• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie druga estakada w Gdyni. Rowerowa

Michał Sielski
24 listopada 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
W przyszłym roku rowerzyści będą mogli oglądać Estakadę Kwiatkowskiego z perspektywy estakady rowerowej. W przyszłym roku rowerzyści będą mogli oglądać Estakadę Kwiatkowskiego z perspektywy estakady rowerowej.

Prace rozpoczną się w przyszłym roku i pochłoną kilkanaście mln zł. Nowa droga rowerowa prowadzić będzie równolegle do Trasy Kwiatkowskiego. Na północy Gdyni powstaną też dwie inne drogi rowerowe.



Czy w Gdyni jest wystarczająca ilość ścieżek rowerowych?

Według projektu w północnych dzielnicach Gdyni powstaną trzy nowe drogi rowerowe, ale wiodąca wzdłuż Trasy Kwiatkowskiego od ul. Unruga zobacz na mapie Gdyni do skrzyżowania ul. Janka Wiśniewskiego z ul. Energetyków zobacz na mapie Gdyni będzie zdecydowanie najbardziej efektowna.

Wprawdzie w przeważającej większości będzie ona biegła na poziomie gruntu, ale na odcinku przy bazie kontenerowej powstanie estakada rowerowa. Będzie to niezależna konstrukcja. Z pomysłów o podczepieniu jej do istniejącej estakady dla samochodów ostatecznie zrezygnowano.

- Projektów, nad którymi pracujemy, jest jeszcze kilka. Część z nich uda się zbudować w przyszłym roku, inne trafią do realizacji w latach kolejnych. Celem jest stworzenie sensownej sieci połączeń - mówi Marcin Wołek, radny Gdyni, odpowiedzialny za rozwój dróg rowerowych w mieście.

Estakada powstanie na wysokości bazy kontenerowej zobacz na mapie Gdyni, bo tam nie da się poprowadzić bezkolizyjnego ruchu i droga rowerowa musiałaby przecinać kilka ulic, uczęszczanych m.in. przez ciężarówki. Rowerowa estakada będzie miała aż 367 m długości, dzięki temu rozwijające się wciąż tereny okołoportowe zostaną całkowicie ominięte.

Gdynia będzie ubiegać się o unijne dofinansowanie projektu z regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego.

Rowerzyści z Obłuża i innych północnych dzielnic Gdyni mogą jeszcze liczyć na budowę dwóch kolejnych tras. Pierwsza będzie biegła ul. Pucką zobacz na mapie Gdyni i fragmentem ul. Chylońskiej i połączy Pogórze z Chylonią. Druga wzdłuż ul. Unruga zobacz na mapie Gdyni, połączy obie powstające, równoległe do siebie trasy rowerowe.

Opinie (199) 10 zablokowanych

  • po I-sze strategia (4)

    Najpierw ustalic, gdzie w I-ej kolejnosci budować sciezki, a pózniej działać. I to ostro działać, nie pierd......
    Najwazniejsze w tej chwili są 3 równoważne połaczenia:
    1. Wisniewskiego - Hutnicza - Morska
    (tam nie ma nic, a potrzeba jest przeogromna)
    2. Gdynia (Skwer Kosciuszki) - Sopot (Kamienny Potok)
    (i to wzdłuz brzegu morskiego)
    3. Wiczlino - Chwarzno - Witomino - Centrum
    Dopiero na 4 pozycji mozna wstawic ścieżkę Unruga - Wiśniewskiego, póki co da się jeżdzić poboczem, chodnikiwm wiaduktów i starą Marchlewskiego (obecnie Wiśniewskiego)

    • 5 2

    • nie pierd..., działamy (1)

      Plan rozwoju komunikacji rowerowej będzie za chwilę konsultowany ze środowiskami rowerzystów. Nie chciałem tego robić wcześniej, by nie być posądzany o kreowanie "kiełbasy wyborczej". Co do Pańskich priorytetów to:
      ad. 1. trasa wzdłuż Morskiej będzie w pełni możliwa do realizacji po ustaleniu dokładnego planowanego przebiegu światłowodu niezbędnego dla projektu TRISTAR (inteligentny system zarządzania ruchem). Na etapie projektu technicznego staramy się również rozwiązać jeden z kluczowych problemów dla rowerzystów jakim jest dworzec gł. PKP. Skomunikowanie Hutniczej z Morską będzie możliwe dzięki realizacji trasy rowerowej wzdłuż Puckiej i Chylońskiej, a docelowo również ul. Kartuskiej. Pierwsza z nich ma zapewnione dofinansowanie ze środków UE i w ciągu najbliższego roku powinna zacząć się materializować.
      ad. 2. Ze względów środowiskowych jest to najtrudniejsza trasa, ale pracujemy nad 2-ma wariantami jej przebiegu. Za miesiąc będę w stanie podać więcej szczegółów.
      ad.3. Projekt modernizacji i rozbudowy ul. Chwarznieńskiej zawiera trasę rowerową o nawierzchni bitumicznej i szerokości 2 metrów. Na całość realizacji drogi i trasy rowerowej przyjdzie nam poczekać ładnych kilka lat, bo inwestycja podzielona jest na 3 etapy.
      W razie chęci poznania konkretów proszę o kontakt

      • 1 0

      • brawo

        . Za miesiąc będę w stanie podać więcej szczegółów.
        prosimy o szczegóły

        • 0 0

    • japan72

      Ad. 2
      Zgoda, ale nie wzdłuż brzegu morskiego.
      Dlaczego rowerzyści, jadąc z bulwaru w Sopocie, nie mogliby wjeżdzać na ul. Haffnera i dalej Al. Niepodległości i Al. Zwycięstwa dojechać do Orłowa? Obszar Klifu Kolibkowksiego jest wyjątkową przyrodniczą perłą w centrum Trójmiasta. O Klifie Redłowskiem nie wspomnę. Zresztą to Rezerwat Prawem Chroniony. Przejdź się tam, zobacz te skarpy i jary i sam oceń. Ja jako zapalony rowerzysta, który od kwietnia do października nie rozstaje się z rowerem doceniam urok tego miejsca i nie chciałbym tam ścieżki rowerowej, choć codziennie dojeżdżam do Gdyni.

      Pozdrawiam

      • 1 0

    • zgodziłbym się z Tobą

      "po I-sze strategia" tylko sęk w tym, że przed strategią jest jeszcze jak wszędzie POLITYKA:)))

      A ta rządzi się czynnikami, do których zwykli śmiertelnicy nie mamy dostępu możemy tylko domniemywać, przypuszczać, analizować,....

      • 2 1

  • Podsumujmy.

    Potrzebne jest spojrzenie na cały układ dróg rowerowych w Trójmieście, jako na układ właśnie (bez podtekstów polityczno-kryminalnych proszę!). Jeśli przyjąć logikę preferencji dla rowerów oraz usuwania wszelkich barier dla ich ruchu, to estakady i kładki są idealnym rozwiązaniem, gdyż eliminują np. stanie na światłach czy potrzebę pokonywania nadmiernych wzniesień. To sprzyja mniejszemu zmęczeniu rowerzystów przy jednoczesnym podniesieniu prędkości średnich, a zatem służy wydłużeniu pokonywanego dystansu. Może warto jednak wziąć to pod uwagę planując dalszą infrastrukturę rowerową? Wszystkie trzy miasta mają tzw. tarasy, więc problem nachyleń jest realny. Zaś \"rodzinne\" antagonizmy trójmiejskie zostawmy na boku, gdyż mają walor starego, odgrzanego kotleta, i najlepiej się sprawdzają na stadionach piłkarskich. Rowerom nic do tego.

    • 2 0

  • zazdroszczę gdynianom -gdańszczanin

    W Gdańsku już rozpoczęto modernizację ul.Słowackiego i jak się orientuję zupełnie zignorowano potrzeby tych, którzy zaczynają się poruszać po mieście na rowerach.
    A tak myślę, że nowo projektowane i budowane ciągi komunikacyjne powinny obligatoryjnie uwzględniać potrzeby rowerzystów. Późniejsze dobudowywanie
    ścieżek rowerowych zapewne jest o wiele droższe.Mimo że władze Gdańska już sporo zrobiły w 'temacie' rowerowym, to tu wykazały się niezrozumiałą krótkowzrocznością.

    • 2 0

  • (3)

    Zgadzam się. Robi się nowoczesne inwestycje w centrum, podczas gdy w starszych dzielnicach jest stara kanalizacja (np. Kamienna Góra) i inne anachronizmy.

    • 7 0

    • bo z tego nie ma takiej kasy (1)

      jak z deweloperskich układów w reprezentacyjnej części miasta. Proste...
      Niedawno ogłoszono że tereny po Dalmorze będą zabudowane kolejnymi wysokościowcami. O parkingach w centrum miasta albo o parkingach dojazdowych - ani słychu. Międzytorze i inne tereny o wielkim potencjale dalej leżą odłogiem. Korki zamiast topnieć - rosną na potęgę. Naprawdę nie wiem skąd ta wielka satysfakcja szczurkowych wyborców, chyba tylko z braku alternatywy na kartach do głosowania.

      • 3 1

      • Dlatego pan prezydent

        nie lubi sie spotykac i sie nie spotyka z mieszkancami Gdyni by wysluchac ich sugesti,watpliwosci.Dla niego licza sie Gdynianie do stawiania krzyzyka pod jego nazwiskiem.

        • 0 1

    • głosuj dalej na szczurka

      • 0 1

  • Krawężniki i dziury na osiedlu Pustki Cisowskie (2)

    Niech jeszcze zlikwidują bariery architektoniczne na osiedlu Pustki Cisowskie. Jak w tamtym roku był artykuł na trojmiasto.pl dany przez urząd Miasta Gdyni o likwidacji barier, to do tej pory nie widać efektów. Choć zgłosiłem to do urzędu z załączoną mapką dziur i krawężników do likwidacji. Po prostu Pan Prezydent zapomniał, że Gdynia to nie tylko Centrum i tam gdzie mieszka, lecz jest sporo dzielnic na północy miasta o których zapomniał, że są.

    • 7 0

    • Pan prezydent

      widzi tylko centrum.Moze jest krotkowidzem?

      • 0 1

    • Dokładnie tak!!!

      Osiedle Meksyk w Chyloni....

      • 1 0

  • tylko proszę (2)

    BEZ kostki brukowej! tylko asfalt!

    • 12 1

    • Kostka na chodniki,asfalt na sciezki rowerowe!!!

      Tyle w temacie.

      • 2 0

    • Będzie kostka i dotego polewana wodą

      - będzie to jakieś wyzwanie zjechać z górki w gajerku

      • 0 1

  • Panie Wołek o stojakach i parkikngach rowerowych nie zapomnijcie! (8)

    • 44 2

    • Ja postawiłem rower na takim stojaku (7)

      a jak wróciłem, to zostało tylko koło przypięte łańcuchem...

      • 6 4

      • Ajajaj (3)

        Rookie mistake - rower się zawsze przypina za ramę, w dzisiejszych rowerach odpięcie motylka to 2s. Tym niemniej przykro słyszeć.

        • 10 0

        • (2)

          Niestety większość stojaków to takie małe kółka przy samej ziemi. Żeby przypiąć rower za ramę do takiego cuda, trzeba mieć co najmniej dwumetrowy łańcuch.

          • 7 0

          • Te małe kółka,

            to łamacze kół rowerowych

            • 1 0

          • zawsze jeszcze można próbować "sięgnąć" łańcuchem od stojaka do tylnego supportu. Jak się nie da to już chyba lepiej do latarni przypiąć ;)

            • 4 0

      • aa widziałaś BOKSY na rowery na parkingu przed SKM"Redłowo? (2)

        full wypas i zabezpieczenie 100% takiego i w USA by się nie powstydzili:))

        • 8 1

        • i może ma jechać całe miasto by do jednego takiego miejsca się schować? (1)

          1 jaskółka wiosny nie czyni

          • 3 2

          • powoli powstają nowe

            na razie przy przystankach SKM. Słyszałem, że po remoncie "Wzgórza" też taki ma powstać i innych. Także przy KM i po remoncie Głównej Osobowej. Najpierw trzeba przetestować, poprawić i dalej do przodu.
            Nie wszystko naraz:)

            • 5 1

  • (1)

    znowu bzdurne zadęcie a nie oczywiste potrzeby.Nikt nie jest zainteresowany naszymi potrzebami,potrzebne są duże koszty!

    • 2 1

    • widal

      Ale o co chodzi?

      • 0 0

  • ESTAKADA ROWEROWA NA KREDYT (1)

    Może by tak ustalić jakieś priorytety nowej infrastruktury dla Gdyni ! Czy ta estakada rowerowa powstanie w ramach bardzo dużego kredytu, jaki niedawno Gdynia zaciągnęła ? Czy to aby na tyle ważka i niezbędna w tym miejscu rzecz ? Nie ma pilniejszych ?

    • 3 0

    • nie na kredyt

      znaczna część kosztów jest współfinansowana ze środków europejskich.
      pozdrawiam

      • 1 0

  • piesi (2)

    ciekawe czy wydzielą chociaż metr(oczywiscie za barierką) dla pieszych. aktualnie problematycznym jest przejscie z grabowka na obłuże(o ile możliwe).

    • 4 0

    • dlaczego oczywiście za barierką?

      piesi i rowerzyści zwykle mają oczy i wyobraźnię

      • 1 0

    • racja .... Z Grabówka nie można dostać się pieszo na Obłuże to ajkaś paranoja .....

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024 (1 opinia)

(1 opinia)
220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum