberni samochod bedzie mogl miec tylko cudzoziemiec i urzednik

    • 4 0

  • IQ

    Dlaczego mamy robić odwrotnie do tego co robią Chińczycy - naród o najwyższym stopniu inteligencji?

    • 3 0

  • rowerzystów powinno się wywalić do lasu i to głębokiego (35)

    banda i tyle

    • 140 239

    • bez przesady, tylko niech wszyscy pozdają egzaminy z przepisów o ruchu drogowym i ich przestrzegają (29)

      numery rejestracyjne, opłacone OC i odpowiedzialność prawna jak kierowców samochodów, za szkody. I won w chodników na asfalt.

      • 45 40

      • Prawie połowa samochodów nie ma badań technicznych (1)

        1/3 nie ma oc.

        • 1 1

        • To głupota państwa bo można spiąć kamery z fotoradarow

          ITD z bazą i wszystko wyjdzie. To wina urzędników.

          • 1 0

      • won w chodników na asfalt. (2)

        Wyparcie i projekcja w jednym. Ciekawe, kiedy i gdzie sam ostatnio parkowałeś samochodem...

        • 26 7

        • Ale... (1)

          tu raczej chodzi o rowerzystów. Won z chodników na jezdnię!

          • 1 1

          • Jasne, samochody parkujące na chodnikach nam nie przeszkadzają.

            • 1 0

      • (4)

        Założę się ze samochodem pod blokiem też parkujesz na asfalcie, a nie na chodniku, po mieście nie jeździsz szybciej niz 50, a na obwodnicy trzymasz odpowiedni odstep. Tylko codziennie stłuczki, wypadki i korki... Egzamin zdałes ale czy zawsze przestrzegasz przepisow?

        • 19 8

        • Oto tłumaczenie rowerzysty. Brak słów... (3)

          • 8 20

          • (2)

            Rowerzysta nie parkuje po trawnikach czy chodnikach, rowerzysta nie wyrzuca smieci do rowow czy kasow. Na koncu wisienka na torcie: rowerzysta nie truje srodowiska spalinami.

            • 18 8

            • I jeszcze jedno... (1)

              Rowerzysta panoszy się na chodniku, nie zwracając uwagi na pieszych ... bo nie zna przepisów kodeksu drogowego, (albo boi się jechać ulicą)

              • 0 3

              • ty się nie boisz?

                • 1 1

      • oczywiscie popieram i dodam : (9)

        -przekroczenie predkosci o 30 w zabudowanym -utrata p.j
        -nieustapienie pierszenstwa pieszemu na przejsciu-j/w
        -wymuszenie pierszenstwa wobec pieszego lub rowerzysty -j/w
        -szeryfowanie na zwezeniach -j/w
        -jazda na zderzaku bez zachowania bezpiecznego odstepu -j/w
        -parkowanie byle gdzie i byle jak-j/w
        niech dziala dla wszytstkich uzytkownikow ,a nie ze chcecie ukrzyzowac rowerzystow i pieszych ...
        dodatkowo odcinkowy pomiar predkosci na calej obwodnicy i na wszystkich drogach glownych w trojmiescie.

        • 45 22

        • (8)

          To ja proponuję analogicznie surowe kary za wykroczenia popełniane przez pieszych i rowerzystów (w szczególności pieszych):
          - za wpakowanie się przed nadjeżdżający pojazd w miejscu nie przeznaczonym do przekraczania jezdni - więzienie;
          - za zarysowanie prawidłowo zaparkowanego pojazdu przechodząc - więzienie;
          - za przejście na czerwonym świetle - więzienie.
          Mniej więcej ten sam poziom absurdu, Januszu.

          • 25 31

          • (3)

            ten sam poziom absurdu byłby, gdyby za każde wykroczenie kierowców karano więzieniem. nie zrównuj odebrania PRAWA jazdy do więzienia.

            • 25 4

            • Niektórzy już po prostu nie potrafią sie przejść 10m do sklepu (1)

              więc utrata prawa jazdy to dla nich jak więzienie

              • 20 6

              • Niektórzy wybierają się na co dzień dalej, niż do biedry po browara i bułki, albo na rynek po klamoty.

                • 3 1

            • Brak prawa jazdy sprawia, że nie jesteś już kierowcą. Skoro karzemy kierowców uniemożliwiając im bycie kierowcami, to analogicznie karzemy pieszych, uniemożliwiając im bycie pieszymi. Brak prawa opuszczania lokalu - ergo - wędrowania po mieście to więzienie.

              • 4 1

          • za zarysowanie samochodu - więzienie (1)

            za potrącenie pieszego - 10 tysięcy nawiązki i niech się pan nie pluje w telewizji. Sprawiedliwość musi być!

            • 4 0

            • Dziwne, nawiązka za potrącenie w Niemczech

              To ok. 10tys euro. Rzadko się zdarza, żeby mniej!

              • 4 0

          • i pochwała albo nagroda za porysowanie źle zaparkowanego auta bezmózgi

            • 2 5

          • będę rysować po każdym parkującym na chodniku samochodzie i żadna kamerka tego nie uchwyci

            • 7 10

      • Popieram. (7)

        Zdecydowana większość rowerzystów potrafi korzystać w cywilizowany sposób z jezdni, ścieżek rowerowych, lub w ostateczności chodników, nie mniej jednak jest pewien margines, który nie potrafi zrozumieć, że nie są panami świata, ani, że samochody nie zatrzymują się w miejscu. Dodatkowo twierdzą, że obowiązują ich tylko te przepisy z kodeksu ruchu drogowego, które im się w danej chwili podobają. Tych właśnie trzeba doprowadzić do porządku.

        • 38 12

        • Kiedy dla bikerów OC? (5)

          W ramach wspólnej odpowiedzialności za korzystanie z dróg?

          • 21 16

          • a kiedy uszczelnienie systemu sprawdzania, czy kierujący pojazdami wykupili OC? (1)

            • 8 0

            • Oj, tam, tylko 10 milionów samochodów nie ma oc

              Przecież to nic wielkiego...

              • 8 0

          • Mam polisę OC w ubezpieczeniu mieszkania .

            • 16 3

          • Ja już posiadam OC na rower i innym polecam

            60zł na rok to nie majątek, a mam przynajmniej spokój

            • 17 0

          • wtedy jak ty walniesz sie młotkiem wten pusty łeb:)

            • 15 18

        • To dotyczy też kierowców innych pojazdów.

          • 10 0

      • Kierowcy samochodów zdawali egzaminy , mają tablice rej , opłacone OC , jeżdżą po asfalcie i co? Spójrz na statystyki. To nie problem w przepisach i ograniczeniach ale problem w tym co mamy w głowach. Wczoraj jechałem tunelem pod Martwą Wisłą 70km/h a lewym pasem wyprzedzały mnie wszystkie samochody i po co? Po to żeby przejechać 8-10 sek szybciej ?! Dwa tygodnie temu jechałem autostradami Szwajcarii 110 km/ h i wyprzedził mnie jeden samochód , dlaczego bo tam wolno max 110.

        • 22 3

    • Przestancie dzielic ludzi

      Jestem rowerzysta I samochodziarzem. Jak zaba - przeciez sie nie rozdwoje :)

      • 3 0

    • Do lasu to z Toba.

      • 1 0

    • a co byś zrobił z pieszymi?

      • 5 0

    • Nie rowerzystów, tylko the bili!

      Nie masz racji. To nie kwestia sposobu poruszania się. Ty widzisz tylko tych the bili na rowerach. Ja jeżdżę samochodem, rowerem, komunikacją publiczną i chodzę pieszo. Nie wyobrazisz sobie ilu jest bezmyślnych kierowców, którzy wysyłają SMSy prowadząc auto, zombi pieszych ze słuchawkami na uszach, wpatrzonych w wyświetlacz swego fona, the bili na rowerach jadących nocą bez oświetlenia i mających 7 żyć, by móc przejechać skrzyżowanie na czerwonym. Celowo nie wspominam o dawcach organów na szlifierkach.

      • 23 1

    • Sam spadaj do lasu, zagrzeb się w mech i użyźnij glebę bo na to tylko się nadajesz.

      • 6 8

  • Siennicka przykład

    Śennicka oraz długie ogrody od lat była ścieżka rowerowa do długiej przez siebnnicką długie ogrody w kierunku przeróbki ok 2 lata temu przedłużona za kase z unni tę ścieżkę na stogi, a ok ro temu zlikwidowano odcinek na długich ogrodach. Prubowałem rowerem po ulicy ale w tym miejscu się nie da jeden pas ruchu i pas zieleni albo trombią albo wyprzedzają bez uprzedzenia jeżdze po chodniku bo inacze się nie da

    • 4 0

  • Zmienić prezydenta (15)

    Najlepiej wszystkim zabrać samochody i dac możliwość kupienia roweru

    • 84 45

    • Perełka Gdańska (1)

      Dokładnie takich słów użył, podczas gdy mieszkańcy mojej dzielnicy prosili o wybudowanie miejsc parkingowych w trakcie rewitalizacji dzielnicy. Ba! Docelowo mają stanąć zakazy parkowania na dotychczasowych chodnikach, z których korzystają zmotoryzowani, bo to " zasłania piękny widok na panoramę", "(...) kierowcy mogą przesiąść się na ZTM" .

      • 2 1

      • szkoda, że nie powiedział, że mogą się przesiąść na inne środki lokomocji

        takie jak np.rowery wspomagane elektrycznie

        • 0 0

    • (1)

      I będziemy stali w rowerowych korkach, hehe

      • 6 1

      • rowery nie zabierają tyle przestrzeni co samochody

        miasto rowerowe to miasto bez korków

        • 0 1

    • jak w 3M będzie jesienią i zimą +15st (3)

      To przesiade się całkowicie na rower. Czy któryś z kandydatów na prezydenta jest mi to w stanie zagwarantować? Jeśli nie to von mi z tymi rowerami i głupim gadaniem o ścieżkach. Ludzie potrzebują sprawnie dostać się do i z pracy

      • 20 7

      • Rowerem też nie pojedziesz szbciej niż 30km/h (2)

        bo takie jest ograniczenie prędkości
        Więc w czym problem?.

        • 6 1

        • Ha,ha (1)

          Tylko większość rowerzystów nic sobie nie robi ze stref uspokojonego ruchu i skrzyżowań równorzędnych. Zasuwają ile wlezie, a ty kierowco musisz uważać i na pieszych i tych wariatów na rowerach. Mam pytanie do SM i policji , czy rowerzystów przepisy nie dotyczą.

          • 1 0

          • przeciętny rower górski czy miejski, a takie dominują w Trójmieście, z trudem rozwija prędkość powyżej 30km/h. zwłaszcza na ulicach, gdzie co kilka metrów jest zapadnięta studzienka. bez przesady zatem z tym "pędzeniem".
            zresztą ten sam rower, który "pędzi", za chwilę jest "zawalidrogą".
            Einstein by się uśmiał :)

            • 0 0

    • (2)

      A jeszcze lepiej postawić pomnik smoleński w środku Gdańska o którym Kacperek na razie milczy.

      • 15 10

      • Nawet słup telefoniczny jest lepszy od budynia. (1)

        • 10 11

        • PiS wszędzie wstawia swoje słupy

          • 3 1

    • (1)

      Jeśli Kacperek milczy o postawieniu pomnika, to skąd przygłupie o tym wiesz? 3 lata temu słyszałem,że na każdym rogu ulicy będzie stał pomnik smoleński i gdzie są te pomniki? Psychiatra już rozkłada ręce,wam już nie da się pomóc.

      • 4 8

      • Samorządy nie należą do PiS, aczkolwiek usilnie próbują to zmienić.

        • 3 1

    • won z budyniem ! (1)

      gość już się przejadł ! nic dobrego nie robi dla mieszkańcow jedynie tyle co musi bo trzeba .

      • 6 4

      • kisiel na prezydenta

        • 2 1

  • Połowa kierowców i jeszcze więcej rowerzystów nie potrafi zachować się na skrzyżowaniach równorzędnych (1)

    Ta zasada (prawej ręki) była rzadko stosowana w Polsce, jedni zapomnieli jak ją stosować. Inni nigdy nie potrafili. Rowerzyści nawet nie muszą mieć karty rowerowej, więc skąd mają wiedzieć, jak się przejeżdża przez skrzyżowania równorzędne. To powoduje, że wielu jedzie prosto przez takie skrzyżowania i nawet się nie obejrzy, stwarzając zagrożenie, którego nie było wcześniej, gdy wszędzie stały żółte trójkąty przed skrzyżowaniami.

    Poza tym we Wrzeszczu oznaczenia są fatalne. Są co prawda znaki informujące, że strefa skrzyżowań równorzędnych się zaczyna. Nie ma często znaków, że strefa się kończy.

    Przydałaby się duża akcja informacyjna, jak należy jeździć w takich strefach.

    • 3 4

    • większość rowerzystów to posiadacze praw jazdy

      jak jest uspokojony ruch, wystarczy kontakt wzrokowy i nie ma powodów do kolizji.

      Statystyki wyraźnie udowadniają, że strefy TEmpo 30 mają sens

      • 0 0

  • Nikogo nie wolno dyskryminować (3)

    Przez 20 lat byłam pieszym, poprzedni rok jeździłam do pracy rowerem, a od kilku miesięcy jeżdżę samochodem.
    Mogę więc trzeźwo określić stosunki panujące na drogach. Uważam, że najgorszą ponieważ najbardziej roszczeniową grupą są rowerzyści. Nie znają przepisów, jeżdżą jak święte krowy bez żadnego przemyślenia. Bynajmniej nie mam na myśli okazjonalnych rowerzystów jadących na przejażdżki, chociaż i tutaj trafiają się niechlubne wyjątki. Dokładnie mam na myśli przejazdy przez przejścia i skrzyżowania i całkowite nie zwalnianie na nich - o zsiadaniu z roweru można zapomnieć. Tak, przed przejściem samochód powinien zwolnić, ale nie wolno go przekraczać bez upewnienia się się o bezpieczeństwie, a rowerzyści nawet nie zwalniają. To nie jest tak, że z każdej strony ich widać, zero pomyślunku. Myślenie obowiązuje wszystkie strony! Sama byłam kilkukrotnie świadkiem, kiedy do wypadku nie doszło tylko dlatego, że to kierowca zdążył zareagować. Rower wyjeżdżający zza zakrętu tuż przed maskę samochodu, którego kierowca nie miał szans zobaczyć jaśnie-pana-rowerzysty. Jestem wręcz zdania, że powinno się przed przejściami budować z barierek tzw ślimaki, jak na przejazdach kolejowych, to jedyna skuteczna metoda na zmuszenie do zwolnienia przed przejściem.
    W mojej okolicy Gdańsk/Pruszcz Gdański jest tzw droga technologiczna ułatwiająca poruszanie się i pieszym i rowerzystom, bardzo sobie cenię to rozwiązanie, chociaż również i tutaj wariaci na rowerach skutecznie uprzykrzają życie, jeżdżąc za szybko i awanturując się i z pieszymi i z rowerzystami rekreacyjnymi. Oczywiście rozumiem kierowców, którzy złoszczą się kiedy na tym odcinku taki rowerzysta jedzie po ulicy i hamuje ruch. Doskonałym rozwiązaniem jest tutaj pomysł podpatrzony na Węgrzech, oni wylewają asfaltową drogę dla rowerów i osobną dla pieszych, w ten sposób nikt ze sobą nie koliduje. Ogólnie podoba mi się rozwiązanie dróg na Węgrzech. Łatwy dostęp do dróg szybkiego ruchu - dużo zjazdów, oddalone od miejsc zamieszkania, a przez miejscowości jest jedna duża szybsza, a pozostałe to zwyczajne 30km/h. Nie powinno się dyskryminować żadnej ze stron, jest mnóstwo ludzi, którzy dojeżdżają daleko i muszą jechać samochodem i też chcieliby jak najszybciej dotrzeć na miejsce, czy to do pracy czy do domu, a nie spędzić na dojeździe 2h w jedną stronę (np Pruszcz Gd.-Wrzeszcz jeżeli dojazd wypada w godzinach szczytu). Komunikacja w naszym mieście to porażka, nie da się z niej korzystać jeśli człowiek nie może się spóźniać, albo nie liczy się z dodatkową godziną w pracy - a tym samym krótszym czasem z rodziną. Nie dziwię się też pieszym, którzy chcieliby się poruszać swobodnie móc pospacerować rozmawiając z kimś, kiedy zabiera się chodnik i dzieli go na ścieżkę rowerową obie strony są ściśnięte. Ponownie proponuję rozwiązanie z Węgier gdzie gładka nawierzchnia jest i dla samochodów i dla rowerów i dla pieszych.

    • 10 3

    • kierowcy sami się dyskryminują

      praktycznie są uprzywilejowani: nie są obciążani kosztami, które generują.

      Darmowe parkingi w centrum mogłyby być wykorzystywane dużo bardziej produktywnie niż są obecnie wykorzystywane jako miejsca magazynowania kilkuset kilogramów stali i innych tworzyw codziennie.

      • 0 3

    • Najbardziej roszczeniowi są kierowcy. Chcą asfaltowych, szerokich dróg, bezkolizyjnych skrzyżowań, miejsc parkingowych, braku ograniczeń prędkości.
      Przepisów nie stosują. Przejeżdżają na czerwonych, wymuszają pierwszeństwo na sobie samych, pieszych i rowerzystach. Potrącają i zabijają innych uczestników ruchu.
      Dorośnijmy w końcu i nie bądźmy przekonani, że miasta należą do nas - kierowców. Jesteśmy wielkim obciążeniem dla tych miast, powodując olbrzymie koszty i tragedię wielu ludzi.

      • 3 3

    • Bardzo dobre ale w Gdańsku mało realne.

      W Gdańsku są pewne preferencje i naciski ponieważ nie widzi się rowerzystów, kierowców czy pieszych tylko grupy wyborców. Ponadto skłócenie ze sobą użytkowników dróg daje tą przewagę, że społeczeństwem skłóconym łatwiej jest manipulować.

      • 2 1

  • (6)

    Budyniowi nie ma co wierzyć. Sciemniacz na potęgę.

    • 166 46

    • ale ubiera gołe pomniki w fajne przyzwoite koszulki

      - dzięki temu nie ma wstydu

      • 0 0

    • Jestem za strefa 30 (1)

      Ale na Boga, niech to ma sens. Co za de.... wymyslil tempo 30 na Czyzewskiego??? To nie jest droga osiedlowa.
      Sam jestem I rowerzysta I blachosmrodziarzem. Strefa 30 sie sprawdza ale tylko w miejscach do tego przeznaczonych

      • 3 1

      • strefa tempo 30 może być wdrożona także na Grunwaldzkiej

        to znakomicie redukuje hałas w nocy

        • 0 1

    • Na Heweliusza od Łagiewników do Rajskiej na drodze dla rowerów samochody parkują w rządku :-)

      • 4 0

    • Lepszy niż Kacperek - zawód wyuczony - syn ojca (1)

      Gorzej nie będzie

      • 6 13

      • Oprócz Kacperka i budynia są jeszcze inni,ale co Ty możesz wiedzieć kapciu budynia.

        • 12 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum