Zdemontują barierkę na drodze rowerowej na ul. Piramowicza?
Rada Dzielnicy Wrzeszcz Górny stworzyła projekt uchwały w sprawie demontażu barierki na skrzyżowaniu al. Zwycięstwa z ul. Piramowicza w Gdańsku-Wrzeszczu. Zdaniem radnych, ale także wielu rowerzystów, po reorganizacji ruchu drogowego na ul. Piramowicza, barierka na drodze rowerowej nie spełnia swojej funkcji poprawy bezpieczeństwa.
Zanim jeszcze doszło do odwrócenia ruchu na tej ulicy, zdecydowano o zamontowaniu barierki typu U-12, czyli tzw. ucha, która ma uniemożliwić rowerzystom przecięcie łuku zastosowanego przy budowie drogi rowerowej. Z policyjnych statystyk wynika, że miało to sens, bowiem podczas gdy w 2018 roku doszło w tym miejscu aż do 21 zdarzeń drogowych z udziałem rowerzystów, w 2020 roku ta liczba zmniejszyła się do dwóch.
Ul. Piramowicza: liczba wypadków i kolizji maleje od 2019 roku
Radni wnioskują o demontaż
Rada Dzielnicy Wrzeszcz Górny w projekcie uchwały wnioskuje o niezwłoczny całkowity demontaż barierki. Radni wnioskują o wprowadzenie korekty przebiegu drogi rowerowej, tj. wyprostowania jej, wraz z odpowiednią modyfikacją przebiegu przyległego chodnika. Zmiana ta, według twórców projektu, mogłaby być wprowadzona w pierwszym etapie za pomocą odpowiedniego oznakowania poziomego, a docelowo przebudowana w zakresie nawierzchni.
Czytelnik: rowerzyści również winni kolizji na Piramowicza
Zdaniem radnych, po reorganizacji ruchu drogowego na ul. Piramowicza nie ma uzasadnienia dla dalszego istnienia barierki drogowej w bezpośrednim sąsiedztwie przejazdu rowerowego. Ponadto w uzasadnieniu czytamy, że "przedmiotowa barierka powoduje niepotrzebne odgięcie toru jazdy rowerzystów, wymuszając na nich niebezpieczne manewry i niejednokrotnie wjazd na chodnik, który przez takie poprowadzenie drogi rowerowej jest dodatkowo zwężony".
Ponadto, demontaż barierki miałby zwiększyć bezpieczeństwo rowerzystów oraz pieszych i ułatwić wzajemną obserwację na linii rowerzysta-kierowca na al. Zwycięstwa. Ma poprawić również warunki ruchu pieszego na odcinku łączącym szkołę Conradinum z przystankiem tramwajowym.
- Joanna Skutkiewiczj.karjalainen@trojmiasto.pl
Miejsca
Opinie wybrane
-
2021-10-05 07:36
Prosty przykład ze zdjęcia że nie powinno się demontować tej barierki. (15)
Bo będą jeździć jak chcą. Polacy nie dorośli to jazdy na rowerze itp. rzeczach nie pisząc.
- 95 48
-
2021-10-05 12:43
Czytałeś artykuł?
Poza usunięciem barierki droga ma być wyprostowana, wiec twoj wpis jest zupełnie bez sensu.
- 0 1
-
2021-10-05 12:01
nieźle się podpisałeś - przypuszczalnie pisanie kłamliwych opinii spowodowało, że się udławiłeś
własnym kłamstwem i płytkim uogólnieniem antypatriotycznym
- 0 4
-
2021-10-05 08:45
Radni chcą zdjąć barierkę i jednocześnie wyprostować drogę. Czytałeś tylko nagłówek? (2)
- 11 5
-
2021-10-05 10:10
tak, czytałem nagłówek i od razu jadę w komentarze (1)
- 4 0
-
2021-10-05 12:44
To widać
- 0 0
-
2021-10-05 08:38
A wy Niemcy dorośliście? (1)
- 7 7
-
2021-10-05 11:54
Natürlich, haben wir ordnung.
- 2 2
-
2021-10-05 08:36
I tak jeżdżą jak chcą. (3)
DDR-ulica-chodnik-DDR.. jak im wygodniej. Przejeżdżanie przez przejścia dla pieszych, przejazdy na czerwonym świetle, dzwonki i wyzwiska na pieszych podczas tour de chodnik, jazda obok siebie w parach, słuchawki na uszach, oczy w smartfonie..
- 16 12
-
2021-10-05 11:38
i co z tego rygorystyczny moralisto od siedmiu boleści?
spróbuj sprostać innemu wyzwaniu: przekonaj kierowców, by nie lekceważyli limitów prędkości. To na pewno poprawi bezpieczeństwo pieszych na przejściach bardziej niż karanie cyklistów mandatami za przejeżdżanie przez jezdnię przez przejścia dla pieszych na skrzyżowaniach sterowanych sygnalizacją świetlną.
- 6 6
-
2021-10-05 10:58
No dobra, tak jeżdżą kierowcy, a jak rowerzyści? (1)
- 6 6
-
2021-10-06 17:34
Ile samochodów obtrabilo cie...
Na chodniku?
- 1 0
-
2021-10-05 07:43
co to znaczy jak chcą? (3)
normalnie prosto?
- 15 12
-
2021-10-05 08:05
(2)
Wbrew przepisom, jeszcze czegoś nie rozumiesz..?
- 15 15
-
2021-10-06 20:47
wbrew przepisom to jest tu szerokość tej pseudo dróżki dla rowerów w takim łuku szerokość na 1 rower i ruch w dwie strony?Kogoś tam nieźle źrebi w mózg
- 0 1
-
2021-10-05 08:33
Biorą przykład z kierowców.
- 11 10
-
2021-10-05 11:01
Barierka powinna zostać - rowerzystów barierka nie dotyczy bo jest poza drogą rowerową (4)
Chodzi o to by rowerzyści nie zjeżdżali z drogi, a jak nie zjadą to i im barierka nie będzie przeszkadzała. Proste. No chyba, że chcą zjechać i łamać przepisy, ale dla takich - to tylko barierka.
- 19 11
-
2021-10-07 16:45
Po to jest ta zmiana, żeby właśnie zmienić geometrię drogi rowerowej (1)
Polecam czytać, co się komentuje: "Radni wnioskują o wprowadzenie korekty przebiegu drogi rowerowej, tj. wyprostowania jej, wraz z odpowiednią modyfikacją przebiegu przyległego chodnika. Zmiana ta, według twórców projektu, mogłaby być wprowadzona w pierwszym etapie za pomocą odpowiedniego oznakowania poziomego, a docelowo przebudowana w zakresie nawierzchni."
- 2 2
-
2021-10-08 11:45
Ale po co zmieniać przebieg drogi rowerowej? Ten jest dobry, wymusza na cyklonaziolach zachowanie szczególnej ostrożności przed wjazdem na jezdnię.
- 1 0
-
2021-10-05 16:00
centralnie jest na wprost ale poza drogą. (1)
jak byś miał drzewo na środku jezdni to też by było poza drogą?
- 1 3
-
2021-10-08 11:44
Ale ta barierka nie jest na DDR - widać to wyraźnie na zdjęciach, więc analogia z drzewem na środku jezdni całkowicie chybiona. A skoro kierowcy na jezdniach mogą omijać szykany - to cyklonaziole na DDR tym bardziej. "Dla uspokojenia ruchu".
- 2 0
-
2021-10-05 10:02
Kilka razy zgłaszałem potrzebę zmiany oznakowania (5)
na tym przejeździe i w końcu odwrócili ruch :) Przynajmniej teraz można bezpiecznie przejechać, a nie lawirować pomiędzy samochodami, które blokowały przejazd próbując wjechać na Grunwaldzką. Ile razy jakiś kierowca wymusił mi tam pierwszeństwo to nie zliczę. Co do tej barierki, to powinni ją usunąć, bo jak inny rowerzysta jedzie z naprzeciwka to robi się ciasno.
- 30 66
-
2021-10-05 11:58
wystarczy założyć luźne spodenki
- 11 4
-
2021-10-05 11:35
wystarczy zwolnić (3)
do prędkości bezpiecznej, lub przepuścić jadącego z naprzeciwka - tak robią np. kierowcy aut :)
- 14 6
-
2021-10-07 16:49
Jak auto jedzie Grunwaldzką,
To czy zwalnia, żeby przepuścić kierowcę jadącego drugą jezdnią Grunwaldzkiej w przeciwną stronę? Oczywiście że nie. I tak samo powinno być w przypadku drogi rowerowej - że nie trzeba zwalniać, żeby wyminąć rowerzystę jadącego z przeciwnego kierunku. Mówimy tu o rowerowej trasie głównej, na której nie są dopuszczalne takie zwężenia i gdzie prędkość projektowa powinna wynosić 30-40 km/h.
- 1 0
-
2021-10-06 20:09
a droga dla samochodów czubie ma szerokość mniejszą niż dwa auta wymijające się?
- 3 1
-
2021-10-06 07:10
nie wystarczy zwolnic. dalej bedzie za wasko
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.