stat

Leśna pętla wokół Witomina

Migawki ze spaceru pt."Pętla wokół gdyńskiego Witomina".
Migawki ze spaceru pt."Pętla wokół gdyńskiego Witomina". fot. Krzysztof Kochanowicz

Przez Trójmiejski Park Krajobrazowy wiedzie mnóstwo ciekawych szlaków turystycznych, którymi wybrać się można czy to na krótki spacer, czy dłuższą wędrówkę. Dysponując kilkoma godzinami, nawet w zwykły powszedni dzień można udać się na całkiem przyjemną wycieczkę po lesie. Tym razem w ramach "wtorkowych spacerów po pracy" udaliśmy się na krótki wypad po okolicach gdyńskiej dzielnicy Witomino, zahaczając o Rezerwat "Kacze Łęgi".

Wędrując w przedłużeniu doliny Kaczego Potoku kilka chwil poświęciliśmy na zapoznanie się z informacjami dotyczącymi tutejszego Rezerwatu "Kacze Łęgi". Otóż w rezerwacie odnaleźć można pozostałość szaty roślinnej dawnej doliny rzecznej oraz okazałego drzewostanu jesionowego o cechach pomników przyrody. Jak podaje tutejszy informator, na terenie rezerwatu stwierdzono 210 gatunków roślin naczyniowych, z których ochronie ścisłej podlega jeden - bluszcz pospolity Hedera helix.

Wzdłuż granic rezerwatu wiodą dwa szlaki turystyki pieszej:
szlak Wejherowski oraz Zagórskiej Strugi oraz główna trasa rowerowa Trójmiejskiego PK.

Wyrusz naszym tropem:

Naszą wycieczkę rozpoczęliśmy przy ul. Chwarznieńskiej w Gdyni Witominie, skąd ulicą Wielkokacką udaliśmy się w kierunku lasu. Wiedzie tamtędy również oznakowany kolorem czarnym pieszy szlak turystyczny - Zagórskiej Strugi. Malownicza ścieżka doprowadziła nas do wiaduktu kolejowego oraz granicy Rezerwatu "Kacze Łęgi". Krocząc między nasypem linii kolejowej, a granicą rezerwatu mieliśmy okazję zapoznać się z przepiękną tutejszą przyrodą. Nieco dalej zeszliśmy ze szlaku czarnego, by obrać nieco inny kierunek, mianowicie oznakowany kolorem czerwonym pieszy szlak Wejherowski. Przed Chwarznem gdzie w Dolinie Kaczego Potoku, krzyżują się ze sobą szlaki turystyczne odbiliśmy w kierunku kolejnego z nich - szlaku Trójmiejskiego oznakowanego kolorem żółtym, który zresztą udało nam się zrealizować i pieszo, i rowerem w ciągu poprzednich lat.

Naszą pętelkę zakończyliśmy w okolicy Gdyni Głównej.

Statystyki spaceru:

Wyrusz naszym śladem ; autor Marcin Korbas [sympatyk GR3miasto]

-Całkowity dystans: 8,74 km
-Łączny czas marszu: 1:44:21
- Średnia prędkość: 5,03 km/h
-Różnica wysokości: 547 m

Spacer prowadził: Marcin Korbas [sympatyk GR3miasto]

Pomysł "wtorkowych spacerów po pracy":
Są one uzupełnieniem proponowanych przez naszą grupę wypadów rowerowych, organizowanych w weekendy. Przykładem powyższej relacji, co wtorek wybieramy się na krótki wypad pieszy po lasach Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego. Trasa zwykle nie przekracza 10 km, a czas wędrówki 2 godzin.

Raz w miesiącu po spacerze planujemy również spotkania ścisłej czołówki grupy z uczestnikami wycieczek oraz naszymi sympatykami, którzy pragną podzielić się z nami swoimi pomysłami, jak również poprowadzić je w ramach "wtorkowych spacerów". Dłuższe trasy natomiast realizować będziemy w weekendy jako alternatywa dla wycieczek rowerowych. W końcu nie samym rowerem człowiek żyje ;)

Info:

Mając co chwilę nowe pomysły, które realizujemy w wolnym czasie: czy to po pracy, czy w wolny weekend, nie sposób się z nami nudzić. Jeśli więc masz ochotę bawić się razem z nami, nie zastanawiaj się dłużej. Dołącz do nas, to nic nie kosztuje!
O naszych inicjatywach, rajdach i wycieczkach dowiesz się regularnie odwiedzając naszą stronę internetową. Możesz też napisać maila z prośbą o przyłączenie się do listy sympatyków GR3. Wtedy zawsze będziesz na bieżąco ze wszelkimi newsami. Kontakt e-mail: gr3miasto@gmail.com

Zajrzyj gdzie w najbliższym czasie wybiera się Grupa Rowerowa 3miasto

Dodaj opinię

STOP Hejt! Przemyśl swoją opinię

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.