6-latek na rowerku potrącony na przejściu dla pieszych
Matka i 6-letni chłopiec prawidłowo przejeżdżali rowerami przez przejście dla pieszych, gdy dziecko zostało potrącone autem prowadzonym przez 58-letnią kobietę. Chłopiec trafił do szpitala.
- Kierująca samochodem 58-latka dojeżdżając do przejścia dla pieszych nie upewniła się, czy nie ma na nim pieszych i potrąciła 6-letniego chłopca na rowerku, z którym jechała mama na drugim rowerze - mówi Lucyna Rekowska z Komendy Miejskiej Policji w Sopocie.
Na miejsce przyjechali strażacy z ratownikiem medycznym oraz załoga karetki pogotowia.
Dziecku natychmiast udzielono pomocy medycznej, niemniej trafiło ono do szpitala na dalsze badania.
Policjanci przebadali alkomatem zarówno kobietę kierującą autem, jak i matkę dziecka. Obie były trzeźwe. 58-latce zatrzymano jednak prawo jazdy.
Dziecko na rowerze i jego opiekun traktowani są jako piesi
Pewne kontrowersje może budzić fakt, że 6-latek z matką przejeżdżał przez przejście rowerem. Przepisy bowiem nakazują - gdy nie ma specjalnego przejazdu - zejście z roweru na przejściu.
Prawo jednak wyraźnie formułuje tu wyjątek - według kodeksu drogowego dzieci do lat 10 jadące rowerem traktowane są jako piesi, podobnie jak osoby opiekujące się nimi. Mogą więc jechać rowerem np. chodnikiem, jak również poruszać się na rowerze przejeżdżając przez przejście dla pieszych.
Opinie wybrane
-
2023-07-27 13:49
Dziwne przepisy (56)
Swoje dzieci od małego uczę, żeby przez przejścia dla pieszych zawsze przeprowadzały czy to rower czy hulajnogę. Bezpieczeństwo moich dzieci jest dla mnie najważniejsze i w tym przypadku, pomimo takich przepisów, też każdorazowo mają przeprowadzać swój pojazd. Sama jestem kierowcą i wiem jak trudno czasem dostrzec rowerzystów.
- 853 120
-
2023-07-28 10:53
dziwne, że tyle biedoty umyslowej ma samochody. Na szczescie, EU z tym walczy
juz niedlugo golasy zarabiajace 5 kola na reke to beda jezdzily tylko autobusem. Czego wam zycze
- 2 1
-
2023-07-28 05:48
Spotkaly sie dwie kwoki i jak zwykle dziecko ucierpiało
- 0 4
-
2023-07-28 01:27
Zuch kobieta
- 0 4
-
2023-07-27 21:23
??? (1)
nie bardzo rozumiem, dlaczego dziecko na rowerze miałoby być mniej widoczne niż dziecko prowadzące rower.
W to prowadzące tym bardziej wjedzie takie nieogarnięte coś, które nie widzi przejścia- 10 3
-
2023-07-28 07:34
Zapewne to samo dziecko przebiegające przez przejście byłoby lepiej widoczne, a wtedy winna by była "stara baba" ;-)
Internety zamieszkane są w ~90% przez Neandertali ;-)) A podobno wymarli tysiące lat temu.
- 3 2
-
2023-07-27 17:38
I masz rację! Bo takie są w końcu przepisy - rowerem nie można przejeżdżać po przejściu dla pieszych
- 1 16
-
2023-07-27 16:33
Baba prawie zabiła dziecko (5)
ale to prawidłowo przejeżdżające dziecko jest winne - fora Internetowe to jednak stan umysłu :)
- 38 13
-
2023-07-28 09:00
Pewnie Joanna z Krakowa, miała żelek na podpasce (1)
- 0 4
-
2023-07-28 09:36
I po 2 kieliszkach wina 1,5 promila we krwi...
- 0 2
-
2023-07-27 22:53
Ach te matki... (2)
Tak. Masz rację baba-matka prawie zabiła swoje dziecko bo nie dopilnowala.
- 5 18
-
2023-07-28 03:50
(1)
Chyba jak deb
- 3 0
-
2023-07-28 12:13
błąd
ludożercom dano lepsze narzędzia
- 0 0
-
2023-07-27 16:12
ucz jeszcze żeby przed przejsciem wysiadaly samochodu i go przepychały
bezpieczeństwo najważniejsze
- 17 6
-
2023-07-27 15:53
Ale po co te wyjątki i jakieś bzdury? (7)
Schodzimy z roweru czy mamy 5 czy 50 lat i przechodzimy przez pasy. Po co tak komplikujecie prawo?
- 33 32
-
2023-07-27 23:03
Jakie znowu wyjątki? Rowerzyści maja przeprowadzać.
Dzieci na rowerkach, wrotkach, w kostiumach, na konikach bujanych czy ciągnięte na drewnianym wagoniku lub sankach itp itd, to są po prostu piesi. Radzę zapamiętać.
- 10 4
-
2023-07-27 18:00
ale przecież tak właśnie stanowi prawo
- 4 0
-
2023-07-27 15:59
A może właśnie upraszczają prawo (4)
dziecko na rowerku dlatego jest pieszym, żeby jechało po chodniku, a nie po ulicy
- 38 4
-
2023-07-28 07:24
Przecież tak jest, dzbanie.
Dziecko do lat 10 NIE MA prawa poruszać się ani po drodze rowerowej, ani po ulicach!!! Chodnik. Niestety 95% tępych rodziców, Karyn i januszy o tym nie wiedzą, albo mają zupełnie wyj...ebane, licząc na to, że taki kaszojad nikomu nie skręci wprost pod koła.
- 6 1
-
2023-07-27 17:09
(2)
Upraszczają prawo dokładając przepisy? Ciekawa logika.
- 5 25
-
2023-07-27 20:10
Te przepisy tam są od samego początku Ustawy Prawo o Ruchu Drogowym (1)
czyli od 1997 roku. A pewnie były i wcześniej, nie chce mi się szukać. Więc nikt niczego ni edokładał, po prostu nie znasz prawa.
- 14 2
-
2023-07-28 12:11
Taki przepis jest wszędzie w Europie i tam nikomu ńie przeszkadza, ani nie dziwi. Ale tu jest egzotycznie, nasi kierowcy to dzicy. Np. wykroczenie drogowe dla naszych "katolików" to nie jest grzech śmiertelny.
- 3 0
-
2023-07-27 14:55
Jak to ciężko dostrzec rowerzystów? (7)
To nie był jakiś ninja, który wyskoczył zza krzaków 30 km/h, tylko dwoje rowerzystów jadących z prędkością pieszego, którzy już na tych pasach byli. Jeżeli oni byli niewidoczni, to pani kierujaca samochodem równie dobrze walnęłaby w pieszego
- 56 19
-
2023-07-28 07:20
Znajomość prawa o ruchu drogowym dzbanie i cała reszta tobie podobnych!!! (2)
Dojeżdżając do przejścia dla pieszych, masz obowiązek zachować szczególną ostrożność!!! Tyle w temacie. Jeżeli kogoś potrąciła, to jak tu była ostrożność??? Niezależnie czy to było dziecko na rowerku, czy ten sam g*wniarz przebiegający przez przejście. którykolwiek z was gimbusów pamięta o tym przepisie??? Bo jak widzę, takich zapier.dalaków po osiedlowych ulicach, czy księżniczki Karyny z "klapkami na oczach" które we łbie oprócz pustki, mają tylko wieczny pośpiech, to nie mam wątpliwości.
- 12 0
-
2023-07-28 08:29
Chyba ci się komentarze pomyliły, bo to na pewno nie jest odpowiedź na mój. (1)
- 1 2
-
2023-07-28 12:08
Ależ on cię nie atakuje, ani nie dyskutuje z Twoją tezą, tylko zgadza się i dopowiada, precyzuje, uzasadnia :-)
Zwykle nie czytam tych judzących artykułów, zwł komentarzy, ale teraz byłem ciekaw, co też kierowcy piszą o innych kierowcach, sprawcach. Dostrzegam, że my tu w PL dalej nie umiemy rozmawiać, tylko umiemy się kłócić. Walka, a nie rozmowa. Indywidualizm, a nie kooperacja.
M.in. dlatego nie warto czytać tekstów z tezą.- 0 0
-
2023-07-27 19:42
rower jadacy z predkoscia pieszego? bez wywrotki (3)
- 1 22
-
2023-07-28 09:12
oczywiście można jechać rowerem z prędkością przeciętnego pieszego bez wywrotki (1)
jeśli tego nie potrafisz, nie wsiadaj na rower
- 6 2
-
2023-07-28 12:04
obserwacja socjologiczno etnograficzna
na świecie, rowerzysta w towarzyswie pieszego zwykle jedzie, rozmawiając z nim
to uderzająco egzotyczne, w Polsce rowerzysta zwykle w tej sytuacji zsiada, bo uważa, że to niegrzecznie siedzieć, gdy rozmawia z idącym- 0 1
-
2023-07-28 08:19
a Ty jezdzic umiesz?
- 7 0
-
2023-07-27 14:07
z jednej storny zgadzam sie (8)
bo nalezy od malego uczyc wlasciwych zachowan. Jednak z drugiej strony "jak trudno czasem dostrzec rowerzystów" - zgadzam sie w przypadku "szybkich i wscieklych" doroslych, raczej matka i 6 letni brzdac nie jechali szybko a sa bardziej widoczni niz sami piesi
- 61 16
-
2023-07-27 14:57
Dzieci też potrafią być szybkie a są dużo mniejsze niż dorośli
- 19 4
-
2023-07-27 14:48
Tyle że malec jest mały i może go widać nie bylo (4)
Jak samochód wysoki
- 9 31
-
2023-07-27 15:15
(3)
To bez rowerku byłoby go jeszcze trudniej zobaczyc
- 23 6
-
2023-07-27 18:00
bez rowerku to pewnie szedł by obok matki (2)
chyba że to karlica
- 10 15
-
2023-07-28 07:15
Szedł by???? WTF?? (1)
Po pisowni i braku interpunkcji można wywnioskować, że niedaleko ci do szympansa, nie obrażając tego drugoego. po co tacy jak ty zabierają głos, skoro mózgu brak.
- 0 4
-
2023-07-28 12:00
za to tacy mają prawko (licence to kill) i prawa wyborcze
- 0 0
-
2023-07-27 14:12
(1)
Masz się opiekować bąbelkiem bo bez ciebie nie ma prawa jechać rowerem jeżeli tego nie zrobisz to dostaniesz przypomnienie aby to robić od sądu.
- 17 20
-
2023-07-27 17:32
Foteczki
albo przypomnienie nie istnieje
- 0 0
-
2023-07-27 13:56
(6)
jeździmy z 4 letnią córką dużo i uczę ją, że ma przeprowadzać rower a nie jechać, bo nigdy nie wiadomo na kogo się trafi... Chociaż na razie największym problemem byli inni rowerzyści, którzy jadąc jezdnią nie przepuszczają na pasach, a nawet często między nami się przepychają.
- 99 15
-
2023-07-28 07:12
Mam nadzieje, ze nie jeździ po drogach rowerowych. (2)
Dziecko do lat 10 to pieszy i tak jest traktowane na drodze rowerowej. Nie ma prawa poruszać się po drogach rowerowych, ani tym bardziej po ulicy. Dla tępych rodziców oprócz mandatu, powinna być zakładana zielona karta z opieki społecznej. Takie małe dziecko nie ma ani koordynacji, ani świadomości innych uczestników ruchu, ani co najważniejsze
Dziecko do lat 10 to pieszy i tak jest traktowane na drodze rowerowej. Nie ma prawa poruszać się po drogach rowerowych, ani tym bardziej po ulicy. Dla tępych rodziców oprócz mandatu, powinna być zakładana zielona karta z opieki społecznej. Takie małe dziecko nie ma ani koordynacji, ani świadomości innych uczestników ruchu, ani co najważniejsze znajomości prawa o ruchu drogowym. W jakimkolwiek wypadku, zdarzeniu, to ty jesteś sprawcą. Jeżeli dziecko skończy z ciężkimi obrażeniami, czy na wózku do końca życia, wybaczysz to sobie? Czy matka dziecka będzie potrafiła tobie wybaczyć? A co z nieszczęśliwym uczestnikiem zdarzenia? Myślisz, że inni ludzie nie mają uczuć ani żadnych skrupułów?
- 11 2
-
2023-07-28 08:09
Można to samo powiedzieć o większości rowerzystów. (1)
- 5 3
-
2023-07-30 17:37
tak może pisać tylko autoholik i cykofob w jednym
to się leczy
- 0 2
-
2023-07-27 14:51
dobrze uczysz (2)
Autor artykułu jest dyletantem - nie zna prawa o ruchu drogowym i snuje sobie wątpliwe interpretacje na podstawie osadu z kawy i troli z netu.
- 18 49
-
2023-07-27 15:54
Różni u was Hans pracują (1)
- 8 5
-
2023-07-28 11:58
BAHR (Bаня) raczej niż Hans
- 0 0
-
2023-07-27 13:53
(10)
Dokładnie, przepisy przepisami ale bezpieczeństwo najważniejsze.
- 100 16
-
2023-07-28 09:07
Jak celebrytka to dziecko zabiorą do rodziny niemieckiej...
Nie białych
- 0 6
-
2023-07-27 16:27
powiedz to sprawcy wypadku (8)
- 19 18
-
2023-07-27 19:40
tzn matce na rowerze? (7)
- 19 29
-
2023-07-27 22:10
nie, kierowczyni, która lekceważyła nagminnie limity prędkości w swoim życiu gdy kierowała samochodem (6)
- 16 16
-
2023-07-28 08:08
A skąd wniosek, że nagminnie lekceważyła limity prędkości? (5)
W artykule nie ma o tym ani słowa. Nic też nie jest napisane o tym, żeby w chwili zdarzenia jechała zbyt szybko.
- 20 2
-
2023-07-28 09:09
gdyby jechała wystarczająco wolno, to by nikogo na przejściu nie potrąciła (4)
- 7 18
-
2023-07-28 11:27
(3)
Gdyby nie bzdurny przepis i piesi "święte krowy" nie patrzące czy mogą bezpiecznie przejść, nic by się nie wydarzyło.
- 11 7
-
2023-07-28 11:55
(2)
gdybyś nie był taki egzotyczny pigmej,
to nie różnił byś się od przeciętnego Europejczyka,
niestety, róźnisz się bardzo
ten przepis jest wszędzie. prócz pigmejów, nikomu nie przeszkadza- 7 0
-
2023-07-28 15:39
(1)
Nie miałbym problemu z tym przepisem gdyby nie inteligentni inaczej piesi. Dostali "pierwszeństwo" i od razu "hurr durr wchodzimy prosto pod koła, bo hurr durr mamy pierwszeństwo". Nie zastanowi się taki tłumok, że auto nie staje dęba w miejscu... on ma "pierwszeństwo"... klękajcie narody.
- 3 3
-
2023-07-31 08:49
jeździj przepisowo w strefie tempo 30 i rozglądaj się
to nie będziesz miał z tym problemu
- 0 2
-
2023-07-27 14:05
Dlatego warto (27)
na rowerku montować jaskarawa tyczkę z choragiewkam do tego oczywiście dziecko w kasku i kamizelce. Lepsza widocznosc=czas na reakcje
- 290 53
-
2023-07-28 12:18
informuję, bo napisałeś niejasno, że
dziecku zakładamy kask na rowereczku nie dlatego, żeby przetrwało przejechanie samochodem,
tylko żeby się nie podrapało jak się przewróci
flaga, kamizelka i stroboskop niewiele pomoźe ślepym kierowcom. większość tego typu wypadków jest w dzień, przy dobrej widoczności. niestety, naturainformuję, bo napisałeś niejasno, że
dziecku zakładamy kask na rowereczku nie dlatego, żeby przetrwało przejechanie samochodem,
tylko żeby się nie podrapało jak się przewróci
flaga, kamizelka i stroboskop niewiele pomoźe ślepym kierowcom. większość tego typu wypadków jest w dzień, przy dobrej widoczności. niestety, natura dała nam (wszystkim) selektywne mózgi i widzimy tylko rzeczy których wypatrujemy.
np. dziecko w mundurze policjanta nie było by niewidoczne.- 1 0
-
2023-07-27 23:05
I syrenę strażacka.
Matka będzie sobie płuc w brodę i tyle. Dziecko nie przewidziało, ze ślepa kierowczyni nadjedzie.
- 3 1
-
2023-07-27 20:52
Kuloodpornej jeszcze
I niech ma przy sobie spadochron , ponton , apteczkę itp . Daj spokój , wina kierowcy a padło akurat na nich
- 9 0
-
2023-07-27 17:27
I co by to pomogło?
Nadmierna prędkość zabija
- 6 0
-
2023-07-27 17:27
Jeszcze dołóż do tego sygnał migający, ostrzegający żeby wszyscy na około zauważyli że jedzie rower
- 7 0
-
2023-07-27 16:29
na kierowców to musiałby chyba być telebim żeby zauważyli
- 12 2
-
2023-07-27 15:50
Jak można nie widzieć dziecka, które jest dalej niż w połowie przejścia?!
w takim przypadku żadna kamizelka nie pomoże. Zwróć uwagę, że rower był wyposażony w odblaski na kołach, czyli wszystkie się świeciły jak dziecko było na przejściu.
- 19 1
-
2023-07-27 15:24
(1)
dlatego warto nakazać osobom po 60 roku życia badania lekarskie co roku - takie ddopuszczające do prowadzenia auta - jak dla kierowców zawodowych - refleks , oślepienie , badanie zmierzchowe - dla dobra nas wszystkich , bo jak widzę kto czasami wsiaa do auta ijakiej jest sprawności ruchowej to strach się bać ... starość swoje robi choć umysł się z tym nie zgadza
- 6 15
-
2023-07-27 16:22
Popieram
A jestem 51 latkiem. Po ukończeniu 60 lat powinny być okresowe badania, czy delikwent ma jeszcze należyty wzrok i refleks. Jak mi się licznik przekręci na 6 z przodu, to sam z własnej woli poddam się takim badaniom. Dla bezpieczeństwa swojego i innych. Nie potrafiłbym żyć ze świadomością, że kogoś zabiłem albo uczyniłem inwalidą.
- 6 1
-
2023-07-27 15:22
Lepszym rozwiązaniem będzie rodzić z pochodnią w ręku. (1)
- 6 1
-
2023-07-28 09:39
Albo jak Joanna z Krakowa żelki produkować
- 0 0
-
2023-07-27 15:02
Ciekawa rzecz. (6)
Jak niosę w wyciągniętej ręce cegłę, to mogę być ubrany i całkiem na czarno, a kierowcy mnie widzą.
Może to nie jest sprawa kolorów?- 18 4
-
2023-07-28 12:23
noś widły :-)
- 0 1
-
2023-07-28 01:03
Doczepiłem do roweru atrapę kamery (3)
Skończyły się wymuszenia
- 4 1
-
2023-07-28 09:38
Ja zamontowałem teleobiektyw
- 0 0
-
2023-07-28 08:05
(1)
A filmujesz też swoje zachowanie na drodze rowerowej? Filmujesz to jak zmieniasz kierunek jazdy bez sygnalizowania?
- 1 5
-
2023-07-28 08:36
typowy kierowca - zero czytania ze zrozumieniem
przecież napisał że ma tylko atrapę to jak ma cokolwiek filmować?
- 7 1
-
2023-07-27 15:14
kierowcy
Oni tego nie zrozumieją. Nie ma się co wysilać
- 12 4
-
2023-07-27 14:48
Tak chorągiewkam wszystko rozwiąże
- 11 2
-
2023-07-27 14:46
najlepszą obroną jest atak (3)
dlatego oprócz tyczki chorągiewki kamizelki kasku ważnego oc itd
warto mieć ze sobą mały pistolet
I w wypadku zagrożenia życia - jedzie na ciebie taki SUV jak czołg , po prostu przestrzelić kierowcy przednią szybę
Gwarantuje że wtedy natychmiast znajdzie pedał hamulca w podłodze i będzie uważał na to co się dzieje na drodze wokół niego.- 26 12
-
2023-07-27 17:28
Jestem za posiadaniem broni i prawem obrony przed samochodem (2)
Powinniśmy mieć prawo do strzału w razie zagrożenia życia dziecka
- 7 5
-
2023-07-27 20:53
Przecież masz takie prawo (1)
- 1 0
-
2023-07-28 12:21
ale broń jest za droga. na broń powinno być 0 VAT, nie tylko na "czarnoprochową rozdzielnego ładowania" ale także na taką na zwykłą amunicję. bezpieczeństwo indywidualne znacznie by wzrosło, a kierowcy byli by uprzejmiejsi wobec siebie nawzajem, a zwłaszcza wobec niekierowców
Meksyk dlatego nie przyłączył się do Nie,iec w trakcie pierwszej wojny światowej, że zbyt wielu Teksańczyków miło w domu broń i umiejętności. uzasadnili to niemieckiemu ambasadorowi na piśmie.- 0 0
-
2023-07-27 14:29
Dlatego warto (3)
Zeby kierowcy uwazali szczegolniej w okolicach przejsc dla pieszych
- 61 11
-
2023-07-27 17:28
też niemniej warto także by rowerzyści nie łamali prawa (1)
bo przez przejście dla pieszych rower się przeprowadza, jak mówi to prawo, a nie po nim przejeżdża
- 4 21
-
2023-07-27 18:28
a przeczytał artykuł ze zrozumieniem?
- 18 0
-
2023-07-27 16:44
za dużo wymagasz od trójmiejskich kierowców
sam widzisz po komentarzach, że to jest nie do zrobienia
- 23 3
-
2023-07-27 21:11
Na mitycznym zachodzie, np. w Berlinie przejścia dla pieszych są albo ze światłami, albo są tylko przejścia sugerowane, (2)
gdzie pieszy nie ma żadnego pierwszeństwa!
Zwykłe przejścia, które u nas nawalone są co kilkadziesiąt metrów, w Niemczech prawie nie istnieją.- 27 11
-
2023-07-28 11:44
(1)
O to to to. Tak być powinno. Albo światła, albo brak pierwszeństwa.
- 0 6
-
2023-07-28 15:34
hm.. właśnie patrzę przez okno włanie na takie przejście
Fra, Hessen- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.