• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia "załata" rowerową dziurę w centrum

Patryk Szczerba
31 sierpnia 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Po zakończeniu al. Zwycięstwa kończy się również droga rowerowa. Niebawem ma się to zmienić. Po zakończeniu al. Zwycięstwa kończy się również droga rowerowa. Niebawem ma się to zmienić.

Rowerzyści chcący dotrzeć na Bulwar Nadmorski zobacz na mapie Gdyni, zjeżdżając z alei Zwycięstwa bądź Władysława IV w Gdyni, pojadą wreszcie na całym odcinku drogą rowerową. Trwa przetarg na dokumentację projektowo-kosztorysową. Droga może być gotowa za kilkanaście miesięcy.



Czy połączenie dróg rowerowych w centrum Gdyni to dobry pomysł?

Problemy rowerzystów w tym miejscu są powszechnie znane. Obecnie droga urywa się na skrzyżowaniu z al. Piłsudskiego zobacz na mapie Gdyni. Jadący Władysława IV zmuszeni są jechać po chodniku (al. Piłsudskiego na odcinku Bema zobacz na mapie Gdyni Węzeł Cegielskiej zobacz na mapie Gdyni jest jednokierunkowa), przechodzić przez jezdnię. Zjeżdżający z kolei z al. Zwycięstwa zobacz na mapie Gdyni muszą przejeżdżać przez skwer Plymouth zobacz na mapie Gdyni, bądź - jadąc chodnikiem - spotykać na swojej drodze pasażerów wysiadających z autobusu.

Dalsza jazda nadal może powodować zdziwienie. Po zakończeniu podróży na drodze rowerowej wzdłuż al. Piłsudskiego na cyklistów ponownie czekają trudności. Mają do wyboru jazdę chodnikiem lub ulicą. Wielu wybiera jazdę po asfalcie, gdzie dodatkowo czeka pułapka w postaci skrzyżowania z parkingiem i pętlą autobusową.

Za kilkanaście miesięcy bolączki mają się skończyć. W ostatnich dniach został ogłoszony przetarg na wykonanie prac, które powiążą wreszcie drogi rowerowe w centrum w jedną całość. Projektanci powinni ruszyć do pracy na początku września. Jeśli obędzie się bez przeszkód, zwycięzca będzie miał siedem miesięcy na przygotowanie dokumentacji, co oznacza, że ich finisz przypadnie na przyszłoroczną wiosnę. W ciągu kilku następnych miesięcy inwestycja ma szansę trafić do realizacji.

Od alei Zwycięstwa do istniejącej już trasy przy pomniku Grudnia '70 zobacz na mapie Gdyni powstaną nowe odcinki dróg. Później do bulwaru zobacz na mapie Gdyni będzie można kontynuować jazdę, korzystając z wydzielonych pasów na jezdni.

- To newralgiczne miejsce w Gdyni, sąsiedztwo Urzędu Miasta, dojazd do ulicy Świętojańskiej - ścisłe centrum miasta. Dlatego ta inwestycja, może niezbyt spektakularna, jest bardzo ważna i potrzebna - zaznacza Zygmunt Zmuda-Trzebiatowski, pełnomocnik prezydenta Gdyni ds. polityki rowerowej.

Według szacunków budowa może kosztować miasto nawet kilkaset tysięcy złotych.

Miejsca

Opinie (205) ponad 10 zablokowanych

  • Bezkarni rowerzyści (1)

    I tyle co w temacie, same przywileje brak ... Prawie obowiązków.

    • 8 8

    • jak sam korzystasz z prawa do parkowania bryki na chodniku nie traktujesz tego jako przywilej

      stąd problemy ze zrozumieniem innego punktu widzenia

      • 0 0

  • jak ?

    Może jakiś plan projektu rozwiązania ? Czy zostanie przebudowany Skwer plymouth, czy scieżka zostanie poprowadzona pod górę Partyzantów , a potem w lewo, czy jeszcze jakoś inaczej ( pod ziemią ? ) ?

    • 3 0

  • ALEJKI

    Jestem ciekaw do kogo nalezą alejki biegnące od wzgorza skm az do glownej skm. Mogli by tam odnowić, te obrzeza pamietaja jeszcze gierka, zrobili schody od strony wzgorza. Co s tego jak kobiety z wozkami niemogą wjechac. Zrobcie cos wkoncu z tymi alejkami.

    • 6 0

  • (1)

    a rowerzyści i tak będą jeżdzić ulicami szkoda pieniędzy

    • 3 7

    • chodnik i droga dla rowerów to także elementy ulicy

      rowerzyści mają prawo jeździć po większości jezdni. Drogi korkuje i ruch tamuje nadmiar samochodów, a nie sporadycznie jadący po jezdni kolarz lub rowerzystka.

      • 2 1

  • Hutnicza! (5)

    Gdyby zrobili ścieżkę przy Hutniczej do Rumi to by spadła ilość GWE na jezdniach. Zrobiłoby się milej i bezpieczniej ;)

    • 8 0

    • (4)

      Jestem za, ale to by musiało iść w parze z remontem nawierzchni na kilku odcinkach i bezwzględnym ograniczeniem prędkości. Moim zdaniem najgorsze na Hutniczej są TIRy i dostawczaki.

      • 2 0

      • (3)

        a po co?Mam ryzykować uderzeniem przez setki wyjeżdżających z bram samochodów?Od jazdy na rowerze jest jezdnia a nie chodniki jak nie umiecie ciotki się na rowerze zachować na szerokiej ulicy to jeździć inną trasą albo chodnikami.Świetny pomysł wypchnąć rowerzystę na pewne boczne zderzenia z baranami wymuszającymi pierwszeństwo na przejazdach nie ma co fajna droga rowerowa między przystankami zaparkowanymi samochodami przejazdy rowerowe oczywiście z wystającymi krawężnikami i po co?Bo paru pajaców się BOI

        • 4 2

        • (2)

          Yyyyyyyyy, ja sie umiem zachowac na rowerze, ale blacharze nie bardzo umieja sie swoim wehikulem zachowac. Na tak ruchliwej drodze powinna byc odseparowana droga rowerowa. Odseparowana zarowno od pieszych jak i samochodow. Przy wyjazdach dostawczakow niech zrobia duze progi.

          • 4 1

          • (1)

            tak tak to że się nie umieją zachować i to jakas drobna mniejszość nie oznacza że należy wszystkich wywalać z ulicy "dla ich dobra" otóż ja sobie lubię Hutniczą pocisnąć 40 km/h albo z wiatrem więcej czasami i co mam jechac sobie na zasadzie co 200 m brama krawężniki hamowanie itd a może po gdyńsku jak na łużyckiej czy puckiej co kawałek przejazd na drugą stronę bo tak lepiej wg urzędasa?Nigdy nie będzie odseparowania od ruchu drogowego i pieszego.To są mrzonki.Na Hutniczej są dziesiątki firm każda ma swoje bramy wjazdowe wyjazdowe jest makro z trzema wyjazdami i gdzie ta separacja?Zawsze będą styczne punkty a wszystkie badania pokazują że przesadna separacja użytkowników dróg prowadzi do wypadków a najgorsze są właśnie przejazdy rowerowe w miastach nawet ze światłami to właśnie tam kierowcy zaabsorbowani wyjazdem z drogi podporządkowanej większą uwagę zwracają na jadące drogą z pierwszeństwem samochody niż na rowerzystów jadących równoległą do głównej drogą rowerową.Czesto ta droga rowerowa jest blokowana bo kierowcy się tłumacza że muszą mieć widoczność itd poza tym kiedy nadjeżdżasz z kierunku przeciwnego niż jadące główną auta możesz być pewny że kierowca nie spojrzy nawet w prawo tylko w lewo i zajedzie ci drogę blokując przejazd.Miałem setki takich sytuacji i wiem jakie to jest irytujące.W tych miejscach jest większość wypadków z rowerzystami.Tak bezpieczne są wydzielone z chodnika drogi rowerowe.

            • 5 3

            • To kwestia edukacji kierowców,że powinni się rozglądać 2x wyjeżdżając nal drg

              • 2 0

  • skończcie z tą wiochą (1)

    pedalarze w rajstopach przynoszą tylko wstyd miastu

    • 4 9

    • Wstyd to przynoszą takie komentarze, obecność pisowcow, korwinowcow i niekulturalnych kierowców (których mam wrażenie jest coraz mniej).

      • 6 1

  • (3)

    Gołym okiem widać pozytywne zmiany dla gdyńskich rowerzystów. Jak tak dalej pójdzie to za kilka lat będzie niemal idealnie. Oby tylko nie osiedli na laurach :)

    • 3 4

    • (2)

      ta idealnie.Nigdy droga rowerowa jako część chodnika nie będzie idealna nigdy nie dojedzie się nią idealnie zgodnie z przepisami dojechać w żądane miejsce

      • 3 1

      • (1)

        No, ale przecież nie da się zmienić ciągów ulic w mieście, albo zrobić drogi dla rowerów kosztem pasów ruchu, bo kierowcy zaczęliby protestować. Mnie cieszy nawet wydzielony pas chodnika.

        • 2 2

        • a mnie nie.Ja jeżdżę ulicami szybko i mi nie potrzeba jazdy chodnikami po ludziach jadących wolno niepewnie dzieciakach które jacyś mądrzy inaczej wypuszczają na rolkach czy hulajnogach itp wynalazkach

          • 3 5

  • Gdynia XXI w.

    1.Gdynia zaspała gdy zaczęto gdzie indziej realizować ścieżki.
    2..Widać ,ze kasa pusta bo środków na ścieżki co kot napłakał.
    3..W tym co obecnie ma miejsce nadal najważniejszy jest PR.

    • 4 2

  • Zgadzam się

    Super, będę korzystał. Jeżdżę tamtędy bardzo często i rzeczywiście trzeba zwolnić i manewrowanie uważając by nie potrącić pieszych. Jestem za.

    • 6 0

  • rowery (5)

    A jaki to problem aby jechac rowerem po ulicy jak inne pojazdy?

    • 2 3

    • problem? żaden (2)

      niestety część rowerzystów się boi, a część kierowców uznaje, że rower to intruz. Sam jeździłem po Gdyni w czasach, gdy trzymanie się ścieżek wymagałoby manewrów typu "w połowie długości żywopłotu skręć w lewo". Kierowcy doskonale zdawali sobie sprawę z tego, jak wygląda infrastruktura i żaden nie miał problemów. W Gdańsku odrobinę gorzej, chociaż tutaj się udzielali ci na blachach kaszubskich.

      • 4 0

      • (1)

        Nie kazdy chce ryzykowac swoim zyciem...

        • 2 0

        • bez przesady z tym ryzykiem, ryzykujesz życiem zawsze kiedy wychodzisz z domu ci ludzie co jechali trolejbusem w który władowała się ciężarówka z wymontowanymi hamulcami też myśleli że nic im się wewnątrz dużego pojazdu w środku miasta stać nie może

          • 3 1

    • jeżeli prędkość i gęstość ruchu samochodów przekracza pewne normy

      eksperci zalecają tworzenie albo pasów na jezdni albo tworzenie drogi rowerowej poza obrębem jezdni (po uprzednim rozważeniu opcji redukcji skali ruchu lub uspokojenia go)

      • 2 3

    • rowery

      Taki problem że rowerki płaczą o ścieżki rowerowe. a jak już one są to i tak jeżdżą po ulicy-przykład ul.Morska.

      • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024

220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum