stat

Rowerowa alternatywa dla ul. Spacerowej

Przez kilka ostatnich tygodni z zaciekawieniem obserwowaliśmy prace leśne na drodze równoległej do ul. Spacerowej w Gdańsku. Niestety... pięknie utwardzony i poszerzony leśny dukt nie będzie kontynuacją drogi rowerowej wiodącej z Oliwy do Osowy.

Nowo powstała droga leśna ma charakter dojazdowy, ale tylko dla Służb Leśnych. Oczywiście wykorzystywać ją mogą także entuzjaści turystyki rowerowej i pieszych wędrówek, poruszający się między Oliwą a Owczarnią lub Osową. Z pewnością to także świetna alternatywa dla cyklistów, którzy nie przepadają za dość ruchliwą ul. Spacerową zobacz na mapie Gdańska.

Leśna droga łączy Leśniczówkę Renuszewo zobacz na mapie Gdańska z wybudowaniami Owczarni zobacz na mapie Gdańska. Utwardzony i poszerzony leśny dukt liczy w sumie 4,7 km i rozpoczyna się niemalże przy końcu drogi rowerowej wiodącej wzdłuż ul. Spacerowej. Tuż przed wybudowaniami droga odbija pod kątem dziewięćdziesięciu stopni w lewo, przecina Rynarzewski Potok i kieruje się ku granicy Ogrodu Zoologicznego. U stóp Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego ponownie odbijamy, tym razem w prawo, i trasę kontynuujemy wzdłuż granicy lasu i szumiącego po prawej stronie potoku. Z oddali, zza drzew widać ruchliwą ul. Spacerową, ale tu jest zdecydowanie spokojniej. Droga powoli pnie się ku Owczarni krzyżując się ze szlakami turystyki pieszej. Po 1200 metrach z oznakowanym kolorem czarnym Szlakiem Wzgórz Szymbarskich, a półtora kilometra dalej z oznakowanym na żółto Szlakiem Trójmiejskim. Od tzw. Kamieniska, opisywana droga leśna, na 500-metrowym odcinku wiedzie w towarzystwie żółtego szlaku, a po osiągnięciu wierzchołka odbija mocno w lewo i kieruje się do wcześniej wspomnianego celu. Na najbliższej krzyżówce można jednak odbić w prawo i na skróty dojechać do drogi wiodącej wzdłuż obwodnicy Trójmiasta.

Kliknij na mapę by zobaczyć detale trasy mat. Traseo.pl / Openstreetmap.org

Opisana trasa może stanowić także świetną alternatywę dla tych, którzy chcą wydostać się z Trójmiasta w kierunku Kaszub. Lubiana i często wykorzystywana wcześniej droga leśna wiodąca od końca ul. Kościerskiej w górę Doliny Ewy, wzdłuż Prochowego Potoku, w ostatnim czasie została bardzo zaniedbana. Prowadzone przez leśników prace związane z wycinką drzew spowodowały, że wiodący tędy szlak nie zachęca do marszruty.

Dodaj zdjęcie do artykułu

Dodaj opinię

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.