• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ułatwienia dla rowerzystów w Redłowie

Michał Sielski
9 maja 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Pasy rowerowe na ul. Legionów Pasy rowerowe na ul. Legionów

Powstają właśnie pasy rowerowe na ul. Legionów zobacz na mapie Gdyni, budowany jest także brakujący fragment drogi rowerowej wzdłuż al. Zwycięstwa zobacz na mapie Gdyni nieopodal Parku Naukowo-Technologicznego. Prace mają skończyć się w połowie wakacji.



Jeździsz rowerem po Trójmieście?

Malowanie pasów rowerowych na części ul. Legionów jest już na ukończeniu. Zakres prac jest bowiem niewielki, bo kilka tygodni temu nawierzchnia została tu wymieniona. Jezdnia jest bardzo szeroka, więc wyznaczenie pasów rowerowych po obu stronach wpłynie jedynie na zwiększenie bezpieczeństwa rowerzystów, ale także kierowców, których autostradowy wręcz przekrój jezdni często zachęcał do wypróbowywania mocy swoich maszyn.

Budowa brakującego odcinka drogi rowerowej przy al. Zwycięstwa skończy się w lipcu. Budowa brakującego odcinka drogi rowerowej przy al. Zwycięstwa skończy się w lipcu.
Jednocześnie ruszyła także budowa 156-metrowego odcinka drogi rowerowej wzdłuż al. Zwycięstwa od ul. Stryjskiej w kierunku Sopotu. Do tej pory jest tam "rowerowa dziura", a większość cyklistów przeciskała się chodnikiem za przystankiem autobusowym. Obecnie dla jadących od strony centrum Gdyni droga urywa się za skrzyżowaniem. Rozpoczyna się ponownie dopiero za stacją benzynową i kończy przy ul. Kościelnej.

- To odcinek krótki, ale bardzo potrzebny i długo oczekiwany przez rowerzystów. Koniec z nielegalną jazdą chodnikiem. Do końca lipca powstanie nowa, szeroka na 2,5 m droga rowerowa, oczywiście asfaltowa - podkreśla Jakub Furkal z gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Opinie (330) 10 zablokowanych

  • (1)

    Księstwo farby i propagandy... Arka powinna też zmienić nazwę na Farba Gdynia...

    • 23 5

    • Arke to powinni zlikwidowac, bylyby pieniadze na wazniejsze rzeczy.

      • 0 0

  • OPAT (1)

    Kiedy rusz budowa OPAT? sezon sie zbliża.

    • 15 1

    • szczurek nie jest tym zainteresowany

      • 5 1

  • pierwszy artykuł o łaczniku na Zwycięstwa pochodzi z 2010 roku, ma szczurek tempo. masakra,

    • 19 0

  • szczurek na pomnik wydał 3 miliony, tylko na jedną imprezkę "Loty na byle czym" 4 miliony (8)

    a inwestycje w mieście ograniczają się do kilku kubłów farby.

    • 27 4

    • Budowa 1km. ścieżki rowerowej w infrastrukturze miejskiej (7)

      to kost ok. 3mln zł. Trzeba być nieodpowiedzialnym finansowo, aby dla 3 krzykaczy dziennie przez 3 miesiące w roku wydawać takie pieniądze. A i tak dwóch z tych trzech będzie jechało asfaltem, bo droga rowerowa kłuje go w d*pę albo ma małpią satysfakcję jak zakorkuje ulicę , bo panisko w obcisłych gaciach jedzie.

      • 6 11

      • masz rację, lepiej wydać kasę na pomniki i imprezki. kierowcy i rowerzyści niech mają drogi jak w Bangladeszu (5)

        • 6 4

        • Drogi , pomniki i imprezki są potrzebne (4)

          ścieżki rowerowe nie. W Bangladeszu na drogach są tylko rowery, więc im jest wszystko jedno

          • 3 9

          • postaw sobie pomnik szczurka jak ci mało pomników (3)

            • 4 1

            • merytorycznie i bez emocji proszę ! (2)

              • 1 4

              • nie zrozumiesz. (1)

                • 2 3

              • masz rację, bełkotu

                nikt normalny nie jest w stanie pojąc.

                • 1 1

      • taaa 5000mln ;) nie wymyślaj.

        Budowa pasa ruchu dla rowerów to koszt 300tys za kilometr
        Budowa wydzielonej drogi dla rowerów to maks 800tys za kilometr.

        • 4 1

  • (1)

    ułatwienia dla rowerzystów w Gdyni to tylko w Redłowie albo na trasie do Sopotu... W innych częściach miasta już nikt nie jeździ?

    • 10 1

    • Nie, bo sie wstydza na tych dwoch kolkach pedalowac.

      • 0 0

  • A kiedy połączycie zjazd od Łowickiej do Al. Zwycięstwa??? (2)

    • 9 2

    • podobno nie da się:)

      • 4 0

    • Właśnie wybieramy projektanta tego odcinka

      • 0 0

  • drogi rowerowe nie na jezdni!!!!! to nie jest bezpieczne ani komfortowe, ani dla kierowców ani dla rowerzystów. (12)

    • 20 10

    • Jest właśnie wręcz odwrotnie. i pisze to z punktu widzenia rowerzysty kierowcy i pieszego. (3)

      • 6 7

      • kierowcą może jesteś (2)

        ale hulajnogi.

        • 5 5

        • (1)

          Oczywiście że tak. Rowerzysta na pasie jest widoczny, nic nie zasłania pola widzenia. nie wyskakuje z lewej, prawej zza krzaków czy budynków. Sam rowerzysta również ma lepszą widoczność. Nie musi wykonywać ułańskich manewrów ( jak w przypadku przejazdów dla rowerzystów, ostro w prawo, ostro w lewo, uwaga na barierki, na pieszych skracających sobie drogę i to wszystko przy głowie skręconej do tyłu, bo kierowca przecież może mieć "martwy punkt" ;) i nie mieć ochoty ustąpić pierwszeństwa więc trzeba go jak dziecka przypilnować). .....

          • 4 2

          • Masz oczywistą rację i każdy kto choć przez krótki czas jeździł rowerem po mieście wie że jest tak jak piszesz.

            • 3 1

    • Dla kierowców nic co się znajduje na drodze nie jest komfortowe, dla większości nawet inne auta, a jak zobaczą rowerzystę obok, to mają kisiel w majtkach.

      • 5 1

    • (6)

      za to te g..wna na chodniku są super bezpieczne co chwila albo jakiś pieszy albo dureń wyjeżdżający samochodem z podporządkowanej powoduje zagrożenie nie ma głupszego sposobu na ruch rowerowy niż zabieranie miejsca pieszym i powodowanie ciągłego zagrożenia dla wszystkich

      • 5 2

      • logiczne (5)

        największym zagrożeniem są rowerzyści i należy wysłać ich na tory. Niech sobie je zbudują i tam kiszą we własnym sosie.

        • 4 2

        • (1)

          zagrożeniem są rowerzyści, a wypadki powodują niemal wyłącznie kierowcy 4 kółek.

          • 4 2

          • Przez durnych rowerzystow.

            • 0 0

        • (2)

          miejsce roweru jako całkiem szybkiego pojazdu na warunki miejskie jest na jezdni w zdecydowanej ilości przypadków zwłaszcza że rowery już dawno przestały być pojazdami napędzanymi tylko siłą mięśni rowery elektryczne ze wspomaganiem do 25 km/h co jest legalne pozwalają małym wysiłkiem uzyskiwać prędkości ponad 35 km/h i to już nie jest bezpieczna jazda na tych pseudo ścieżkach chodnikowych nadających się jako wybiegi dla dzieci prowadzonych przez tatusia na kiju a nie do komunikacyjnej szybkiej jazdy

          • 2 1

          • życie masz tylko jedno. (1)

            Co z tego, że jakiś matoł ustanowił kretyńskie przepisy. Za namawianie do samobójstwa powinien siedzieć. Ameby które mu uwierzyły zutylizują się same.

            • 1 1

            • ja jeździłem po mieście jeszcze w latach 90 kiedy tych śmiesznych ścieżek było jak na lekarstwo i jechało się lepiej teraz pobudowali tyle bzdur że niektóre już zlikwidowali np zupełnie nowa ulica z Auchan w Rumi do Aquaparku w Redzie po co tam zrobili chodnikową bzdurę by pozdejmować z niej znaki?Jadąc tam jezdnią człowiek ma dyskomfort że trafi na d**ila albo szeryfa który cię będzie wypychał z drogi na tę nieobowiązującą ścieżkę bez znaków po co taka durna infrastruktura była budowana?Zamiast od początku wziąć wzorce z zachodu i robić jak należy. Mnie się jazda pomiędzy pieszymi nie uśmiecha jest o wiele gorzej niż na ulicy i każdy kto nie traktuje roweru jako pojazdu do lansowania się uznaje to samo.Są tacy pseudo rowerzyści którzy wyznając takie durne poglądy porusza się chodnikami po deptakach drogach dla pieszych czy po chodnikach przy ulicach o prędkości 30 km/h psując opinię wszystkim rowerzystom

              • 2 0

  • Ułatwienia dla Furkala, dla mieszkańców utrudnienia, ale w końcu co to fanatyków obchodzi

    • 17 6

  • Zabiersja pasy kosztem ulic , ciekawe vo pozniej zabiora :)

    Uszczesliwianie unii i rowerzystow na sile !!!!

    • 12 4

  • Małe przypomnienie Kodeksu dla rowerzystów, którzy stają tam OBOK aut na światłach i oczekują pierwszeństwa (29)

    Wyprzedzać innych pojazdów nie wolno:

    -na skrzyżowaniach
    -na przejściach dla pieszych/rowerów
    -po prawej stronie pojazdu, jeśli on sygnalizuje skręt w prawo
    -po lewej stronie pojazdu, jeśli on sygnalizuje skręt w lewo

    • 16 8

    • (11)

      co do dwóch pierwszych się zgadzam ale dwóch kolejnych to chyba już ci się coś pomyliło.
      od kiedy włączenie kierunkowskazu daje pierwszeństwo? kto ma pierwszeństwo? ten kto jest na pasie czy ten kto zmienia pas? ;)

      Zamiast pouczać sam byś lepiej powtórzył przepisy. coś tam wiesz ale jeszcze się poucz.

      • 2 7

      • "dla rowerzystów, którzy stają tam OBOK aut na światłach i oczekują pierwszeństwa" (10)

        Nie mogą stawać OBOK aut na światłach, gdy jest jeden pas i oczekiwać pierwszeństwa, tylko ZA autem. Widać, jak jeździsz.

        A tam jest i przejście, i światła, i skrzyżowanie.

        • 4 2

        • (9)

          dlaczego "nie mogą" stawać OBOK???
          Jaki przepis im tego zabrania? Co ty bredzisz?

          Powiem więcej. Stawianie się obok jest nawet wskazane z punktu widzenia bezpieczeństwa. Tak nawet uczą na kursach na kartę rowerową, by ustawiać się maksymalnie z przodu.

          • 0 4

          • jeszcze raz i powoli... (2)

            Nie mogą stawać OBOK aut na światłach, gdy jest jeden pas i oczekiwać pierwszeństwa, bo tam jest i przejście, i światła, i skrzyżowanie, a jak pewnie już doczytałeś jest zakaz wyprzedzania na skrzyżowaniach i na przejściach dla pieszych.

            Czy dotarło? :)

            • 2 5

            • jaki przepis konkretnie tego zabrania?
              stawanie obok to nie jest wyprzedzanie ;)
              można wyprzedzać na przejściach jak są światła poza tym.
              owszem rowerzysta ma pierwszeństwo. bo skręcając masz obowiązek ustąpienia pierwszeństwa rowerzyście jadącym prosto po swoim pasie.
              Jak jest z prawej to zawsze ma pierwszeństwo bo jest....z prawej.........

              • 3 5

            • tak?Zakaz wyprzedzania powiadasz?Jak są światła też jest ten zakaz?Kolejny kieroffczyk wymyślający swoje przepisy?Otóż nie człowieczku rowerzysta może wyprzedzać prawą stroną wolno jadące auta nawet wtedy kiedy mają włączony prawy kiuerunkowskaz i to kierowca musi przepuścić jadącego prawą stroną prosto rowerzystę któremu przecina tor jazdy te przepisy mają już 8 lat i nadal są d**ile którzy tego nie ogarniają przepisy są takie ale w życiu ja bym nie wyprzedzał prawą stroną skręcającego w prawo bo to niebezpieczne chociaż samochodowe gnoje potrafią wyprzedzić i za 1,5 m skręcić w prawo zajeżdżając drogę i powodując wielkie zagrożenie mógłbym być mściwy i im też robić tak ale nie jestem takim chamem

              • 3 1

          • obok sobie stawaj (5)

            ale nie oczekuj pierszeństwa

            • 0 4

            • (4)

              Nie oczekuję pierwszeństwa a wyłącznie jednometrowego odstępu gdy już ruszymy.
              Tako rzecze ustawa.

              • 4 4

              • oczekuję :D (3)

                Odstępu, który sam zaburzyłeś stając 30 cm od auta, które już stało na światłach?

                • 6 2

              • (1)

                Nie chce ci burzyć świata ale w przepisach nigdzie nie znajdziesz zasady "kto pierwszy ten lepszy"

                • 1 5

              • Jak nie, jak tak?

                • 0 0

              • i 5:1 kierowczyki nie znające prawa przeciw rowerzystom "w ciasnych majtkach"

                skąd w polszcze taki kult i**otyzmu?

                ps jakim trzeba być tępym ćwokiem, żeby wykropkować to co tu tęty ćwok wykropkował?

                • 0 0

    • (8)

      Po kolei: można wyprzedzać na skrzyżowaniu jak i przejściach jeżeli ruch na nich jest kierowany a jeżeli mówisz o zatrzymaniu na światłach znaczy się, że masz na myśli skrzyżowania na których ruch jest kierowany. Poza tym wolno wyprzedzać wolno jadące pojazdy z ich prawej strony jadąc rowerem a zakaz wyprzedzania dotyczy wyłącznie pojazdów sygnalizujących zamiar skrętu w lewo z ich lewej strony. Poza tym podjeżdżanie koło auta stojącego na światłach jest jego omijaniem a nie wyprzedzaniem i w momencie ruszenia rower ma prawo jechać obok pojazdu natomiast pojazd w tym momencie ma obowiązek zachować 1 m odstępu ponieważ jazda obok jest już wyprzedzaniem.

      • 4 7

      • (7)

        Jeśli spojrzysz na tę drogę zobaczysz, że nie ma możliwości stania na światłach tak, aby zostawić metr od rowerzysty. Więc rowerzysta stając obok auta stojącego na światłach sam nie dochowuje tej odległości, stając ok. 30 cm od mojego prawego lusterka. Gdy światła się zmieniają, auto rusza i rowerzysta rusza. Nie ma możliwości zachowania 1 metra, bo rowerzysta sam to zaburzył i w momencie ruszania oczekuje, że samochód przyhamuje i puści go przodem. A tak nie jest, bo wtedy jest to właśnie niedozwolone wyprzedzanie z prawej strony przez rowerzystę na pasach i skrzyzowaniu, a nie "jechanie wolno z prawej strony".

        Codziennie tamtędy jadę i widzę, jak jest, więc przejedź się tam kilka razy, a zrozumiesz kolego.

        • 4 4

        • (6)

          Obowiązek zachowania jednego metra odstępu dotyczy wyłącznie kierującego pojazdem a nie rowerzysty więc jeżeli stoicie blisko siebie rowerzysta może ruszyć z miejsca natomiast ty powinieneś zaczekać jeżeli nie jesteś w stanie uzyskać tego odstępu. Nie dyskutuję czy to jest logiczne czy nielogiczne i kto się do tej sytuacji przyczynił a kto nie ale tak stanowią przepisy.

          • 6 6

          • (5)

            A ja dlatego zawsze staję przy samym krawężniku, aby unikąć takich sytuacji :) I jadę pierwsza, bo żaden rowerzysta się nie zmieści z prawej, więc muszą czekać za mną, a ja nikogo nie potrącę, czego się zawsze boję :)

            • 5 1

            • (2)

              A ja takich omijam z ich lewej strony i i tak staję przed nimi.
              Szach i Mat ;)

              • 8 4

              • (1)

                póki nie będzie policji na rowerach
                póty będzie taka jak wyżej hodowla buraków
                wąsatych

                • 1 2

              • ale omijanie rowerem pojazdu z lewej strony jest tak samo dozwolone jak z prawej jeśli w korku jacyś pajace blokują mi drogę jadąc środkiem jezdni albo po prawym krawężniku mogę sobie zmienić pas albo zjechać do środka jezdni i ich minąć jadąc po krawężniku osobówką zostawiasz mi pół pasa ze swojej lewej strony co mogę sobie wykorzystać

                • 1 0

            • dokąłdnie robię tak samo, bo chcesz zrobić przysługę, żeby rowerzysta sie zmiescil, a potem możesz miec kłopoty, bo będzie, że (1)

              Dokładnie robię tak samo, bo chcesz zrobić przysługę, żeby rowerzysta się zmieścił, a potem możesz mieć kłopoty, bo będzie, że nie zachowałaś odstępu.

              Rowerzyści zacznijcie myśleć i nie zwalajcie wszystkiego nie niedobrych kierowców.

              • 5 1

              • a co za problem objechać taką wąsatą blaszankę, która szeryfuje i złośliwie blokuje, ale i tak stoi, jak krowa-zawalidroga. objechać lewą stroną furmanki, a następnie (wet za wet) stanąć przed burkiem i go przyblokować?

                wszystko leglanie. wszystko zgodnie z literą i duchem prawa. i zdrowięj, nie wdychając spalin z rury tego akurat szeryfa wąsatego, słomianobutego..

                policja na rowerach jest absolutnie niezbędna, krewkich szeryfów nic innego nie temperuje jak mandat, a jak nie mandat to kajdanki i broń służbowa

                • 2 0

    • (6)

      Na skrzyżowaniach wolno wyprzedzać jeśli ruch jest kierowany światłami. Jeśli rowerzysta stoi z prawej strony pojazdu i nie zamierza skręcać to kierowca skręcający w prawo musi ustąpić pierwszeństwa rowerzyście, znawco tematu.

      • 3 3

      • Nie wyprzedzamy z prawej strony znawco tematu. (5)

        Chyba, że byłby osobny pas dla aut i obok osobny pas dla rowerów w tym samym kiernku - wteyd rowerzysta może wyprzedzać. A tam pas rowerowy się kończy nagle i zostaje tylko jeden pas. Wtedy rowerzysta nie może sobie podjechać z prawej strony, prawie dotykając auta i oczekiwać pierwszeństwa, gdy światła się zmienią.

        • 0 2

        • (1)

          nie wiem jaki trzeba mieć oporny mózg by ciągle nie objąć rozumem istniejącego prawa w ustawie jest napisane że rowerem można wyprzedzać prawą stroną wolno jadące pojazdy i jadący prosto rowerzysta ma pierwszeństwo przed skręcającym w prawo tzn jeśli obok masz rower a chcesz skręcić w prawo masz go puścić jeśli widzisz w lusterku że jest na wysokości auta jadącego za tobą masz go puścić ustawa nic nie mówi o tym ile ma być pasów nic nie mówi o specjalnych pasach rowerowych itd

          • 3 2

          • uwierz, połowa kierowców nie rozumie przepisów rd

            sam jestem kierowcą i czytam ze zdumieniem jakieś teksty o domniemanym pierwszeństwie pojazdu stojącego jako pierwszy w kolejce na pasie ruchu itp.
            No właśnie koleś jest typowym przykładem ignoranta w samochodzie, który zaprowadza swoje porządki na podstawie urojeń o "prestiżu bycia kierowcą" wobec jadącego drogą rowerzysty. Jakby świat wokół samochodu nie istniał.

            • 1 0

        • (wina policji, wina Państwa, czyli hodowla buraków) (2)

          dlatego od zawsze piszę
          psiarnia powinna dostać mniej Beemwiczek
          a wiecej rowerów

          pies na rowerze,
          w interesie własnego bezpieczeństwa,
          pierdziutko wyprostował by więdzę i nastawienie
          takich jak mój przedpiśca

          • 4 0

          • zgadza się, drogówka powinna przede wszystkim powinna na początku zaliczyć rower, żeby zrozumieć o co chodzi.
            Większość policjantów trzyma stronę kierowców z racji zupełnego braku pojęcia jak wygląda jazda rowerem po tym chorym kraju.

            • 2 0

          • Albo by go rozjechali.

            • 0 0

    • Tylko że to nie jest wyprzedzanie

      tylko omijanie (zajrzyj do kodeksu)

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Nocny Duathlon - Airport Gdańsk (5 opinii)

(5 opinii)
zawody / wyścigi

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum