• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mieszkańcy z planistami o udogodnieniach dla rowerzystów

Krzysztof Kochanowicz
12 października 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Gdańsk jest miastem stosunkowo przyjaznym dla rowerów, ale cały czas jest wiele do zrobienia, by jeszcze więcej mieszkańców korzystało z tej formy komunikacji. Gdańsk jest miastem stosunkowo przyjaznym dla rowerów, ale cały czas jest wiele do zrobienia, by jeszcze więcej mieszkańców korzystało z tej formy komunikacji.

Przejazd wzdłuż torów pod Traktem św. Wojciecha w okolicy Urzędu Wojewódzkiego aż do terenów parkowych przy Opływie Motławy, trasa przy ul. 3 Maja, połączenie od ul. Siennickiej do dworca PKP czy ciąg rowerowy z Szadółek do Lasów Otomińskich - takie trasy mają powstać dzięki warsztatom rowerzystów z planistami z Biura Rozwoju Gdańska.



Rower to dla ciebie:

Po cyklu 19 sesji warsztatowych, podczas których mieszkańcy Gdańska wspólnie z urbanistami Biura Rozwoju Gdańska opracowywali różnego rodzaju udogodnienia dla rowerzystów, prace dobiegają końca. Kolejnym etapem analizy wniosków zgłoszonych przez amatorów dwóch kółek, będzie wspólne przygotowanie tzw. "Studium Tras Rowerowych dla Gdańska".

Wśród nowo wymyślonych tras, które planiści uwzględnią w swoich projektach, a w konsekwencji miasto je wybuduje, są m.in. trasa wzdłuż torów pod Traktem św. Wojciecha w okolicy Urzędu Wojewódzkiego aż do terenów parkowych przy Opływie Motławy, trasa przy ul. 3 Maja, połączenie od ul. Siennickiej do dworca PKP czy ciąg rowerowy z Szadółek do Lasów Otomińskich.

Z już istniejących tras zniknąć mają bariery, które utrudniają płynną jazdę. W przejściu podziemnym na skrzyżowaniu Podwala Przedmiejskiego i ul. Okopowej oraz przy ul. Żabi Kruk mają pojawić się podjazdy. Zmienić ma się synchronizacja świateł przy Zieleniaku i wiadukcie na al. gen. Józefa Hallera, natomiast w okolicy ul. Kościerskiej i przy innych leśnych trasach w końcu ma pojawić się oświetlenie.

Ponieważ mieszkańcy skarżyli się na zbyt małą liczbę miejsc dla rowerów w pociągach i niejasne zasady przewożenia ich w autobusach, urbaniści przekazali część wniosków do Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku oraz SKM i gdańskiego ZKM.

Ze wszystkimi efektami warsztatów można zapoznać się na stronie projektu STeR.

Nowe wnioski, uwagi, pytania można przekazać:

- za pomocą formularza przesłanego na adres e-mail brg2@brg.gda.pl,
- za pomocą formularza przesłanego listownie na adres Biura Rozwoju Gdańska (ul. Wały Piastowskie 24, 80-855 Gdańsk),
- podczas dyżurów konsultacyjnych, które odbędą się w siedzibie Biura Rozwoju Gdańska w dniach 18 i 26 października 2011 roku w godzinach od 17:00 do 19:00.

Najważniejsze daty:
- 18 października 2011 roku, w godzinach: 17:00 - 19:00 - dyżur konsultacyjny w siedzibie Biura Rozwoju Gdańska
- 26 października 2011 roku, w godzinach 17:00 - 19:00 - dyżur konsultacyjny w siedzibie Biura Rozwoju Gdańska
- 31 października 2011 roku - zakończenie prezentacji projektu studium STeR na stronie internetowej projektu
- 7 listopada 2011 roku - termin składania opinii, wniosków i uwag do
projektu studium STeR.

Adres korespondencyjny / miejsce dyżurów konsultacyjnych:
Biuro Rozwoju Gdańska
ul. Wały Piastowskie 24
80-855 Gdańsk
IV piętro

Opinie (77) 5 zablokowanych

  • KIEDY ŚCIEŻKA DO KOWAL?

    Podobnie jak wspomniane osiedla południowe w okolicy Starogardzkiej bardzo rozbudowują się Kowale, Jankowo i dalej w kierunku Kolbud.6 late temu jeździłam z Kolbud na rowerze do Gdańska latem do pracy, niestety teraz z uwagi na bardzo duży ruch na DW 221 to samobójstwo...Kiedy powstanie ścieżka w tym kierunku? Kolbudy już wybudowały do Bąkowa, teraz pewnie poczekamy do następnych wyborów samorządowych na odcinek do Obwodnicy, ale Gdańsk mógłby zrobić jakąś choćby szutrówkę czy to w okolicy świętokrzyskiej czy jabłoniowej i przywidzkiej. A tak jestem skazana na jazdę samochodem i stanie w korkach. Kiedy władze się obudzą i zrobią coś z tym???

    • 8 0

  • fajna sprawa, może by tak w Sopocie też !!!

    przydałoby się takie samo rozwiązanie w Sopocie na ścieżce, która kończy się przed wjazdem na molo...rozumiem , że w sezonie w godzinach między 9 - 24, zakaz ruchu mógłby obowiązywać, ale jak się jeździ rano przed 7 , to nie ma tam "żywego ducha" - oprócz Straży Miejskiej, która każe zejść z roweru bo jest zakaz....jak dla mnie paranoja!!!...dobrze, że chociaż po sezonie już nie czatują na jeżdżących.

    • 13 0

  • Tylko rowerzyści mogą poruszać się po ulicach i chodnikach.Może samochodziarze będą (2)

    jeździc też po chodnikach a piesi będą też chodzić po ulicach. To dopiero będzie wolność.

    • 7 11

    • liberał - naucz się stosować prawo i go rozsądnie zmieniaj

      • 2 0

    • Ciągłu problem ze zjazdami z dróżek !

      Mam również rower szosowy i w bardzo wielu miejscach jak ulica przecina dróżkę i znowu zaczyna sie dróżka jest bardzo często wystający kawałek krawężnika... juz nie raz złapałem gumę na szosie... Jak już robią to niech albo bardziej obniżą krawężniki albo je chociaż zetną by nie było tak ostrej krawędzi.. Przykład Koło dworca i wielu Przejazdach.

      • 3 0

  • Chcecie

    zobaczyć rowerzystów łamiących wszystkie zasady bezpiecznej jazdy?? Przyjcie na skrzyżowanie ul. Wiejskiej z Morską w Gdyni Chyloni. Podejrzewam że znaczna część rowerzystów jest daltonistami ,przejeżdżanie na czerwonym świetle jest tam codziennością

    • 4 9

  • Fajna teoria ciąg dalszy

    Fajnie że to forum obcina wstawiane wypowiedzi i wszystko musi być pisane jednym ciągiem. Po prostu rewelacja. NIC NIE WIEDZIAŁEM O WARSZTATACH ALE SKORO URZĘDNICY CHCĄ KONSULTACJI TO PROSZĘ BARDZO 1. Jeśli rzeczywiście urzędnicy chcą konsultacji z rowerzystami to niech uruchomią na stronie gdańska forum dla rowerzystów 2. dlaczego ze ścieżki przy stadionie zrobiono pomost widokowy na który zresztą nie ma też wejścia dla pieszych. 3. dlaczego ścieżka pod falowcem na Obrońców nigdy nie nadawała się do jazdy rowerem. 4. w punkcie 2 i 3 zostały wydane pieniądze a nie ma aktualnie żadnej korzyści 5. dlaczego przy remontowanej Jana z Kolna nie ma ścieżki która byłaby przedłużeniem ścieżki z Marynarki i alternatywą dla głównego zatłoczonego w sezonie ciągu przy Zwycięstwa.

    • 8 2

  • Ścieżki rowerowe na ŻUŁAWACH (5)

    Ścieżki rowerowe sprawiają, że debile na rowerach czują się jak święte krowy.Nie znają podstawowych przepisów o ruchu drogowym i łamią wszelkie jego zasady.Na ścieżce z Jelitkowa do Sopotu w miejscach przejść dla pieszych starsi ludzie nie są w stanie bezpiecznie przejść na deptak.Debile jadą na dużej prędkości nie zwracając uwagi na nic.Tak samo jest w miejscach gdzie ścieżki łączą się z deptakami. Mówimy stanowcze NIE-Bandytom na rowerach.Zróbcie im ścieżki na Żuławach.Osobiście byłem świadkiem jak jeden bandyta na rowerze jadący z dużą prędkością potrącił małe dziecko, które spacerowało z matką w miejscu gdzie deptak łączy się ze ścieżką. NIE BANDYTOM I DEBILOM NA ROWERACH, ZRÓBCIE IM ŚCIEŻKI NA ŻUŁAWACH!!!!!!!

    • 10 23

    • A dlaczego nie na KASZUBACH?

      • 4 2

    • (1)

      musisz mieć wieeelką pupę, skoro tak nienawidzisz rowerzystów

      • 7 1

      • tu było napisane d**ę , a nie pupę.

        • 4 0

    • rozumiem, że jak jedziesz samochodem to zawsze wszystkich pieszych przepuszczasz

      i cieszysz się z tego, że inni kierowcy też to robią? Ale nie śmiesz ich nazywać debilami jeżeli to robią? Daj se na luz, wsiądź na rower i spróbuj pojechać jezdnią - ja tak robię, i tylko rzadko jakiś kierowca próbuje mi udowodnić, że jezdnie są tylko dla samochodów. Niedawno kierowca dużej ciężarówki wpuścił mnie do ruchu jak było gęsto na skrzyżowaniu Kartuska Łostowicka. Ludzie są generalnie OK, warto się z nimi odpowiednio komunikować - na przykład na warsztatach STeR. Zgłoś problem, to uruchomisz odpowiedni proces: zmiany nie zachodzą ot tak sobie, wymagają pewnego wysiłku.

      • 6 2

    • Troche cie ponioslo czlowieku i nie obrazaj ludzi

      • 4 0

  • Od kiedy to Biuro Rozwoju Miasta zajmuje się infrastrukturą rowerową? (1)

    Myślałem, że Biuro Rozwoju Miasta we współpracy z wiceprezydentem Bielawskim szukają tylko zielonych miejsc w Gdańsku, które można by zalać betonem albo asfaltem

    • 4 3

    • BRG zajmuje się infrastrukturą rowerową od czasu przeprowadzenia audytu polityki rowerowej czyli od lata 2010 roku

      • 3 1

  • Prosiłbym (4)

    o oczyszczenie drogi rowerowej na całej długości od Klinicznej do Gdańskiej . Gałęzie , liście patyki , nie przycięte krzaki ( Kliniczna ) . skorupy po kasztanach.

    • 10 1

    • Niech (1)

      zejdą z rowerów i sobie sami drogę czyszczą!!!!!!!!!

      • 1 10

      • niech kierowcy wysiadają, jak spadnie śnieg i sami go odgarniają

        • 9 0

    • no no - niezły postulat dla urbanistów i planistów z BRG

      podział pracy podnosi wydajność

      • 2 0

    • UWAGA

      Na skorupach kasztanów można przebić dętkę - sprawdzone empirycznie :-(

      • 0 1

  • ścieżka

    ścieżka istnieje juz do Nowego Portu przedłużyć z drugiej strony kanału tj z Wisłoujścia przez Twierdzę Wisłoujście do Westerplatte a z Westerplatte do Wosia Budzisza i będzie SUPER

    • 5 0

  • kiedy bedzie mozna pic i jechac? (4)

    piwo lub dwa jeszcze nikomu nie zaszkodzilo.

    • 7 1

    • A trzy? To tylko o jedno więcej niż dwa. : )

      • 1 3

    • eryk (2)

      Za parę lat. Jak prawodawcy zrozumieją, że w całej Europie jest normalnie.

      • 3 1

      • (1)

        Najlepiej się jeździ po 0,5 żoładkowej miętowej albo 0,7. Piwosze niech lepiej zaczną biegać.

        • 2 1

        • Ja piję piwo i jeżdże rowerem...

          za granicą, bo tam wolno, a w Polsce nie. Widocznie nasi prawodawcy, którzy nie jeżdżą na rowerach uważają, że tam alkohol nie uderza do głowy, a w Polsce tak.

          • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

MH Automatyka MTB Pomerania Maraton - Gniew

80 - 115 zł
zawody / wyścigi

Luta Cup Bike Polo Tournament

turniej

Znajdź trasę rowerową

Forum