• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przed nami Festiwal Inteligentnej Mobilności

Krzysztof Kochanowicz
8 września 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 

Polska Unia Mobilności Aktywnej zaprasza w dniach 11-13 września br wszystkich mieszkańców Gdańska i turystów do hali wystawienniczej AmberExpo przy ulicy Żaglowej 11 na "Smart Mobility Festival" (Festiwal Inteligentnej Mobilności), imprezę towarzyszącą piątej edycji Kongresu Mobilności Aktywnej.



Na specjalnie przygotowanym torze testowym będzie można wypróbować jazdę na rowerach elektrycznych czołowych polskich producentów oraz zapoznać się z elektrycznymi pojazdami przyszłości jakimi są z pewnością samochody elektryczne. Wśród wystawców stworzony by zachwycać Zoe firmy Renault, a dla potrzebujących mocniejszych wrażeń - elektryczny celebryta Fisker Karma. Światową premierę nowego pojazdu w swojej flocie zapowiedziała firma Melex. Na specjalną uwagę zasługuje możliwość jazdy na designerskim rowerze zaprojektowanym przez studentów Sopockiej Szkoły Wyższej, z wbudowanym alarmem, nadajnikiem GPS oraz solarną ładowarką do zasilania mobilnych urządzeń elektronicznych.

Ponadto będzie można także obejrzeć oryginalne rozwiązania do parkowania rowerów, kładki dla pieszych i rowerzystów, pętle indukcyjne służące do liczenia rowerzystów w wybranych punktach miasta i wiele innych ciekawostek technicznych.

Festiwal organizowany jest w ramach projektu Elmos wspieranego z funduszy Unii Europejskiej - wprowadzanie mobilności elektrycznej jako intermodalnego środka transportu w małych i średniej wielkości miastach południowego Bałtyku.

Zapraszamy do AmberExpo w Gdańsku, ul. Żaglowa 11:

-czwartek, 11 września w godz. 10 - 18
-piątek, 12 września, w godz. 10 - 18
-sobota, 13 września, w godz. 10 - 17

Wstęp wolny !

Wydarzenia

V Kongres Mobilności Aktywnej (3 opinie)

(3 opinie)
wykład, sesja naukowa, warsztaty, spotkanie, konferencja, badania, konsultacje, debata, forum

Festiwal Inteligentnej Mobilności (1 opinia)

(1 opinia)
warsztaty, konferencja, targi, konsultacje

Miejsca

Zobacz także

Opinie (21) 4 zablokowane

  • Te wszystkie kongresy, spotkania są o kant d* ;-/ (18)

    Publiczne pieniądze wyrzucone w błoto, tylko po to by urzędasy mogły się spotkać i pofarmazonić o transporcie przyszłości? W ramach grantów rozdajecie po gminach rowerki mydląc oczy jakąś infrastrukturą rowerową, tymczasem drogi rowerowe i szlaki jak w tej kwestii w naszym województwie nie zrobiono jeszcze nic !
    Temat szlaków EuroVelo, które poruszane były w zeszłym roku, też co chwilę jest odkładany, dlatego udział w takim kongresie, to szkoda czasu!

    • 7 3

    • pisanie takich opinii to nie jest szkoda czasu? (17)

      może w województwie zrobiono niewiele, w Gdańsku powstało wiele elementów tzw. niewidzialnej infrastruktury rowerowej: udostępniono dla ruchu rowerzystów wiele ulic w historycznej części miasta, na kolejnych wielu ulicach uspokojono ruch, kierowcy są coraz bardziej uprzejmi dla pieszych, tylko w internecie ciągle wiele jadu i sceptycyzmu, ale to minie. Ciekawe, jak odniesiesz się do swojego tekstu za pięć lat - warto wrócić czasami do starych czasów i zobaczyć, jak połajanki się nie sprawdzają. W pasie nadmorskim zarejestrowano w lipcu prawie dwieście tysięcy przejazdów rowerowych, niewiele mniej na Alei Zwycięstwa. Jeśli to dla ciebie nic i tylko myślisz o specjalnych drogach dla rowerów tworzonych kosztem chodników, pozostaje mi tylko życzyć powodzenia w jeżdżeniu.

      • 2 1

      • Szkoda czasu na czytanie tych dyrdymałów (16)

        "Niewidzialna" infrastruktura czyli powstawanie korków na zbyt małych rondach i w strefach "uspokojonego ruchu"? Popatrz na Kościerzynę i jej problemy drogowe, na zatkane i zasmrodzone Żukowo, gdzie właśnie zbudowano takie śmiesznie małe ronda. Teraz co? Potrzebna kasa na budowę obwodnic.
        Strefy ruchu 30km/h. Nie bredź, nikt tyle tam nie jeździ, w Warszawie w takich strefach normalna prędkość to 50 km/h, w 3mieście 40-45 km/h.

        Bo zacząć trzeba od czego innego. Od budowy infrastruktury dla płynnej jazdy samochodami a potem martwić się garstką rowerzystów. Tak, jesteśmy garstką w porównaniu do kierowców.
        Popatrz mądralo na Amsterdam czy Berlin, jak płynnie jeździ się tam samochodem, ile zajmuje przejechanie 15 km autem, a ile w Polsce. Wszystkie światła jakoś tak działają, że w korku się nie stoi, tylko cały czas jedzie. U nas nie będziesz zdrowszy od jazdy rowerem wśród hamujących i ruszających aut.

        Rusz następnym razem własną głową i miej swoją opinię zamiast PR-owego bełkotu, popatrz na to, co zrobiono tak niedawno, a co już jest niewidoczne bądź nie sprawdziło się. Co, może powiesz, że kontrapas na Ogarnej działa? Że na Rzeźnickiej kierowcy nie parkują na ledwo widocznych śladach po pasie dla rowerów? Że w pasie nadmorskim nie dochodzi do kolizji z pieszymi i rolkarzami? Że rowerzyści przeprowadzają rowery i nie wpychają się pod maski?

        Warto czasem wrócić do starych czasów by zobaczyć, jak było fajnie bez narzucania wszystkim na drodze, co, gdzie i jak mają robić. O ile było mniej wypadków, gdy pozwalano istotom myślącym decydować o własnym bezpieczeństwie? O ile mniej frustracji? Jeszcze 5 lat wstecz...

        • 1 1

        • infrastruktura do "płynnej jazdy" samochodem powstała już m.in. na Słowackiego (15)

          stanowiąc kolejny dowód na tezę, że poszerzanie ulic tylko przesuwa korki, a nie likwiduje je. Bez działań na rzecz redukcji skali ruchu samochodów w mieście, na przykład przez wprowadzanie i egzekwowanie opłat za parkowanie samochodów, warunki życia w mieście będą się pogarszać dla wszystkich: o tym była mowa na pierwszym kongresie, ale pro-samochodowe inwestycje w mieście nadal trwają. Pisanie o tym, że w Berlinie nawet w korkach się jedzie, może wynikać z faktu, że na 1000 mieszkańców jest tam ok. 30% mniej samochodów niż w Warszawie, a na 72% ulic wprowadzona jest ograniczenie ruchu do 30 km/h. W strefie 30 w historycznej części Gdańska samochodem jeździ się często wolniej - por. korki na Rajskiej, rowerem wzdłuż korków jeździ się tam bezproblemowo. Zastanów się, do kogo kierujesz pretensje. Nie próbuj udawać eksperta mającego 100 procent racji, nie robisz wrażenia człowieka rozumiejącego potrzeby pieszych i rowerzystów w mieście.

          • 0 2

          • Infrastruktura jest wyraźnie do d.... (6)

            Zarówno dla samochodów jak i rowerów. Wszystko jest robione jak najtańszym kosztem, bez jakiegokolwiek planowania długofalowego. Dlatego teraz mamy korki samochodowe, a za kilka lat rowerowe - już teraz w pasie nadmorskim. Dziwne, że dzięki takiej cudownej infrastrukturze liczba wypadków z udziałem rowerzystów np w Łodzi wzrosła o 30% tego lata. Dlaczego post na ten temat został już 2 razy skasowany? Niewygodna prawda boli?

            Jeśli takie knoty jak do tej pory będą nadal tworzone, w ciągu 2-3 lat będzie trzeba przebudować ścieżki rowerowe. A kogo na to stać?

            • 2 1

            • co ma Łódź do kongresu organizowanego w Gdańsku? (5)

              zalew negatywnych emocji sugeruje, że tylko teoretycznie jesteś rowerzystą, w praktyce odczytuję twoje teksty jako przejaw smucenia. Zaproponuj coś konstruktywnego nie na portalu tylko w realu.

              • 0 1

              • Tam też ktoś PR ową ciemnotę ludziom wciskał (4)

                Proponowałem, jak wielu innych rowerzystów w ramach wielkiego projektu STER, z którego wiadomo nic nie wyszło. Łódź jest podobnym miastem do Gdańska, z podobnymi problemami drogowymi stworzonymi przez grupę nieudaczników, którym się wydaje, że dokonali cudu i radykalnych przemian. W rzeczywistości, podobnie jak w Gdańsku, jest to namiastka tego, czego pragną i naprawdę potrzebują rowerzyści i kierowcy. A to jest gdzieś zakopane w archiwach UM, pod zakurzoną nazwą STER.

                Zalew pozytywnych emocji sugeruje, że czujesz się całkowicie bezpiecznie na rowerku w Gdańsku i wszystko ci się podoba. Powiedz tylko, dlaczego na tym forum tyle problemów? Skąd się one biorą, skoro władza wg ciebie robi dokładnie to, czego wszyscy chcą?

                "Bezdenna jest ślepota w imię służalczości."

                • 1 1

              • projekt STER dostał złotą szprychę nie ode mnie, tylko od Gdańskiej Kampanii Rowerowej (3)

                Łódź jest miastem o zupełnie innej gęstości zabudowy. Problemy komunikacyjne Łodzi stworzyła nie grupa nieudaczników, tylko inżynierowie i politycy dbający o interes jeżdżących samochodami. Skąd wiesz, że łódzcy promotorzy ruchu rowerowego uważają że dokonali cudu? Znam wielu bardzo krytycznie odnoszących się do polityki rowerowej (i generalnie - komunikacyjnej) tego miasta. Mam wrażenie, że masz jakiś problem, którego nie potrafisz zidentyfikować: niektórzy nazywają go nihilizmem myślenia. Na tym forum jest więcej osób z problemami niż przeciętnie w społeczeństwie, stąd takie wrażenie. Jak jesteś smutny, w sali z tysiącem luster zobaczysz samych smutnych, jak jesteś wesoły - będziesz miał zupełnie inne wrażenie. Pisz o emocjach rzeczowo, ale chyba lepiej, byś się na rower wybrał. Będziesz mógł na nim prowadzić wspaniałe, pełne kłopotów życie. Ciekawe, czy zastanowiłeś się, komu służą twoje teksty?

                • 0 2

              • (2)

                A skąd wiesz, że " inżynierowie i politycy dbający o interes jeżdżących samochodami"? A może wizjonerzy polroju tych, co na kongresie? Pytałeś, robiłeś wywiady? Znam bardzo wielu, którzy (na szczęście) jeżdżą na rowerach, ale krytycznie patrzą na marnowanie pieniędzy i budowę bubli.

                Mam wrażenie, że twoim głównym problemem jest brak pomysłu, jak usprawiedliwiać nieudolność i cieszyć się z byle czego.

                Mistrz PR niestety już stąd zwiewa do Brukseli, ale poszukaj, może są tacy, co cię nauczą jak dalej budować obraz typu " "Nic się nie stało"

                Na rowerze jestem wystarczająco często i widzę, że jest coraz gorzej.

                • 1 1

              • może dla ciebie jest coraz gorzej, ale liczba przejazdów rowerowych w Gdańsku wyraźnie rośnie (1)

                liczba pełnych żółci wpisów nie tak bardzo. Naprawdę mi ciebie żal.

                • 0 0

              • I liczba wypadków również. Właśnie z powodu braku planowania. Tak jak na autostradach, mądrale w UM nie są w stanie przewidzieć tego wzrostu.

                Jak się komuś coś obieca, a dotrzymuje słowa na pół gwizdka, to właśnie takie niebezpieczne są efekty. Dopóki tego się nie zrozumie i nie zacznie budować z rozmysłem planując na 20-30 lat, wzrośnie tylko ilość wypadków i jeżdżących niebezpiecznie rowerzystów, a nie zmaleje liczba samochodów na ulicach. A podobno tobie o to chodzi.

                • 0 0

          • (7)

            Jeszcze jedno. Po co piszesz o faktach, o których wszyscy wiedzą, jak opłaty za parkowanie? Co chcesz pokazać, że to jakaś nowość? Jak czytam te bzdety, to mam wrażenie, że to copy-paste z jakiejś PR-owej broszury czy strony.

            • 0 1

            • nie udawaj, że wszyscy wiedzą (6)

              jest wielu takich, którzy uważają, że kupno samochodu stwarza automatycznie roszczenie do prawa parkowania za darmo wszędzie. Ciekawe, czy się włączyłeś w dyskusję na temat przesunięcia kilku miejsc do parkowania samochodów na Wita Stwosza by stworzyć spójny pas do jazdy rowerem czy też smuciłeś, że to działanie niepotrzebne?

              • 0 1

              • (5)

                Jest też wielu takich, którzy mają rowery po 5k, a nie mają na lampki, pchają się pod maski i szaleją na przejściach dla pieszych. Parkowanie to mały pikuś przy tym, co można zobaczyć w materiale z Łodzi i na żywo u nas.
                Ten spójny pas to jedna wielka porażka, pojedź zimą lub podczas deszczu to zobaczysz dlaczego, Za taką infrastrukturę powinni zostać rozliczeni ci, którzy to zaprojektowali i zatwierdzili.

                • 1 1

              • przecież pas nie jest spójny - jak ci przeszkadza nierówny asfalt na jezdni, to wyjedź do Szwajcarii (4)

                nie od razu Kraków zbudowano, a i w Szwajcarii asfalt bywa nierówny.

                • 0 2

              • Niech żyją optymiści z amnezją

                Ale ty przypomnij sobie, ile kosztowała Wita Stwosza jako inwestycja i może jakaś refleksja, dlaczego asfalt po jej zakończeniu jest nierówny? Tak dla relaksu umysłu wysilającego się przy pisaniu o lustrach i złotych szprychach.

                Wiesz, ubekom i ich dzieciom też nadal dają w Polsce nagrody

                • 1 1

              • (2)

                Przecież "spójny pas" to twoje słowa. Kompletnie się pogubiłeś w tym co prawdziwe, a co tylko tylko nieudolną propagandą.

                • 1 1

              • pas nie jest spójny bo byli tacy, którzy się sprzeciwiali przesunięciu kilku miejsc do parkowania (1)

                samochodów. Przypuszczalnie ich poparłeś w internecie, a teraz udajesz, że nie wiesz o co kaman.

                • 0 1

              • Przesunięciu do nikąd, czyli likwidacji

                Mieli świętą rację. Lepiej się tam jeździło rowerem zanim zrobiono to dziadostwo, powodujące zamieszanie i błędne zachowania wszystkich użytkowników. Pieniądze jak to najczęściej bywa, w dużej ilości wywalone w błoto, projekt byle jaki a wykonanie z dziurami w nawierzchni i stojącą wodą to właśnie "infrastruktura" o jakiej śniłeś.

                • 1 1

  • Byłem (1)

    Pop prostu wstyd i kompromitacja ( o wartości merytorycznej nie wspomnę) łącznie z tzw wystawą sprzętu. Trąci mocno Kozią Wólką.

    • 2 1

    • w Koziej Wólce często bywają lepsze warunki do jazdy rowerem mimo braku infrastruktury rowerowej

      co konkretnie ci się nie podobało? Może promocja rozwiązań typu rower plus kolej?
      a może wytykanie nadmiernych wydatków na tworzenie wielopiętrowych parkingów dla samochodów w miejscach, w których jest dobry dojazd zbiorkomem? Co proponujesz?

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Nocny Duathlon - Airport Gdańsk (5 opinii)

(5 opinii)
zawody / wyścigi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum