• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

22 Wielki Przejazd Rowerowy już w niedzielę 10 czerwca

Kamil Gołębiowski
1 czerwca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Plakaty dużej imprezy na drzewach we Wrzeszczu

Już w niedzielę 10 czerwca po raz kolejny ulicami Trójmiasta przejedzie Wielki Przejazd Rowerowy. Największe od lat wydarzenie rowerowe na Pomorzu, a być może i w Polsce, nie przestaje bić rekordów. W tym roku organizatorzy przygotowali ok. 120 km zabezpieczonych tras dla czterech peletonów, piknik, muzykę, liczne nagrody i tradycyjnie konkurs na najbardziej zdumiewające przebranie rowerowe. Ale najważniejszym elementem rowerowego święta będzie oczywiście wielki, wspólny przejazd głównymi ulicami Trójmiasta.



Organizatorzy chcą po raz kolejny pobić rekord frekwencji w największym w Polsce peletonie rowerowym. Imprezie towarzyszyć będzie muzyka z nagłośnienia mobilnego i stacjonarnego. Na mecie czekać będzie wielki piknik z jadłem i napitkiem dla ciała. Atrakcjami będą loteria szprychówkowa, nagrody (m.in. rowery i gadżety rowerowe), a także pamiątkowe koszulki. Wspólny przejazd odbędzie się głównymi ulicami metropolii na co dzień jeszcze zarezerwowanymi dla samochodów, atrakcją będzie z pewnością również przejazd Tunelem pod Martwą Wisłą.

Czy wybierasz się na Wielki Przejazd Rowerowy 2018?

Uczestnicy z całego Pomorza

Oficjalna trasa WPR w tym roku obejmie 10 miast aglomeracji: Wejherowo, Redę, Rumię, Gdynię, Sopot, Gdańsk, Kartuzy, Żukowo, Pruszcz Gdański oraz Tczew. Dołączą także grupy rowerowe i rowerzyści z miast takich jak Słupsk, Elbląg, Malbork, Lębork, Starogard Gdański, Kościerzyna. Przejazd i połączenie peletonów odbędzie się na Drodze Zielonej na granicy Sopotu i Gdańska. Następnie połączony peleton WPR przejedzie ulicami Łokietka i Polną w Sopocie do parku Sopockie Błonia. Udział w WPR jest bezpłatny.

Nagrody, konkursy i atrakcje

Warto pomyśleć o przebraniu siebie i swojego rumaka - dla najoryginalniejszych przebierańców będą przyszykowane wartościowe nagrody od sponsorów. Koła kółka - jedna spółka - pod tym hasłem do udziału w tegorocznym WPR organizatorzy zapraszają wszystkich rowerzystów, rolkarzy, longboardzistów, wrotkarzy oraz osoby na wózkach. Mile widziane są wszelkie pojazdy napędzane siłą mięśni i coraz bardziej popularne wehikuły z elektrycznym wspomaganiem.

Społecznym akcentem imprezy będzie przyznanie nagród i anty-nagród Złotej i Srebrnej, a także Zardzewiałej Szprychy za szczególne osiągnięcia dla rozwoju mobilności aktywnej Metropolii Wybrzeża. Uczestnicy będą mieli też możliwość podpisania petycji w sprawie przywrócenia bezpłatnego przewozu rowerów w PKM oraz kursowania promu przez Martwą Wisłę z Nowego Portu do Twierdzy Wisłoujście.


Trasa Wielkiego Przejazdu Rowerowego 2018


W tegorocznej, czyli 22, edycji WPR pojadą cztery peletony: Tczewski, Kartuski, Gdański i Północny z Wejherowa.

PELETON PÓŁNOCNY:
Wejherowo -> Reda -> Rumia -> Gdynia -> Sopot -> Sopockie Błonia

Wejherowo - Plac Jakuba Wejhera 9:40 zbiórka - 9:55 wyjazd
Reda - Cechowa/Gdańska 10:35 zbiórka - 10:45 wyjazd
Rumia - Starowiejska/Dworzec PKP 11:15 zbiórka - 11:25 wyjazd
Gdynia - Skwer Kościuszki - na wys. ORP Błyskawica 12:00 zbiórka, 12:15-12:45 debata o gdyńskiej infrastrukturze rowerowej, 12:50 wyjazd
Sopot - skrzyżowanie Niepodległości/Podjazd, ok. 13:40 dołączenie do peletonu w ruchu
Sopot/Gdańsk - Droga Zielona, ok. 13:50 spotkanie peletonów: Północnego i połączonych: Tczewskiego, Kartuskiego i Gdańskiego

Sopot finał XXII WPR - Sopockie Błonia ul. Polna, ok. 14:00 wjazd połączonych peletonów

PELETON GDAŃSKI:
Stadion Energa Gdańsk -> Tunel pod Martwą Wisłą -> Stogi -> Przeróbka -> Gdańsk Śródmieście -> Wrzeszcz -> Sopot -> Sopockie Błonia


11:15 zbiórka - 11:50 wyjazd: Stadion Energa Gdańsk - Promenada przy Drodze Zielonej

UWAGA: Ze względów bezpieczeństwa odcinek pomiędzy Stadionem Energa a Stogami (przejazd przez tunel pod Martwą Wisłą) jest dostępny wyłącznie dla osób na rowerach.
Osoby na rolkach, deskach, wózkach zapraszane są do dołączenia się na pozostałych zbiórkach i wspólny przejazd do Sopotu.

Gdańsk Śródmieście (dla wszystkich)
12:40 ul. Okopowa/Brama Wyżynna - połączenie z Peletonem Tczewskim w ruchu
12:41 ul. Wały Jagiellońskie/Hucisko - połączenie z Peletonem Kartuskim w ruchu
12:45 ul. Rajska - wspólny przyjazd Peletonów Tczewskiego, Kartuskiego i Gdańskiego na postój (15 min)
13:00 Wspólny wyjazd 3 Peletonów w stronę Wrzeszcza i Sopotu
13:25 Gdańsk Wrzeszcz - Al. Grunwaldzka - Galeria Bałtycka - dołączenie do peletonu w ruchu
13:50 Sopot/Gdańsk - Droga Zielona, spotkanie peletonów

Finał XXII WPR - Sopockie Błonia ul. Polna, ok. 14:00 wjazd połączonych peletonów

PELETON TCZEWSKI:
Tczew -> Pruszcz Gd. -> Gdańsk Śródmieście


Tczew - Dworcowa/przy lokomotywie, 9:40 zbiórka - 10:00 wyjazd
Pruszcz Gdański - parking Faktoria 11:30 zbiórka -11:55 wyjazd
Gdańsk Śródmieście
12:40 ul. Okopowa/Brama Wyżynna - połączenie z Peletonem Gdańskim w ruchu
12:41 ul. Wały Jagiellońskie/Hucisko - połączenie z Peletonem Kartuskim w ruchu
12:45 ul. Rajska - wspólny przyjazd Peletonów Tczewskiego, Kartuskiego i Gdańskiego na postój (15 min)
13:00 Wspólny wyjazd 3 Peletonów w stronę Wrzeszcza i Sopotu

PELETON KARTUSKI:
Kartuzy -> Żukowo -> Banino -> Gdańsk Śródmieście


Kartuzy - Rynek, 9:40 zbiórka - 9:50 wyjazd
Żukowo - Stacja Orlen ul. Gdańska, 10:30 Zbiórka - ok. 10:45 dołączenie do peletonu w ruchu
Banino - Lipowa/Lotnicza/Klonowa (skrzyżowanie), 11:10 wjazd peletonu + 15 min przerwa regeneracyjna - 11:25 wyjazd
Gdańsk Kokoszki - parking przy Biedronce, ok. 11:55 dołączenie do peletonu w ruchu
Gdańsk Śródmieście
12:41 ul. Wały Jagiellońskie/Hucisko - połączenie z Peletonami Gdańskim i Tczewskim w ruchu
12:45 ul. Rajska - wspólny przyjazd Peletonów Tczewskiego, Kartuskiego i Gdańskiego na postój (15 min)
13:00 Wspólny wyjazd 3 Peletonów w stronę Wrzeszcza i Sopotu


Firmowy Przejazd Rowerowy



W ramach tegorocznego WPR po raz drugi organizowany zostanie Firmowy Przejazd Rowerowy, czyli rywalizacja rowerowych drużyn firm, instytucji i uczelni z obszaru Aglomeracji Zatoki Gdańskiej o tytuł "Rowerowej Firmy Roku".

Udział w Firmowym Przejeździe Rowerowym polega na wyłonieniu w firmie drużyny rowerowej, zgłoszeniu jej do organizatora, wzięciu udziału - dowolna liczba pracowników może jechać w dowolnym peletonie, zaczynając trasę w dowolnym spośród wyznaczonych miejsc zbiórki znajdujących się na trasach czterech peletonów XXII WPR. Na koniec odbędzie się krótka prezentacja drużyn na scenie, a o wyniku rywalizacji przesądzi łączna liczba kilometrów przejechanych przez wszystkich członków drużyny. Rywalizacja zostanie przeprowadzona w kategoriach firm: mikro (do 10 pracowników), małych (od 11 do 50), średnich (51 - 250 pracowników) oraz dużych (powyżej 250 pracowników).

Petycje w sprawie rowerów w PKM i promu w Nowym Porcie



Na stronie internetowej WPR jest oraz w trakcie samego WPR będzie możliwość podpisania dwóch ważnych petycji:

  1. Przewóz rowerów w PKM: W sprawie przywrócenia możliwości bezpłatnego przewozu rowerów w pociągach Pomorskiej Kolei Metropolitalnej i zmiany regulaminu przewozów PKM, ograniczającego liczbę przewożonych rowerów do ilości haków
  2. Prom Nowy Port-Wisłoujście: O ponowne uruchomienie połączenia promowego dla pieszych i rowerzystów pomiędzy Nowym Portem a Wisłoujściem w Gdańsku w postaci lekkiego promu pieszo-rowerowego, na przykład o napędzie elektrycznym, co najmniej w okresie wiosenno - jesiennym


Organizatorami imprezy są w tym roku: Rowerowa Metropolia, Wejherowskie Towarzystwo Cyklistów, Stowarzyszenie In gremio, Tczewska Inicjatywa Rowerowa oraz Rowerowe Kaszuby.

Do zobaczenia na Wielkim Przejeździe Rowerowym!

Wydarzenia

Opinie (167) ponad 10 zablokowanych

  • Haha, jak zwykle ból d*py kierowców XD (2)

    • 16 26

    • jakich kierowców? (1)

      To są ćwole, zwykła banda durniów i psycholi w 90%, reszta to towarzystwo, które uwierzyło, że samochód to synonim wolności :)
      Żaden kierowca i normalny człowiek nie szeryfuje, nie dojeżdża rowerzystów z tyłu na metr, by później wyprzedzać na mniej niż 50 cm. Bardzo wielu takich jest i widzę takie sytuacje zza kierownicy, jak i na rowerze.

      • 2 1

      • Kierownicę, inną niż rowerowa, to ty chyba ostatnio widziałeś w lunaparku w samochodzikach elektrycznych...

        • 0 0

  • super (3)

    • 26 37

    • co super (2)

      A nocny przejazd nie może być? Tak od 21 jak juz większość w domach jest.

      • 2 3

      • a propos, kiedy będzie kolejny nocny przejazd?

        • 0 0

      • To nie wywoła sensacji;)

        W ub. r. robiłem fotki znajomym z Tczewa w okolicy Zajączkowa czyli najbardziej widowiskowym miejscu na foto peletonu. Później goniłem ich a z samochodów za radiowozem "k***.wy, h***e i inne" bo był drugi peleton 3 razy dłuższy z aut... Nie popieram. To marna impreza. Sam jestem rowerzystą ale całorocznym z zacięciem sportowym więc takie spędy są toksyczne wg mnie.

        • 2 2

  • (4)

    Niedługo będą już z Warszawy i Poznania dojeżdżać. Były fajne na początku te pierwsze miały swój klimat, teraz się z tego robi przerost straszny i przekombinowany "iwent"

    • 4 2

    • i co, poprawiłeś swoje samopoczucie? (2)

      Po co tracisz czas na takie hejty?

      • 0 2

      • Rozumiem, że teraz jakakolwiek krytyka czy nawet odmienne zdanie to jest hejt? (1)

        Wyrażam swoją opinię, bo jeździłem w pierwszych przejazdach i w tych nowszych. Gdzie tu hejt?
        Potrzebne są rózne opinie, nie tylko te pozostające w zgodzie z przesłaniem artykułu.

        • 3 1

        • W Trójmieścicie z okolicami mieszka prawie milion ludzi
          a na WPR jedzie może nie całe dziesięć tysięcy
          jeśli by przekonać 10% mieszkańców do wzięcia udziału
          to był by dziesięciokrotny przyrost liczby uczestników
          i sopockie błonia by nas nie pomieściły.

          jest jeszcze duży potencjał wzrostowy, bez dojazdu obcych chętnych

          ktoś kto nigdy nie brał udziału w WPR, wiele traci
          to tak jak by mieszkaniec Trójmiasta nigdy nie był nad morzem....

          • 0 0

    • od zawsze z tczewa, wejherowa i kartuz jeżdżą

      • 1 0

  • po co to komu? (2)

    lepiej by poszli do Kościoła dzień święty święcić!

    • 6 9

    • Można dzień święcić (1)

      I na rowera wyjść - dnia wystarczy. Tylko nie z tą agresywną zgrają

      • 4 1

      • Roweractwo...

        Roweractwo górą! ;)

        • 0 0

  • Nie porozumienie (5)

    Czemu oni nie mogą tego zorganizować gdzieś na wsi a nie blokować centrum . To jest chore , gdzie tu ekologia potem pełno samochodów stoi w korkach i jeszcze dodatkowo kierowcy tracą pieniądze przez taki peleton.

    • 30 17

    • (1)

      a kierowcy nie mogą gdzieś na wsi blokować ulic każdego normalnego dnia?
      To jest chore, gdzie tu ekologia. Pełno samochodów stoi w korkach blokując rowerzystów i pieszych. Miasto i mieszkańcy tracą pieniądze przez takich kierowców

      • 5 1

      • Co wy z ta ekologią, pogielo was?

        • 0 1

    • Jak kierowcy się tak martwią o ekologię (1)

      ...To niech nie jeżdżą samochodami. To oni trują.

      Opcja łatwiejsza - niech nie wycinają DPF i kupią auta spełniające jakiekolwiek normy.

      • 10 6

      • Jak urząd miasta tak martwi się o ekologię i promuje rowery

        ...To niech nie wlewa mega ton ścieków z miasta do morza. To oni trują.

        Opcja łatwiejsza - niech nie omijają oczyszczalni ścieków i budują oczyszczalnie zapasowe.

        • 3 2

    • Niedziela 10 nie jest handlowa, Forum zamknięte, więc centrum puste ;)

      • 10 5

  • Nie Nie Nie!!!! (11)

    To jakiś rowerowy obłęd....

    • 63 35

    • Największym rowerowym obłędem (10)

      są drogi rowerowo-piesze, budowane w szale marnotrawienia pieniędzy.
      Jako rowerzysta unikam takich rozwiązań, bo jest to wykonywane pod potrzeby zwiększenia bezpieczeństwa dzieci, rolkarzy, deskarzy, którzy i tak nie mają prawa korzystać z tego udogodnień, bo jest to niezgodne z prawem. I tak wcześniej mogli jeździć wyłącznie chodnikami, tak jak nie zmienia tej sytuacji jakaś pieszo-rowerówka.
      Droga rowerowa nawet asfaltowa położona obok chodnika nie jest drogą rowerową, a drogą "rowerową i pieszą", i nawet na takiej piesi mają pierwszeństwo. Tak wynika z przepisów. Nie jest prawdziwą interpretacja, że skoro położona jest "droga rowerowa" obok chodnika, to rowerzysta zachowuje na niej pierwszeństwo, bo to tylko nieszczęśliwe użycie przez ministra takiego sposobu opisania infrastruktury i jako akt niższej rangi nie może zmieniać istoty i znaczenia przepisów ustawy, tak samo jak nie może nakładać i rozszerzać obowiązków określonych już w PoRD.
      Infrastruktura niby rowerowa obok chodnika jest zawsze jednym z rodzajów dróg rowerowych i pieszych.

      • 5 3

      • Przepisy są niejasne. To fakt (3)

        Pytanie czy były już takie sprawy ( potrąceń na takim CPiR ) i jak się one skończyły?

        Jeżeli jest tak jak interpretujesz znaczy to że nie mam obowiązku się poruszać po takim ciągu. PORD przewiduje obowiązek poruszania się tylko po DDR i pasie ruchu dla rowerów. CPiR się nie kwalifikuje.

        • 1 0

        • Wszystko zależy od prawnika i uzasadnienia. (2)

          Mam nieodparte wrażenie, że ludzie nie zdają sobie sprawy jak wadliwe są te zapisy.
          Spodziewam się, że nie dochodzi do wielu spraw, bo ludzie godzą się na bezpodstawne przyjmowanie mandatów itd.

          PoRD w kwestii CPR nakłada wyłącznie obowiązek ustępowania pieszym i nie rozróżnia między CPR z kreską pionową i poziomą. Żaden inny zapis tego nie zmienia i nie określa utraty pierwszeństwa pieszych w przypadku sąsiadującej z chodnikiem infrastruktury, która z racji położenia i nieoddzielenia, nie jest już Drogą dla Rowerów, a wyłącznie CPRem z pionową kreską.
          Wielu ludzi powołuje się na ministra i jego rozporządzenie, ale żaden cep, nawet z tytułem ministra, nie ma prawa uchylać wyraźnego zapisu ustawy.
          Stąd w przypadku potrącenia Sabinki z kancelarii lub Sędziego możesz się zdziwić i nie wypłacić.
          To jest takie nasz Polskie G-o Prawo!

          • 0 0

          • Odpuść sobie (1)

            Przepisy i zasady są aby je łamać. Jednak tyle razy sie już wygłupiłem a w wielu miejscach jeżdżę po chodnikach z uwagi na zbyt wielki ruch aut i brak ścieżki że nie awanturuje się. Po co? Nie lepiej ustąpić? Mówi sie trudno jak ktoś komuś wejdzie ale rzadko specjalnie. Po co więc nerwy. kilka razy byłem świadkiem awantur kierowców z rowerzystami bo na jezdni narysowano ścieżkę biała farbą a jak niewidoczne sa fragmenty oznaczeń to samochód wjedzie. Specjalnie? Nie. Jednak nikt nie przeprasza a tylko swoje racje wykłada a wtedy obie strony maja dzień spierniczony i zły humor. Po co? Ogólnie stwierdzam że wraz z budową ścieżek i wzorcami z zachodu wzajemna tolerancja ludzi wzrasta. Jest dużo lepiej niż kiedyś i oby tak było dalej.

            • 1 1

            • Oczywiście sugerujesz "rowerzyści ustąpcie" :-)

              Bo ty jeździsz po chodnikach :-) I dokąd tak dojedziesz i w ile czasu?
              Poza tym piszesz o czymś zupełnie innym i na zupełnie inny temat.
              Nie chodzi mi o przypadkowe zdarzenia z udziałem kierowców, bo sam jestem kierowcą i wiem jak jest. Jednak też wiem, że 99% zdarzeń drogowych, to najczęściej zwykłe niechlujstwo, brak skupienia podczas jazdy, jazda na pałę podczas jazdy pod słońce gdy nic nie widzę, to "jakoś to będzie" itd., a to nie są przypadki.
              Jeżdżę również na rowerze i też wiem jak jest, i wiem też jak jest na tzw. zachodzie.
              Gdyby były to wzorce z zachodu, to może i owszem, ale nie są. U nas właśnie buduje się jakieś "ścieżki", a nie DDR czy pasy rowerowe, które np. nie kończą się żadnymi bezkolizyjnymi połączeniami w celu kontynuacji jazdy.
              Takie buble nie powinny być odebrane, gdy nie kończą się bezkolizyjnym włączeniem na pas jezdni, a tak jest wszędzie. To jest właśnie kompromis, bezpieczeństwo i przestrzeganie przez Polskę wszelkich postanowień konwencji itd. To jest dyskryminacja w pełni i łatwo to uzasadnić!
              Do tego przyczynili się tzw. działacze, którzy są bezmyślnymi półgłówkami jak widać i jeżeli korzystają z roweru, to wyłącznie w celach rekreacyjnych. Chyba po to są w urzędach jacyś działacze, aktywiści rowerowi, żeby milczeli lub mają tak niskie IQ, że tego nie obejmują.
              Ludzie na rowerach też jeżdżą dokądś, mają jakiś cel, a nie tylko przetaczanie dla zabawy.

              • 0 0

      • Pord to Pomorski Ośrodek Ruchu Drogowego (2)

        Tobie chodzi o KRD?

        • 0 0

        • Prawo o ruchu drogowym (1)

          Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym

          • 0 0

          • No tak

            • 0 0

      • (2)

        g*wno wiesz a się produkujesz

        • 2 6

        • (1)

          zero skomentowało

          • 2 2

          • -1 odpisało

            • 2 2

  • W zeszłym roku ledwo zdążyłem na pociąg (4)

    Przez tych gamoni

    • 6 5

    • biedaku ile razy juz zmieniałes dzisiaj płec w postach? :) (2)

      • 4 0

      • (1)

        Tyle razy, ile ty przepoconego pampersa.

        • 1 4

        • * ani razu - ktoś tu ma ewidentne problemy z odmianą wszelaką :)

          • 2 1

    • ZdążyłEm Kasia ? XD

      • 5 0

  • (12)

    Serce rośnie jak człowiek czyta takie wiadomości. Chętnie się wybiorę by pokazać że jest nas wielu. Oby więcej takich akcji.

    • 35 64

    • (7)

      To trzeba pokazać że jest was wielu ?
      Naprawdę inaczej nikt się nie domyśli ?
      Takie okazjonalne spędy tak naprawdę nic nie pokazują oprócz tego że jest stado baranów które przybiegnie, gdy ktoś na nie gwizdnie.
      Może napisz gdzie w Gdańsku ostatnio powstały jakieś drogi dla rowerów ?
      Na Morenie budowane są nowe osiedla i ani nie zostały zbudowane DDR ani nie zostawiono nawet na nie miejsca. Tak jest prawdziwa polityka miasta. Ale barany są zadowolone bo mają przejazd i mogą się do tego pobawić w przebieranki. To jest błazenada

      • 3 4

      • przecież to nie urzędasy organizują przejazd (6)

        tylko organizacje rowerowe, i owszem krytykują urzędników za zamulanie z inwestycjami i brak napraw ścieżek. więc o co robisz dramę?

        • 2 1

        • Hipokryzja lvl expert (2)

          Tylko po co budować ścieżki skoro i tak zaraz zaczniecie sapać, że tak naprawdę to nie macie obowiązku nimi jeździć i ostentacyjnie zapie...acie ulicą?

          • 1 2

          • w teorii mamy obowiązek jedynie wtedy, gdy ddr prowadzi w kierunku zamierzonej jazdy (1)

            w praktyce jest on błędnie interpretowany jako główny sens budowy udogodnień dla rowerów przez osoby nieświadomie uzależnione od samochodu lub zafascynowane jego "zaletami".

            W dobrze zarządzanych miastach drogi dla rowerów nie buduje się po to, by odmówić prawo kolarzom i doświadczonym rowerzystom do korzystania z jezdni.

            Każdy rowerzysta w mieście to mniejsze uzależnienie miasta i jego mieszkańców od samochodów. Jeszcze trochę mamy to takiej normalności do odrobienia.

            • 6 2

            • bo to jest chory kraj

              Czym więcej pieszorowerówek, tym bardziej myślę o zakończeniu przygody z kolarstwem i sprzedaży kolarzówki.
              No nie da się zjeżdżać na kawałek często zapiaszczonego jakiegoś g*wna, by później ryzykować i włączać się ponownie do ruchu, bo nie ma żadnych bezkolizyjnych łączników. To jest nienormalny terror alkoholików w samochodach i jakichś dewiantów bez pojęcia o co chodzi. Sam jestem kierowcą, ale to pomyłka jest.

              • 2 2

        • Urzędnicy nie organizują ale umożliwiają i do tego na wypasie. Znowu przejazd tunelem i wszyscy już przebierają nóżkami i sikają z ekscytacji.
          Jest miło i tworzy się towarzystwo wzajemnej adoracji.
          Do tego komuś marzy się największy przejazd rowerowy w Polsce, przejazd i prezentacja zespołów firmowych, to wszystko pachnie komercją.

          • 1 1

        • jestem rowerzystą

          i jestem za pilnym zaoraniem każdej drogi rowerowej i pieszej, chyba że jest podjazdem i nie została zbudowana w celu utrudnienia jazdy.

          • 1 2

        • tych działaczy jako rowerzysta lałbym kijami

          a wszystkie rowerowe i piesze drogi zaorał.
          Nienawidzę tej propagandy, głupoty i terroru, który sieją przez rozbudowę tej patologii.

          • 1 5

    • PiS się z wami wreszcie kiedyś rozprawi!

      rowerzyści i wegetarianie

      • 1 5

    • mam nadzieję że zniechęcicie do siebie jak najwiekszą grupę ludzi. (2)

      • 10 10

      • nadzieja jest matką głupich i ty ja potwierdzasz :)

        • 2 2

      • no i co z tym zrobisz?

        • 5 3

  • Zerdzewiała szprycha dla rowerowej metropoli za promowanie roweru elektrycznego który jest wypaczeniem roweru!!

    I zatruwa środowisko prądem z węgla!

    • 1 1

  • Wolność człowieka kończy się tam, (1)

    gdzie zaczyna się wolność drugiego człowieka. Pomyślcie o tym, zanim założycie obcisłe gatki i popedałujecie radośnie "głównymi ulicami metropolii na co dzień jeszcze zarezerwowanymi dla samochodów", blokując pół miasta.

    • 4 5

    • Ty po prostu jestes debilem :) Chorym z nienawisci powinno takich jak ty izolowac od społeczeństwa

      Nawet nie rozumiesz co napisałeś wiec z przeczytaj 100 razy ,albo niech ktos ci przeczyta i zacznij od siebie a potem zezłomuj ten złom z ulicy i kup sobie hulajnoge bo na nic wiecej nie zasługujesz. :)

      • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

MH Automatyka MTB Pomerania Maraton - Żukowo

80 - 115 zł
zawody / wyścigi

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum