• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czy Tristar odkorkuje Czarny Dwór?

Maciej Korolczuk
26 maja 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 18-latek wbiegł do tunelu. 2 tys. zł mandatu

Tak niemal codziennie wygląda ruch na ul. Czarny Dwór w popołudniowym szczycie.

Jeszcze w tym roku korki między tunelem pod Martwą Wisłą a Zaspą i Przymorzem będą mniejsze - obiecują drogowcy. Jak to zrobią? Skrzyżowanie Czarnego Dworu z al. Jana Pawła II zobacz na mapie Gdańska, gdzie każdego poranka i popołudnia tworzą się duże korki, jesienią zostanie włączone do systemu Tristar. Jak zapowiadają drogowcy, to pozwoli regulować ruchem w zależności od aktualnego natężenia.



Czy twoim zdaniem system Tristar zmiejszy korki na Czarnym Dworze?

Ubiegłoroczne otwarcie tunelu pod Martwą Wisłą przyniosło poruszającym się po Gdańsku kierowcom wiele korzyści. Wśród tych najważniejszych wymienia się odciążenie dróg w centrum Gdańska (w tym także zmniejszenie ruchu tranzytowego), szybsze i dogodniejsze połączenie Obwodnicy Południowej z gdańskim portem czy umożliwienie błyskawicznego wyjazdu z miasta w kierunku Warszawy.

Ale otwarcie podwodnej przeprawy przyniosło też skutki negatywne, przede wszystkim zakorkowanie wąskiego gardła, jakim jest ul. Czarny Dwór. Trasa między Przymorzem a Brzeźnem w porannym szczycie korkuje się w kierunku tunelu, po południu, gdy następuje fala powrotów - zatyka się też nitka w kierunku Obrońców Wybrzeża.

- Pracuję na Przymorzu i codziennie stoję w obie strony w korku na Czarnym Dworze. Rozumiem, że ruch się tam zwiększył z powodu otwarcia tunelu. Doskonale, że go mamy. Naprawdę. Ale czy to ma oznaczać, że przez następne X lat mamy być jego niewolnikiem? - pisze w liście do naszej redakcji pani Ewa. - Przyczyną (a na pewno jedną z przyczyn) tego korka ewidentnie jest źle ustawione i niedostosowane do zmian w ruchu ulicznym światło na skrzyżowaniu Jana Pawła - Czarny Dwór. Czarny Dwór stoi albo porusza się w tempie ślimaka, a Jana Pawła w ogóle! Czy przez tyle miesięcy ZDiZ nie jest w stanie zweryfikować czasów trwania światła z jednej i drugiej strony? Przecież ten ruch można tak łatwo upłynnić! Czy ten korek będzie tam tak stał przez jeszcze 5 czy 10 lat, zanim powstanie ta "słynna" Droga Zielona?
Ten głos nie jest odosobniony i drogowcy zdają sobie z tego sprawę. Odpowiadają, że problem zniknie, gdy powstanie odcinek Drogi Zielonej między al. Hallera a Ergo Areną na Żabiance. Inwestycja budzi jednak duże kontrowersje, ponieważ mieszkańcy nie chcą, by szeroka, dwupasmowa droga odcięła ich od parku nadmorskiego.

Czytaj także: Krok ku budowie Drogi Zielonej

Czy więc kierowcy muszą się pogodzić z tym, że do czasu budowy tej drogi będą stali w korkach?

Według naszych informacji, taka sytuacja potrwa co najmniej do jesieni. Obecnie Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska jest na etapie wykonania dokumentacji projektowej, która wykaże zakres koniecznych prac oraz koszty realizacji włączenia skrzyżowania Czarnego Dworu i al. Hallera do systemu Tristar. Zgodnie z podpisaną umową projektant na jej opracowanie ma czas do połowy października.

- Włączenie skrzyżowania do systemu Tristar da nam możliwość podejmowania działań interwencyjnych w dowolnym momencie - wyjaśnia Tomasz Wawrzonek z Wydziału Gospodarki Komunalnej w Urzędzie Miejskim w Gdańsku. - Obecnie nie mamy takiej możliwości i sygnalizacja jest ustawiana "ręcznie". Po zmianach efekt z pewnością odczują kierowcy skręcający z Czarnego Dworu w lewo w al. Jana Pawła II. Znacząco, bo nawet o kilkadziesiąt minut skróci się też czas trwania popołudniowego korka po wyjeździe z tunelu.
Jesienią okaże się, czy Tristar będzie w stanie cokolwiek zmienić na tym skrzyżowaniu, czy też okaże się bezradny wobec sznurów aut poruszających się w tej okolicy.

Wideo archiwalne

Opinie (259) 2 zablokowane

  • Miasto kla (2)

    A gdzie połączenie pomiędzy ul.Hallera a ETC na Zaspie .Czy połączenie stadionu z lotniskiem nie miało być połączone drogą dwu pasmowa. Gdzie są ci oszuści co to obiecali.Teraz nie było by korków na Przymorzu.

    • 11 2

    • Ci oszuści to "totalitarna opozycja" firmująca Adamowicz i jego "niezliczoną liczbę mieszkań"?

      • 4 1

    • Oszuści

      Jeden już piastuje stołek w Targach Gdańskich. Uciekają z Magistratu na " wcześniej ustalone przez Budynia pozycje"....

      • 2 1

  • Droga zielona (3)

    Powinni zrobić ją w formie estakady nad pasem nadmorskim.
    Wjazd przy Hallera i zjazd na Pomorska, drogo wyjdzie, ale będzie bezpiecznie i bez korków, bo większość co jedzie na Sopot i Gdynia ominie co najmniej że cztery skrzyżowania.

    • 6 12

    • (2)

      To może estakada nad plażą od razu?

      • 5 0

      • Niezły pomysł

        • 1 1

      • W morzu

        • 1 1

  • Wszystko jasne (1)

    Nie moga dokonczyc nowej slowackiego bo Budyn dostal zapewne mieszkania od dewelopera co bedzie budowal na zajezdi . Jak by wybudowali tam droge to cena metra by spadla. Na mapce jest plan nowej drogi slowackiego i wyraznie widac ze przez zajezdnie przechodzi http://m.trojmiasto.pl/wiadomosci/Dlaczego-nie-dokonczymy-Trasy-Slowackiego-n94355.html

    • 9 5

    • Jeżeli wybudują ten odcinek przed Drogą Zieloną to cała Słowackiego by stała

      • 2 2

  • (2)

    Są inne trasy, nikt wam nie każe jeździć czarnym dworem i tunelem. W dzień roboczy w godzinach szczytu przez centrum na Przymorze jedzie się 10 minut, a wy fr****y sobie stójcie w korkach.

    • 5 6

    • He he fakt

      Teraz highwayem (Grunwaldzką) jest szybciej

      • 2 0

    • Idź sobie weź cos na obniżenie samooceny bo masz ja na wyrost z tego wynika co puszesz , ze jedzie się 10 min, może rowerem po chodniku :)

      • 0 1

  • Wyjazd z tunelu powinien kończyć się na Marynarki Polskiej. Skierowanie ruchu tranzytowego przez pas nadmorski to działanie na szkodę mieszkańców!

    • 11 2

  • zilone swiatlo

    na razie chociaż powinno być dłuższe zielone światło na głównej drodze,a nie podobne jak w kierunku zaspy i hallera.

    • 3 1

  • Rondo

    A wystarczyłoby wybudować duże rondo

    • 6 4

  • To ma być korek? Jeźdżę tamtędy od czasu do czasu i nigdy nie stałem dłużej niż 3 minuty

    • 1 8

  • Dobre pytanie

    Odpowiedź dobrze znana.

    • 4 1

  • Czy na każde skrzyżowanie potrzeba osobnej umowy czy tristar nie miał działać na wszystkich wiekszych skrzyżowaniach zwłaszcza tam gdzie jeździ komunikacja miejska jak na razie grube miliony wydane po raz kolejny na coś co nie daje efektów czy ustawienie prawidłowe świateł wymaga aż takich zabiegów projektów itd nic tylko wyciąganie kasy z miasta czy projektanci nie przewidzieli ze uruchamiając tunel coś takiego będzie miało miejsce czas najwyższy pogonić tych pseudo fachowców

    • 11 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024 (1 opinia)

(1 opinia)
220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum