• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wzgórze św. Maksymiliana. Trwają prace wykończeniowe drogi rowerowej

Joanna Skutkiewicz
10 grudnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Kręty odcinek drogi rowerowej został przebudowany. Na zdjęciu stan sprzed tegorocznego przedsięwzięcia. Kręty odcinek drogi rowerowej został przebudowany. Na zdjęciu stan sprzed tegorocznego przedsięwzięcia.

Przebudowano fragment drogi dla rowerów wzdłuż al. Zwycięstwa na wysokości Wzgórza św. Maksymiliana. Odcinek o długości nieco ponad 100 metrów został wskazany przez rowerzystów jako niebezpieczny ze względu na liczne, ciasne zakręty. Obecnie trwają prace wykończeniowe na tym odcinku drogi.



Podczas audytu rowerowego, przeprowadzonego w październiku 2019 r., użytkownicy wskazali ten fragment drogi jako niebezpieczny. Na wysokości tzw. figurki na Wzgórzu św. Maksymiliana dochodziło do kolizji i potrąceń, zwłaszcza wtedy, gdy nie dopisywały warunki atmosferyczne. Problem wynikał głównie z racji obecności aż siedem zakrętów na przewężonym o pół metra (z 2,5 do 2 m) odcinku.

  • Porównanie stanu drogi dla rowerów na Wzgórzu św. Maksymiliana przed przebudową i na końcowym etapie inwestycji.
  • Porównanie stanu drogi dla rowerów na Wzgórzu św. Maksymiliana przed przebudową i na końcowym etapie inwestycji.

Zimą, gdy chodnik i droga rowerowa zostały pokryte śniegiem, a co za tym idzie, ukryte zostały oznaczenia poszczególnych części ścieżki, zaobserwowano, w jaki sposób rowerzyści pokonują ten fragment wzdłuż al. Zwycięstwa. To stało się punktem wyjścia do zaplanowania nowego projektu i rozpoczęcia przebudowy kłopotliwego miejsca.

Obecnie trwają prace wykończeniowe na tym odcinku. Poszerzono drogę dla rowerów, zredukowano liczbę zakrętów z siedmiu do zaledwie dwóch, a nawierzchnię z kostki zamieniono na asfalt.

Projekt wykonała firma Urban Media, a budową zajęła się firma MTM SA. Realizację koordynował Zarząd Dróg i Zieleni Gdynia. Łączny koszt inwestycji wyniósł 140 tys. zł.

Badania Klimatu Rowerowego. Weź udział w ankiecie

Opinie (63) 10 zablokowanych

  • (3)

    A to sie laczy z czyms czy jak to w Gdyni nagle znika?

    • 0 2

    • sprawdź sam (2)

      to jest odcinek drogi dla rowerów, którą można dojechać co najmniej do Orłowa i dalej bez większych problemów co najmniej do granicy Gdyni z Sopotem.

      • 1 0

      • A w drugą stronę? ;) (1)

        • 0 1

        • w drugą stronę można jechać co najmniej do centrum Gdyni lub wzdłuż ulicy Morskiej w stronę Rumi

          • 0 0

  • Ktoś to wtedy zaprojektowa. Nie widział, że droga wyjdzie kręta? (1)

    Tyle się płaci za projekt, to może warto by projektant pomyślał. To nie są rzeczy nie do przewidzenia.

    • 0 1

    • pracownia transprojekt gdański powinna za to zapłacić to oni projektowali przebudowę układu drogowego na wzgórzu św maksymiliana

      • 0 1

  • lubię kiedy projektuje się na podstawie ścieżek wytyczanych przez ludzi, a nie zmusza na siłę (1)

    do przechodzenia/przejeżdżania w nienaturalny sposób

    • 43 2

    • jednak 2 oosby lubią zmuszać ludzi do chodzenia nienaturalnie

      patorodzice was w kakao robili najwyraźniej skoro nienawidzicie ludzi

      • 0 1

  • "Liczne ciasne zakręty" jak te na zdjęciach? (12)

    Zaiste nie do przejechania dla rowerzysty bez minimum 20 lat praktyki.

    • 24 20

    • Taki jesteś mądry? (6)

      to spróbuj wyminąć się na takiej szykanie z innym rowerzystą.

      zapewniam cie że nawet przy niewielkiej prędkości jest to kłopotliwe i często prowadzi do niebezpiecznych sytuacji.

      • 9 4

      • Jeśli nie można bezpiecznie wykonać manewru to należy z niego zrezygnować. (3)

        • 6 9

        • Odróżniasz pojęcie wyminąć od wyprzedzić? (1)

          Jak niby zrezygnować z wyminięcia? Zawrócić?

          • 0 0

          • Zatrzymać się i zejść z drogi.

            • 0 0

        • i część ludzi bardzo zwalniała a teraz nie musi

          • 4 0

      • Dostosuj prędkość do warunków (1)

        i po problemie

        • 2 1

        • a może buduj normalną ścieżkę taką jak jezdnia obok a jak nie umiesz nie buduj i nie marnuj publicznych pieniędzy za tę przebudowę powinni zapłacić d**ilni projektanci węzła wzgórze maksymiliana w nowej wersji

          • 1 1

    • (3)

      Nie masz pojęcia o czym mówisz. Pewnie projektujesz ścieżki rowerowe.

      • 4 1

      • Nie obrażaj mnie i nie imputuj, że projektuję to co w Gdyni nazywa się "infrastrukturą rowerową" (2)

        Mam wrażenie, że od piczątku nie chodziło o rowerzystów a o działania PRowe i nabijanie "ścieżko-kilometrów" żeby przytulić jakąś kasę z UE.
        Żaden rozsądny rowerzysta nie uzna tych malowanek na asfalcie, ani różowej kostki bauma na chodnikach za bezpieczną.
        Co do mojego wcześniejszego komentarza - te wspomniane zakręty to najmniejszy problem.

        • 4 5

        • sądząc z wpisów na tym portalu malowanie pasów rowerowych na jezdni jest polecane przez wielu (1)

          rowerzystów jako jedyne słuszne rozwiązanie. Nie ustawiaj się więc w roli "jedynego rozsądnego rowerzysty" oceniającego malowanki na asfalcie za niebezpieczne. Ustal zeznania: czy wolisz malowanki na asfalcie czy też esy floresy na chodniku z nawierzchnią bitumiczną, która obecnie jest najczęstszym rodzajem nawierzchni nowych dróg dla rowerów tworzonych w Gdyni poza szerokością jezdni.

          • 0 0

          • Wolę prawidłową infrastrukturę - fizycznie oddzieloną od jezdni i chodnika

            Bez zbędnych krzyżówek z pieszymi.

            • 0 0

    • nie, nie jak te na zdjęciach tylko inne

      • 0 0

  • (1)

    A tak tylko przy okzaji remontów zapytam; Czy nasza wspaniała władza , ma w planach zajrzeć na ulicę Św. Maksymiliana (czas na zmianę chyba nazwy tej ulicy tak na marginesie) i przyjrzeć się co się tam dzieje w codziennym życiu przejedżających samochodów, bo zaparkowane tamże zupełnie na żywioł samochody powodują konieczność jazdy slalomem. Nie wiem czy śmieciarka wogóle zmieściła by się tam wczorajszego popołudnia. Nadejdzie kiedyś taki pękny dzień panie Łucyk?

    • 1 1

    • W Gdyni nie ma takiej ulicy. Coś Ci się pomieszało.

      • 2 0

  • No szok. Jak jedziesz tam ponad 40km h jest trudno (3)

    Ale dla przeciętnegi rowerzysty pojonanie zakrętu z prędkościa 10kmh nie jest problemem. Idąc tym tropem trzeba byłoby zlikwidować wszystkie zakręty na ścieżkach rowerowych. Wywalona nie mała kasa. Kolejna zła decyzja urzędasów.

    • 4 6

    • (1)

      a zauważyłeś młotku że pomiędzy 10 gdzie wielu nie umie już równowagi trzymać a 40 które niewielu jest w stanie utrzymać na dłuższym odcinku jest jeszcze spora przestrzeń dla tych pomiędzy których jest najwięcej?I oni chcą jechać swoje 25-30 i się mieścić na drodze zwłaszcza że miejsce jest i można było od razu to dobrze wykonać?

      • 1 0

      • w Kopenhadze dominująca część użytkowników rowerów porusza się z prędkością mieszczącą się w przedziale

        od 15 do 25 km/godzinę. W Gdyni przypuszczalnie jest podobnie.

        • 0 0

    • Ale sa tez nieprzecietni rowerzysci,

      Np matki z dziećmi w przyczepce, panie po 60tce, dzieci poniżej 12 lat z rodzicami.. Dla nich też są te ścieżki rowerowe.

      Wyjdź czasem ze swojego pudełka mentalnego i rozejrzyj się.
      Nie jesteś pepkiem świata!

      • 2 1

  • Ten co (2)

    Robi i wymysla sciezki siedzial kiedykolwiek na rowerze?

    • 7 2

    • siedział wielokrotnie, dlatego poprawił popełniony przez innych błąd

      malkontentom pseudorowerowym na tym portalu nasze stanowcze NIE!

      • 0 0

    • Tak.

      Na stacjonarnym.

      • 4 2

  • i niech mi ktoś powie teraz... jak trzeba być niekompetentnym żeby to tak zaprojektować jak było wcześniej (5)

    robił to ktoś po szkole kucharskiej czy może rolniczej?

    czy może było to specjalnie tak zrobione po to by zniechęcić do roweru?

    • 23 2

    • opinię napisał ktoś, kto nigdy w życiu nie popełnił żadnego błędu i nigdy się do popełnienia błędu nie przyznał

      po prostu mi kogoś takiego żal.

      • 0 1

    • Pewnie wizualizacji nie było i są tego efekty (1)

      • 0 1

      • była tylko dla tzw inżynierów rower to taki pojazd zabawka może sobie jechać po szlaczku jak pijany najważniejsze że samochodziki mają szeroką autostradę na której niektórzy próbują uczynić ze swoich 20 letnich rzęchów bolidy formuły 1 taranując przy okazji przystanki czy zabijając się na drzewach

        • 0 1

    • robiła to pracownia niejakiego kosiedowskiego dyletanta architektonicznego pod każdym względem jak widać ten ich węzeł nad którym były takie ochy i achy to dla innych użytkowników drogi niż kierowcy samochodów kompletna porażka ile tam już było zmian najpierw musieli kompletnie pozmieniać ustawienia sygnalizacji dla komunikacji miejskiej bo pieszo można było szybciej obejść ten węzeł niż trolejbusem pokonać teraz trzeba prostować wszystkie kretyństwa na ścieżkach rowerowych i dobudować ścieżkę wzdłuż władysława IV od liceum nr X do stacji SKM bez konieczności podjazdów pod jakieś wzniesienia i turlania się zniszczonym chodnikiem kończącym się na budzie z fast foodem jeszcze powinni zrobić normalny najazd na ten wiadukt przy kapliczce bo pokonywanie dwóch zakrętów po 90 stopni to porażka kompletna i usunąć to drzewo co stoi na środku ścieżki po drugiej stronie ulicy

      • 2 1

    • Kasa

      Robimy ulice a później kanalizę i kasa x 2. I tu to samo.Ludzie po studiach kierunkowych i takie decyzje. Kasa, ktoś ma interes za nas wszystkich kase.

      • 2 1

  • niedopuszczalne (1)

    esy floresy szlaczki zygzaczki rowerowe to nasze dobro narodowe. powinny zostac dla potomnych i powinny byc wpisane na liste naszego dziedzictwa narodowego. nigdzie na swiecie czegos takiego nie. to co coś niepowtarzalnego. turysci z za granicy przyjezdzaliby ogladac i podziwiac te arcydzieło naszej polskiej mysli infrastruktury drogowej....

    • 17 1

    • Niepotrzebnie podtrzymujesz swoisty kompleks niższości występujący niekiedy w naszym społeczeństwie

      Niefunkcjonalna infrastruktura dla rowerów powstawała i powstaje nadal w bardzo wielu miastach Europy zachodniej. W Wielkiej Brytanii są nawet tworzone specjalne wydawnictwa pokazujące różne absurdalne rozwiązania stosowane przez projektantów. W Trójmieście dzięki przeprowadzonemu audytowi polityki rowerowej (w tym również infrastruktury rowerowej Gdyni) zgodnie z metodologią BYPAD ta ostatnia inwestycja pokazuje, że angażowanie mieszkańców korzystających z rowerów do oceny warunków komfortu i bezpieczeństwa ruchu cyklistów przynosi dobre owoce.

      • 0 0

  • (4)

    jak są zakręty to trzeba zwolnić a nie gnać ile fabryka dała, przed przejazdami przez skrzyżowania powinno być więcej zakrętów żeby zwolnić rowerowców, a przejazd przez jezdnię powinien być za przejściem dla pieszych wtedy wszyscy będą bezpieczni

    • 24 20

    • (1)

      to dlaczego jezdnia idzie najprostsza droga? Mozna tez taki zygzak zrobic?

      • 10 0

      • W Holandii esowanie toru jazdy samochodów jest częstym środkiem uspokajania ruchu

        w nowoprojektowanych osiedlach mieszkaniowych. Takie rozwiązania stosuje się zgodnie z praktykowaną tam od kilkunastu lat nową filozofią bezpieczeństwa ruchu drogowego: tzw. bezpieczeństwem systemowym, znanym w naszym kraju pod nazwą "wizja zero". W Skandynawii wdraża się od kilku lat rozwiązania określane sformułowaniem "vision beyond zero" (wizja ponad zero), która zakłada priorytetowe traktowanie potrzeb pieszych i rowerzystów w projektowaniu infrastruktury ulicznej miasta.

        • 0 0

    • ok. pod warunkiem że kierowcy będą dokładnie do takich samych prędkości zwalniać przejeżdżając przez każde skrzyżowanie (1)

      wtedy jestem za, a za przekroczenie prędkości o 5kmh zabierać prawka

      • 8 4

      • niech rowerzyści zwalniają na przejściach i skrzyżowaniach do prędkości pieszego

        a na drogach honorują prędkości 50 (na Wielkopolskiej szaleńcy jeżdżą szybciej) oraz 30 i 20, bo ich też ograniczenia dotyczą

        • 2 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Nocny Duathlon - Airport Gdańsk (5 opinii)

(5 opinii)
zawody / wyścigi

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum