• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Droga rowerowa jeszcze nie otwarta, a już do remontu?

Patsz
31 maja 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Droga rowerowa w rezerwacie w Kolibkach według urzędników nie mogła zostać pokryta nawierzchnią bitumiczną. Droga rowerowa w rezerwacie w Kolibkach według urzędników nie mogła zostać pokryta nawierzchnią bitumiczną.

Za kilkanaście dni ma zostać oddana do użytku nowa droga rowerowa z Gdyni Orłowa do Sopotu wzdłuż nadmorskiego klifu. Część cyklistów, nie bacząc na zakazy, "testuje" nową trasę i już teraz sugeruje... podejmowanie działań naprawczych. Pierwsza - nie tak wielka - ulewa już poważnie uszkodziła nawierzchnię.



Zdaniem rowerzystów efekty tej decyzji już widać - wystarczy kilka większych opadów, by nawierzchnia została zniszczona. Zdaniem rowerzystów efekty tej decyzji już widać - wystarczy kilka większych opadów, by nawierzchnia została zniszczona.

Czy jechałeś(aś) już drogą rowerową wzdłuż klifu?

Wśród urzędników dominuje poczucie ulgi i zadowolenia, że trasa wreszcie zostanie oddana do użytku. Rowerzyści z kolei liczą, że będzie dobrą alternatywą dla trasy prowadzącej wzdłuż zatłoczonej al. Zwycięstwa. Nadzieje mieszają się jednak z wątpliwościami.

- To fajna inwestycja, trasa jest położona w malowniczym miejscu. Nie wszystkim przeszkadzają nawet drewniane schody i wąska rynna, którymi trzeba dostać się na górę od strony Sopotu. To jednak, po czym się jeździ, nawierzchnią w żaden sposób nazwać nie można. Grube opony kół roweru górskiego zapadają się. Mniej sprawni rowerzyści będą mieli sporo problemów. Po deszczu wygląda to fatalnie - wyjaśnia pan Tomasz, który przysłał nam zdjęcia zniszczonej przez deszcz nawierzchni.

Nawierzchnia, która została zastosowana, to tłuczeń o grubości 10cm wraz z podbudową 20-25cm. Dlaczego nie zastosowano innej grubości lub nie położono asfaltu?

Urzędnicy przekonują, że projekt, którego opracowanie trwało blisko cztery lata, musiał być uzgadniany m.in. z Regionalną Dyrekcją Ochrony Środowiska i Urzędem Morskim.

- A to wymuszało na nas konkretne kompromisy. Jednym z nich był rodzaj nawierzchni. Nie może być bitumiczna, bo droga przechodzi przez chroniony obszar rezerwatu w Kolibkach. Projekt był tworzony w uzgodnieniu z tymi instytucjami i musiał zostać przyjęty w takim kształcie. Nawet gdybyśmy chcieli zrobić tę drogę inaczej, nie byłoby to możliwe - podkreśla Teresa Horiszna, naczelnik Wydziału Inwestycji Urzędu Miasta w Gdyni.

Takie tłumaczenia już od fazy projektowania słyszeli m.in. przedstawiciele Stowarzyszenia Rowerowa Gdynia, którzy w sprawie projektu - z prośbą o jego zmianę - pukali do drzwi urzędników wielokrotnie.

- Niestety, bezskutecznie. Żałujemy, że nasze głosy nie zostały wzięte pod uwagę. Jedynie, co udało się wywalczyć, to możliwość wejścia pieszych na kładkę nad Potokiem Kolibkowskim zobacz na mapie Gdyni, jednak to kosmetyczna zmiana. Mam nadzieję, że za kilkanaście miesięcy nie trzeba będzie drogi remontować. Takie zagrożenie istnieje, jeśli nawierzchnia będzie często podmywana z powodu opadów deszczu. Pierwsze burze pokazały, że jest ono realne - wyjaśnia Łukasz Bosowski ze Stowarzyszenia Rowerowa Gdynia.

Przypomnijmy, że droga rowerowa, której koszt to 2,5 mln zł, prowadzi wzdłuż nadmorskiego klifu, od Gdyni Orłowa do Sopotu. Rowerzyści, startując przy Promenadzie Marysieńki, mogą jechać nad Potokiem Kolibkowskim przez górną część klifu aż do schodów przy ujściu rzeki Sweliny. Tam trzeba znieść rower po schodach i można kontynuować jazdę w kierunku Sopotu.
Patsz

Miejsca

Opinie (254) 3 zablokowane

  • jak zwykle... (1)

    a oszołomom w ciasnych gaciach , rowerzystom terrorystom jak zwykle nic nie pasuje...marudzic tylko umiecie i jęczeć razem z tym waszym Bosowskim...kryminalista jeden...

    • 2 6

    • Wyżej podpisanemu " " proszę dać w nagrodę:

      dużego gofra albo dwa z bitą śmietaną posypanego zasypką czekoladopodobną

      • 0 0

  • Wyszło nie jak zawsze, tylko tak jak miało wyjść!

    Niektórym na rękę coroczny remont ścieżki, naprawa powierzchni, itd., ktoś konkretny na tym zarobi niemałe pieniądze i tak miało być. O to chodzi, kasa ma się zgadzać komu trzeba.

    • 1 0

  • droga rowerowa nieprzyjazna rowerzysta

    W sobotę przejechałem tą trasę. Nawierzchnia nie trafiona. Jeszcze nie oddana do oficjalnego użytku a już są ubytki nawierzchni oraz jest rozmiękczona po deszczu .Jest to uciążliwe utrudnienie, zmniejszające komfort jazdy do dla rowerzystów w podeszłym wieku, dla rowerzystów z wózkami dziecięcymi, także dla osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich wszelkiego rodzaju nawet te które posiadają napęd elektryczny. Przecież budowie ścieżki rowerowej przyświecała idea czerpania przyjemnej i bezpiecznej jazdy rowerem w towarzystwie rodziny, przyjaciół ,znajomych o różnym stopniu poruszania się. Kolejną barierą są strome podjazdy i zjazdy oraz ostre zakręty po takich zjazdach. Zapewne w tych miejscach będzie dochodzić do wypadków. Najniebezpieczniej jest przy schodach, gdyż nie są niczym zabezpieczone. Jeżeli ktoś ich nie zauważy albo będzie miał awarie hamulców dojdzie do tragedii. Największą barierą są schody na granicy Sopotu i Gdyni. One skutecznie ograniczają dostępność do ścieżki od strony Sopotu. Gdyż żadna starsza osoba nie będzie miała na tyle sił ani ochoty pchać rower po stromych i długich schodach, nie wspomnę o osobach niepełnosprawnych one wogóle nie mają szans skorzystać samodzielnie z nowej ścieżki rowerowej.Jeszcze kładka,powtórzę opinie poprzedników nie ma takiej siły żeby z niej nie korzystali piesi nawet żadne zakazy nie pomogą. Został jeszcze najmniejszy problem pochylone krzaki, gałęzie na ścieżkę. Chyba to nie wymaga kilkudziesięciu podpisów urzędników żeby je po prostu przyciąć lub przesadzić a i koszta tej operacji są niewielkie. Przypuszczam ,że ścieżka będzie co roku potrzebowała remontu nawierzchni. Z czasem i tak wyłożą ją kostką lub zaleją asfaltem bo budżet miasta nie wytrzyma corocznych napraw i konserwacji ścieżki. Jedyny plus to ładne otoczenie

    • 3 0

  • nie jezdze rowerem to g.....k mnie to obchodzi (2)

    jezdze na rolkach i uprawiam NW i tyle w temacie a rowerzysci niech sie kłoca czy dobra nawierzchnia czy nie :)))) "pozdrawiam" smigających formułą R1 na jaskowej....bez dzwonków i swiateł

    • 1 5

    • Na temat

      nie " w temacie".

      • 0 0

    • Ile wiedział tyle powiedział

      Nie ma to jak merytoryczny głos w dyskusji. Już lepiej dalej śmigaj na tych rolkach a w domu ręce trzymaj w kieszeniach, a nie baw się klawiaturą.

      • 0 0

  • Baaardzo potrzebna inwestycja. Długo oczekiwana. Piękny most nad rzeczką w Orłowie. Nawierzchnia na odcinku Orłowo - Sopot do poprawy. Jest to fakt absolutnie bezdyskusyjny. Na tym odcinku grzęzną koła nawet górskich rowerów. Mam nadzieję, że śzczurkowe urzędasy nie będą się upierać, że "białe jest czarne" i będzie tam docelowo utwardzona nawierzchnia. Zabezpieczenia KONIECZNIE wymaga dojazd do schodów na granicy Orłowa i Sopotu - moim zdaniem oznakowanie tu (jakiego jeszcze nie ma) nie wystarczy.

    • 3 0

  • Widoki fantastyczne, wykonanie katastrofa

    Niestety Gdynia znowu odstaje. Może i kosztowała ta ścieżka 2,5mln złotych ale z całą pewnością można było te pieniądze wydać lepiej. I tłumaczenie, że może nie jest idealnie, ale nie dało się inaczej jest po prostu idiotyczne. Nawierzchnia po 2-3 miesiącach po prostu przestanie istnieć, a całość raczej będzie się nadawała dla kolarzy górskich niż na rodzinne wycieczki. A szkoda bo przez chwile miałem nadzieję że Gdynia wreszcie zostanie połączona z rowerowym dwumiastem. Na razie nic z tego.

    • 1 0

  • IDIOCI sprawili że nikt nie będzie tamtędy jeździł.

    Ciekawe kto wziął za to kase?! Przecież to idiotyczne. Ale premie dla urzędników były!! Masakra. Bardzo szybko wzdłuż tej drogi zrobi się piaskowa ścieżka i będziemy wszyscy nią jeździć. A za 2 - 3 lata urzędnicy znowu wypłacą sobie premie za rozbudowę czyli naprawe tego co teraz spi...lili.

    • 2 1

  • Projekt, a wykonanie... (1)

    W Gdyni zostało zaproponowane to samo rozwiązanie konstrukcji nawierzchni co w parku Prezydenta Ronalda Reagana w Gdańsku: (rozwiązanie bardzo dobre) Zapewne uszkodzenia wynikają z nieukończenia budowy lub błędów w wykonawstwie tej drogi rowerowej.

    • 0 0

    • no to ja jeżdżę po INNYM parku reagana

      • 0 0

  • Trzeba jeszcze dorzucić trochę tłuczonego szkła i będzie ok

    • 2 0

  • Komar Gdynia

    Wojtek, zlap to towarzystwo za kudly. Jestem dumny, ze kolega z podstawowki daje rade w zarzadzaniu miastem. Od lat poruszam sie rowerze po trojmiescie. Nasze dojazdy sa najgorsze. Jak potrzebujesz kompetentnej pomocy w planowaniu i przepchnieciu projektow to daj znac. Maciej Komar. SP7 Witomino

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024 (1 opinia)

(1 opinia)
220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum