• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie droga rowerowa na wiadukcie Biskupia Górka

Joanna Skutkiewicz
15 listopada 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Prace na wiadukcie Biskupia Górka zakończą się na przełomie 2020 i 2021 roku. Prace na wiadukcie Biskupia Górka zakończą się na przełomie 2020 i 2021 roku.

Już na przełomie roku 2020 i 2021 mają zakończyć się prace na wiadukcie Biskupia Górka. Aktualnie trwa układanie nawierzchni na drodze rowerowej, którą będzie można pokonać odcinek od Węzła Unii EuropejskiejMapka do okolic ul. ZaroślakMapka.



Nowa droga dla rowerów będzie przebiegać na całej długości nowej trasy na Trakcie św. Wojciecha. Ścieżka o długości około 800 metrów połączy się z drogą rowerową na wale Kanału Raduni.

Wszystko o wiadukcie Biskupia Górka



W poniedziałek 16 listopada rozpoczną się również prace nad przygotowaniem podbudowy jezdni dla samochodów. Jeżeli budowa będzie szła zgodnie z planem, niebawem zostaną także przeprowadzone próby obciążeniowe wiaduktu, których pomyślne wyniki pozwolą na oddanie obiektu do użytku. Przypomnijmy, że nowy wiadukt pierwotnie miał zostać oddany do użytku do sierpnia 2019 roku.

Gdańsk-Wrzeszcz: Będą nowe stojaki na rowery i słupki przy jezdni



- Wykonanie ostatnich, ścieralnych mas na wiadukcie planowane jest na przełomie listopada i grudnia - wyjaśnia Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - Jeśli prace będą przebiegały zgodnie z harmonogramem, na co duży wpływ będzie miała także pogoda, przejezdność na drugiej nitce wiaduktu zostanie umożliwiona na przełomie roku.

Opinie (115) 2 zablokowane

Wszystkie opinie

  • Część (13)

    rowerzystów i tak będzie jechać ulica, bo tak.

    • 34 21

    • budowa oddzielonych od jezdni dróg dla rowerów nie powinna automatycznie powodować (1)

      zakazu ruchu rowerów na jezdni ulicy równoległej do drogi rowerowej. Drogi dla rowerów nie powinny być budowane z myślą o pozbawieniu kolarzy prawa do jazdy po jezdni biegnącej obok.

      • 6 6

      • powinna

        ze względu na bezpieczeństwo kierowców i rowerzystów...i kropka

        • 1 0

    • (9)

      Bo gdzie ma za wiaduktem jechac? I tak musi leciec Traktem

      • 10 8

      • Jest wał wzdłuż Raduni do samego Pruszcza, bardoz ciekawy widokowo (3)

        • 2 3

        • (1)

          Kiedyś jak się jechało wałem wzdłuż Raduni w kierunku Pruszcza, to ta droga wydawała się taka szeroka. Obecnie położona kostka stwarza wrażenie zwężenia. Czy to tylko ja tak odbieram ?

          • 0 0

          • jest lepiej

            kiedyś to tam bez kitu była "sćieżka" i trzeba było na piach uważać...
            ....teraz jest lepiej...
            ...ale ze mnie dziaders...

            • 0 0

        • Tylko że nie wszyscy jadąc na rowerze mają ochotę podziwiać widoki ja np robiąc trasę 150-170 km raczej nie mam czasu na kontemplowanie krajobrazów bo do nocy nie wrócę do domu proste

          • 5 2

      • Mogą zgodnie z przepisami pchać rower po chodniku. (4)

        Ale nie. Dla nich prawo o ruchu drogowym to jakaś abstrakcja.

        • 9 19

        • (3)

          Traktem Sw Wojciecha mozna normalni jechac ulica

          • 20 4

          • Proponuję najpierw zapoznać się z definicją czym jest ulica, a czym jezdnia. (2)

            • 3 8

            • Ulica droga na terenie zabudowanym lub przeznaczonym do zabudowy (głównie w mieście, ale także w osadzie oraz czasem na wsi), której współcześnie zazwyczaj nadaje się oficjalnie urzędową nazwę własną.

              • 2 0

            • Droga- to wydzielony pas terenu składający się z jezdni, pobocza, chodnika, drogi dla pieszych lub drogi dla rowerów, łącznie z torowiskiem pojazdów szynowych znajdującym się w obrębie tego pasa, przeznaczony do ruchu lub postoju pojazdów, ruchu pieszych, jazdy wierzchem lub pędzenia zwierząt . Jezdnia- to część drogi kołowej przeznaczonej do ruchu pojazdów. Może składać się z jednego lub kilku pasów ruchu. Częścią jezdni nie są wydzielone torowiska. Gdybyście obcisłogaciowcy posiadali choćby kartę rowerową te pojęcia nie były by wam obce.

              • 0 2

    • skoro już sformułowałeś to prawo natury
      to dlaczego z tym walczysz?

      z prawem Ohma też walczysz?

      • 4 1

  • Opinia wyróżniona

    (12)

    Droga rowerowa powinna być czymś normalnym i w standardzie przy tego typu inwestycjach.
    Bardzo dobra droga rowerowa jest na Al. Pawła Adamowicza z Moreny aż do Lawendowego Wzgórza.
    Droga jest tak dobra, że ten odcinek obojętnie czy z czy na Morenę rowerem pokonuję 3x szybciej niż tramwajem :)

    • 63 12

    • na al adamowicza przesadzili z krawężnikami, i**otyzmem jest robienie drogi rowerowej o 10cm niżej niż chodnik obok (6)

      • 5 7

      • i bardzo dobrze

        a będąc pieszym nie zdarzyło się komuś spacerować po DDR oddzielonej tyle o ile linią lub kolorem nawierzchni? te 10cm może i być ostrzeżeniem nie tylko dla Roweru ale- a może i tym bardziej- pieszego

        • 0 0

      • na całym świecie drogi dla rowerów separuje się od chodników (3)

        wyjątkiem jest Polska

        • 6 4

        • w dobrze zarządzanych miastach stopniowo ale konsekwentnie wdraża się program (2)

          uwalniania kolejnych ulic i placów położonych w centrum oraz w pobliżu stacji lokalnej kolei od jeżdżących i parkujących samochodów, tworząc strefy, na których piesi i rowerzyści mają pierwszeństwo lub wyłączność, realizując w praktyce możliwość pokojowego współżycia na wspólnej przestrzeni, bezpiecznej dla wszystkich. Niekiedy dopuszcza się tam ruch samochodów dostawczych w określonych godzinach dnia.

          • 4 7

          • ale co to ma wspólnego z drogami rowerowymi? (1)

            strefy pieszo rowerowe to strefy pieszo rowerowe. drogi dla rowerow to drogi dla rowerów. przeznaczenie tych dwóch tworów jest zupełnie inne. nie ma to nic do rzeczy

            • 4 4

            • chodzi o to, by nie traktować "wydzielonych" dróg dla rowerów za najważniejsze elementy infrastruktury rowerowej miasta

              rowerzyści nie powinni tracić prawa do korzystania z jezdni w wyniku przekształcenia chodnika w strefę pieszo- rowerową. Chodzi o zmianę filozofii tworzenia infrastruktury przyjaznej dla ruchu rowerzystów i pieszych: raczej realokacja przestrzeni jezdni i przestrzeni do parkowania na rzecz pieszych i rowerzystów, a nie głównie tworzenie dwukierunkowych dróg dla rowerów kosztem szerokości chodnika, bez naruszania przestrzeni zawłaszczonej przez parkujące samochody.

              • 2 2

      • właśnie dobrze, bezpieczniej dla pieszych, bo tam większość ,,grzeje,, , a z wysokim krawężnikiem mniejsza szansa, że wpadnie na chodnik i potrąci pieszego

        • 10 2

    • Dodac progi zwalniajace zeby rowezysci nie wjezdzali w pieszych. (1)

      • 0 2

      • To może wystarczy zerwać nawierzchnie?

        • 0 0

    • Kartuska (2)

      i jeszcze czekam na ścieżkę rowerową na Kartuskiej od Al. Pawła Adamowicza do Łostowickiej w stronę centrum

      • 15 3

      • Brakuje DDR wzdłuż wszystkich głównych dróg łączących górny i dolny taras (Starogardzka, Małomiejska-Świętokrzyska, Armii Krajowej, Kartuska, Sobieskiego, Jaśkowa Dolina, Słowackiego, Spacerowa), a to tam są one właśnie najbardziej potrzebne - rowerzysta jedzie pod górę powoli, przez co jest narażony na niebezpieczeństwo ze strony "kierowców", którym szkoda stracić te 1-2 minuty jadąc za nim i wykonują wtedy groźne i agresywne manewry.

        • 13 0

      • W drugą stronę, wzdłuż Kartuskiej do ronda z Myśliwską, także by się przydało, a jest gdzie budować, bo jest tam dość szeroko. Brakuje też odcinka od Havla, wzdłuż Warszawskiej do skrzyżowania z al. P. Adamowicza, a nawet dalej wzdłuż Jabłoniowej. Okolice Świętokrzyskiej to też rowerowy terroryzm.

        • 4 0

  • droga rowerowa na wale Kanału Raduni???

    Proszę nie wprowadzać czytelników w błąd: na wale kanału Radunii nie ma drogi rowerowej, jest ciąg pieszy z dopuszczonym ruchem rowerowym.

    • 0 0

  • a jaka to drogo rowerowa na kanale raduni? - (1)

    "z drogą rowerową na wale Kanału Raduni."
    odpowiadam- to jest droga technologiczna z dopuszczolnym ruchem rowerowym!

    • 0 1

    • i co z tego wynika dla przeciętnego mieszkańca?

      chyba jedynie potrzeba zadbania o bezpieczeństwo skrzyżowania z ulicą Małomiejską/ Przedmiejską

      • 0 0

  • (4)

    Czemu rowery maja jeździć po wale kolo Raduni przecież to jest droga do spacerów rowerzyści jeżdżą niezwazajac na pieszych

    • 5 9

    • (3)

      Bo w optyce baranów rządzących miastem Gdańsk i nie tylko bo miejsce roweru jest wszędzie tylko nie na jezdni banda pajacow chce na siłę wypchnac rowerzystów na chodniki alejki spacerowe itd w ogóle nie przejmując się faktem że jakaś część rowerzystów to nie są spscerowicze tylko lubiący sprawna i szybsza jazdę ludzie i ich jazda spacerowa nie interesuje po prostu a rower jadący 35 na godzinę i pieszy idący 5 na godzinę to nie jest dobry pomysł

      • 4 2

      • (2)

        Jazda rowerem po Trakcie Św. Wojciecha to igranie z życiem
        Po za tym na wale ruch rowerowy jest dopuszczony

        • 1 2

        • (1)

          dopuszczony (przez urzedników)ale czy wskazany ( na logikę)?
          łączenie deptaku dla pieszych z tranzytową trasą rowerową to prosty przepis na katastrofę.

          • 2 1

          • wizję katastrofy mogą mieć tam tylko neurotycy. Ruch pieszy i rowerowy odbywa się tam od niepamiętnych lat

            żadnej katastrofy nie zanotowano

            • 0 0

  • Ścieżki (4)

    Po wale wzdłuż Raduni to nie jest scieżka rowerowa tylko droga techniczna i też pierszeństwo mają piesi a nie rozpedzeni kolarze

    • 5 4

    • nie ma tam żadnych istotnych przejawów konfliktu między obydwoma grupami użytkowników (3)

      wyzwaniem dla miasta jest tylko stworzenie możliwości bezpiecznego przejazdu rowerem przez jezdnie ulic prostopadłych takich jak Małomiejska.

      • 4 4

      • (2)

        jak może nie być konfliktu na tak wąskim chodniczku? Miejscami jest ciężko nawet się wyminąć. Ludzie nie mają wyjścia i sobie jakoś radzą ale nie zaklinaj rzeczywistości że nie ma problemu. Jest to patologiczne rozwiązanie. Ja bym na miejscu miasta przystosował jezdnie po drugiej stronie kanału. Tam są fajne "ośiedlowe" uliczki w sam raz na rower. wystarczy tylko nawierzchnie poprawic.

        • 5 2

        • kontakt wzrokowy i umiarkowana prędkość wystarcza by zapobiec konfliktom i kolizjom

          w warunkach, gdy ruch rowerzystów i pieszych przez większą część dnia ma charakter kropelkowy.

          • 0 0

        • Tyle że te uliczki kończą się na Starogardzkiej a jak z dojazdem do Pruszcza

          • 2 0

  • Dlaczego u nas w Gdyni nic nie robią? (13)

    Jedyna inwestycja w ostatnich lata do droga rowerowa na Pogórzu prowadzi z nikąd do nikąd

    • 29 9

    • To proste!

      Bo wyrzucili kasę w kompletnie bezsensowne od początku lotnisko, a poza tym nie muszą się starać, bo Szczurek i jego paczka znów wygra!
      Ps-już dawno winna być zmiana!

      • 0 2

    • jak mi wiadomo powstaje droga dla rowerów wzdłuż ulicy 10 lutego (3)

      powinna powstać cyklostrada od dworca PKP Gdynia Główna do stacji Gdynia Wzgórze św, Maksymiliana i dalej do Sopotu wzdłuż linii SKM.

      • 2 3

      • (1)

        "cyklostrada"? w postaci chodnika z nakazem jazdy po nin rowerem slalomem pomiedzy pieszymi?

        • 2 2

        • nie, trasa rowerowa umożliwiająca bezkolizyjne pokonywanie skrzyżowań z jezdniami poprzecznych ulic

          Zapraszam do Jaworzna: tam taką cyklostradę zaprojektował zespół w skład którego wchodzili psycholodzy transportu. Jak ci się nie podoba ta nazwa, to wypróbuj reakcję innych czytelników na słowo "velostrada" lub "autostrada rowerowa" .

          • 4 0

      • Jaka droga dla rowerów na 10 lutego? Aha to coś wzdłuż centrum Kwiatkowskiego i do tego apartamentowca przy 3 maja? Fajnie ze za 3 maja nic się nie dzieje i chyba wiele się nie zadzieje bo tam jest przystanek autobusowy i miejsca mało poza tym parkuja swoje auta urzedasy fajna taka ślepa ścieżka będzie kolejne miejsce spin z d**ilami w samochodach

        • 1 2

    • (1)

      W Gdyni - tak jak w Chinach już minął czas furmanek, wozów i rowerów. Gdynia jest miastem nowoczesnym.

      • 3 6

      • Nowy Jork zaczął być miastem nowoczesnym gdy Times Square przekształcono w strefę wolną od jeżdżących i parkujących samochodów

        Podobnie Kopenhaga - stopniowo zwiększając zasięg stref wolnych od parkujących i jeżdżących samochodów w centrum miasta.

        • 3 2

    • Bo wolą inwestować w edukację i dokładać dużo więcej niż inne powiaty do szkolnictwa (2)

      co akurat patrząc na ortografię wpisu było pieniędzmi wywalonymi w błoto.

      • 10 2

      • mądraliński (1)

        styl i interpunkcja !
        Leży i kwiczy
        Przyganiał kocioł garnkowi :)

        • 3 4

        • Odezwał się mistrzunio od stawiania spacji przed wykrzyknikiem...

          • 5 1

    • Robią przecież cudowny ślepy odcinek na 10 lutego bez połączenia z tym również ślepym syfem prowadzącym na dworcowa coś tam dlubia na Władysława IV przed skrzyżowaniem z Piłsudskiego pewnie to ta zapowiadana od 2 lat ścieżka prowadząca w stronę stacji SKM bez jazdy torem przeszkód wzdłuż torów

      • 2 1

    • zimą się gorzej maluje, asfalt wilgotny, farba źle schnie

      • 4 4

    • Bo Gdynia to mala wiocha. Nie ma potrzeby.

      • 3 7

  • Wiadukt

    Który to już obiecany termin oddania mostu ciagle przesuwany skandal mieszkańcy Zaroslaka mają dość takich informacji czekają na kursowania autobusów czas oczekiwania powoduje wściekłość mieszkańców zenada

    • 1 1

  • W jakim celu te drogi rowerowe jak nikt nimi nie jeździ? (5)

    • 5 27

    • w Gdańsku od wielu lat działają liczniki przejazdów rowerowych w kluczowych relacjach (1)

      Pokazują one, że w wielu punktach miasta dziennie przejeżdża drogami dla rowerów kilka tysięcy osób. Ciekawe, ile ci płacą za trollowanie, lub jaki masz interes w pisaniu nieprawdy?

      • 4 2

      • Super

        Proponuję "zamontować" takie liczniki również na chodnikach, zobaczycie jak szybciutko zwiększy się liczba z kilku tysięcy przejazdów na kilkanaście tysięcy. Zaznaczam, że z moich codziennych obserwacji wynika, że nie ma znaczenia czy obok chodnika jest droga dla rowerów, czy nie... Czasami mam wrażenie, że rowerzyści robią to złośliwie

        • 0 1

    • Przetrzyj oczy, potem brudne okulary, a zobaczysz rowerzystów. (1)

      • 8 3

      • Zawsze widzę cyklogłupków pędzących po chodniku lub jezdnią pod prąd.

        • 4 10

    • Nikt nie jezdzimbo nie ma jak przejechac

      • 6 1

  • I tak znajdą się wielbiciele obcisłych gaci, którzy będą cisnąć jezdnią, tak jak ma to miejsce na dalszej części Traktu. (6)

    • 8 17

    • (3)

      bo w dalszej części Traktu trzeba jechać jezdnią. Nie ma tam DDR

      • 7 3

      • (2)

        Nie trzeba. Można wałem Raduni - nie jest to DDR, ale można bezpieczniej rowerem niż po jezdni, a i spalin mniej, widoki ciekawsze...

        • 3 3

        • (1)

          piesi mają inne zdanie w tym temacie

          • 1 3

          • zależy którzy

            • 0 0

    • skoro ma pełne prawo jechać to bedzie jechac. nic ci do tego

      • 8 3

    • Pamiętaj ze są pseudorozmaitości co lubią wdychać spaliny na głupotę nie poradzisz :)

      Kazdy inny woli trzymać się od ulicy jak najdalej by sie spalinami nie zatruwać

      • 3 7

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Nocny Duathlon - Airport Gdańsk (5 opinii)

(5 opinii)
zawody / wyścigi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum