Gdynia: kontrapasy i remont chodników w centrum
W centrum Gdyni trwa malowanie nowych kontrapasów. Do końca sierpnia pojawią się na ulicach Abrahama , Batorego oraz Kilińskiego . Miasto zapowiada też w tym roku remont chodników przy ul. 3 Maja i Wójta Radtkego .
Gotowe do końca sierpnia
Powstaną one na ulicy Batorego pomiędzy Władysława IV i Abrahama oraz na Kilińskiego między Abrahama i Słowackiego. Na samej ul. Abrahama zlikwidowany zostanie skręt w lewo w kierunku Armii Krajowej (do jazdy w lewo i na wprost będzie służył pas środkowy) i rowerem pod prąd będzie można jechać pomiędzy Armii Krajowej i Batorego.
Nowe oznakowanie powinno zacząć obowiązywać od końca sierpnia. Jego koszt to 160 tys. zł.
- Kontrapasy są wymalowane specjalną czerwoną farbą, po której koła na pewno nie będą się ślizgały, jak przewidują niektórzy. Zmiany mają ułatwić przejazd rowerzystom narzekającym na to, że w centrum nie ma dla nich miejsca - opowiada Jakub Furkal, pełnomocnik prezydenta Gdyni ds. polityki rowerowej.
Na części ulic ruch przeciwny
Kolejne udogodnienia dla rowerzystów pojawią się niebawem. Chodzi przede wszystkim o zapowiadany od jakiegoś czasu tzw. kontraruch na ul. Starowiejskiej .
Wiadomo, że dzięki oznakowaniu pionowemu, bez osobno wymalowanych pasów na jezdni, rowerzyści będą mogli jeździć pod prąd również ulicami jednokierunkowymi za wyjątkiem ulicy Bema.
- Decydujemy się na takie rozwiązanie, ponieważ nie ma na tych ulicach miejsca na wymalowanie dodatkowych pasów. Wprowadzimy je w kolejnych miesiącach, ale nie zapadły jeszcze ostateczne decyzje w tej sprawie - wyjaśnia Jakub Furkal.
Pełnomocnik rozwiewa przy okazji pogłoski o tym, że po remoncie skrzyżowania przy dworcu zniknie część kontrapasa na 3 Maja za ulicą 10 Lutego w kierunku Starowiejskiej. Podczas tymczasowej organizacji ruchu rowerzyści muszą w tym miejscu dzielić przestrzeń z pieszymi, ale po zakończeniu prac obecny lewoskręt znów zamieni się w pas dla rowerów.
Remonty chodników obok Hal Targowych
Oprócz udogodnień dla rowerzystów, w tym roku wyremontowane powinny zostać także chodniki przy ul. Wolności, a w centrum przy 3 Maja i Wójta Radtkego naprzeciw Hal Targowych. Miasto na razie poszukuje wykonawcy prac. Powinien być znany w drugiej połowie sierpnia.
Inwestycji przyklaskują społecznicy.
- Co prawda ich stan nie jest tak tragiczny, jak na Starowiejskiej, ale cieszy każda inwestycja skierowana na poprawę komfortu pieszych. Liczymy, że po remoncie miasto pomyśli też o nasadzeniach drzew, ławkach i śmietnikach, bo tych na razie w okolicy brakuje - mówi Łukasz Piesiewicz ze Stowarzyszenia Miasto Wspólne.
Poradnik, jak jeździć kontrapasem
Miejsca
Opinie (273) 7 zablokowanych
-
2017-08-03 11:11
Trzeba byc nienormalnym... (1)
...zeby w ciagle zakorkowanej gdyni robic wszystko,zeby korki byly jeszcze wieksze.czlowiek wraca zmeczony z pracy i musi stac w korkach,bo jasnie pan prezydent postanowil uprzyjemnic zycie obcislogacim.
- 6 3
-
2017-08-05 12:25
czy normalne jest jeżdżenie samochodem
po zakorkowanym mieście do pracy, gdy odległość między miejscem zamieszkania a miejscem pracy jest mniejsza niż 5 kilometrów?
Jeśli wybierzesz na taką odległość rower a na mniejszą spacer pieszy, nie będziesz stał w korkach.
To naprawdę nie jest trudne do ogarnięcia.- 1 0
-
2017-08-03 11:24
(1)
Zastanawia mnie jedna rzecz. Czy rowerzyści będą zatrzymywać się i przepuszczać pieszych na przejściach. Dotyczy to dróg z kontrpasami, dróg rowerowych i jezdni bez wyznaczonych miejsc dla rowerów. Jeżeli chodzi o kierowców to widać że zmienia się powoli na lepsze i kultura w stosunku do pieszych rośnie. Niestety jeżeli chodzi o rowerzystów nie da się tego powiedzieć. Osobiście miałem dwa przypadki w których zostałbym rozjechany przez rower na oznakowanym przejściu.
- 4 1
-
2017-08-05 12:27
niektórzy rowerzyści już się zatrzymują i przepuszczają pieszych na pasach
wielu innych po prostu zwalnia i ich omija łagodnym łukiem.
Niestety nadal bywają tacy, którzy jadą bez zwracania uwagi na innych uczestników ruchu.
Są oni duuużo mniej niebezpieczni niż uprawiający podobny styl jazdy kierowcy.- 1 0
-
2017-08-03 13:07
Xx
Po Starowiejskiej ped*larze śmigają jak idioci wychodząc ze sklepu trzeba dobrze kręcić szyją,żeby nie być rozjechanym
- 4 1
-
2017-08-03 15:36
Gdynio - szczere kondolencje z okazji paraliżu ruchu drogowego! (1)
- 4 1
-
2017-08-05 12:28
paraliż ruchu drogowego wynika z nadmiaru samochodów a nie nadmiaru kontrapasów
czy też obecności rowerzystów lub pieszych w przestrzeni miejskiej
- 1 0
-
2017-08-03 15:52
Gdyby Gdynia miała być dla pedał**** (1)
To by ją tak od samego początku zaprojektowano przed wojną. Skoro są ulice, a nie ścieżki, to znaczy JEST DLA SAMOCHODÓW.
- 4 3
-
2017-08-05 12:30
ulice są dla ludzi, a nie wyłącznie dla pojazdów
bez względu na to, kiedy były projektowane i budowane.
Pierwsze drogi asfaltowane były budowane w USA i UK z inicjatywy stowarzyszeń rowerowych.
Polecam: Carlton Reid: "Roads were not built for cars"- 0 0
-
2017-08-03 16:04
A ile nowych dróg w Gdyni powstanie i kiedy ?
Jakieś pomysły Pańswto Urzędnicy ?
- 2 3
-
2017-08-03 16:21
Chodniki, ho ho ho
O, naprawa chodników to jest ta wielka rzecz na miarę naszych możliwości, o której trzeba trąbić na Trójmiejskim portalu. Niech w Gdańsku wiedzą, że i my możemy naprawić chodnik w centrum miasta. Tacy jesteśmy bogaci.
- 3 1
-
2017-08-03 16:34
A ile nowych miejsc do zaparkowania samochodu powstanie w trakcie tego zamieszania !?
- 1 1
-
2017-08-03 17:08
Prezydent (1)
Wojciech nie otrzyma mojego glosu. Za całokształt. Wymienie tylko lotnisko, kontrapasy bez sensu i cykliczne paraliźe miasta " dla zabawy" róźnych wesołków
- 3 1
-
2017-08-04 17:11
i pomniki
- 1 1
-
2017-08-03 19:49
może pozwolić jeździć rowerzystom na Obwodnicy? (1)
Tam można zrobić pas specjalnie dla nich, będą mogli jeździć tak szybko jak chcą
- 1 1
-
2017-08-05 12:31
niestety na obwodnicy wielu kierowców jeździ tak szybko jak chce
powodują stłuczki i stąd wielogodzinne korki prawie codziennie
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.