Jesienią łatwiejsza jazda rowerem w Redłowie
Połączenie drogą rowerową ul. Lotników z rondem im. Macieja Brzeskiego i pasy pozwalające na bezpieczny przejazd wiaduktem ul. Stryjską to nowości szykowane na jesień dla rowerzystów jeżdżących przez Redłowo. W śródmieściu Gdyni cykliści otrzymają kontrapas na ul. 3 Maja .
Jest trudno, będzie coraz lepiej
Dziś po zakończeniu jazdy na ul. Łużyckiej trzeba jechać ulicą. I to zarówno by dostać się do ul. Lotników, gdzie rowerzyści są mile widziani, jak i al. Zwycięstwa. Jesienią rowerowa dziura, na którą wielokrotnie narzekali rowerzyści, wreszcie zniknie.
Jeszcze we wrześniu będzie można przejechać do ul. Lotników z węzła Brzeskiego i z powrotem drogą rowerową. Obecnie w tym drugim przypadku rowerzystom chcącym uniknąć jazdy pod prąd lub jazdy po chodniku pozostaje prowadzenie roweru, co zresztą nakazuje zamontowana tabliczka. Po zakończeniu trwających prac przestanie być to problemem.
Bezpieczniej na Stryjskiej
Prawdopodobnie do końca roku powstaną też pasy rowerowe na wiadukcie w ul. Stryjskiej. Na razie trwa poszukiwanie wykonawcy, który powinien być znany w przyszłym tygodniu. Dzięki nim możliwy będzie dojazd do drogi rowerowej na al. Zwycięstwa. Całość powstaje dzięki mieszkańcom, którzy wybrali projekt do realizacji jako jeden z dwóch w ramach pierwszej edycji budżetu obywatelskiego zakończonej w maju 2014 roku.
- Rzeczywiście trwało to długo, ponieważ potrzebne były dodatkowe uzgodnienia. Wyzwaniem okazało się połączenie z drogą rowerową na al. Zwycięstwa, by zapewnić wszystkim bezpieczeństwo. Po rozstrzygnięciu przetargu będziemy chcieli możliwie najszybciej zrealizować tę inwestycję - wyjaśnia Rafał Studziński z Zarządu Dróg i Zieleni.
Oprócz pasów na jezdni pojawi się m.in. nowe oznakowanie i sygnalizatory dla cyklistów. Wymieniona zostanie także nawierzchnia ramp do przejść dla pieszych na płyty z wypustkami.
W śródmieściu na razie jeden kontrapas
W najbliższych tygodniach zostaną prawdopodobnie zapoczątkowane także zmiany w centrum. Chodzi o kontrapas na ul. 3 Maja, który pozwoli na przejazd aż do ul. Starowiejskiej. Powstanie na pasie, który do tej pory służył samochodom do skrętu w lewo. By go stworzyć, potrzebne jest jednak pozwolenie na budowę.
- W ostatnich miesiącach zmieniły się przepisy. Do każdej, nawet tak małej inwestycji prowadzonej na terenie wpisanym do rejestru zabytków, jest ono potrzebne. Śródmieście Gdyni jest zabytkiem, więc wystąpiliśmy o taki dokument. Jak tylko uzyskamy zgodę, przystępujemy do procedury przetargowej - dodaje Studziński.
Czytaj też: Będą pasy rowerowe w centrum Gdyni
Reszta zaplanowanych zmian, a więc kontrapas na ul. Obrońców Wybrzeża powstanie przy okazji montażu nowej sygnalizacji na skrzyżowaniu tej ulicy z Władysława IV .
Miejsca
Opinie (126) 6 zablokowanych
-
2015-09-04 09:32
Kontrapas bzdura totalna!!!
Budujcie ścieżki rowerowe ale kur*a mać nie kosztem innych uczestników ruchu!!!
- 3 5
-
2015-09-04 09:50
Bardzo proszę nie wskazywać tzw. rowerowych dziur, bo zaraz moje ulubione Stowarzyszenie (nie)Rowerowa Gdynia, będzie stało ze strażnikami miejskimi i będę "edukować" rowerzystów z bloczkiem mandatów.
- 1 3
-
2015-09-04 10:40
Olkuska - Olimpijska
Wiele osób dojeżdża rowerami z Wielkiego Kacka, z Karwin, Dąbrówki, Osowej do centrum Gdyni przez Mały Kack. I teraz żeby się dostać z Olkuskiej do Olimpijskiej to trzeba albo nakładać drogi Halicką, albo męczyć się wąską wydeptaną ścieżką po drugiej stronie torów PKP. A wystarczyłoby tą ścieżkę przerobić na DDR i wcale nie trzeba jeździć przez to rondo bo jest tam duży ruch samochodów i autobusów.
- 4 0
-
2015-09-04 11:45
rowerzysta = swieta krowa na drodze (1)
i wszystko w temacie
- 1 4
-
2015-09-04 12:24
Tak powinno być, podobnie jak pieszy
w krajach rozwinietych nie robią z tego problemu
- 2 0
-
2015-09-04 14:57
Buraki Rowerowe (4)
Rowerowe Buraki i tak bedą jeździć ulicą. Ostatnio jeden Buraczek jadący Wielkopolską (obok ścieżka za kilkanaście milionów PLN) po zwróceniu mu uwagi, ze powinien jechać ścieżką a nie 2 -psmową ulicą odpowiedział... że "to ścieżka rekreacyjna". I co powiecie?
A propos- kiedy mandaty dla Rowerowych Buraczków, kiedy obowiazkowe oświetlenie, ubezieczenie OC, lusterka dla Braczków jeżdżących po ulicy zamiast po scieżce rowerowej?- 2 3
-
2015-09-04 15:52
Lamusy są najbardziej nerwowe
skąd jechał? dokąd jechał? gdzie wjechał? czy jest zakaz? czy jest tam ścieżka rowerowa/pieszo-rowerowa?
Kiedy dla lamusów sygnalizatory i kaski do chodzenia po chodniku?- 1 0
-
2015-09-04 16:32
na Wielkopolskiej baranku masz stare płytki chodnikowe a nie ścieżkę za miliony zł OC lusterka a po jaki ch.. baranie?Jest to gdzieś wymagane?Inna sprawa że zjeżdżając w dół bardzo łatwo można osiągnąć 50 km/h i to twoje g.. wno za kilkanaście milionów jest po drugiej stronie ulicy więc nie ma obowiązku po tym jechać
- 1 0
-
2015-09-04 16:35
Odróżniasz ddr i ddpir?
Wygląda na to, że PORD ostatnio czytałeś przy okazji zdawania na prawo jazdy. Oficjalnie pojęcie "ścieżka rowerowa" nie istnieje, a obligatoryjna jest tylko ddr - wydzielona i oznakowana znakami pionowymi, w dodatku prowadząca w kierunku, w którym rowerzysta zamierza jechać.
- 2 0
-
2015-09-04 16:47
Kiedy tachometry w osobówkach?
- 1 0
-
2015-09-04 19:00
łał, jestem pod wrażeniem!
będzie za 10 lat? Stan ścieżek rowerowych i ogólnie dróg w Gdyni jest poniżej komentarza.
- 6 0
-
2015-09-04 19:35
Rowerowe Trójmiasto (1)
Ja rocznik 1961 od dzieciństwa dużo jeżdżę rowerem.
Nie wiem jak jest dziś, ale ja w wieku 10 lat w szkole miałem darmowy popołudniowy kurs . Potem był egzamin.
Wtedy dostałem KARTĘ ROWEROWĄ. Znałem przepisy i wiedziałem kiedy mogę po ulicy, a kiedy po chodniku jechać.
Dzisiaj rowerzysta, który ma prawo jazdy kat.B tego chyba nie wie.
Karać takich głuptasiów mandatami ! A dzieciaki pouczać!- 0 2
-
2015-09-05 08:40
A moze oprocz karania budowac tez drogi rowerowe i to bezpiecznie? W latach 70-tych bylo "troche" mniej samochodow i "troche wolniej" jezdzily.
- 2 0
-
2015-09-05 20:04
Szczurasy...Co za porażka, czy ktos zwrocil uwagę na szerokosc tej ścieżki? Kolejny potworka wybudowali nam te melepety.
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.