• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zwężenia jezdni Podwala Przedmiejskiego

Maciej Naskręt
30 sierpnia 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Przebudowywany splot ulicy Podwale Przedmiejskie i ulicy Chmielnej. Przebudowywany splot ulicy Podwale Przedmiejskie i ulicy Chmielnej.

W najbliższy weekend zostaną wprowadzone ograniczenia w ruchu na Podwalu Przedmiejskim. zobacz na mapie Gdańska Zamiast dwoma pasami, jak dotychczas, kierowcy pojadą tylko jednym w obu kierunkach.



Którędy będziesz chodził przez Podwale Przedmiejskie?

W związku z kontynuacją prac związanych z przebudową ul. Podwale Przedmiejskie od najbliższego piątku planowane są zmiany w organizacji ruchu. Wykonawca prac zwęzi pasy ruchu po obu stronach. W tym czasie na ul. Podwale Przedmiejskie (na wysokości ul. Chmielnej) układane będą warstwy nawierzchni bitumicznej.

  • Od piątku 31 sierpnia (godz. 18) do soboty 1 września (godz. 18) - planowane jest zwężenie pasów ruchu w obu kierunkach na wysokości ul. Chmielnej. Ruch pojazdów będzie odbywał się po jednym, wewnętrznym pasie ruchu.
  • Od soboty 1 września (godz. 18) do niedzieli 2 września (godz. 18) - planowane jest zwężenie pasów ruchu w obu kierunkach na wysokości ul. Chmielnej. Ruch będzie odbywał się po jednym, zewnętrznym pasie ruchu.
  • Od poniedziałku 3 września (godz. 18) do wtorku 4 września (godz. 18) - ruch pojazdów będzie odbywał się po jednym wewnętrznym pasie ruchu.
  • Od wtorku 4 września (godz. 18) do środy 5 września (godz. 6) - ruch pojazdów będzie odbywał się po zewnętrznym pasie ruchu.


Przebudowa Podwala Przedmiejskiego ruszyła w kwietniu 2018 roku. Koszt inwestycji to blisko 16 mln zł. Przekazanie drogi do użytku zaplanowano na październik bieżącego roku. Wykonawcą robót jest Firma Budowlano-Drogowa MTM SA.

  • Organizacja ruchu na Podwalu Przedmiejskim
  • Organizacja ruchu na Podwalu Przedmiejskim


W ramach inwestycji przebudowany jest odcinek Podwala Przedmiejskiego o długości ok. 235 m wraz ze skrzyżowaniem z ul. Chmielną, aż do miejsca, gdzie zaczyna się wiadukt nad Motławą zobacz na mapie Gdańska. Na skrzyżowaniu powstaje naziemne przejście przez Podwale oraz torowisko. Będzie można do niego dotrzeć również z przystanków tramwajowych, więc pasażerowie nie będą musieli już korzystać z tunelu.

Skrzyżowanie z ul. Chmielną zostanie otwarte, co oznacza, że będzie można poruszać się po nim w każdym kierunku.

Jezdnia w kierunku ul. Elbląskiej zostanie zwężona do dwóch pasów oraz powstanie pas dla rowerów (1,5 m szerokości) odgrodzony od ruchu samochodowego opornikiem kamiennym. Jezdnia w kierunku centrum nadal posiadać będzie trzy pasy, z czego jeden, tak jak jest teraz, przeznaczony będzie dla autobusów. Tam też zostanie wydzielona jezdnia dla rowerzystów. Na samym skrzyżowaniu z Chmielną powstanie pas do lewoskrętu, umożliwiający zjazd w kierunku południowej części Wyspy Spichrzów.

Inwestycja przewiduje również przebudowę ul. Chmielnej między ul. Pszenną a Spichrzową zobacz na mapie Gdańska, gdzie zgodnie z warunkami konserwatora zabytków powstanie nawierzchnia z kostki kamiennej.

Według zapisów przetargowych zwycięska firma miała uporać się ze wszystkim do 28 września.

Przebudowa Podwala Przedmiejskiego to kolejna inwestycja, która będzie realizowana, chociaż oferty znacznie przekroczyły budżet. Również remont trasy tramwajowej na Stogi ma zostać przeprowadzony, chociaż trzeba do niego dołożyć aż 40 mln zł.

Opinie (182) 4 zablokowane

  • Sie dzieje się :-) (3)

    • 41 16

    • (1)

      Jakby nie mogli uporać się z remontem do końca sierpnia.. ludzie wracają z urlopów, poza tym szkoły ruszają, zacznie się Kongo na Podwalu a tu ni z gruszki ni z pietruszki jeden pas otwarty!!!

      • 7 4

      • MTM

        lubi asfaltować w deszczu, a w weekend nie będzie padać, za to w poniedziałek i wtorek na 70-80% będzie i zlecenie na kolejny remont za 2 lata mają jak w banku.

        • 3 3

    • Turyści wyjechali to trzeba uprzykrzyć życie mieszkańcom

      Jakby nie można było tego zrobić w wakacje.

      • 1 4

  • Tak rośnie Gdańsk! (4)

    Moje miasto :-) Brawo dla włodarzy Gdańska!

    • 75 90

    • (1)

      Tu zbliżają sie wybory!

      • 12 10

      • Tym zwężeniem się zbliżają ?

        • 7 4

    • za co? co się takiego wyjątkowego wydarzyło? (1)

      • 16 1

      • pisowskie **** opanowały alfabet!!

        ...i niestety trollują nieprzytomnie.

        • 6 3

  • Chyba się nie wyrobią

    • 31 21

  • (27)

    przejscia naziemne beda ginac ludzie

    • 95 80

    • to sie ograniczy predkosc do 30kmh i wstawi progi co 20m jak nie potraficie jezdzic

      • 41 18

    • (3)

      Codziennie przechodzę przejściami naziemnymi i codziennie jeżdżę tam gdzie takie przejścia są i żyję i nigdy nikogo nie potrąciłem. Trzeba umieć poruszać się w gęstwinie miejskich ulic i nie narzekać .

      • 34 7

      • (2)

        Ale niektórym zdarza się kogoś potrącić. Bezpieczeństwa to na pewno nie poprawi.

        • 9 14

        • poprawi bezpieczeństwo ludzi mających kłopoty z poruszaniem się po schodach

          takich jest wielu.

          Poprawi poczucie bezpieczeństwa starszych i nieletnich osób chodzących samotnie tunelami w okresie jesienno- zimowych zawiei i zamieci, gdy w tunelach bywają menele.

          Poprawi bezpieczeństwo kierowców zmuszonych do bardziej odpowiedzialnej jazdy.

          Poprawi bezpieczeństwo pieszych w relacjach z kierowcami jeżdżącymi nieodpowiedzialnie w innych rejonach miasta tam, gdzie są przejścia dla pieszych w poziomie jezdni.

          Najważniejsze, by poprawiło wyobraźnię tych, którzy piszą, że to pogorszy bezpieczeństwo.

          • 6 1

        • Napisałem że trzeba umieć . Nie każdemu to dane więc ci którzy tego nie potrafią powinni się zastanowić czy nie odstawić samochodu. Podróż samochodm nie może być wycieczką w nieznane.

          • 1 0

    • To jest miasto a nie obwodnica czy autostrada... (7)

      Niektórzy jak widzą 3 pasy to myślą, że można jechać 100km/h

      • 32 7

      • niektórzy są daltonistami i przebiegają na czerwonym świetle (6)

        to jest miasto i takie zachowanie może się źle skończyć

        • 4 6

        • 90% jest daltonistami (1)

          Nie widzą czerwonego światła przy zielonej strzałce i jadą, jakby go nie było...

          • 9 1

          • Państwo teoretyczne , gdzie służby które by to egzekwowały. Parę mandatów za wjazd na czerwonym i następnym razem kierowca się zastanowi.

            • 0 1

        • tacy ponoszą ryzyko własnych zachowań, ale nie stwarzają realnego zagrożenia dla kierowców (2)

          warto, by pisujący tutaj o "bezpieczeństwie" odróżniali zachowania "stwarzające zagrożenie wypadkiem" od zachowań "wiążących się z ponoszeniem ryzyka bycia ofiarą wypadku".

          Pieszy stwarza zagrożenie wypadkiem wchodząc niekiedy na jezdnię przy czerwonym świetle gdy na niej jest jeszcze jakiś ruch, ale nie stwarza wówczas zagrożenia dla kierowców, którzy się tamtędy poruszają.

          To kierowcy stwarzają zagrożenie lekceważąc limity prędkości i często nie zdążając przez to zahamować gdy zmieniają się kolory świateł.

          Dlatego warto przestrzegać limity prędkości w mieście, nie lekceważyć ich i nie wypisywać dyrdymałów, że przejście na poziomie jezdni automatycznie spowoduje pojawienie ofiar.

          • 2 0

          • (1)

            to zrób przejścia naziemne przez tory kolejowe skoro pieszy nie stwarza ryzyka dla kierowcy to również dla maszynisty. Przecież to jego wybór i konsekwencje. Statystyki są nieubłagane przeszło cztery razy więcej ludzi zginęło w wypadkach przechodząc przez ulicę niż przez tory kolejowe.
            Pieszy gdy wtargnie na jezdnie na czerwonym świetle stwarza realne niebezpieczeństwo nie tylko dla siebie ale również dla kierowcy który musi gwałtownie hamować lub zrobić inny manewr grożący wypadkiem.

            • 1 3

            • jakie obrażenia odnosi kierowca rozjeżdżający pieszego?

              jakie obrażenia odnosi maszynista gdy pieszy rzuci się pod pociąg?

              Pomyśl trochę: przecież mamy tutaj do czynienia z istotnymi różnicami.

              Pieszy ginie niekiedy rozjechany przez kierowcę mimo tego, że pozostaje na chodniku. Bywały przypadki śmierci pieszych czekających na przystanku autobusowym.

              Wielu pieszych zginęło na przejściach dla pieszych mimo tego, że przechodzili przy zielonym świetle.

              Mam wrażenie, że śmiało można cię zaliczyć do grupy osób, które wytłumaczyć sobie nie dadzą, a zrozumieć nie są w stanie.

              • 1 0

        • To prawda i nie rozumiem tych minusików

          • 0 0

    • (3)

      tysiace ludzi ginie na przejsciach od opery baltyckiej do galerii baltyckiej we wrzeszczu ....gluptasie ogarnij sie

      • 17 7

      • Tysiące nie, ale zdarza się że giną.

        • 9 6

      • nawet jak jeden zginie to o jednego za dużo (1)

        ale w ramach walki z samochodami ludzie mogą czasem ginąć..

        • 2 5

        • nie chodzi o walkę z samochodami

          ale o walkę z nieodpowiedzialnymi przejawami zachowań kierowców w mieście.

          Wykładanie przed kierowców czerwonego dywanu nie jest sposobem poprawy bezpieczeństwa i jakości życia w mieście.

          • 0 1

    • Nie przejścia naziemne mordują ludzi (9)

      Tylko samochody. Może trzeba zwalczyć źródło problemu?

      • 14 7

      • a co powiesz na przebieganie przy czerwonym świetle ? (4)

        ???

        • 2 4

        • Tak częste, jak przejeżdżanie na czerwonym

          Oba trzeba tępić.

          • 4 1

        • Zależy. Jeśli ktoś podchodzi do drogi, patrzy czy nic nie jedzie

          Po czym - wiedząc, że jest bezpieczny i nikogo nie spowalnia - przechodzi, to jestem na tak.

          Gdy ktoś powoduje zagrożenie - w pełni potępiam.

          • 5 0

        • a co powiesz na przebieganie przez jezdnię w miejscu bez przejścia bo ktoś nie ma czasu na schody w tunelu?

          to groźniejsze niż przebieganie na czerwonym

          • 2 0

        • A co powiesz kiedy to 1 sierpnia po nawałnicy gradowej, tunel z Żabiego Kruku do Słodowników był zalany i nie było możliwości nań przejść ???

          • 0 0

      • nie chodzi o zwalczanie samochodów

        chodzi o zwalczanie nieodpowiedzialnych zachowań kierowców.

        Te ostatnie są w praktyce dużo groźniejsze niż sporadyczne nieodpowiedzialne zachowania pieszych.

        Nie wszyscy potrafią to ogarnąć wyobraźnią, lekceważąc nadużycia kierowców.

        • 1 0

      • Masz rację (1)

        Wróćmy do średniowiecza i jeździjmy karetami z końmi, wówczas będzie po problemie. Robienie przejść naziemnych, w miejscach gdzie są tunele jest idiotyzmem. Jeszcze 20 lat temu Gdańsk się szczycił przejściami podziemnymi, co wpływało na bezpieczeństwo na drodze. Teraz ludzie boją się przejść tunelem, absurd. Oczywiście miasto powinno zainwestować w te tunele, poprawić oświetlenie, zamontować monitoring, windy i poprawić jakość schodów. Ale na każdym przejściu na ziemnym są wypadki i czasami ktoś zginie. Nawet niech to będzie tylko jedna osoba, ale dla jej rodziny będzie to prawdziwa tragedia, a krew na rękach będą mieli również ludzi co realizują i nawołują do takich rozwiązań. O zwiększeniu korków już nie wspomnę. Najpierw miasto powinno zrobić trasę alternatywną, a potem ograniczać ruch, a nie jak zawsze od d*py strony...

        • 0 2

        • nie stosuj słów typu "idiotyzm" wobec osób, których intencji nie rozumiesz

          Zauważ, że samochód nie jest jedynym sposobem poruszania się po mieście.

          Im większy komfort i bezpieczeństwo poruszania się kierowców, tym niższy komfort i bezpieczeństwo poruszania się innych użytkowników przestrzeni miejskiej.

          Jeśli samochody poruszają się z prędkością umiarkowaną, piesi nie mają problemów z bezpieczeństwem.

          Ulice bez przejść dla pieszych i skrzyżowań równorzędnych skłaniają kierowców do nieodpowiedzialnej jazdy, ze szkodą dla wszystkich.

          • 2 0

      • Nie samochody ale ci którzy nimi kierują .

        • 1 0

  • dlaczego drogi buduje się i remontuje tylko w Gdańsku? (7)

    • 45 29

    • w Gdyni cały budżet idzie na imprezki.

      • 4 1

    • (2)

      Bo w Gdańsku jest energiczny włodarz. Kiedy już wygra pis, przyjdzie czas na pomniki

      • 5 1

      • (1)

        Nie wygra PiS bo tu przeważają ludzie myślący, a nie zwolennicy dojnej zmiany.

        • 3 1

        • Oby

          • 1 0

    • (1)

      w Gdansku nowych dróg się nie buduje, tylko zwęża istniejące, żeby deweloperzy mogli budować bliżej pasa drogowego

      • 3 2

      • w Gdańsku zwęża się istniejące ulice po to, by uspokoić ruch samochodów

        • 0 0

    • trollll!

      • 0 0

  • Bardzo dobrze! (29)

    Blachosmrody postoją trochę w koreczkach żeby czasem nie zapomnieli że sami są korkiem i go tworzą.

    • 55 133

    • Mieszkańcy Elbląga i Nowego Dworu mają organizować pikiete przed UM Gdańsk.

      Gdańsk nie może ograniczać ich prawa do szybkiego poruszania się samochodem po mieście.

      • 18 16

    • Możecie minusować do woli. (13)

      Fakty są takie że minusy koreczka nie zmniejszą.

      • 19 24

      • Autobusy (8)

        W tym samym korku postoją sobie autobusy. Nadal tak się cieszysz?

        • 20 14

        • Tam jest buspas (3)

          • 21 11

          • (1)

            Buspas nie daje prawa do przejazdu na czerwonym świetle. Dzięki likwidacji tuneli wszyscy będą dłużej pokonywać skrzyżowanie: i piesi, i tramwaje, i samochody...

            • 19 12

            • Gdyby nie geniusze przekraczający prędkość

              Mielibyśmy zieloną falę.

              • 2 6

          • na drodze "z Gdańska" nie ma

            • 0 3

        • i tram

          • 10 0

        • Tramwaje tez? (1)

          Ograniczony czlowieku?

          • 9 4

          • Człowieku ?

            przecież to miś o bardzo małym rozumku

            • 6 2

        • To jedź tramwajem

          • 3 0

      • Ale minusem koreczka jest większe zanieczyszczenie środowiska. (1)

        • 11 3

        • Dlatego powinni ograniczyć wjazd samochodem do centrum

          • 6 0

      • Pełna zgoda (1)

        Chyba faktycznie kierowcy blachosmrodów nie domyślają się, kto tak naprawdę tworzy korek... :)
        Pewnie nadal myślą, że to albo zwężenie, albo roboty, albo wypadek, albo zbyt wolna jazda innych, albo piesi na jezdni, albo za wolny inny blachosmród itp

        pozdrawiam

        • 8 1

        • Twoja frustracja aż się wylewa. Czemu? Prawko zabrali, czy nie udało się zdać? A może pińcetplusa zabrakło na blachosmroda?

          • 3 4

    • Więcej smrodu zostanie u Ciebie pod oknem więc szybciej przestaniesz pisać pierdoły

      • 14 6

    • (2)

      tramwaj też postoi na światłach niestety, a to że ktos jezdzi za gdansk ta trasa to co jest ograniczonym człowiekiem?? Pierwszy autobus przed 6 i co zajarany siersciuchu, jak tak ci przeszkadza to sobie na rower i dojezdzaj w lato i zimie 40 km do gdanska. powodzenia

      • 7 7

      • boli co?

        przyzwyczaisz się :)

        • 3 5

      • Jak zdecydowałeś się mieszkać na wsi - Twój wybór

        Jedni wolą ciszę i spokój, inni wolą nie marnować czasu na dojazdy.
        Zaakceptuj konsekwencje swojej decyzji.

        • 7 2

    • (3)

      A żebyś kiedyś potrzebował się szybko przemieścić autem i utknął w takim koreczku.

      • 5 9

      • Na wieś nie jeżdżę więc nie mój kierunek. (2)

        • 5 5

        • (1)

          A żeby Cię tam taki blachsmród potrącił na rowerze i żeby karetka przez ten korek nie zdążyła dojechać. Wszyscy odetchniemy z ulgą.

          • 6 8

          • Ponoć już straszne korki

            To już dziś te karetki nie dojeżdżają.

            • 2 0

    • (1)

      A ty będziesz wciągać te spaliny czekając na zielone światło na przejściu

      • 8 3

      • powietrze wewnątrz samochodu jest bardziej zanieczyszczone niż na zewnątrz

        mało kierowców jest tego świadomych.

        • 2 0

    • Mały rozumek masz Kubusiu :)

      • 3 0

    • (2)

      Przestań być biedny i kup sobie auto, zupełnie inny poziom życia.

      • 2 2

      • No, auta są ekstra

        Smród z klimy zagłuszony wunderbaumem. Wieczne korki, d**ile w innych autach i brak miejsc do parkowania. Oczywiście musisz sobie to auto sam sprzątać, nie znam nikogo kto nie ma syfu w samochodzie. Plus ubezpieczenia, opłaty, eksploatacja.

        Kupiłem sobie w 2014 auto z salonu i stoi pod blokiem. Jeżdżę po mieście inaczej. Zupełnie inny poziom życia.

        • 2 1

      • jak wszyscy wkoło kupią auto

        wszyscy będą mieli obniżony poziom życia.

        Jak wszyscy będą mieli więcej pieniędzy, będzie inflacja.

        • 0 0

  • Korek (4)

    Korek bedzie od makro :)

    • 61 28

    • To wyjedź wcześniej

      • 8 4

    • Kiedys bylo gorzej..

      ... korki to sa w Bostonie czy Los Angeles , na podwalu to tylko chwila na swiatlach

      • 12 2

    • gupiś. przepustowość i tak narzuca węzeł.

      • 8 0

    • To zlikwidować Makro.

      • 0 0

  • może by tak według potrzeb (4)

    ulicę która była w dobrym stanie remontują,
    a Łąkowa w kierunku Nowych Ogrodów nadal dziurawa

    • 74 8

    • mała pomyłka - chodziło mi oczywiście o Długie Ogrody

      • 9 0

    • Jak kokoszki postawią osiedle to zrobią

      Dowiedz się potem narzekaj

      • 3 3

    • Dziurawa to mało powiedziane, jej po prostu już nie ma.

      • 3 0

    • Te dziury gwarantują bezpieczeństwo dzieciom ze szkoły i starszym idącym do biedronki.

      Bo polscy kierowcy myślą tyłkiem i dzięki tym dziurom nie przekraczają 30 km/godz.

      • 2 1

  • Przebudować i zagospodarować okolice łąkowej. (3)

    Odcinek Łąkowej koło akademi muzycznej to tragedia. Wogóle cały ten obszar z jednej jak i z drugiej strony podwala. Straszy i prosi o jakąś przebudowe.

    • 72 2

    • Zagospodarują koszary i zrobią (1)

      Ciężki sprzęt jeździ potem droga !!! Logiczne i mądre - prawda

      • 1 5

      • Co za męczący oczy komentarz...

        • 2 2

    • Przypadkowo byłem tam niedawno.

      Potwierdzam, ten odcinek Łąkowej wygląda tragicznie.

      • 0 0

  • Miasto Inwestorów nie obywateli (7)

    Nic nie robią na dzielnicach , ciagle tylko odpisują ze nie ma pieniędzy albo już ich zabrakło . Zmienić ten układ .
    Z Wrzeszczą nie można wyjechać a oni przebudowują ul.Chmielna . Brak chodników w dzielnicach a Adamowicz daje przez ZDiZ zgodę na przebudowę i wymianę desek na deptaku przy hotelu. Gorski miał dołożyć 16 mln do nowego wiaduktu , Adamowicz nie chce już budować nowego przejazdu . Wydają młn zł na toaletę na płazy zamiast postawić ładny kontener na 5 miesięcy za 1000 zł/miesiąc koszt się nie zwróci tej toalety przez 100 lat . Zakup kontenera sanitarnego tak nawiasem to koszt 20 tys/zł jego adaptacja z przyłączami i np fajna elewacja to łącznie 70 tys . Przejaw niegospodarności . P.S codzienne Sprzatanie prze miesiąc to koszt 1000 zł

    • 57 38

    • (4)

      mieszkaj dalej w swoim kontenerze sanitarnym ...miasto sie nie rozwija i nie zarabia bo zrobiono chodniczek po blokiem dziadzisku zeby swojego kundla wyprowadzal ...

      • 7 10

      • (3)

        Miasto się rozwija gdy pojawiają się również inwestorzy oferujący pracę za godziwe wynagrodzenie, tego w Gdańsku brakuje. W porównaniu z innymi dużymi miastami w Polsce w Gdańsku zarabia się najmniej. Co więcej polityka i myślenie ludzi będzie sprawiała że firmy które oferują lepiej płatne prace będą zanikać w tym lotos. Obecnie to wydaje się spore pieniądze na inwestycje w tym budżet obywatelski które nie zwracają się finansowo. Miasto się ciągle zadłuża, pół biedy teraz gdy jest dobra koniunktura a co gdy przyjdzie kryzys? Jedyny sens ma zadłużenie pod takie inwestycje które w przyszłości się zwrócą i zapewnią dodatkowy dochód. Dlatego ciężko się nie zgodzić z autorem komentarza który martwi się o niegospodarność.

        • 5 6

        • Szóste miejsce w kraju na 66 miast na prawach powiatu. (2)

          Położone w woj. śląskim Jastrzębie-Zdrój, z kwotą przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia brutto w wysokości 6 tys. 131,62 zł, kolejny raz znalazło się na czele miast na prawach powiatu, w których zarabia się najwięcej. Przeciętne zarobki w tym mieście stanowią 143 proc. średniej krajowej - 4 tys. 290,52 zł.

          Z wyjątkiem Warszawy, w której statystyczne wynagrodzenia wyniosły 5 tys. 739,61 zł, plasując stolicę na drugiej pozycji, również kolejne miejsca w czołówce miast o najwyższych zarobkach zajęły samorządy z woj. śląskiego: Jaworzno (5 tys. 314,6 zł) i Katowice (5 tys. 274,86 zł). Jak wynika z zestawienia, stosunkowo dobrze zarabia się też w Płocku (5 tys. 238,34 zł), Gdańsku (5 tys. 118,59 zł) i Sopocie (5 tys. 104,38 zł).

          • 4 4

          • Znasz różnicę między średnią a dominan (1)

            • 0 1

            • znam

              znam także różnice między medianą, średnią i dominantą.

              są one także tym większe, im bardziej asymetryczny jest rozkład próby.

              • 0 0

    • (1)

      No patrz mieszkam we Wrzeszczu i mogę wyjechać. No i jest dookoła cała masa nowych chodników

      • 8 1

      • bo mieszkasz w innym Wrzeszczu

        miasto w ruinie to chyba nowe/stare hasło kacperka

        • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Nocny Duathlon - Airport Gdańsk (5 opinii)

(5 opinii)
zawody / wyścigi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum