Zabytkowa aleja lipowa nieopodal Widlina

5 września 2015 (artykuł sprzed 8 lat)
Kolejny, krótki wypad rowerowy po pracy za nami. Tym razem udaliśmy się w okolice wsi Widlino by przejechać się w zielonym tunelu malowniczych lip. Kolejny, krótki wypad rowerowy po pracy za nami. Tym razem udaliśmy się w okolice wsi Widlino by przejechać się w zielonym tunelu malowniczych lip.

Kaszuby to rejon, który zaskakuje za każdym razem kiedy realizujemy kolejne wypady rowerowe, zarówno te krótkie po pracy, jak i dłuższe w weekendy. Niezliczona sieć dróg, szlaków, duktów i potencjalnych wariantów tras zachęca nie tylko do wypadów na dwóch kółkach, ale także innych form turystyki i rekreacji. Tym razem głównym celem naszego wypadu była przyroda, a dokładniej zabytkowa aleja lipowa nieopodal wsi Widlino.

Wcześniejsze analizowanie mapy w połączeniu z wykorzystaniem urządzeń do nawigacji turystycznej pozwoliło przygotować wariant przebiegu trasy w znacznym stopniu inny od poprzednich. Ułożona przez nas trasa w zdecydowanej przewadze wiodła drogami gruntowymi. Ukształtowanie terenu zaproponowanej trasy było na tyle urozmaicone, że niejednokrotnie rowerowa wspinaczka na liczne wzgórza owocowała krótkim postojem w oczekiwaniu na pozostałą część uczestników i podziwianie widoków. Nie był to żaden wyścig, tylko kilkugodzinna, spokojna wycieczka w środku tygodnia po pracy. Pokonując kolejne kilometry trasy odkrywaliśmy niezbadane przez nas do tej pory obszary połaci leśnych w okolicach trójmiasta. Część trasy opierała się zarówno o znane mam odcinki szlaków turystycznych jak również o dotąd nieznane nam drogi.

Ehhh, te Kaszuby:

Kaszuby to region, który potrafi dostarczyć mnóstwa wrażeń i emocji podczas wycieczki rowerowej. Wystarczy ruszyć się kilkanaście kilometrów od aglomeracji miejskich żeby móc delektować się pięknem kaszubskich krajobrazów i malowniczych jezior, pól oraz lasów. A ukształtowanie terenu z licznymi wzgórzami, daje możliwość takiego ułożenia trasy by każdy znalazł coś dla siebie.

Liczba górek i wzniesień, jakie mieliśmy do pokonania na zaplanowanej trasie była w stanie zaspokoić nawet najbardziej wymagających uczestników wycieczki. Nawierzchnia tras jest tu bardzo urozmaicona, w większości poruszaliśmy się jednak drogami gruntowymi. Pomimo wysiłku, jaki włożyliśmy w pokonanie licznych podjazdów, niejednokrotnie udało nam się zachwycić pięknem otaczającej nas przyrody. Kaszuby to bardzo atrakcyjny rejon dla wycieczek rowerowych, ale i nie tylko. Niebawem zapewne wrócimy do turystyki pieszej i spojrzymy na te krajobrazy zupełnie z innej perspektywy.

Idea wycieczek rowerowych "po pracy":

W weekendy coraz częściej wypadają nam różnorodne imprezy sportowo-rekreacyjne, spotkania z rodziną i przyjaciółmi, dlatego postanowiliśmy część wycieczek rowerowych przenieść na środek tygodnia po pracy. Popołudniowe wypady mają charakter turystyczno-krajoznawczy, w cieplejsze dni lata bywaliśmy także nad jeziorami by poleżeć plackiem na plaży bądź trochę się popluskać. Po całym dniu siedzenia za biurkiem nie mamy ochoty wracać z powrotem w "cztery ściany". Ostatnie godziny dnia wykorzystujemy więc na odrobinę ruchu na powietrzu, udając się do lasu, czy nad jezioro, morze... w każdym razie gdzieś z dala od cywilizacji.

Statystyki naszej wycieczki:

Dystans: 45 km
Czas jazdy z postojami: 3h45min
Ślad gps i mapa naszej wycieczki

Rodzaj podłoża:

Leśne dukty i drogi gruntowe, miejscami drogi asfaltowe i płyty betonowe
Do realizacji trasy najbardziej polecamy rower górski, ewentualnie crossowy.

Do realizacji trasy wykorzystaliśmy mapę pt. Trójmiejski Park Krajobrazowy i okolice wyd.Eko-Kapio.pl

Wycieczkę prowadzili: Krzysztof Kochanowicz i Piotr Książek [GR3miasto]

• Kolejny, krótki wypad rowerowy po pracy za nami. Tym razem udaliśmy się w okolice wsi Widlino by przejechać się w zielonym tunelu malowniczych lip.

GALERIA ZDJĘĆ ; fot. Krzysztof Kochanowicz i Piotr Książek [GR3miasto]

Dziękujemy wszystkim za wspólną wycieczkę i zapraszamy na kolejne nasze wypady !

Wcześniejsze nasze wycieczki w rejon Lasów Otomińskich:

1. Pętla wokół jeziora i Lasów Otomińskich
2. Zakamarki Lasów Otomińskich na rowerze
3. Wycieczka rowerowa do Galerii Sulmin
4. Szlak Bursztynowy w okolicach Gdańska
5. Szlak Elektrowni Wodnych na rzece Raduni

Kolejna wycieczka już niedługo, do zobaczenia na szlaku !

Mamy co chwilę nowe pomysły, które realizujemy w wolnym czasie, czy to po pracy, czy w wolny weekend, dlatego nie sposób się z nami nudzić. Jeśli więc masz ochotę bawić się razem z nami, nie zastanawiaj się dłużej. Dołącz do nas. Zabierz rodzinę, znajomych, albo po prostu przyjedź by poznać nowe osoby.

O naszych inicjatywach, rajdach i wycieczkach dowiesz się regularnie odwiedzając naszą stronę internetową GR3miasto. Organizujemy nie tylko wycieczki rowerowe. Przez cały rok kalendarzowy wybieramy się także na wędrówki piesze, marsze nordic walking, kajak. A w zależności od sezonu: różnego rodzaju sporty wodne, rolki, łyżwy, narty, snowboard. Jeśli zaś chcesz regularnie otrzymywać od nas wszelkie newsy, możesz napisać maila z prośbą o przyłączenie się do listy sympatyków GR3. Wtedy zawsze będziesz na bieżąco z wszelkimi wydarzeniami. Kontakt e-mail: gr3miasto@gmail.com

Relacja pochodzi ze strony Grupy Rowerowej 3miasto.

• Widziałem was na Żołnierzy Wyklętych. (1)

Zaskoczyła mnie dość spora grupa rowerzystów tak się domyśliłem że to Wy.
    Pozdrawiam Serdecznie

• Też Cię Wojtku widzieliśmy i serdecznie pozdrawialiśmy

ale tak byłeś zaoferowany, że nawet nie zauważyłeś ;)
      PozdRower

• Dziś przejechałem tą trase :D (2)

Całkiem spoko.

JA też.
      Mój czas niecałe 2 godziny.
      Elo

• a ja niestety musłiałbym podjechać kolejką

Ale jak wydobrzeje to postaram się ją przejechać, w spokojnym tempie, bo takimi trasami trzeba sie delektować. Uwielbiam leśne dukty, polne drogi czy szutry.