• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: rusza przebudowa ul. Stryjskiej

Patryk Szczerba
27 września 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Przebudowa ruszy w poniedziałek i potrwa około miesiąca. Przebudowa ruszy w poniedziałek i potrwa około miesiąca.

W poniedziałek drogowcy z firmy MTM pojawią się na ul. Stryjskiej zobacz na mapie Gdyni w Gdyni i rozpoczną wyznaczanie pasów dla rowerów. Urzędnicy zapewniają, że utrudnień dla kierowców tym razem nie będzie, ale na problemy mogą natknąć się piesi.



Czy po przebudowie ul. Stryjskiej rowerzyści będą mogli czuć się bezpieczniej?

Wyznaczenie pasów dla cyklistów na wiadukcie w ciągu ulicy Stryjskiej to jeden ze zwycięskich projektów pierwszej edycji budżetu obywatelskiego w Redłowie. Ma ułatwić bezpieczną jazdę chcącym dostać się do al. Zwycięstwa zobacz na mapie Gdyni.

Do tej pory rowerzyści chcący pozostać w zgodzie z przepisami powinni wjeżdżać na ulicę. W wielu jednak zwyciężał strach. Próbowali przedostać się wąskim chodnikiem, przeszkadzając pieszym wychodzącym lub zmierzającym do kolejki SKM.

Inwestycja początkowo miała być gotowa do końca 2014 roku. Tuż po rozstrzygnięciu okazało się, że pomysł wymaga bardziej szczegółowych analiz, uzgodnień i dodatkowego projektowania. Zdecydowano ostatecznie o powiązaniu istniejącej drogi rowerowej przy Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym zobacz na mapie Gdyni ze skrzyżowaniem z ul. Stryjską, a kwota z 39 tys. zł planowanych w projekcie BO wzrosła do 274,5 tys. zł. Tyle miasto zapłaci firmie MTM za wykonanie wszystkich prac budowlanych. Do tego trzeba doliczyć 13 tys. zł, które trzeba było zapłacić projektantowi.

Oprócz pasów na jezdni pojawi się m.in. nowe oznakowanie i sygnalizatory dla cyklistów. Wymieniona zostanie także nawierzchnia ramp do przejść dla pieszych na płyty z wypustkami.

Czytaj też: Jesienią łatwiejsza jazda rowerem w okolicach SKM Redłowo

- Dzięki temu unikniemy powstania kilkunastometrowej, irytującej przerwy w ciągłości trasy. W trakcie kilkumiesięcznych konsultacji, jedynie Komendant Miejski Policji w Gdyni wyrażał swoje negatywne stanowisko dla projektu. W jego opinii rozwiązanie to "wpłynie negatywnie na płynność i przepustowość ruchu". Śmiertelnym zagrożeniem miały też być istniejące przystanki autobusowe nieopodal SKM Redłowo - tłumaczy Jakub Furkal, pomysłodawca utworzenia pasów rowerowych na ul. Stryjskiej.
Według zapewnień urzędników prace nie powinny wpłynąć na płynność ruchu samochodowego na wiadukcie, bowiem będą prowadzone w głównej mierze na chodnikach.

- Jedyną uciążliwością dla zmotoryzowanych może być czas, gdy będą malowane pasy na jezdni, ale to nie powinno zająć długiego czasu. Na utrudnienia powinni przygotować za to piesi, którzy będą musieli przystosować się do nowej organizacji ruchu - wyjaśnia Rafał Studziński z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
Zgodnie z umową prace mają zakończyć się 4 listopada.

Opinie (122) 5 zablokowanych

  • policja się nie zna, Furkal się (2)

    zna:))

    • 0 3

    • policja pieprzy trzy po trzy (1)

      dziewięć metrów jezdni to wystarczająco dużo, żeby pas rowerowy (1,5m) i samochodowy (3m) znalazły się obok siebie.

      • 4 0

      • policja ma przepustowe zapalenie mozgu,

        • 4 0

  • (1)

    system ścieżek rowerowych zamyka się w obrębie miasta, a chyba najbardziej brakująca to ścieżka z Chyloni do Koleczkowa, mnóstwo rowerzystów, duży ruch, ciasna niebezpieczna kręta droga - brak wyobraźni drogowców

    • 3 2

    • To też "obręb miasta"

      Cała ul. Marszewska praktycznie aż do skrzyżowania z drogą na Łężyce leży w granicach Gdyni. Nie wspomnę, że nadaje się do remontu, ale to samo można napisać o wielu km innych dróg gdyńskich (w tym takich o dużo większym znaczeniu)

      • 2 0

  • jaki prezydent takie inwestycje (1)

    jak wyzej, szczurka macie presidenta... inwestycje na poziomie kanalizacji. drugie lotnisko w odleglosci 25km otwiera a przejazd z chylonskiej na hutnicza trwa 30minut bo kupa president nie wie co sie w miescinie dzieje ale w swiecie chce zablysnac

    • 5 1

    • Nie znasz oficjalnych wytycznych

      Przejazd trwa 30 minut, bo:
      (a) warunki geologiczne
      (b) teren PKP
      Ciekawe, którą opcje komentatorzy na akord dostają w bieżących wytycznych...

      • 0 1

  • Po co ?! (1)

    Robi się ścieżki dla rowerów pasy a te muły i tak jeżdżą po ulicy. Więc jaki jest sens tych inwestycji dla rowerzystów. Ale czego wymagać od ludzi którzy uważają że wygrają zderzenie z autem.

    • 3 4

    • czego wymagać od ludzi, którzy próbują na siłę zderzyć się z rowerzystą

      • 0 0

  • utrudnień nie będzie!

    powiedział jaś fasola

    • 1 1

  • Żeby PiS to wszystko sfrezował i przestał budować ścieżki rowerowe

    Kosztem dróg. Jarku, ratuj przed pedałującymi terrorystami! Zakaz pedałowania na jezdni! Jezdnia dla pojazdów samochodowych!

    • 1 0

  • 280 tys za to co zrobili ??!!

    Wow! Tak sie robi kasiorke u nas. 100m wymalowania pasow w kazda strone i po 10m sciezki rowerowej po kazdej stronie przejscia dla pieszych. Nie mowcie, ze tego nie widzicie szara maso lol
    Jedyny efekt to zakorkowanie Luzyckiej i Malokackiej w dol.

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum