Będzie nowa droga rowerowa przez centrum Gdyni
Nowa trasa rowerowa połączy kładkę przy dworcu PKP w Gdyni z pasem rowerowym na ul. Obrońców Wybrzeża i będzie przebiegała wzdłuż al. 17 Grudnia, ale tylko częściowo. Realizacja powinna nastąpić w przyszłym roku. Z kolei w tym roku miały pojawić się ułatwienia w przejeździe na skrzyżowaniu Morska - Warszawska, ale przetarg na prace budowlane unieważniono.
Przejazd po al. 17 Grudnia, ale tylko częściowo
Przejazd dla rowerzystów od lat planowano przez całą długość trasy, chcieli tego m.in. społecznicy z Miasta Wspólnego w ramach Zielonej Obwodnicy Śródmieścia. Na przeszkodzie stanęły nierozwiązane sprawy własnościowe. W ostatnich dniach ogłoszono jednak przetarg na projekt drogi rowerowej wykorzystującej aleję, ale tylko na odcinku pomiędzy kładką i ul. Batorego.
Droga rozpocznie się za kładką przy dworcu PKP, później rowerzyści będą zjeżdżać na ul. Batorego. W ciągu ul. 3 Maja od ul. Batorego do ul. Armii Krajowej rowerzyści pojadą pasem rowerowym, natomiast na ul. 3 Maja od ul. Armii Krajowej do ul. Obrońców Wybrzeża jednokierunkową drogą rowerową.
Znikną tam istniejące miejsca postojowe wraz z placem przed garażami. Wyremontowany zostanie chodnik. Na końcu projektowana droga rowerowa połączy się z istniejącym pasem dla rowerów w ul. Obrońców Wybrzeża.
Gdynia na projekt chce przeznaczyć 76 tys. zł. Do wykonania zgłosiły się cztery firmy, w tym tylko jedna nie przekracza zakładanego kosztorysu. Wszystkie firmy zakładają czas przygotowania dokumentacji na pięć miesięcy. Oferty będą teraz analizowane. Realizacja przy pozytywnym rozstrzygnięciu przetargu mogłaby ruszyć w 2021 roku.
Z kolei w tym roku miało zostać przebudowane skrzyżowanie Morskiej i Warszawskiej.
Przetarg na prace budowlane unieważniony, poprawki w projekcie
W sierpniu 2019 roku odbył się pierwszy przetarg. Wpłynęła jedna oferta, dwukrotnie przewyższająca założony budżet. Zapadła decyzja o powtórzeniu postępowania. Władze Gdyni tłumaczyły, że miasto otrzymało pół miliona złotych dofinansowania z Funduszu Dróg Samorządowych na inwestycję, więc warto poczekać.
Szlaki i trasy rowerowe
Po otwarciu kopert w kolejnym przetargu okazało się, że firma MTM przedstawiła ofertę na kwotę 2,3 mln zł, natomiast Eurovia Polska SA ten sam zakres prac chce wykonać za 2,6 mln złotych i w lutym z powodu zbyt wysokich cen przetarg po raz kolejny unieważniono.
Czas postanowiono wykorzystać na wprowadzenie dodatkowych zmian do gotowej dokumentacji projektowej przygotowanej w 2018 roku przez firmę Nevora.
Rozbudują drogę rowerową na u. Płk Dąbka
Dodatkowe przejście dla pieszych obok przejazdu
- Zmiana polega na dodaniu przejścia dla pieszych obok zaprojektowanego wcześniej samodzielnego przejazdu dla rowerzystów przez ul. Morską - można przeczytać w warunkach przetargu.
Po otwarciu kopert okazało się, że dodatkowe prace może wykonać w czasie czterech miesięcy za blisko 40 tys. zł projektant inwestycji, czyli firma Nevora. Miasto chce wydać 15 tys. zł mniej. Decyzje w tej sprawie jeszcze nie zapadły.
- Realizacja tej inwestycji pozwoli nam fizycznie połączyć rowerowo kilka dzielnic z centrum. Dodatkowo wykorzystamy bardzo dużą szerokość jezdni ul. Warszawskiej na odcinku do ul. Wolności. Wyznaczymy tam pasy ruchu dla rowerów o długości 170 metrów. Pozwolą one cyklistom czuć się bezpieczniej, szczególnie w trakcie jazdy pod górę w kierunku Wzgórza św. Maksymiliana i Działek Leśnych - wyjaśniał Rafał Studziński z Samodzielnego Zespołu ds. Komunikacji Rowerowej w gdyńskim ZDiZ.
Miejsca
Opinie (195) 7 zablokowanych
-
2020-05-24 08:11
Po co to? (1)
I tak nikt nie jeździ ścieżkami!!! Absurd Chwarzno - Wiczlino - ścieżki po bokach, a rowerzyści jeżdżą ulicą i korkują ruch samochodowy.
- 4 8
-
2020-05-24 09:11
ścieżkami nie ale jak by w ich miejsce powstały drogi dla rowerów to by jezdzili.
- 3 0
-
2020-05-24 09:07
Włodarze Gdyni to masakra. Pełna amatorka.
jedyna madzieja ze przyjdzie nowy prezydent z zespołem kompetentnych ludzi.
- 7 2
-
2020-05-24 10:14
Po co tam DR? (2)
Wystarczyłoby postawić 2 kładki łączace obecny poprzerywany szlak i w zupełności by wystarczyło dla zwykłych rowerów, pieszych i spacerowiczów z pieskami. Jak ktoś bedzie potrzebował zjazdu do Wladyslawa IV to jest kilka miejsc. Tam nie trzeba robić oficjalnej DR
- 9 2
-
2020-05-24 12:50
ale mozna się podlizać budującemu tam (1)
deweloperowi...
- 2 2
-
2020-05-24 19:48
No tak
W sumie racja, zapomniałem, że mieszkam w mieście sprzedanym developerce :(
- 2 2
-
2020-05-24 11:48
Gdynia to rowerowa porażka !!!
- 5 1
-
2020-05-24 12:19
Jedziemy wzdłuż torów
I jedziemy a przejechać na druga stronę się nie da.
- 2 1
-
2020-05-24 12:19
Sprawy własnościowe.
Od lat 50 tych albo od lat 20 XX w nie udało się wykupić całego terenu pod "zieloną obwodnicę środmieścia?
Na wiadukt pod torami na przedłużeniu ul. Obrońców Wybrzeża czekamy o lat 60 XX w.
Na wiadukt pod torami na przedłużeniu zeniu ul Puckiej od roku 1926. Może na 100 lecie się uda? :)- 6 0
-
2020-05-24 12:38
Cyklo... (1)
Czerwona farba rządzi
Zamiast budować nowe niezależnie ścieżki odbywa się malowanie na czerwono
W Gdyni najważniejszy czas dokonanac zmian w władzach miasta nadszedł czas na nowe spojrzenie a nie jak to się się dzieje od dłuższego czasu tylko "pudrowanie" .... niekompetencji władz- 12 1
-
2020-05-24 16:05
Wreszcie ktoś napisał prawdę
- 1 2
-
2020-05-24 13:21
ciekawe
to chyba wymysla ktos kto nie widzial roweru na oczy a tym bardziej nim nie jezdzi...od dworca najlepiej na wzgorze aleja 18 grudnia bez krzyzowek nerwow itp fakt zdarzaja sie osoby z psem na smyczy 5 metrowej stojace po srodku jak sieroty...
- 3 1
-
2020-05-24 14:06
Ale de ile z UM zaszaleli 300 metrów ścieżki za rok, rozpieszczają Gdynian
- 6 1
-
2020-05-24 14:12
marnowanie pieniędzy
i tyle
- 8 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.