• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sopot wybuduje nowe drogi rowerowe

Krzysztof Kochanowicz
3 maja 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 

Zarząd Województwa Pomorskiego podjął decyzję o rozszerzeniu zakresu rzeczowego Projektu "Rozwój Komunikacji Rowerowej Aglomeracji Trójmiejskiej w latach 2007-2013" o kolejne drogi rowerowe na terenie Sopotu, za kwotę ponad 2,5 mln złotych, z czego dofinansowanie w wysokości 70%.



Do końca 2015 r. Sopot zamierza wykonać:

1. Budowa drogi rowerowej wzdłuż ul. Powstańców Warszawy zobacz na mapie Sopotu na odcinku od przepustu na Kamiennym Potoku zobacz na mapie Sopotu do ul. Haffnera. zobacz na mapie Sopotu.
2. Przebudowa al. Wojska Polskiego zobacz na mapie Sopotu na odcinku od ul. Ks. Kordeckiego zobacz na mapie Sopotu do ul. Chrobrego zobacz na mapie Sopotu, w celu wyodrębnienia drogi rowerowej.
3. Budowa drogi rowerowej wzdłuż ul. Obodrzyców zobacz na mapie Sopotu na odcinku od ul. Cieszyńskiego zobacz na mapie Sopotu do ul. Łużyckiej zobacz na mapie Sopotu.
4. Budowa ciągu pieszo-rowerowego na odcinku od ronda Hestii zobacz na mapie Sopotu (w ul.Bitwy pod Płowcami) do Ergo Areny zobacz na mapie Sopotu na granicy miast. .

W ramach Projektu Rozwój Komunikacji Rowerowej Aglomeracji Trójmiejskiej w latach 2007-2013 dotychczas w Sopocie zrealizowano 4,8 km dróg rowerowych oraz parkingów dla rowerów przy stacjach SKM, na co wydano łącznie 4 813 645,00 zł. Dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego wynosi 3 369 551,50 (70%).

Opinie (119) 1 zablokowana

  • Co to za moda z tymi ścieżkami dla rowerów? (2)

    Zakute w kaski łby z kamerkami i tak nimi nie jeżdżą, tylko prowokują niebezpieczne sytuacje z samochodami i wrzucają te filmy do internetu.

    • 0 20

    • z puszkarzami nie trzeba prowokować niebezpiecznych sytuacji

      • 4 1

    • zieew, naprawdę nie czujesz, że jesteś nudny?

      • 4 1

  • (3)

    Dokończyć ścieżkę na Sobieskiego między Chopina a Pułaskiego

    • 5 1

    • uwaga (1)

      Pisać po polski i nie używać bezokoliczniki...

      • 0 2

      • na tym odcinku rowery powinno sie przenosic

        • 0 1

    • i zmienić oznakowanie, żeby z 3 maja można było skręcić w lewo w tą ścieżkę

      skoro już ją zrobili

      • 3 0

  • B.Dobrze! (1)

    Tylko z głową budować bo niektóre ścieżki rowerowe zwłaszcza te w mieście są b.niebezpieczne dla pieszych i rowerzystów! Brak połączeń między poszczególnymi ścieżkami( górny sopot a dolny).! Sopot dla rowerzystów!

    • 6 1

    • dużo jezdni, przy których nie ma żadnych chodników ani dróg dla rowerów

      jest niebezpiecznych dla wszystkich użytkowników. Zwróć uwagę na sens uspokojenia i redukcji ruchu dwuśladów zmotoryzowanych, rowerzyści i piesi dadzą sobie radę w wielu przypadkach bez twojej pomocy.

      • 0 1

  • uprzejma uwaga (5)

    Tylko proszę ograniczyć dopuszczalną prędkość do 5 km/h.

    To jest taka polska metoda na ogłupianie: samochody 50 km/h a rowery 10 km/h.

    Ja proponuję hipergłupotę: samochody 30 km/h a rowery 5 km/h

    Oczywiście żartuję, bo aż takich głupców w urzędach nie mamy...

    • 4 4

    • oj...

      Oj, nie kuśmy, nie kuśmy... ;)

      • 4 0

    • z jaką predkością poruszasz się puszką po przewymiarowanych drogach w godzinach szczytu? (2)

      limit 20 mil na godzinę (32 km/h) popiera 70% kierowców brytyjskich. Średnia prędkość samochodu w wielu miastach w godzinach szczytu jest dużo niższa niż 20 km/h. Europejska Inicjatywa Obywatelska zebrała kilkaset tysięcy podpisów osób popierających wprowadzenie limitu 30 km/h jako standardu w mieście: taki limit przedłużył przeciętny czas przejazdu samochodem w pierwszym mieście Europy, który go wprowadził o 1 (słownie: jedną minutę) - z 15 do 16 minut. W ciągu roku liczba tzw. stłuczek spadła o 25%. Podniosło się bezpieczeństwo i jakość życia wszystkich mieszkańców.

      • 1 3

      • kolego, chętnie pojadę 30 km/h w mieście (1)

        kiedy Gdańsk zmieni się w Londyn;)

        • 1 1

        • po co wypisujesz takie dyrdymały?

          pod wieloma względami warunki mieszkania w Sopocie są duużo lepsze niż w Londynie

          • 0 0

    • jeśli wprowadzających coraz szerzej strefy 30 w naszych miastach masz za głupców

      jakie określenie rezerwujesz dla kierowców jeżdżących w stylu: wyprzedzę wszystko co się rusza byle tylko zdążyć się zatrzymać na najbliższym czerwonym świetle? Co powiesz na temat przyczyn wysokiego miejsca Polski w europejskich statystykach liczby ofiar wśród pieszych na terenach zabudowanych? Piesi i rowerzyści u nas giną nawet wtedy, gdy poruszają się na specjalnie wydzielonych częściach przestrzeni ulicznej: na chodnikach i drogach dla rowerów. I to nie z powodu wchodzenia pieszych na drogi dla rowerów ani z powodu wjeżdżania rowerzystów na chodniki. o pomyśle limitu 5 km/h dla rowerzystów zmilczę, zgodnie z zasadą, że z gołębiami nie gra się w szachy.

      • 1 4

  • dobra nasza witalisku / JBrzechwa/ (1)

    nasi zarobią

    • 2 3

    • swoją drogą to typowo sopockie

      Gdańsk i Gdynia, województwo i państwo, unia i Norwedzy zapłcą
      a wydadzą to bez dodawania swojej forsy - Sopocianie

      i jeszcze sopockie ścierwowyborcy będą miały zniżki i przywileje, bo trza lupić sąsiadów, jak się dają

      Sopot powinien przestać istnieć.

      • 0 3

  • proszę przy okacji pomyśleć nad sensownym wkomponowaniem ścieżkek

    w drogę. Tzn. jej koniec i początek powinien sprowadzać rowerzystę na drogę lub chodnik, jeżeli jest to główna arteria. (zgodnie z obowiązującymi przepisami ruchu) Niestety nikt o to nie dba. Jedynym wyjątkiem jest droga rowerowa wzdłuż Grunwaldzkiej. Na Przymorzu zjeżdżając np. w Kołobrzeską ścieżka sama wpada w drogę (mniejsza o jej jakość i jak się dalej jedzie tą drogą).

    Sztandarowym przykładem na to o czym piszę jest skrzyżowanie 3 Maja z Sobieskiego (właśnie w Sopocie). Jadę 3 Maja w dół i chcę skręcić w lewo. Sobieskiego jest jednokierunkowa, więc jest tam zakaz skrętu. Ok, ale ścieżka rowerowa przy niej już ma dwa kierunki. I jak mam tam skręcić? Zejść z roweru, zamienić się w pieszego, przejść przez przejście i znów na rower.

    Problem z rowerzystami zaczyna się już głowach samych planistów, którzy sami do końca nie wiedzą płynnie łączyć ruch samochodowy, rowerowy i pieszy.

    • 11 1

  • W Sopocie potrzebne jest przekształcenie mostka nad jarem na przedłużeniu ulicy Obrońców Westerplatte

    tak, by można tam było bezpiecznie i płynnie jechać rowerem i iść pieszo. Warto także zbudować drogę rowerową wzdłuż linii SKM od wiaduktu drogowego nad linią SKM do skrzyżowania z ulicą Goyki po stronie wschodniej.

    • 3 2

  • a syf na AK zostanie, bo to źródło wziątków policji?

    ten mendrujący nielegalny, bo niezgodny z zasadą ruchu prawostronnego i wytycznymi projektowania dróg - kontrapas Armii Krajowej od sopockiej policji do Oliwy.

    Jak sopockie gliny nie mają na wódkę, to wychodzą przed swoją kanciapę zapolować, a to na rowerzystów, a to na parkujące bucowato (inaczej się nie bardzo da) samochody. Ciurkajace nieustannie źródełko jak z bajki "stoliczku nakryj się".

    • 8 0

  • (1)

    Tylko nie ciąg rowerowo-pieszy. To tylko generuje konflikty. Chyba, ze oddziela jednych i drugich jakas barierka.

    • 2 2

    • konflikty generuje mentalność zakładająca, że ludzie nie potrafią się porozumieć

      przy pomocy prostego kontaktu wzrokowego gdy jadą z umiarkowaną prędkością. Oddzielanie pieszych krawężnikami od jezdni nie zapewnia im bezpieczeństwa przed piratami drogowymi, którzy nie mieszczą się w jezdni i koszą zarówno pieszych jak i rowerzystów mimo barierek i słupków.
      W wielu miastach Polski rowerzyści i piesi poruszają się bez konfliktów, problem na deptaku w Sopocie stworzył kierowca czerwonej Hondy, a nie brak barierek i innych odgrodzeń.

      • 2 0

  • Nooo dziękuje jaśnie Państwu....

    .. szczególnie kiedy mnie zalewa, bo jak się informuje petenta nie ma pieniędzy na zbudowanie instalacji deszczowej, już nie wspomnę na załatanie dziur w mojej ulicy !!! No , ale deszczówki nie wypada oddać w towarzystwie mediów, ale trasę rowerową czemu nie ???

    • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum