• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie droga rowerowa na wiadukcie Biskupia Górka

Joanna Skutkiewicz
15 listopada 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Prace na wiadukcie Biskupia Górka zakończą się na przełomie 2020 i 2021 roku. Prace na wiadukcie Biskupia Górka zakończą się na przełomie 2020 i 2021 roku.

Już na przełomie roku 2020 i 2021 mają zakończyć się prace na wiadukcie Biskupia Górka. Aktualnie trwa układanie nawierzchni na drodze rowerowej, którą będzie można pokonać odcinek od Węzła Unii EuropejskiejMapka do okolic ul. ZaroślakMapka.



Nowa droga dla rowerów będzie przebiegać na całej długości nowej trasy na Trakcie św. Wojciecha. Ścieżka o długości około 800 metrów połączy się z drogą rowerową na wale Kanału Raduni.

Wszystko o wiadukcie Biskupia Górka



W poniedziałek 16 listopada rozpoczną się również prace nad przygotowaniem podbudowy jezdni dla samochodów. Jeżeli budowa będzie szła zgodnie z planem, niebawem zostaną także przeprowadzone próby obciążeniowe wiaduktu, których pomyślne wyniki pozwolą na oddanie obiektu do użytku. Przypomnijmy, że nowy wiadukt pierwotnie miał zostać oddany do użytku do sierpnia 2019 roku.

Gdańsk-Wrzeszcz: Będą nowe stojaki na rowery i słupki przy jezdni



- Wykonanie ostatnich, ścieralnych mas na wiadukcie planowane jest na przełomie listopada i grudnia - wyjaśnia Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - Jeśli prace będą przebiegały zgodnie z harmonogramem, na co duży wpływ będzie miała także pogoda, przejezdność na drugiej nitce wiaduktu zostanie umożliwiona na przełomie roku.

Opinie (115) 2 zablokowane

  • (4)

    O tym że będzie ddr to chyba wiadomo mniej więcej od czasu jak powstał projekt tego wiaduktu, tak z pięć lat temu.

    • 47 5

    • A mało to było projektów, które w realizacji okazały się czymś innym? (2)

      • 5 0

      • Podaj jakiś przykład. (1)

        • 1 1

        • przebudowa Wałów Jagiellońskich: wygospodarowanie buspasa kosztem szerokości chodnika

          i stworzenie miejsc do parkowania samochodów prostopadle do osi jezdni ulicy Wały Jagiellońskie przed dawnym barem Ruczaj. Miało być wygodnie dla pieszych i rowerzystów, faktycznie stało się wygodniej dla parkujących samochodów.

          • 3 0

    • Nie , to improwizacja.

      • 3 3

  • A Okopową

    skonczą za dwa lata ...

    • 1 1

  • Mostki

    A w Slupsku mieli zrobić trzy kładki przez rzekę Słupie ale po roxpoczeciu prac wszystko stoi rozgrzebane i od lata nic tam się prawie nie dxieje a warunki pogodowe nawet w listopadzie sprxyjaja na takie prace budowlane gdxie tem, sa w okolicach 9 stopni. A Urzedasy w Slupsku jak zwykle sa bezsilni i wszystkie inwestycje i roboty drogowe trwają miesiacami gdxie ostatnio żadnej inwestycji drogowej nie skonczono w terminie

    • 2 0

  • Super sprawa (3)

    Więcej dróg rowerowych większe zainteresowanie tym środkiem transportu

    • 28 18

    • (2)

      Tak, szczególnie teraz.

      • 4 13

      • A co ty chcesz od obecnej pogody, w czym ona przeszkadza w jeździe rowerem?

        • 4 0

      • jasne,w dobie coronawirusa najbezpieczniejszy środek trasportu

        • 6 1

  • A wiadukt Popiełuszki? (1)

    Kiedy będzie droga rowerowa na wiadukcie ul. Popiełuszki w Gdańsku? Obecny stan to porażka racjonalnego planowania miasta.

    • 4 2

    • Popiełuszko nie miał tylu mieszkań

      • 0 2

  • (1)

    Na tym pierwszym wiadukcie juz asfalt dookola studzienek jest zapadniety. A jeszcze nawet prac nie skonczyli

    • 10 2

    • Przecież tam jeszcze nie ma docelowej wierzchniej warstwy...

      • 0 2

  • W ten sposób poprawi się jakość połączenia z drogą techniczną po wale kanału Raduni (3)

    Warto będzie zmierzyć liczbę osób korzystających z tego udogodnienia po zakończeniu robót. Pozostanie nadal wyzwanie rozwiązanie bezpiecznego przejazdu rowerem przez jezdnie ulic prostopadłych do tej drogi technicznej: np. ulicy Podmiejskiej (przedłużenie Małomiejskiej).

    • 4 2

    • od kiedy zburzyli kamienice (2)

      nie ma problemu na podmiejskiej. wszystko pieknie widac. wystarczy sie do przepisow stosowac.

      • 0 2

      • (1)

        co z tego, że widać skoro nie ma przejazdu rowerowego?

        • 2 0

        • no powinien byc. w godzinach szczytu nie da sie tam przejechac. Przejazd dla rowerzysty teoretycznie zobowiązuje do ustąpienia rowerzyście pierwszeństwa... teoretycznie. Ważne żeby nie odwalili tego samego co na Starogardzkiej. Przejazd dla rowerzysty ze znakiem stopu dla rowerzysty. Bo to nonsens do kwadratu.

          • 2 0

  • (3)

    No szalenstwo 300m drogi rowerowej

    • 14 9

    • to jest sensowny fragment większej całości (2)

      skądinąd droga techniczna wzdłuż kanału Raduni powinna mieć lepiej rozwiązane skrzyżowania z jezdniami ulic poprzecznych.

      • 2 1

      • to jest patologiczne rozwiązanie (1)

        bez sensu łączyć tranzyt rowerowy i deptak dla pieszych .... To niewygodne i niebezpieczne. Miejsce dla rowerów jest po drugiej stronie kanału. wystarczy dostosowac nawierzchnie. Proste

        • 5 3

        • a pieszy na niewłaściwej stronie kanału ma wrocić na swą stronę - wpław

          • 2 2

  • kryzys idzie a oni sie bawia w drogi rowerowe (2)

    • 4 22

    • utrzymanie infrastruktury miejskiej w miastach przyjaznych dla rowerów i pieszych

      jest dużo tańsze niż utrzymanie infrastruktury miejskiej miasta tworzonego głównie z myślą o ruchu pojazdów takich jak samochody prywatne (najbardziej tereno i energochłonny środek transportu w mieście). O kosztach leczenia chorób cywilizacyjnych wywoływanych nadmiernym uzależnieniem od samochodu zmilczę.

      • 4 1

    • idealny sposob na tanie, mało inwazyjne przemieszczanie

      w sam raz na kryzys. pamietaj ze utrzymanie rowerzysty jest znacznie tańsze dla miasta niż utrzymanie kierowcy, a pupsko tak samo przewiezione. Wniosek wiec jest prosty

      • 5 2

  • OD kilkudziesieciu lat kazda inwestycja drogowa na zachodzie jest z drogą rowerową w Gdańsku nadal to nowosc! (5)

    A jednocześnie blokują inne inwestycje drogowe ,niszczą trawniki pod miejsca postojowe dla aut i pakują rowery na wąskie chodniki nazywając je ścieżkami rowerowymi bo niby niema miejsca :)
    W Gdańsku nie robi się inwestycji tam gdzie oczekują mieszkancy tylko tam gdzie mają kaprysy urzędasy korzystający co dziennie tylko z auta.

    • 16 28

    • w dobrze zarządzanych miastach (w których do projektowania ulic zaprasza się psychologów transportu)

      jest wdrażany spójny program stopniowego uwalniania ulic i placów w centrum i w pobliżu węzłów przesiadkowych od jeżdżących i parkujących samochodów. Ważnym działaniem jest także uspokajanie ruchu i poprawa komfortu i bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów na skrzyżowaniach korytarzy ich ruchu z arteriami ruchu samochodów i elementami liniowej infrastruktury miejskiej takiej jak linie kolejowe, cieki wodne i krawędzie uskoków terenowych. Na Zachodzie często po prostu zwęża się arterie ruchu kołowego i zdarza się także likwidacja estakad mających kiedyś usprawniać ruch samochodów na skrzyżowaniach.

      • 3 4

    • Daj mi choć jedną inwestycję bez DDR w Gdańsku! (3)

      Proszę bardzo:
      Nowa Łódzka - jest DDR,
      Nowa Bulońska/Adamowicza - jest DDR,
      Budowa linii tramwajowej na Morenę - są DDR,
      Przebudowa linii tramwajowej na Stogi - jest DDR,
      Budowa Trasy Sucharskiego - jest DDR,
      Kontynuacja budowy Trasy Słowackiego/al. Żołnierzy Wyklętych - patrz jest DDR,

      oraz masę budowy samych nowych DDR... Także nie widzę tej nowości, wręcz odwrotnie to jest standard.

      Szkoda że z tym standardem nie idzie kultura i znajomość podstawowych przepisów PoRD przez większość użytkowników, a zwłaszcza tych co noszą obcisłe gacie z pampersem.
      Masz problem z kierowcą - kamera, nagranie na policję i da się go ujarzmić, masz problem z rowerzystą? nic nie zrobisz bo to święta krowa, ani rejestracji, ani innej możliwości rozpoznania takiego delikwenta... A szacunku to nawet do pieszego nie ma, takie chamstwo...

      • 11 8

      • esy floresy szlaczki zygzaczki na chodniku to nie żadna droga dla rowerów

        Droge dla rowerów mamy jedynie na adamowicza, w pasie nadmorskim, na Rudnikach i to tyle. Reszta to chodniki rowerowe. Czyli pseudo infrastruktura rowerowa nie stosowana praktycznie nigdzie na świecie poza polską

        • 4 3

      • Typowy roszczeniowiec,nie spełniają standardów rowerowych są robione byle jak po kawałeczku

        I to dopiero od kilku lat jak by to była łaska wiec co chcesz porównywać. Wśród rowerzystów tych z pampersem jest zaledwie garstka jakies 10% .I nie bądź śmieszny taka bezkarność na piratów drogowych jaka jest unas niema nigdzie .I zapamietaj sobie jedno i pieszy i rowerzysta nie jest chroniony przez kupe złomu ,którym jedziesz dlatego tak jest święta krową.I jest najbardziej pożądany komunikacyjnie w mieście.

        • 3 5

      • Droga dla rowerow musi spelniac okreslone wymagania techniczne. Wiekszosc "tras" dla rowerow w Gdansku ich nie spelnia.

        • 6 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum