• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Osiem ofert w przetargu na drogę dla rowerów na Wyspie Sobieszewskiej

Joanna Skutkiewicz
28 lipca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Nowa droga dla rowerów na Wyspie Sobieszewskiej będzie miała około 7 kilometrów. Nowa droga dla rowerów na Wyspie Sobieszewskiej będzie miała około 7 kilometrów.

Poznaliśmy oferty w przetargu na budowę kolejnego odcinka Wiślanej Trasy Rowerowej, znajdującego się wzdłuż ulic ŚwibnieńskiejMapkaAkwenowejMapka na Wyspie Sobieszewskiej. Ścieżka poprowadzi do granicy miasta Gdańska z gminą Cedry Wielkie. Do przetargu, ogłoszonego na początku czerwca, wpłynęło osiem ofert.



Nowa droga rowerowa rozpocznie się na skrzyżowaniu ulic Boguckiego i ŚwibnieńskiejMapka. Miłośnicy jednośladów będą mogli dojechać nowo wybudowanym, siedmiokilometrowym fragmentem drogi aż do gminy Cedry Wielkie, gdzie zjadą na projektowaną ścieżkę.


Nowa droga rowerowa na Wyspie Sobieszewskiej



Nie tylko droga rowerowa



Poza trasą dla rowerów, na odcinku drogi powstaną: nowe oświetlenie uliczne, sieci teletechniczne oraz studzienki sieci wodociągowej i kanalizacji deszczowej.

Inwestycja ma zostać zakończona w ciągu 15 miesięcy od podpisania umowy. Na realizację tego zadania przeznaczone jest ponad 9.1 mln złotych. Do przetargu wpłynęło osiem ofert, z których największy budżet zakłada firma STRABAG Sp. z o. o. - przewidują na to 6 745 226,70 złotych. Kolejne oferty wpłynęły od przedsiębiorstw: TSG Polska Sp. z o.o., Przedsiębiorstwo Budowy Dróg S.A., Firma Budowlano-Drogowa MTM SA, Eurovia Polska S.A., B&W Usługi Ogólnobudowlane Bożena Dzidkowska, "WPRD Gravel" Sp. z o.o. oraz Kruszywo Sp. z o.o.

Zaplanowana droga będzie kolejnym odcinkiem Wiślanej Trasy Rowerowej R-9 i Pomorskich Tras Rowerowych o Znaczeniu Międzynarodowym R-10. Zadanie otrzymało dofinansowanie w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020, oś priorytetowa 8. Konwersja działanie 8.4. Wsparcie atrakcyjności walorów dziedzictwa przyrodniczego współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Z tego samego programu w Gdańsku powstała droga rowerowa na ul. Turystycznej i ul. Boguckiego. Koszt tych inwestycji wyniósł ponad 14 mln złotych.

Opinie (80) 2 zablokowane

  • (3)

    Jeszcze tylko przez centrum żeby można było przelecieć szybko i będzie gitara.

    • 15 4

    • zgadza się, przejechać przez Gd główny to koszmar, ścieżki prowadzą albo przez starówkę albo ulicą elbląską ;/

      • 0 0

    • pas ruchu dla rowerów plus kontrapas na 3maja i trakcie konnym

      w połączeniu z pasami powstającymi na podwalu przedmiejskim rozwiązałby ten problem.

      • 1 1

    • kogo?

      • 3 1

  • W tym miejscu niepotrzebna DDR a i tak pewnie bedzie chodnik jak w Blotniku (1)

    nie można kasy prserzucic na inne miejsce w gdańsku?

    • 7 5

    • Tam zdecydowanie potrzebna jest droga rowerowa i chodnik. Jezdnia jest wąska, miejscami w fatalnym stanie...

      • 3 1

  • po co drogi rowerowe jak (8)

    i tak rowerzysći jeżdzą po ulicy dla samochodów, nawet gdy obok jest ścieżka dla rowerów

    • 28 80

    • po to, by wiele osób decydujących się na jazdę rowerem (1)

      nie mających doświadczenia w jeździe szosowej czuło się bezpiecznie w pasie drogowym. W polskim prawie o ruchu drogowym powinien być zniesiony nakaz korzystania z dróg dla rowerów tworzonych jako ciągi pieszo - rowerowe poza jezdnią. Rowerzyści korzystający z jezdni skądinąd w wielu krajach są traktowani jako elementy uspokajania ruchu - ich obecność na jezdni mityguje zachowania kierowców lekceważących limity prędkości.

      • 17 8

      • A Polsce wszystko na odwrót

        rowerzysta działa jak czerwona płachta na byka...

        • 8 0

    • Zdecyduj się - droga rowerowa czy ścieżka rowerowa? (4)

      Zresztą coś takiego jak ścieżka rowerowa nie istnieje w przepisach.
      Poza tym ulica jest nie tylko dla samochodów...

      • 18 6

      • ścieżka rowerowa istnieje w przepisach, jak najbardziej (3)

        ale innych, niż te, które znasz. To, że nie wiesz co to jest angiografia fluoresceinowa, to nie znaczy, ze nie istnieje

        • 3 13

        • w przepisach drogowych nie istnieje (2)

          • 6 4

          • Pewnie nie. Bo Przepisy Drogowe nie istnieją. Jest Prawo o ruchu drogowym. (1)

            • 0 4

            • Jest ustawa prawo o ruchu drogowym

              są różne rozporządzenia dotyczące ruchu drogowego. w żadnym takim dokumencie żadnych "ścieżek" nie ma.

              • 6 0

    • Pewnie dlatego że to chodniki

      doucz się znaków

      • 32 4

  • czyli łączymy się z trasą do Tczewa! (3)

    oby jak najszybciej. A ci, co tam nigdy nie byli, niech zamilkną tymczasem!

    • 14 7

    • Tam, czyli gdzie, w Tczewie??

      A po co jechać do Tczewa??!!
      Jeszcze tą pseudo trasą R9, o jakości tak biednej, że powinno się zakazać mówić o niej jako trasa rowerowa.
      W minioną sobotę zachęcony artykałami wybrałem się z Kiezmarka do Kwidzyna lewym brzegiem Wisły, wróciłem prawym. Oprócz 3km asfaltu w Kiezmarku i krótkiego odcinka w Tczewie do skrzyżowania z drogą 22, to cała reszta to absolutna żenada. Przez cały odcinek oznakowanie trasy praktycznie nie istnieje. Nie wiadomo czy jedziesz jeszcze R9 czy już nie.
      No i szczerze, zamiast do Tczewa, wolę się zatrzymać w Gniewie lub Kwidzynie ;-) A poważnie, zobacz sobie małopolski odcinek Wiślanej Trasy Rowerowej, lub Dunajec Velo, Velo Czorsztyn. W Pomorskim jesteśmy w ciemnej d.... z takimi inwestycjami.

      • 8 1

    • Byłem w Tczewie.

      Co nie zmienia faktu, że ta droga rowerowa jest za droga.

      • 0 2

    • Do Tczewa to nie dojedziesz chyba że jezdnią albo polnymi ;)

      • 5 1

  • To juz DDR bedziemy mieli w Polsce? ciekawe... (1)

    Wolałbym RFN.

    • 10 4

    • prezes obstawia cccp

      • 5 2

  • zróbcie droge z plastiku z miesznką bitumiczną

    taniej, ekologiczniej i bardzo trwale, wiecej informacji znajdziesz w hinduskiej sieci, bowiem to wlasnie Indie z powodu nadmiaru plastikowych odpadów rozpoczęli budowę dróg z plastiku.
    zalety:
    Po pierwsze produkcja jest tańsza.
    Po drugie pozbywamy się nadmiaru plastikowych odpadów, których to co rok przybywa na Świecie.
    Po trzecie asfalt jest dużo bardziej trwały i odporny na wysoką i niską temperaturę.

    Idealne rozwiązanie na powstanie pierwszych solidnych dróg rowerowych, oczywiście nie jest to na rękę producentom asfaltu, którzy mają w nosie ekologie i mocno zdegradowane środowisko naturalne również w polsce.

    • 3 3

  • ciekawe kiedy remont trasy od Błotnika do Cedr Małych

    Oddali ją do użytku w grudniu.
    Jezdnia oczywiscie igła, a chodnik rowerowy mimo asfaltu to same wertrepy. Przeciez jeszce nawet zimy nie było, a juz jest do remontu. Znów bedzie lament że wszyscy jeżdżą jezdnią, a obok cudowna nowiutka "ścieżka" :D

    Szkoda tylko że kupe kasy w błoto poszlo. No ale pewnie urzednicy zadowoleni. Sukces za sukcesem

    • 10 3

  • Tylko szeroka i gładka

    po kostce nikt nie będzie szosówką jeździł.
    I równo położyć, wszelki nadzór patrzeć non stop na ręce wykonawcy !

    • 9 2

  • Konieczna podgrzewana kostka i monitoring strefowy (2)

    • 6 23

    • Niezbędna śliska kostka i brak oświetlenia. (1)

      • 4 6

      • Jeśli zrobią w takim samymi standardzie jak drogę rowerową (a właściwie CPR) wzdłuż Turystycznej to będzie dobrze.
        O oświetleniu też jest mowa.
        Jeszcze przydałby się remont odcinka wzdłuż Ul.Boguckiego...

        • 0 2

  • Do otwarcia Droga dla Rowerów, a dzień po otwarciu już chodnik??

    Już to przerabialiśmy z trasą wzdłuż Sobieszewa do Świbna....
    Po co tylko ludzi tak oszukiwać.... wstydu nie macie

    • 28 7

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum