• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie druga estakada w Gdyni. Rowerowa

Michał Sielski
24 listopada 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
W przyszłym roku rowerzyści będą mogli oglądać Estakadę Kwiatkowskiego z perspektywy estakady rowerowej. W przyszłym roku rowerzyści będą mogli oglądać Estakadę Kwiatkowskiego z perspektywy estakady rowerowej.

Prace rozpoczną się w przyszłym roku i pochłoną kilkanaście mln zł. Nowa droga rowerowa prowadzić będzie równolegle do Trasy Kwiatkowskiego. Na północy Gdyni powstaną też dwie inne drogi rowerowe.



Czy w Gdyni jest wystarczająca ilość ścieżek rowerowych?

Według projektu w północnych dzielnicach Gdyni powstaną trzy nowe drogi rowerowe, ale wiodąca wzdłuż Trasy Kwiatkowskiego od ul. Unruga zobacz na mapie Gdyni do skrzyżowania ul. Janka Wiśniewskiego z ul. Energetyków zobacz na mapie Gdyni będzie zdecydowanie najbardziej efektowna.

Wprawdzie w przeważającej większości będzie ona biegła na poziomie gruntu, ale na odcinku przy bazie kontenerowej powstanie estakada rowerowa. Będzie to niezależna konstrukcja. Z pomysłów o podczepieniu jej do istniejącej estakady dla samochodów ostatecznie zrezygnowano.

- Projektów, nad którymi pracujemy, jest jeszcze kilka. Część z nich uda się zbudować w przyszłym roku, inne trafią do realizacji w latach kolejnych. Celem jest stworzenie sensownej sieci połączeń - mówi Marcin Wołek, radny Gdyni, odpowiedzialny za rozwój dróg rowerowych w mieście.

Estakada powstanie na wysokości bazy kontenerowej zobacz na mapie Gdyni, bo tam nie da się poprowadzić bezkolizyjnego ruchu i droga rowerowa musiałaby przecinać kilka ulic, uczęszczanych m.in. przez ciężarówki. Rowerowa estakada będzie miała aż 367 m długości, dzięki temu rozwijające się wciąż tereny okołoportowe zostaną całkowicie ominięte.

Gdynia będzie ubiegać się o unijne dofinansowanie projektu z regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego.

Rowerzyści z Obłuża i innych północnych dzielnic Gdyni mogą jeszcze liczyć na budowę dwóch kolejnych tras. Pierwsza będzie biegła ul. Pucką zobacz na mapie Gdyni i fragmentem ul. Chylońskiej i połączy Pogórze z Chylonią. Druga wzdłuż ul. Unruga zobacz na mapie Gdyni, połączy obie powstające, równoległe do siebie trasy rowerowe.

Opinie (199) 10 zablokowanych

  • Wiecej sciezek!!!!!!

    Chce bezpiecznie sie przemieszczac a nie jezdzic slalomem midzy samochodami stojacymi w korkach albo pieszymi!!!!

    • 5 1

  • tylko proszę (2)

    BEZ kostki brukowej! tylko asfalt!

    • 12 1

    • Będzie kostka i dotego polewana wodą

      - będzie to jakieś wyzwanie zjechać z górki w gajerku

      • 0 1

    • Kostka na chodniki,asfalt na sciezki rowerowe!!!

      Tyle w temacie.

      • 2 0

  • Brawo! w Gdyni jest więcej kasy na trasy rowerowe niż w Gdańsku na drogi :(

    • 4 7

  • ZADŁUŻENIE GDYNI (1)

    ... Dobrze, a kasa skąd, skoro zadłużenie Gdyni stale rośnie ?...

    • 7 5

    • z UE.

      nie rośnie, a spada. Ostatnio miasto sprzedało grunty za 90 mln. Poza tym Gdańsk ma o wiele większe zadłuzenie - Stadion, Ergo Arena, ESC i wiele innych, średnio lub mało przydatnych budynków..

      • 2 1

  • rowerem do pracy

    obym tylko doczekał takich czasów (bo do tej pory to jeździmy po wertepach ),wypadasz z zakręty a ścieżka rowerowa kończy się na barierkach .Czas to zmienić ---pozdrawiam zapaleńców.

    • 7 0

  • Krawężniki i dziury na osiedlu Pustki Cisowskie (2)

    Niech jeszcze zlikwidują bariery architektoniczne na osiedlu Pustki Cisowskie. Jak w tamtym roku był artykuł na trojmiasto.pl dany przez urząd Miasta Gdyni o likwidacji barier, to do tej pory nie widać efektów. Choć zgłosiłem to do urzędu z załączoną mapką dziur i krawężników do likwidacji. Po prostu Pan Prezydent zapomniał, że Gdynia to nie tylko Centrum i tam gdzie mieszka, lecz jest sporo dzielnic na północy miasta o których zapomniał, że są.

    • 7 0

    • Dokładnie tak!!!

      Osiedle Meksyk w Chyloni....

      • 1 0

    • Pan prezydent

      widzi tylko centrum.Moze jest krotkowidzem?

      • 0 1

  • (3)

    Zgadzam się. Robi się nowoczesne inwestycje w centrum, podczas gdy w starszych dzielnicach jest stara kanalizacja (np. Kamienna Góra) i inne anachronizmy.

    • 7 0

    • bo z tego nie ma takiej kasy (1)

      jak z deweloperskich układów w reprezentacyjnej części miasta. Proste...
      Niedawno ogłoszono że tereny po Dalmorze będą zabudowane kolejnymi wysokościowcami. O parkingach w centrum miasta albo o parkingach dojazdowych - ani słychu. Międzytorze i inne tereny o wielkim potencjale dalej leżą odłogiem. Korki zamiast topnieć - rosną na potęgę. Naprawdę nie wiem skąd ta wielka satysfakcja szczurkowych wyborców, chyba tylko z braku alternatywy na kartach do głosowania.

      • 3 1

      • Dlatego pan prezydent

        nie lubi sie spotykac i sie nie spotyka z mieszkancami Gdyni by wysluchac ich sugesti,watpliwosci.Dla niego licza sie Gdynianie do stawiania krzyzyka pod jego nazwiskiem.

        • 0 1

    • głosuj dalej na szczurka

      • 0 1

  • Gigantomania - nic więcej

    Myślę, że za budowę estakady można by było się zabrać wtedy, gdy byłyby już gotowe ścieżki budowane mniejszym kosztem, dla ludzi którzy chcą dojechać do pracy, np. Hutnicza (krzywe,stare chodniki lub wydeptane ścieżki), Dąbka (skreślona z planów z braku środków). Czy naprawdę na istniejącej Estakadzie nie da się zrobić na jednym z jej boków np stalowej nakładki ze ścieżką? Ruch z Unruga na Wisniewskiego odbywa się od dawna dołem Estakady, a brakuje legalnego przejscia od Wiśniewskiego do Hutniczej, więc przez tory prowadzi wydeptana ścieżka. Budowa na siłe bezkolizyjnego przejazdu rowerowego na obrzeżach miasta, kiedy w centrum miasta takich rozwiązań, a nawet ścieżek nie przewiduje Prezydent Miasta (patrz wywiad ze Stowarzyszeniem Rowerowym), pachnie mi pijarowską gigantomanią.

    • 9 3

  • Tiry na tory! (1)

    Tyle w temacie

    • 9 0

    • Nie no hasła sa piękne!

      mam parę innych
      "rowery na tory"?
      "precz z preczem"
      "zenek do pieca"

      hasła hasła hasła

      • 0 3

  • (2)

    A jest również piękna droga przez las z Witomina do Demptowa biegnąca pod estakadą Kwiatkowskiego,W trakcie budowy ostatniego odcinka estakady podczas odbywanych tam spacerów zastanawiałem się dlaczego nie zrobi się z tego normalnej drogi dla ruchu pojazdów ? { naprawde niewiele jej brakuje - zdaje się ,że tylko położyć nawierzchnie {asfalt} ,była by to droga {ulica } na wzór Malczewskiego w Sopocie czy Małokackiej w Gdyni,i napewno bardzo odciążyła centrum i Witomińską , Kielecką , Śląską i Morską.

    • 7 4

    • bo tak

      ale załatw to z Lasami Gdańskimi i TPK. A w górze jest wspaniały szlak Sowy.

      • 2 2

    • na pewno by nie odciążyła

      bo dalej łączy się do Demptowskiej potem Kartuskiej. Przy skrzyżowaniu z Morską jest tam zwykle piękny korek.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum