• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Osiem ofert w przetargu na drogę dla rowerów na Wyspie Sobieszewskiej

Joanna Skutkiewicz
28 lipca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Nowa droga dla rowerów na Wyspie Sobieszewskiej będzie miała około 7 kilometrów. Nowa droga dla rowerów na Wyspie Sobieszewskiej będzie miała około 7 kilometrów.

Poznaliśmy oferty w przetargu na budowę kolejnego odcinka Wiślanej Trasy Rowerowej, znajdującego się wzdłuż ulic ŚwibnieńskiejMapkaAkwenowejMapka na Wyspie Sobieszewskiej. Ścieżka poprowadzi do granicy miasta Gdańska z gminą Cedry Wielkie. Do przetargu, ogłoszonego na początku czerwca, wpłynęło osiem ofert.



Nowa droga rowerowa rozpocznie się na skrzyżowaniu ulic Boguckiego i ŚwibnieńskiejMapka. Miłośnicy jednośladów będą mogli dojechać nowo wybudowanym, siedmiokilometrowym fragmentem drogi aż do gminy Cedry Wielkie, gdzie zjadą na projektowaną ścieżkę.


Nowa droga rowerowa na Wyspie Sobieszewskiej



Nie tylko droga rowerowa



Poza trasą dla rowerów, na odcinku drogi powstaną: nowe oświetlenie uliczne, sieci teletechniczne oraz studzienki sieci wodociągowej i kanalizacji deszczowej.

Inwestycja ma zostać zakończona w ciągu 15 miesięcy od podpisania umowy. Na realizację tego zadania przeznaczone jest ponad 9.1 mln złotych. Do przetargu wpłynęło osiem ofert, z których największy budżet zakłada firma STRABAG Sp. z o. o. - przewidują na to 6 745 226,70 złotych. Kolejne oferty wpłynęły od przedsiębiorstw: TSG Polska Sp. z o.o., Przedsiębiorstwo Budowy Dróg S.A., Firma Budowlano-Drogowa MTM SA, Eurovia Polska S.A., B&W Usługi Ogólnobudowlane Bożena Dzidkowska, "WPRD Gravel" Sp. z o.o. oraz Kruszywo Sp. z o.o.

Zaplanowana droga będzie kolejnym odcinkiem Wiślanej Trasy Rowerowej R-9 i Pomorskich Tras Rowerowych o Znaczeniu Międzynarodowym R-10. Zadanie otrzymało dofinansowanie w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020, oś priorytetowa 8. Konwersja działanie 8.4. Wsparcie atrakcyjności walorów dziedzictwa przyrodniczego współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Z tego samego programu w Gdańsku powstała droga rowerowa na ul. Turystycznej i ul. Boguckiego. Koszt tych inwestycji wyniósł ponad 14 mln złotych.

Opinie (80) 2 zablokowane

  • Tylko szeroka i gładka

    po kostce nikt nie będzie szosówką jeździł.
    I równo położyć, wszelki nadzór patrzeć non stop na ręce wykonawcy !

    • 9 2

  • ciekawe kiedy remont trasy od Błotnika do Cedr Małych

    Oddali ją do użytku w grudniu.
    Jezdnia oczywiscie igła, a chodnik rowerowy mimo asfaltu to same wertrepy. Przeciez jeszce nawet zimy nie było, a juz jest do remontu. Znów bedzie lament że wszyscy jeżdżą jezdnią, a obok cudowna nowiutka "ścieżka" :D

    Szkoda tylko że kupe kasy w błoto poszlo. No ale pewnie urzednicy zadowoleni. Sukces za sukcesem

    • 10 3

  • te trasy rzekomo rowerowe to jakaś pralnia kasy dla urzędników nic więcej (7)

    jedzcie i zobaczcie w jakim stanie są tzw. "Pomorskie Trasy Rowerowe" oddane kilku lat temu. przecież to się już nawet na quada nie nadaje. Może traktor byłby odpowiedni gdyby się zmieścił :D

    W miejscowości Błotnik oddali trasę pod koniec roku ubiegłego i już nadaje się do wymiany nawierzchni.

    • 19 6

    • (4)

      bo najważniejsze to ogłosić, że zrobione, a potem nikt o tym nie pamięta. Zobacz jak wygląda wylot z Gdańska tej międzynarodowej trasy. Krzaki, drzewa i chwasty, że jeden rower się nie mieści.

      • 2 5

      • (2)

        Gdzie tak jest? Chyba jednak tam nie jeździsz.

        • 2 1

        • (1)

          Od Szczepana do Pannatoni wszystko zarosniete. Potem DDR zasypane a dalej Pruszczanska krzywa kostka

          • 1 2

          • A ostatnio jechałeś tamtędy dwla lata temu...

            Tydzień temu nic nie było zarośnięte.

            • 1 0

      • ten na Rudnikach? tam jest akurat super.

        odcinek w Przejazdowie to faktycznie szajs (kostka krzywo ułożona) (ja tam jezdnią jadę, wygodnie, prościutko i nie trzeba stać na 5 światłach żeby przejechać jedno skrzyżowanie ).

        • 2 1

    • Popłacz sobie jeszcze

      A inni będą działać.

      • 1 0

    • Błotnik.

      W Błotniku jak sama nazwa mówi musi być błoto,nic dziwnego że tak szybko nawierzchnia się psuje,jadąc rowerem przez Błotnik bez błotnika,będziesz upaćkany błotem.

      • 0 0

  • zróbcie droge z plastiku z miesznką bitumiczną

    taniej, ekologiczniej i bardzo trwale, wiecej informacji znajdziesz w hinduskiej sieci, bowiem to wlasnie Indie z powodu nadmiaru plastikowych odpadów rozpoczęli budowę dróg z plastiku.
    zalety:
    Po pierwsze produkcja jest tańsza.
    Po drugie pozbywamy się nadmiaru plastikowych odpadów, których to co rok przybywa na Świecie.
    Po trzecie asfalt jest dużo bardziej trwały i odporny na wysoką i niską temperaturę.

    Idealne rozwiązanie na powstanie pierwszych solidnych dróg rowerowych, oczywiście nie jest to na rękę producentom asfaltu, którzy mają w nosie ekologie i mocno zdegradowane środowisko naturalne również w polsce.

    • 3 3

  • (2)

    Lepiej by zrobili w samym Sobieszewie porządek i ten odcinek z dziurawej kostki przed Świbnem

    • 8 3

    • (1)

      W Sobieszewie można jeździć ulicą - strefa Tempo 30 od ronda przy moście do kolejnego ronda w stronę Świbna (czyli początku nowego CPR).

      • 1 2

      • Jest nakaz jazdy po chodniku. strefa 30 nie ma nic tu do rzeczy

        • 0 0

  • W tym miejscu niepotrzebna DDR a i tak pewnie bedzie chodnik jak w Blotniku (1)

    nie można kasy prserzucic na inne miejsce w gdańsku?

    • 7 5

    • Tam zdecydowanie potrzebna jest droga rowerowa i chodnik. Jezdnia jest wąska, miejscami w fatalnym stanie...

      • 3 1

  • (7)

    A jak tam dojechać? OD granicy Pruszcza dziurawa, zarośnięta kostka. W samym Sobieszewie syfiasta kostka wiecznie zastawiona przez samochody. Przed Świbnem chodnik rowerowy z kostki tak krzywej, że pękają obręcze.

    • 7 8

    • (2)

      Nie przesadzaj z czego Ty masz obręcze?

      • 1 3

      • no sory ale wpadanie z dziury w dziurę to nie jest jazda. Tam 15km/h to i tak za dużo. Powinien być chodnik z dopuszczonym ruchem rowerów i normalna jazda ulicą.

        • 1 1

      • albo wydajemy miliony i budujemy sensowną infrastrukturę albo wcale.

        • 3 0

    • Długie Ogrody Elbląska ->Rudniki -> Przejazdowo -> Wiślinka -> Sobieszewo -> Świbno (3)

      90% trasy jest ok (asfalt dobrze położony) mimo że oznaczona w wiekszości jako chodnik z nakazem jazdy po nim rowerem.

      • 3 0

      • (2)

        Taa i na Michalkach zabraklo asfaltu i taranuja nas ciezarowki jadace pod prad

        • 1 1

        • Po co na MIchałkach, skoro trasa tam biegnie zupełnie inaczej?

          • 1 0

        • Michałki tylko przecinasz i jedziesz prosto.

          asfalt tam jest cały czas. jedynie przejazd przez tory trochę spartański poza tym nie ma do czego się przyczepić

          • 1 0

  • (7)

    Od jakiegoś czasu robi mi się niedobrze na słowa "ścieżka rowerowa". Przeważnie bezsensowne inwestycje. Albo kosztem chodnika, albo tak udziwniony przebieg, że wygodniej byłoby po chodniku, albo niepotrzebnie betonuje się miłe piaskowe, szutrowe dróżki.

    • 5 8

    • ta jest bezsensowna, ale nie wszystkie (4)

      • 0 4

      • (3)

        Ta zdecydowanie nie jest bezsensowna, bo po pierwsze stanowi brakujący odcinek trasy międzynarodowej, a po drugie to poprawi bezpieczeństwo mieszkańców Wyspy i nie tylko.

        • 4 3

        • (2)

          "brakujący odcinek" ? mamy może 7km plus to co powstanie na wyspie Sobieszewskiej. Ta trasa to fikcja w naszym województwie..
          90% to wertepy nieprzejezdne. szkoda czasu zdrowia i nerwów się zapuszczać.

          Znacznie lepiej to wygląda po drugiej stronie Wisły.
          No ale tam 90% trasy to zwykłe jezdnie.

          • 1 1

          • brakujący Gdański odcinek

            • 0 0

          • Widocznie jechałeś jakąś inną trasą wiślaną, bo ja na odcinku Tczew- Świbno widziałem tam może łącznie z 200 m "wertepów",

            • 0 1

    • tu akurat zapowiada sie super (1)

      Na Pomorzu praktycznie nie mamy w ogóle asfaltowanych tras rekreacyjnych wiec jest na gwałt potrzebna. :)

      • 1 1

      • A po co ten asfalt? Czy nie przyjemniej i zdrowiej po naturalnych powierzchniach jeździć? Lepiej się jeździ polnymi czy leśnymi drogami, niż tymi ścieżkami rowerowymi.

        • 0 4

  • ??? (3)

    A co z drogą rowerową z Gdańska do Sobieszewa? Już 20 lat czekam i się pewnie doczekam. Brawo pani Prezydent i samorząd gdański.

    • 2 5

    • Przecież już od dawna jest

      • 4 0

    • Człowieku obudź się. Droga rowerowa z Gdańska do Sobieszewa istnieje już 2 lata

      • 0 0

    • To czekaj dalej

      • 0 0

  • (3)

    Hej. Mieszkam w Gdyni od roku i nie znam "wszystkich" tras rowerowych .Chciałabym się dowiedzieć ,czy można i jak dojechać (wyłącznie ścieżką rowerową ze względu na małe dzieci ) z dworca Głównego w Gdańsku na Westerplatte i druga trasa na Wyspę Sobieszewską ? W internecie opisują o jezdzie po ruchliwej ulicy ,albo po chodnikach .Może to nieaktualne informacje ?

    • 1 0

    • Na wyspę teraz już da się w 100% po drogach rowerowych. (2)

      No moze w 95%. Ale na pewno bezpiecznie.

      • 1 0

      • (1)

        Dzięki. A co z drugą trasą?

        • 0 0

        • dojedziesz i na westerplatte i do sobieszewa

          99% trasy to pieszo-rowerówki odseparowane od jezdni.

          • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum