• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie druga estakada w Gdyni. Rowerowa

Michał Sielski
24 listopada 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
W przyszłym roku rowerzyści będą mogli oglądać Estakadę Kwiatkowskiego z perspektywy estakady rowerowej. W przyszłym roku rowerzyści będą mogli oglądać Estakadę Kwiatkowskiego z perspektywy estakady rowerowej.

Prace rozpoczną się w przyszłym roku i pochłoną kilkanaście mln zł. Nowa droga rowerowa prowadzić będzie równolegle do Trasy Kwiatkowskiego. Na północy Gdyni powstaną też dwie inne drogi rowerowe.



Czy w Gdyni jest wystarczająca ilość ścieżek rowerowych?

Według projektu w północnych dzielnicach Gdyni powstaną trzy nowe drogi rowerowe, ale wiodąca wzdłuż Trasy Kwiatkowskiego od ul. Unruga zobacz na mapie Gdyni do skrzyżowania ul. Janka Wiśniewskiego z ul. Energetyków zobacz na mapie Gdyni będzie zdecydowanie najbardziej efektowna.

Wprawdzie w przeważającej większości będzie ona biegła na poziomie gruntu, ale na odcinku przy bazie kontenerowej powstanie estakada rowerowa. Będzie to niezależna konstrukcja. Z pomysłów o podczepieniu jej do istniejącej estakady dla samochodów ostatecznie zrezygnowano.

- Projektów, nad którymi pracujemy, jest jeszcze kilka. Część z nich uda się zbudować w przyszłym roku, inne trafią do realizacji w latach kolejnych. Celem jest stworzenie sensownej sieci połączeń - mówi Marcin Wołek, radny Gdyni, odpowiedzialny za rozwój dróg rowerowych w mieście.

Estakada powstanie na wysokości bazy kontenerowej zobacz na mapie Gdyni, bo tam nie da się poprowadzić bezkolizyjnego ruchu i droga rowerowa musiałaby przecinać kilka ulic, uczęszczanych m.in. przez ciężarówki. Rowerowa estakada będzie miała aż 367 m długości, dzięki temu rozwijające się wciąż tereny okołoportowe zostaną całkowicie ominięte.

Gdynia będzie ubiegać się o unijne dofinansowanie projektu z regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego.

Rowerzyści z Obłuża i innych północnych dzielnic Gdyni mogą jeszcze liczyć na budowę dwóch kolejnych tras. Pierwsza będzie biegła ul. Pucką zobacz na mapie Gdyni i fragmentem ul. Chylońskiej i połączy Pogórze z Chylonią. Druga wzdłuż ul. Unruga zobacz na mapie Gdyni, połączy obie powstające, równoległe do siebie trasy rowerowe.

Opinie (199) 10 zablokowanych

  • Rowerzyści powdychają przy okazji spaliny (1)

    i będą "dotlenieni". I o to chodzi ?

    • 3 3

    • kierowcy oddychają powietrzem bardziej zanieczyszczonym

      ale wielu z nich nie wyobrażając sobie alternatywnego sposobu poruszania się po mieście nie chce przyjąć tej prostej prawdy do wiadomości

      • 2 0

  • Szkoda, że ejdnak nie. (1)

    Z taką fantazją można by dobudować Obwodnicę dla rowerów. Po co się ograniczać.

    • 4 2

    • zamiast Obwodnicy, Sekatorze

      warto zadbać o możliwości bezkolizyjnego przejazdu dla rowerów nad nią i pod nią w wielu łatwo dających się ustalić miejscach

      ironię zostaw dla myślących wyłącznie o ruchu zmotoryzowanych

      • 1 0

  • Trasa na Unrukga

    Już istnieje część tej trasy ale projektant to jakiś nie życiowy człowiek .... ścieżka wije się pomiędzy przystankami a przejściami dla pieszych, ktoś nie pomyślał by zrobić ją w linii prostej, bezkolizyjnej z ruchem pieszych a tak w 2-3 miejscach są na niej przejścia dla pieszych z lewej na prawą stronę ścieżki i .....

    • 6 0

  • Fajnie (3)

    Będzie dobre miejsce do robienia zdjęć portu :)

    • 77 1

    • ;) (2)

      To jest od lat dobre miejsce do robienia zdjęć portu, lecz wkrótce dostęp może być znacznie bardziej ułatwiony. ;)

      • 3 0

      • A pod estakadę fajnie robi sie fotki topless ;) wymarzone planery dl;a aktu. (1)

        • 4 1

        • Ta, zwłaszcza ze śpiącymi kontrolnymi...

          ... firm ochroniarskich, menelami i niedizelnymi r******zami w tle... :)

          Kolejny foto amatro marzący o fotografowaniu aktu :)

          • 2 0

  • WIŚNIEWSKIEGO

    dlaczego BARANY nie zrobili ścieżki rowerowej jak budowali nową ul.J. WISNIEWSKIEGO.

    • 5 0

  • Rowerzyści mają prostrze potrzeby (14)

    Droga z Molo w Orłowie do Łazienek Płn. w Sopocie.

    Jest kilka wariantów ale najprostszy (utwardzona droga i zjazdy) wzdłuż potoku granicznego (od przystanku BUS przy Zwycięstwa na granicy Gdynia/Sopot) do plaży przy ujściu potoku to ułamek wydatków na Estakadę Rowerową.

    • 78 5

    • Tylko nie to (9)

      tam trzeba zaangażować ogromne środki na kładki nad kilkoma jarami do tego wkomponować je w zieleń aby nie zniszczyć przyrodę. Gdynia nie ma na to ogromnej kasy. Jak skończy się wszystkie komunikacyjne ścieżki rowerowe, a w pierwszej kolejności jeszcze zmodernizowane rekreacyjne pomiędzy dzielnicami w TPK, a uda się na nadmorską Gdynia- Sopot pozyskać 80% finansowania zewnętrznego to i owszem

      • 3 6

      • jakie jary?? (7)

        Przecież przedmówca nie pisał o ścieżce wzdłuż klifu a o odcinku łączącym jego początek (molo w Orłowie) i Sopot!

        Tam wystarczy dobudować kilka odcinków ścieżki miedzy krawędzią wzgórz a plażą (na sporym odcinku jest tam już coś w rodzaju starego deptaku ale nie jest z niczym połączony) żeby można było jechać zamiast taszczyć rower po piasku.

        • 4 2

        • musisz jeszcze potaszczyć rower po piasku wtedy dotlenisz zwoje i szare komórki (6)

          a to pozwoli Ci nie tylko zwiększyć kondycje. Bo badania naukowe dowodzą, że rowerzyści jeżdżący lub noszący rower cztery razy w tygodniu dwa razy rzadziej chorują na serce. Jazda rowerem tak samo jak jego noszenie ma zbawienny wpływ na ciało (i umysł).

          I jeszcze raz proszę tylko dokładnie gdzie widzisz te możliwości, chyba górą? A tam jeden jar jest przed Kolibkami po drodze kilka mniejszych i większy przy wejściu na gdyńską plaże Nr 20 i strumykiem.

          • 4 3

          • Do bezstronny (5)

            ZROZUM, drogi rowerowe to nie to samo co ścieżki, szlaki, trasy.

            Po drodze się JEDZIE z punktu A do B a nie nosi schodami, taszczy po plaży, przeprawia przez rzeczki, przeprowadza przez przejścia dla pieszych, sprowadza z wysokich krawężników itd.

            No chyba, że widzisz świat oczami Szczurka, zresztą jak się okazuje nie jesteś w mniejszości. 87 % to zobowiązuje tylko dlaczego zwiesz się "BEZSTRONNY"

            • 5 1

            • Sorry

              Chodzi mi oczywiście o ul. Hughe'a Heffnera, a nie Hallera

              • 2 0

            • A dlaczego rowerzyści, jadąc z bulwaru w Sopocie, nie mogliby wjeżdzać na ul. Hallera idalej Al. Niepodległości i Al. Zwycięstwa dojechać do Orłowa? Obszar Klifu Kolibkowksiego jest wyjątkową przyrodniczą perłą w centrum Trójmiasta. Przejdź się tam, zobacz te skarpy i jary i sam oceń. Ja jako zapalony rowerzysta, który od kwietnia do października nie rozstaje się z rowerem doceniam urok tego miejsca i nie chciałbym tam ścieżki rowerowej, choć codziennie dojeżdżam do Gdyni

              • 8 0

            • co prada nie jestem drogowcem, (2)

              ale najpierw na PG, a następnie na różnych innych uczelniach robiąc rózne projekty musiałem zwracać uwagę przede wszystkim na ekonomiczność projektu, ale i jego resurs remontowy, sprawy utrzymania i eksploatacji,... i z tego punktu widzenia mierzony odpowiednimi wskaźnikami. Naprawdę wiem co pisze, bo przez długi okres czasu byłem odpowiedzialny w jednej ze stoczni za utrzymanie ruchu a jak się choć trochę orientujesz to zadanie ściśle powiązane jest z inwestycjami, eksploatyką, zarządzaniem nieruchomościami, ... więc o ścieżkach to mogę powiedzieć jest to "przedszkole budowli" i drogownictwa:)) Zarówno przedmiot inwestycji, jak i jej wiel­kość, lokalizacja, uzasadnienie potrzeby oraz termin realizacji określone są w założeniach projektowych. Opracowanie projektu polega na skonkretyzowaniu tych założeń, nadaniu im formy ry­sunkowej. Projektowanie jest procesem bardzo skomplikowanym. Projekty inwestycyjne można rozpatrywać z różnych punktów widzenia. Tak np. każdy budynek mieszkalny musi być powią­zany z innymi obiektami w pewną całość, musi łączyć się z siecią dróg i terenów zielonych, z budynkami użyteczności publicznej, wreszcie z zakładami pracy, w których pracują mieszkańcy. Pro­jektowanie musi więc zadośćuczynić pewnym wymaganiom urbanistyczym i ekistyki. Każdemu obiektowi budowlanemu stawiamy również pewne wymagania estetyczne. Wymagania te dotyczą właściwych proporcji bryły, doboru barw elewacji, uzyskanie harmonijnej całości z otoczeniem przyrodniczym. To że jedziemy z punktu A -> B i odwrotnie to :))), ale jakie masz tam środowisko i do tego jakie obostrzenia krajobrazu, konserwatora zieleni, bliskość położenia rezerwatu i Urzędu Morskiego. I jeszcze jedno Gdynia to nie Gdańsk gdzie można pod ścieżkę wyciąć bez odpowiedzialności setki drzew i tysiące krzewów. Tu nawet na prywatnej działce samosiewki są odnotowywane, jak miało to miejsce na Obłużu. Dlatego nie pisz mi o tym jak taszczyć rower bo sam go w ten sposób nie raz transportowałem z duszą na ramieniu przez tory na Grabówku i innych miejscach:))

              • 2 0

              • Te same uczelnie - inne światopoglądy (1)

                Szkoda, śmiecić to "forum". Jestem z innej bajki niż Ty. Na moje nieszczęście to Ty jesteś w tych 87 % mości nam panującego. I to twoje rowerowe idee będą realizowane w Gdyni. A na moje szczęście, procentowo więcej "robię" dzienne po drogach gdańskich niż gdyńskich ścieżkach.

                • 2 0

              • nne światopoglądy

                Ja mam zdrowy światopogląd nie zmącony jakimiś tam CUDAMI i innymi bzdetami, po prostu jestem realista chodzący twardo po tej ziemi.

                A co Ty masz do Szczurka czy Wołka? Jeśli masz konstruktywne pomysły, wiedzę, doświadczenie stwórzcie i powołajcie STOWARZYSZENIE i weźcie odpowiedzialność z osobami podobnymi do Ciebie jeśli "procentowo więcej "robię" dzienne po drogach gdańskich"?

                Tylko przestrzegam innych, że Gdańsk nie jest żadnym i to powtarzam żadnym autorytetem w tym względzie. Mógłbym wyliczyć setki mankamentów, ale nie jest to tematem artykułu, a ja słabym na dodatek specjalistą w tym względzie:))

                To że ktoś jeździł po ścieżkach nie oznacza, że jest znawcą tematu. Ja też jeździłem po całej Europie, Chinach, nie udało mi się jeździć po Indiach za co ubolewam:))

                • 2 0

      • spoko

        projekt na tą ścieżkę już jest na finiszu. Będzie tylko 1 kładka... ale ze względu na charakter terenu będzie to w większości trasa żwirowa.

        • 1 1

    • wiadomo gdynia podnieca sie scieżką rowerową

      a w gdańsku więcej się buduje, napinacie mięśnie że jesteście nowocześni a to my mamy lepsze autobusy, nowe tramwaje, nowy uniwersytet, największe centra handlowe, politechnikę, lepszy port, nowoczesne lotnisko, nowo powstające drogi, obwodnice , więcej inwestycji proszę zobaczyć na inwestycje w gdańsku, w szybszym tempie rozrastają się nowe dzielnice aż szkoda gadać o Gdyni

      • 3 2

    • Popieram w 100%

      Szału dostaje jak mam się tamtędy przedostawać. Po obfitych deszczach przez las jest ciężko, a ścieżka wzdłuż al. Zwycięstwa kończy się "w powietrzu". A wystarczyłby naprawdę mały odcinek żeby to wszystko spiąć razem.

      • 15 0

    • faktycznie (1)

      Są tacy, którym słownik ortograficzny w zupełności wystarczy. To ułamek wydatków na zakup roweru ;)

      • 6 19

      • DO ZŁOŚLIWEGO FUN

        O 7:26 mój słownik śpi a o 8:36 nie i z nim nie ma takich haseł jak:

        ";)"

        "fun"

        Więc jak jesteś taki polonista to konsekwentnie.

        PS i zapomniałeś kropki na koniec drugiego zdania

        Twój podpis powinien być chyba z wielkiej litery.

        • 23 5

  • Gdynia Koleczkowo

    Z Gdyni Chyloni biegnie ulica przez las do Koleczkowa po której latem jeżdżą rowerzyści ryzykując swoje życie.Piękna trasa ale bardzo niebezpieczna. Panie Marcinie proszę o rozważenie poprowadzenia tam ścieżki rowerowej wzdłuż lasu. Mieszkancy Gdyni będą wdzięczki.

    • 9 0

  • Wreszcie będzie połaczenie Oksywia, Obłuża i Pogórza z Gdynią

    • 7 0

  • Priorytety

    Najwazniejsze w tej chwili są 3 równoważne połaczenia:
    1. Wisniewskiego - Hutnicza - Morska
    (tam nie ma nic, a potrzeba jest przeogromna)
    2. Gdynia (Skwer Kosciuszki) - Sopot (Kamienny Potok)
    (i to wzdłuz brzegu morskiego)
    3. Wiczlino - Chwarzno - Witomino - Centrum
    Dopiero na 4 pozycji mozna wstawic ścieżkę Unruga - Wiśniewskiego, póki co da się jeżdzić poboczem, chodnikiwm wiaduktów i starą Marchlewskiego (obecnie Wiśniewskiego)

    • 8 2

  • Bezstronny ma rację

    ale tak jak wczesnie napisałem:
    Priorytety też sa wazne, a nie że zbudujemy Estakade z Obłuża bo: BĘDZIE SIĘ FAJNIE PREZENTOWAĆ PRZY ZAGRANICZNYCH TURYSTACH Z PROMU I TAKIE TAM.......Przedmiotowa scieżka winna być budowana dopiero w 4 kolejności.
    Są inne ważniejsze, gdzie obecnie WOGÓLE NIE MA mozliwości jakiejkolwiek komunikacji rowerowej

    • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024 (1 opinia)

(1 opinia)
220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum