Będzie druga estakada w Gdyni. Rowerowa
Prace rozpoczną się w przyszłym roku i pochłoną kilkanaście mln zł. Nowa droga rowerowa prowadzić będzie równolegle do Trasy Kwiatkowskiego. Na północy Gdyni powstaną też dwie inne drogi rowerowe.
Wprawdzie w przeważającej większości będzie ona biegła na poziomie gruntu, ale na odcinku przy bazie kontenerowej powstanie estakada rowerowa. Będzie to niezależna konstrukcja. Z pomysłów o podczepieniu jej do istniejącej estakady dla samochodów ostatecznie zrezygnowano.
- Projektów, nad którymi pracujemy, jest jeszcze kilka. Część z nich uda się zbudować w przyszłym roku, inne trafią do realizacji w latach kolejnych. Celem jest stworzenie sensownej sieci połączeń - mówi Marcin Wołek, radny Gdyni, odpowiedzialny za rozwój dróg rowerowych w mieście.
Estakada powstanie na wysokości bazy kontenerowej , bo tam nie da się poprowadzić bezkolizyjnego ruchu i droga rowerowa musiałaby przecinać kilka ulic, uczęszczanych m.in. przez ciężarówki. Rowerowa estakada będzie miała aż 367 m długości, dzięki temu rozwijające się wciąż tereny okołoportowe zostaną całkowicie ominięte.
Gdynia będzie ubiegać się o unijne dofinansowanie projektu z regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego.
Rowerzyści z Obłuża i innych północnych dzielnic Gdyni mogą jeszcze liczyć na budowę dwóch kolejnych tras. Pierwsza będzie biegła ul. Pucką i fragmentem ul. Chylońskiej i połączy Pogórze z Chylonią. Druga wzdłuż ul. Unruga , połączy obie powstające, równoległe do siebie trasy rowerowe.
Opinie (199) 10 zablokowanych
-
2010-11-24 16:55
Rowerzyści powdychają przy okazji spaliny (1)
i będą "dotlenieni". I o to chodzi ?
- 3 3
-
2010-11-25 11:00
kierowcy oddychają powietrzem bardziej zanieczyszczonym
ale wielu z nich nie wyobrażając sobie alternatywnego sposobu poruszania się po mieście nie chce przyjąć tej prostej prawdy do wiadomości
- 2 0
-
2010-11-24 13:43
Szkoda, że ejdnak nie. (1)
Z taką fantazją można by dobudować Obwodnicę dla rowerów. Po co się ograniczać.
- 4 2
-
2010-11-25 10:59
zamiast Obwodnicy, Sekatorze
warto zadbać o możliwości bezkolizyjnego przejazdu dla rowerów nad nią i pod nią w wielu łatwo dających się ustalić miejscach
ironię zostaw dla myślących wyłącznie o ruchu zmotoryzowanych- 1 0
-
2010-11-25 10:30
Trasa na Unrukga
Już istnieje część tej trasy ale projektant to jakiś nie życiowy człowiek .... ścieżka wije się pomiędzy przystankami a przejściami dla pieszych, ktoś nie pomyślał by zrobić ją w linii prostej, bezkolizyjnej z ruchem pieszych a tak w 2-3 miejscach są na niej przejścia dla pieszych z lewej na prawą stronę ścieżki i .....
- 6 0
-
2010-11-24 06:24
Fajnie (3)
Będzie dobre miejsce do robienia zdjęć portu :)
- 77 1
-
2010-11-24 11:50
;) (2)
To jest od lat dobre miejsce do robienia zdjęć portu, lecz wkrótce dostęp może być znacznie bardziej ułatwiony. ;)
- 3 0
-
2010-11-24 12:08
A pod estakadę fajnie robi sie fotki topless ;) wymarzone planery dl;a aktu. (1)
- 4 1
-
2010-11-25 01:09
Ta, zwłaszcza ze śpiącymi kontrolnymi...
... firm ochroniarskich, menelami i niedizelnymi r******zami w tle... :)
Kolejny foto amatro marzący o fotografowaniu aktu :)- 2 0
-
2010-11-24 23:40
WIŚNIEWSKIEGO
dlaczego BARANY nie zrobili ścieżki rowerowej jak budowali nową ul.J. WISNIEWSKIEGO.
- 5 0
-
2010-11-24 07:26
Rowerzyści mają prostrze potrzeby (14)
Droga z Molo w Orłowie do Łazienek Płn. w Sopocie.
Jest kilka wariantów ale najprostszy (utwardzona droga i zjazdy) wzdłuż potoku granicznego (od przystanku BUS przy Zwycięstwa na granicy Gdynia/Sopot) do plaży przy ujściu potoku to ułamek wydatków na Estakadę Rowerową.- 78 5
-
2010-11-24 09:34
Tylko nie to (9)
tam trzeba zaangażować ogromne środki na kładki nad kilkoma jarami do tego wkomponować je w zieleń aby nie zniszczyć przyrodę. Gdynia nie ma na to ogromnej kasy. Jak skończy się wszystkie komunikacyjne ścieżki rowerowe, a w pierwszej kolejności jeszcze zmodernizowane rekreacyjne pomiędzy dzielnicami w TPK, a uda się na nadmorską Gdynia- Sopot pozyskać 80% finansowania zewnętrznego to i owszem
- 3 6
-
2010-11-24 16:01
jakie jary?? (7)
Przecież przedmówca nie pisał o ścieżce wzdłuż klifu a o odcinku łączącym jego początek (molo w Orłowie) i Sopot!
Tam wystarczy dobudować kilka odcinków ścieżki miedzy krawędzią wzgórz a plażą (na sporym odcinku jest tam już coś w rodzaju starego deptaku ale nie jest z niczym połączony) żeby można było jechać zamiast taszczyć rower po piasku.- 4 2
-
2010-11-24 16:20
musisz jeszcze potaszczyć rower po piasku wtedy dotlenisz zwoje i szare komórki (6)
a to pozwoli Ci nie tylko zwiększyć kondycje. Bo badania naukowe dowodzą, że rowerzyści jeżdżący lub noszący rower cztery razy w tygodniu dwa razy rzadziej chorują na serce. Jazda rowerem tak samo jak jego noszenie ma zbawienny wpływ na ciało (i umysł).
I jeszcze raz proszę tylko dokładnie gdzie widzisz te możliwości, chyba górą? A tam jeden jar jest przed Kolibkami po drodze kilka mniejszych i większy przy wejściu na gdyńską plaże Nr 20 i strumykiem.- 4 3
-
2010-11-24 19:42
Do bezstronny (5)
ZROZUM, drogi rowerowe to nie to samo co ścieżki, szlaki, trasy.
Po drodze się JEDZIE z punktu A do B a nie nosi schodami, taszczy po plaży, przeprawia przez rzeczki, przeprowadza przez przejścia dla pieszych, sprowadza z wysokich krawężników itd.
No chyba, że widzisz świat oczami Szczurka, zresztą jak się okazuje nie jesteś w mniejszości. 87 % to zobowiązuje tylko dlaczego zwiesz się "BEZSTRONNY"- 5 1
-
2010-11-24 22:49
Sorry
Chodzi mi oczywiście o ul. Hughe'a Heffnera, a nie Hallera
- 2 0
-
2010-11-24 21:29
A dlaczego rowerzyści, jadąc z bulwaru w Sopocie, nie mogliby wjeżdzać na ul. Hallera idalej Al. Niepodległości i Al. Zwycięstwa dojechać do Orłowa? Obszar Klifu Kolibkowksiego jest wyjątkową przyrodniczą perłą w centrum Trójmiasta. Przejdź się tam, zobacz te skarpy i jary i sam oceń. Ja jako zapalony rowerzysta, który od kwietnia do października nie rozstaje się z rowerem doceniam urok tego miejsca i nie chciałbym tam ścieżki rowerowej, choć codziennie dojeżdżam do Gdyni
- 8 0
-
2010-11-24 20:40
co prada nie jestem drogowcem, (2)
ale najpierw na PG, a następnie na różnych innych uczelniach robiąc rózne projekty musiałem zwracać uwagę przede wszystkim na ekonomiczność projektu, ale i jego resurs remontowy, sprawy utrzymania i eksploatacji,... i z tego punktu widzenia mierzony odpowiednimi wskaźnikami. Naprawdę wiem co pisze, bo przez długi okres czasu byłem odpowiedzialny w jednej ze stoczni za utrzymanie ruchu a jak się choć trochę orientujesz to zadanie ściśle powiązane jest z inwestycjami, eksploatyką, zarządzaniem nieruchomościami, ... więc o ścieżkach to mogę powiedzieć jest to "przedszkole budowli" i drogownictwa:)) Zarówno przedmiot inwestycji, jak i jej wielkość, lokalizacja, uzasadnienie potrzeby oraz termin realizacji określone są w założeniach projektowych. Opracowanie projektu polega na skonkretyzowaniu tych założeń, nadaniu im formy rysunkowej. Projektowanie jest procesem bardzo skomplikowanym. Projekty inwestycyjne można rozpatrywać z różnych punktów widzenia. Tak np. każdy budynek mieszkalny musi być powiązany z innymi obiektami w pewną całość, musi łączyć się z siecią dróg i terenów zielonych, z budynkami użyteczności publicznej, wreszcie z zakładami pracy, w których pracują mieszkańcy. Projektowanie musi więc zadośćuczynić pewnym wymaganiom urbanistyczym i ekistyki. Każdemu obiektowi budowlanemu stawiamy również pewne wymagania estetyczne. Wymagania te dotyczą właściwych proporcji bryły, doboru barw elewacji, uzyskanie harmonijnej całości z otoczeniem przyrodniczym. To że jedziemy z punktu A -> B i odwrotnie to :))), ale jakie masz tam środowisko i do tego jakie obostrzenia krajobrazu, konserwatora zieleni, bliskość położenia rezerwatu i Urzędu Morskiego. I jeszcze jedno Gdynia to nie Gdańsk gdzie można pod ścieżkę wyciąć bez odpowiedzialności setki drzew i tysiące krzewów. Tu nawet na prywatnej działce samosiewki są odnotowywane, jak miało to miejsce na Obłużu. Dlatego nie pisz mi o tym jak taszczyć rower bo sam go w ten sposób nie raz transportowałem z duszą na ramieniu przez tory na Grabówku i innych miejscach:))
- 2 0
-
2010-11-24 20:49
Te same uczelnie - inne światopoglądy (1)
Szkoda, śmiecić to "forum". Jestem z innej bajki niż Ty. Na moje nieszczęście to Ty jesteś w tych 87 % mości nam panującego. I to twoje rowerowe idee będą realizowane w Gdyni. A na moje szczęście, procentowo więcej "robię" dzienne po drogach gdańskich niż gdyńskich ścieżkach.
- 2 0
-
2010-11-24 21:18
nne światopoglądy
Ja mam zdrowy światopogląd nie zmącony jakimiś tam CUDAMI i innymi bzdetami, po prostu jestem realista chodzący twardo po tej ziemi.
A co Ty masz do Szczurka czy Wołka? Jeśli masz konstruktywne pomysły, wiedzę, doświadczenie stwórzcie i powołajcie STOWARZYSZENIE i weźcie odpowiedzialność z osobami podobnymi do Ciebie jeśli "procentowo więcej "robię" dzienne po drogach gdańskich"?
Tylko przestrzegam innych, że Gdańsk nie jest żadnym i to powtarzam żadnym autorytetem w tym względzie. Mógłbym wyliczyć setki mankamentów, ale nie jest to tematem artykułu, a ja słabym na dodatek specjalistą w tym względzie:))
To że ktoś jeździł po ścieżkach nie oznacza, że jest znawcą tematu. Ja też jeździłem po całej Europie, Chinach, nie udało mi się jeździć po Indiach za co ubolewam:))- 2 0
-
2010-11-24 11:59
spoko
projekt na tą ścieżkę już jest na finiszu. Będzie tylko 1 kładka... ale ze względu na charakter terenu będzie to w większości trasa żwirowa.
- 1 1
-
2010-11-24 21:25
wiadomo gdynia podnieca sie scieżką rowerową
a w gdańsku więcej się buduje, napinacie mięśnie że jesteście nowocześni a to my mamy lepsze autobusy, nowe tramwaje, nowy uniwersytet, największe centra handlowe, politechnikę, lepszy port, nowoczesne lotnisko, nowo powstające drogi, obwodnice , więcej inwestycji proszę zobaczyć na inwestycje w gdańsku, w szybszym tempie rozrastają się nowe dzielnice aż szkoda gadać o Gdyni
- 3 2
-
2010-11-24 09:23
Popieram w 100%
Szału dostaje jak mam się tamtędy przedostawać. Po obfitych deszczach przez las jest ciężko, a ścieżka wzdłuż al. Zwycięstwa kończy się "w powietrzu". A wystarczyłby naprawdę mały odcinek żeby to wszystko spiąć razem.
- 15 0
-
2010-11-24 08:33
faktycznie (1)
Są tacy, którym słownik ortograficzny w zupełności wystarczy. To ułamek wydatków na zakup roweru ;)
- 6 19
-
2010-11-24 08:41
DO ZŁOŚLIWEGO FUN
O 7:26 mój słownik śpi a o 8:36 nie i z nim nie ma takich haseł jak:
";)"
"fun"
Więc jak jesteś taki polonista to konsekwentnie.
PS i zapomniałeś kropki na koniec drugiego zdania
Twój podpis powinien być chyba z wielkiej litery.- 23 5
-
2010-11-24 22:40
Gdynia Koleczkowo
Z Gdyni Chyloni biegnie ulica przez las do Koleczkowa po której latem jeżdżą rowerzyści ryzykując swoje życie.Piękna trasa ale bardzo niebezpieczna. Panie Marcinie proszę o rozważenie poprowadzenia tam ścieżki rowerowej wzdłuż lasu. Mieszkancy Gdyni będą wdzięczki.
- 9 0
-
2010-11-24 21:30
Wreszcie będzie połaczenie Oksywia, Obłuża i Pogórza z Gdynią
- 7 0
-
2010-11-24 20:51
Priorytety
Najwazniejsze w tej chwili są 3 równoważne połaczenia:
1. Wisniewskiego - Hutnicza - Morska
(tam nie ma nic, a potrzeba jest przeogromna)
2. Gdynia (Skwer Kosciuszki) - Sopot (Kamienny Potok)
(i to wzdłuz brzegu morskiego)
3. Wiczlino - Chwarzno - Witomino - Centrum
Dopiero na 4 pozycji mozna wstawic ścieżkę Unruga - Wiśniewskiego, póki co da się jeżdzić poboczem, chodnikiwm wiaduktów i starą Marchlewskiego (obecnie Wiśniewskiego)- 8 2
-
2010-11-24 20:50
Bezstronny ma rację
ale tak jak wczesnie napisałem:
Priorytety też sa wazne, a nie że zbudujemy Estakade z Obłuża bo: BĘDZIE SIĘ FAJNIE PREZENTOWAĆ PRZY ZAGRANICZNYCH TURYSTACH Z PROMU I TAKIE TAM.......Przedmiotowa scieżka winna być budowana dopiero w 4 kolejności.
Są inne ważniejsze, gdzie obecnie WOGÓLE NIE MA mozliwości jakiejkolwiek komunikacji rowerowej- 6 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.