• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tunel dla kierowców, co dla rowerzystów i pieszych?

Maciej Naskręt
22 września 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Tunel w swym najniższym miejscu będzie usytuowany 35 m pod lustrem Martwej Wisły. Tunel w swym najniższym miejscu będzie usytuowany 35 m pod lustrem Martwej Wisły.

Otwarcie tunelu pod Martwą Wisłą może sprawić, że zniknie prom, łączący Nowy Port z Wisłoujściem. To problem, bo tunelem nie pojadą ani rowerzyści, ani piesi. Szkoda, żeby ta część miasta była niedostępna dla miłośników rekreacji rowerowej.



Przekrój przez tunel pod Martwą Wisłą. Zobacz, jak będzie wyglądać obiekt pod wodą. Przekrój przez tunel pod Martwą Wisłą. Zobacz, jak będzie wyglądać obiekt pod wodą.
W projekcie tunelu nie uwzględniono drogi rowerowej ani chodnika dla pieszych. Dlaczego? - Trasa w tunelu będzie drogą przyspieszoną. Po tego rodzaju drogach nie mogą poruszać się rowery. Pieszych nie będzie w tunelu ze względów bezpieczeństwa - wyjaśnia Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy Gdańskich Inwestycji Komunalnych Euro 2012.

Zakaz zakazem, ale wiele osób będzie pewnie próbowało pokonać tunel piechotą. To zły pomysł, ponieważ zainstalowane w nim sensory wyczują ruch człowieka i od razu zamkną wjazd do tunelu.

Tunel i brak promu utrudnią ruch także rowerzystom. Szkoda, bo dojazd do Westerplatte byłby idealnym zwieńczeniem nadmorskiej trasy rowerowej, która dziś zaczyna się przy molo w Sopocie. Brakuje jej już tylko na krótkim odcinku między Brzeźnem a Nowym Portem.

Zarząd Portu Morskiego w Gdańsku uspokaja, że prom nie zniknie. - Jest kilka firm, rezydujących jednocześnie po obu stronach brzegu Martwej Wisły, którym na pewno będzie zależało na dalszym funkcjonowaniu promu. Pracownicy nie będą przecież nadkładać drogi, aby dostać się do tunelu i dalej do firmy po drugiej stronie rzeki - przekonuje Janusz Kasprowicz, rzecznik prasowy.

Co innego jednak twierdzi kierownik Promu Wisłoujście. - Kursowanie statku po wybudowaniu tunelu będzie nieopłacalne. Aby prowadzić regularne kursy promu, potrzebne będzie dofinansowanie ze strony miasta - przekonuje.

Czy to wchodzi w grę? - Trudno powiedzieć, co będzie w 2014 r. Póki co, mamy gotowy plan wydatków do 2012 r. - mówi Alicja Kraska, zastępca dyrektora ZTM, który finansował Prom Wisłoujście w latach 2007-08. Dzięki publicznym pieniądzom prom pływał oprócz dni powszednich również w soboty. - W 2009 r. zarządca promu zrezygnował z przepływów, tłumacząc to brakiem czasu na naprawy statku - opowiada Alicja Kraska.

Dla rowerzystów jest jednak szansa. Gdańsk wdraża "Program ożywienia dróg wodnych", w ramach którego powstaną przystanki dla tramwajów wodnych także na Martwej Wiśle. Jeden przystanek zaplanowano na wysokości pomnika Obrońców Wybrzeża na Westerplatte.

W przyszłości, po wybudowaniu tunelu i likwidacji promu przy Twierdzy Wisłoujście, to właśnie tramwaj wodny mógłby przewozić rowerzystów i pieszych. Płynąłby do wyremontowanego niedawno przez Zarząd Portu Morskiego w Gdańsku nabrzeżu nieopodal ul. Wielopole. Rejs, nie w poprzek, a już wzdłuż Martwej Wisły, trwałby nie dłużej niż 10-15 min.

Aby jednak skutecznie rozwinąć komunikację rowerową w obrębie Martwej Wisły, miasto musi jeszcze wybudować dwukilometrową ścieżkę rowerową - kontynuację drogi, wiodącej wzdłuż wybrzeża od strony Sopotu do Nowego Portu. Nowa ścieżka ułatwi dojazd do portu i tym samym zachęci rowerzystów do przepłynięcia statkiem na drugi brzeg Martwej Wisły oraz zwiedzenia na rowerze półwyspu Westerplatte. Dziś aleja dla rowerów kończy się w parku brzeźnieńskim. Dalej rowerzyści muszą jechać chodnikiem lub ruchliwą ulicą Krasickiego.

Opinie (299) 8 zablokowanych

  • widzieliście gdzieś w europie tunel z drogą rowerową?? chyba tylko w polsce na takie "mądre" pomysły można wpaść (48)

    • 315 74

    • Ej, no dobra, ale zwykle jest mnóstwo innych możliwości dotarcia do danego celu, a tu (z tego co czytam) wyłącznie prom, który (12)

      ma przestać istnieć. Bywają "mądre" pomysły, a za to Ty nie dajesz żadnego w zamian. Łatwo jest krytykować.

      • 32 30

      • żabką albo rowerem wodnym (8)

        taką alternatywe widzę

        • 20 3

        • a wystarczy udostępnić (7)

          pieszym i rowerzystom coś, co na ilustracji jest nazwane przejściem dla obsługi technicznej tunelu.

          • 9 10

          • (4)

            Może i dobry pomysł. Na ten temat musiałby się wypowiedzieć projektant i ktoś, kto się na tym zna.

            • 7 0

            • (3)

              Nie można - względy bezepieczeństa. Koniec tematu.

              • 10 8

              • bzdura (2)

                jak słyszę argument 'względy bezpieczeństwa' to mnie skręca.
                Ale może inaczej... bądź łaskaw wyjaśnić szczegółowo, jakie zagrożenia powoduje takie rozwiązanie?

                • 9 6

              • zacznij przygode ze swoja wyobraznia to sie dowiesz (1)

                • 11 3

              • czyli jak zwykle - brak argumntów

                maskujemy bleblaniem o niczym?

                Trudno o lepszy dowód na to, że argument o bezpieczeństwie był wyssany z brudnego palucha.

                • 4 3

          • idiotyczny pomysl - ścieżka w tunelu (1)

            tylko totalny ignorant by coś takiego wymyślił.

            Tunele dla ludzi są tylko w kopalniach :)

            • 11 10

            • a gdzie ma być

              skoro to jest już tunel?

              • 2 0

      • A ja mam mądrą propozycję dla Ciebie

        Zapraszam Cię na przejazd alternatywną trasą przez Przełęcz Św. Gottharda. Masz rację, po co męczyć się 16700m w tunelu, skoro można pokonać 1500m deniwelacji po każdej ze stron i zrobić 35 km w pięknym terenie. A ile zdrowia będzie więcej.

        • 4 2

      • tak!

        są nawet 4:
        2 na autostradę po 3 nitki w jedną stronę,
        1 dla traktorów, skuterów i ruchu lokalnego,
        1 dla pieszych i rowerzystów.
        do tego windy, podjazdy dla niepełnosprawnych, dojazdy do tras rowerowych, żółte telefony z możliwością wezwania pomocy.

        i co najfajniejsze: z jednej strony tunelu jest miasto, a drugiej nie ma nic, pola uprawne i nic więcej. tunele zbudowano 10 lat temu i już wtedy pomyślano o tym, że po drugiej stronie kanału może być miasto.

        • 9 3

      • niech jeszcze rowarzyści z polski przyczepią sie t tunel pod kanałem La'manche

        hahahaha pogieło cyklistów na maxa:):):)

        • 3 9

    • (7)

      A co Ty tak się na tej Europie wzorujesz? Może wzorem naszej Europy ze ślimaka zrobimy rybę, albo z marchewki owoc...?
      Będąc jeszcze pod opieką rodziców do dziś pamiętam że mówili, żebym patrzał na siebie a nie na innych. Teraz a z perspektywy czasu widzę, że to była jedna z ważniejszych mądrości mi przekazanych.
      Jakbyśmy mieli tunel dostępny dla rowerów, to była by nie lada atrakcja... Tym bardziej że droga turystycznie nie jest donikąd a prowadzi między innymi na jednego z ważniejszych miejsc pamięci w Polsce - Do Westerplatte.
      Szkoda...

      • 35 18

      • (6)

        Fajnie byłoby pojechać sobie rowerkiem pod rzeczką, tylko że oczywiście trzeba by było z czegoś zrezygnować, co proponujesz? Z przebudowy Spacerowej? Z tramwaju na Morenę? Z kolei metropolitarnej?

        • 13 13

        • z Budynia

          • 16 8

        • (2)

          Nie proponuję rezygnowanie z innych inwestycji. Jestem świadom tego iż wszystko już "zaklepane" i możemy sobie tutaj dyskutować do bólu a i tak nikt decyzyjny nie będzie się z tym liczyć.
          Szkoda że nie będzie tego przejazdu... i tyle.
          Mówi się trudno.

          • 4 1

          • (1)

            Piszesz jak dziecko. Nie ma pieniędzy na wszystkie inwestycje i jak to to nie tamto, proste.

            • 1 3

            • no więc niech miasto zrezygnuje z ECS, które jest ZŁODZIEJSTWEM W BIAŁY DZIEŃ. 300 milionów na budowę tego g...na - toż to prawie połowa kosztów budowy Kolei Metropolitalnej. 18 milionów złotych rocznie utrzymanie tego szitu - za tyle można kupić co najmniej jeden-dwa porządne autobusy czy tramwaje albo z 10 stateczków kursujących jako promy dla pieszych i rowerzystów:) A nie wydawać setki milionów złotych na coś, co nie jest nikomu potrzebne.

              • 14 1

        • z przebudowy (1)

          spacerowej oczywiście i z ecs:)

          • 1 0

          • Spacerową nie jeżdżę, ale ciekawe co na to mieszkańcy Osowa.

            • 0 1

    • tunel-rower (3)

      tak w Rotterdamie - sa tunele dla rowerzystów i jest OK !

      • 34 4

      • (1)

        Co chcesz przez to udowodnić, że tam jest?

        • 2 5

        • To że tam myślą i szanują, a u nas takie mośki jak ty przygotowują "polskie projekty". Jestem kierowcą i nie każę rowerzystom sp...r..ać z MOJEGO pasa ruchu.

          • 2 2

      • Zgadzam się. W Holandii buduje się infrastrukturę drogową ZAWSZE z uwaględnieniem, że po bokach muszą powstać ścieżki rowerowe. W miastach Holandii są ronda, tunele i bezkolozyjne skrzyżowania dla rowerów - u nas nie można 2 km prostej ścieżki wybudować, więc nie liczcie, że ktoś pomyśli o rowerzystach w tunelu pod Motławą.

        • 5 1

    • (2)

      W Norwegii
      są tunele gdzie mogą poruszać się rowerzyści, albo zrobione specjalne objazdy (w tym osobne tuneliki) specjalnie dla rowerzystów.

      • 36 4

      • (1)

        daleko nam do Norwegii, my tam tylko truskawki zbieramy latem ...

        • 19 6

        • On się rozmarzył bo już Wałęsa obiecywał drugą Japonię, Tusk oprócz cudów drugą Irlandię.

          • 3 0

    • W kilku miejscach... (2)

      a na przykład w Norwegii kilkakrotnie widziałem OSOBNY tunel dla rowerzystów i pieszych biegnący rownolegle do tunelu dla samochodów, tak, by nie byli narażeni na wdychanie spalin i hałas.

      • 26 2

      • (1)

        Ale Norwegia nie jest w UE dlatego jest to piękny i bogaty kraj.

        • 4 2

        • nie dlatego że nie ma ich w unii

          Dlatego że mają rope i gaz

          • 3 1

    • A co za problem zrobić busa, mini-autobus (2)

      Coś takiego pół otwartego , ze do środka wejdzie z 10-15 osób i powiedzmy kilka rowerów. Kursowało by to co 15-30 min przez sam tunel. Jeden taki pojazd w zupełności by wystarczył. Nawet jakby miasto miało go finansować to i tak wyszłoby dużo taniej niż dofinansowanie promu.

      • 42 2

      • Takiego busa trasa mogłaby być przedłużona na Westerplatte.

        • 10 2

      • ehhh

        tak - do tego płatny przejazd owym tunelem , a w tunelu toi toi-e za ktory tez bedzie trzeba zapłacic...

        wybaczcie... ale jest wiecej drog do remontu niz jakis tam tunel...

        przykladowo, sam dojazd do westerplatte...

        • 1 5

    • TAK

      Tak w Hamburgu

      • 12 1

    • owszem widziałem tunele dla rowerów (1)

      w Holandiii i to nawet kilka. Gdzieniegdzie są nawet podziemne przejazdy wyłącznie rowerowe po drogami, zamiast przejść dla pieszych/rowerów.

      • 14 1

      • Mówisz o tunelach pod rzekami czy pod kanałami?

        • 1 0

    • nie wyobrażam sobie (2)

      żeby odciąć tam możliwość przemieszczania się pieszych i rowerzystów! Przejeżdżam tam często promem i widzę sporo cyklistów, zważywszy, że oprócz Westerplatte jest jeszcze jedna atrakcja turystyczna Twierdza Wisłoujście.
      Wszędzie na zachodzie szukają nowych rozwiązań dla wzrastającej liczby turystów rowerowych a u nas mają ograniczać im możlwości przemieszczania się? COŚ NIE TAK !!!
      A autor postu niech wyjedzie poza granice swojej dzielnicy, województwa, kraju... a nie siedzi przed kompem i pisze głupie, nieprawdziwe komentarze

      • 11 2

      • (1)

        Tutaj nikt nie chce odciąć tylko ukazujemy różne propozycje. Tunel dla rowerzystów to utopia i trzeba myśleć o rozwiązaniu innym.

        • 2 4

        • sam jesteś utopia. Jak już będzie się wydawać kupę kasy na tunel sam koszt ścieżki rowerowej w tunelu to będzie pikuś;)

          • 3 0

    • oczywiście, że są - tylko w Polsce takie coś może dziwić

      • 7 2

    • naturalnie! sam mieszkam w mieście, gdzie jest tunel TYLKO dla rowerzystów i pieszych. kompleksy i ignorancja nie bolą, ale też nie ma co się nimi chwalić

      • 7 1

    • W Rotterdamie są tunele tylko dla rowerów.

      Wiem, bo sam takim przejeżdżałem

      • 2 0

    • "Zakaz zakazem, ale wiele osób będzie pewnie próbowało pokonać tunel piechotą."

      Jeżeli będzie jakikolwiek tunel . . .

      • 0 1

    • a hulajnogi ??

      • 0 0

    • skoro jestes taki swiatowy podaj mail wysle ci zdjecia tunelow z Holandii, z chodnikami dla pieszych i sciezkami rowerowymi

      malo tego z windami i ruchomymi schodami przy wyjsciach, jak nie wierzysz to wpisz sobie w google.maps Kiltunnelweg, 's-Gravendeel, Binnenmaas, Nederland i przekonaj sie na wlasne oczy

      • 5 0

    • Tunel z drogą rowerową

      Hijenoord tunnel koło Rotterdamu na przykład

      • 1 0

    • rowerem w tunelu

      W Norwegii jest ich całe mnóstwo - co więcej - często są budowane dwa tunele obok siebie (lub jeden nad drugim!!!) oczywiście jeden dla pojazdów silnikowych drugi dla pieszych i rowerów. Taki komentarz oraz liczba osób które to popierają świadczy że za często nie jeżdzimy rowerem za granicę. Ale wypowiadać się to tak... Przykre.

      • 1 0

  • Tunelem będzie jeździć komunikacja miejska (34)

    Jaki problem dla pieszych i rowerzystów wsiąść do autobusu byle-jakiego?!

    • 193 43

    • taki problem, ze jak wychodze z domu by pojezdzic rowerem.. (8)

      ..to chce pojezdzic na rowerze a nie przemieszczac sie z nim w komunikacji.

      • 23 20

      • (6)

        Jak już pisałem obok fajnie byłoby pojechać sobie rowerkiem pod rzeczką, tylko że oczywiście trzeba by było z czegoś zrezygnować. A Ty co proponujesz? Zrezygnować z przebudowy Spacerowej? Z tramwaju na Morenę? Z kolei metropolitarnej?

        • 10 13

        • z ECS nikomu nie potrzebnego.. bo o tym nie wspomniales (2)

          • 33 2

          • (1)

            Oczywiście, że ECS tylko PO-wałęsaczom i innym krzywo-wybiórczym "miłującym dialog" jest potrzebny, mi i skrzywdzonym przez zadowoloną z siebie władzę na pewno nie.

            • 11 11

            • ECS to JEDNA WIELKA BZDURA!! Utrzymanie tego g...na będzie kosztowało 18 milionów złotych rocznie! Przecież za tę kwotę można by wyremontować chociaż parę km dróg rocznie, przedłużyć planowaną trasę kolei metropolitalnej, dokupić dodatkowe składy tramwajowe czy autobusowe... Ale nie - ciągle trzeba się pławić w historii najnowszej i wydawać na nią grube miliony. Rozumiem, że muzeum Solidarności powinno być, bo to część historii tego miasta, ale czemu takie drogie? Nie można wybudować jakiegoś skromnego muzeum, którego ani budowa, ani utrzymanie nie będzie tyle kosztowało? Mam nadzieję, że następna ekipa rządząca utnie pieniądze na ECS...

              • 5 2

        • (2)

          Póki co ci co niektórzy którzy chcą tunel pod rzeczką dla rowerków nie określili, z czego by zrezygnowali. Chcą zjeść ciastko i mieć ciastko, jak małe dzieci.

          • 9 9

          • (1)

            jak już powiedziałem - móżna zrezygnować z ECS, to jest najlepszy pomysł. Podejrzewam że za 18 milionów złotych rocznie można wybudować ten tunel w parę lat; nie mówiąc o tym, że dałoby się kupić za to całą flotyllę promów przepływających Wisłę...

            • 2 2

            • Zrezygnować z ECS i budować trasy tramwajowe do Sobieszewa, na Orunię, Ujeścisko, Kokoszki, Morenę, Niedźwiednik itd, a potem jak i drogi będą jako takie można finansować tunel dla rowerów.

              • 0 2

      • A co za różnica?

        Co za różnica czy wsiądziesz na prom czy do autobusu? Tak czy inaczej nie jedziesz tej drogi rowerem. A jak nie chcesz z niego zsiadać to jedź dookoła, nikt Ci przecież nie zabrania.

        • 2 1

    • Co za chamstwo! (10)

      Gdzie się pchasz z rowerem do autobusu, kołku?!

      • 16 12

      • dokładnie(nie wiem dlaczego Ciebie negują)...nie ma możliwości w/g przepisów ZTM by kogoś z rowerem kierowca wpuścił;/ (9)

        • 13 3

        • (6)

          Oczywiście że do autobusu mogą wejść dwa wózki i rowery, choć ile tych rowerów to nie wiem. Mało tego, za te wózki i te rowery nie trzeba kasować biletów.

          • 4 8

          • rowerów jak napisałem "0" (1)

            • 3 6

            • Głupotę napisałeś.

              • 3 0

          • (3)

            kierowca pozwoli na dwa rowery

            • 3 0

            • Dla chcącego nic trudnego

              Dwa rowery lub wózki. Można na tą trasę zamówić autobusy, w których zmieściłoby się więcej tych rowerów i wózków.

              • 2 0

            • NIE POZWOLI (1)

              Kiedy chciałem się przejechać z żoną niskopodłogowym przegubowcem (pustym, bo z Wałowej) z rowerami, to kierowca natychmiast nas zbluzgał, że w autobusie jest miejsce na JEDEN rower!!! (I to oczywiście o ile nie ma wózków.) Więc średnio widzę opcję transportu rowerów autobusem przez tunel. Albo prom, albo osobny tunel pieszo-rowerowy.

              • 3 2

              • Jeśli jest taki przepis to trzeba go zmienić.

                • 1 0

        • (1)

          gdzie jest przepis zabraniający przewozu roweru?
          ja znalazłem zapis:
          "11. Przewóz roweru jest dozwolony w pojazdach niskopodłogowych, odpowiednio
          oznakowanych „piktogramem” i wskazanych w rozkładach jazdy literką „n” pod warunkiem,
          Ŝe nie zagraŜa on bezpieczeństwu ruchu oraz pasażerów".

          • 12 2

          • i pod warunkiem ze jest piatek 13-go i wilgotnosc powietrza nie przekracz 68,5%

            • 2 2

    • ToJa, ty święty i mądry człowieku, dlaczego gadasz sam ze sobą, czyli z Piłatem ? (6)

      • 4 3

      • (5)

        Oczywiście ty święty i mądry człowieku, gadam sam ze sobą czyli z Piłatem. Coś jeszcze?

        • 2 2

        • (3)

          Tak, chciałem ci powiedzieć, że mądrość twoja jest bezgraniczna. Przyznaj się, że nie masz klamek ani okien w pokoju.

          • 3 2

          • (2)

            Feministka, która tak kocha nieszczęśliwie. Z pewnością gada sama ze sobą nie tylko tutaj. Samotne tak mają i ona w w ogóle gada sama ze sobą. A jak się cieszy, że ma klamki i pewnie swój pokój. Czytam, jak feministka tak się właśnie cieszy, z klamek. Ma nawet okno, ale się pochwaliła. Biedna taka, samotna co jęczy jak ta śmieciara i gada sama z sobą.

            • 1 3

            • (1)

              ToJa/Piłat to c**** grochowa

              • 1 1

              • Facetka napisała jak umiała DDD

                Facetko, po raz kolejny mogę się zniżyć do twojego sfaceciałego facetko poziomu i próbować dialog, sprzeczać się - słowna zabawa może trwać - nawet z taką jak ty grochową c****, facetko.

                • 0 2

        • DDD

          • 0 0

    • Już to widzę... (2)

      W autobusach często nie ma miejsca na wózki, a co dopiero rowery...
      No i jeszcze kwestia pieniędzy: komu będzie się opłacało płacić 3 złote żeby przejechać jeden przystanek (i kolejne 3 na powrót)?

      • 2 3

      • (1)

        Jak się chce na siłę przeforsować swoją tezę to i pisze się co najmniej przesadzając. W autobusach bardzo rzadko nie ma miejsca na wózki, nie mówiąc o tym, że można specjalnie dla rowerzystów i pieszych puścić tam busa.

        • 1 1

        • Codziennie jeżdżę autobusami do i z pracy (3-ma w jedna stronę)

          i niestety, ale miejsca w nich jest mało. Może około południa jest inaczej, ale w godzinach rannych i popołudniowych jest spory tłok.

          • 0 0

    • tak dla komunikacji rowerowej (2)

      Ci wszyscy, którzy mówią, że można przewieść rower autobusem mają rację. Tylko nie pamiętają, że kierowca pozwoli tylko zabrać dwa. a ja jak jadę całą rodzina w pięć osób to co mam czekać na kolejne dwie osoby godzinę bo tak często będą jeździły autobusy w sobotę czy niedzielę i na ostatniego członka rodziny jeszcze godzinę. A co z pozostałymi chętnymi, którzy będą chcieli przeprawić się na drugi brzeg. Przecież przeprawa z tam i powrót zabierze nam 4 godziny to jest naprawdę niedorzeczne. A ci, co mówią, że nie potrzeba sprawnego przejazdu dla rowerów niech czasami wybiorą się do Nowego Portu i popatrzą ilu rowerzystów już dziś tam jeździ i to z całego trójmiasta. Ja tam byłem wczoraj i pomimo kiepskiej pogody naprawdę sporo było rowerzystów o różnym stopniu doświadczenia.

      • 2 1

      • czyli co proponujesz?

        • 1 0

      • Dzisiaj jeździłem autobusami parę godzin, w sumie sześcioma. Nie jechała żadna osoba z wózkiem czy rowerem. Oczywiście wiem, że zdarza się, iż kierowca nie pozwala na "trzeci wózek", ale wg mnie takie sytuacje są bardzo rzadkie. Odnośnie tunelu pod Martwą Wisłą to są tutaj słuszne propozycje, żeby w zamian za prom (a rezygnacja kursowania tego promu nie jest przesądzone) uruchomić dodatkowe pojazdy (jakieś przystosowane dla rowerzystów busy). Co Ty na to?

        • 0 1

    • aby na pewno ?

      toż to droga ekspresowa

      • 0 0

  • Wyspa Stogi nie jest dla rowerów. (6)

    Dojazd jest utrudniony, i słusznie. Ani most wantowy, ani Siennicki, ani też tunel nie przewidują cyklistów, bo do czego tacy potrzebni? Samochody niech sobie kupią albo, jak Bóg przykazał, tramwajem albo autobusem popylają. A rowery do piwnic albo od razu na złom. A opowieści o promie, idąc za przykładem poety, między bajki włożę.
    PS. I proszę nie mówić, że przez most Siennicki biegnie dzisiaj ścieżka rowerowa. To nie ścieżka, to nieporozumienie.

    • 60 71

    • Jaka ksywka taki rozumek (1)

      Krotki, oj krotki...

      • 7 4

      • Lepiej krótki niż z waty

        • 0 1

    • portal www.trojmiasto nie jest dla konusów

      • 3 2

    • ulubiona trasa (1)

      Trasa rowerowa na plażę w Stogach jest moją ulubioną. Przydałby się tylko odcinek przez ogródki działkowe, który połączyłby ścieżkę na Przeróbce z odcinkiem przed plażą.

      • 5 0

      • ROWEROWE STOGI

        OK-ściezka rowerowa jest właśnie wykańczana. Tylko dlaczego na plażę trzeba było ciągnąć rowery pod nosem sklepow, przychodni etc. zamiast przeprowadzić ją dalej lewa stroną przy komisariacie, działkach i lesie. CO ZA KRETYN TO ZATWIERDZIŁ ???

        • 0 0

    • I słusznie

      Dresy i mafia jeżdżą tylko beemkami

      • 2 2

  • ELBTUNNEL-HAMBURG POWSTAŁ W 22.07.1907 (4)

    I TAM JAKOŚ NIE MA PROBLEMU!!!!!!!ŻEBY PRZECHODZIĆ , CZY JEŹDZIĆ ROWERAMI!!!!!!!! POLSKA JEST CHORA!!!!

    • 70 32

    • Sa dawa ELBTUNNEL-HAMBURG

      ten drugi z 1975

      • 7 0

    • do Hamburga dorzucę jeszcze Eurotunnel w Rotterdamie, pod rzeką/kanałem największego portu w Europie i tunel pod Tamizą w Londynie wybudowany parę lat przed tym w Hamburgu.
      Obydwoma jechałem rowerem osobiście wracając z Liverpoolu.

      • 23 1

    • Tyle że tunelem o którym piszesz praktycznie nie jeżdżą samochody... (1)

      ... a ten w Gdańsku ma być częścią ważnej drogi, którą codziennie będzie jeździć sporo aut. To nie miejsce na ciąg pieszo rowerowy.

      Problem trzeba rozwiązać w jakiś inny sposób bo w żadnym cywilizowanym kraju (nawet w Niemczech) nie ma ścieżek rowerowych w takich tunelach.

      • 1 1

      • Co to znaczy, że tunelem praktycznie nie jeżdżą samochody?
        Mogą, ale z jakiegoś powodu im się nie chce? Z jakiego powodu?

        żadnym cywilizowanym kraju (nawet w Niemczech) nie ma ścieżek rowerowych w takich tunelach.
        Składam gratulację pierwszemu, kto zgadnie, jaki to niecywilizowany kraj:
        http://www.youtube.com/watch?v=RsE-eqAqt44
        http://www.youtube.com/watch?v=PfU62yoQVOw

        • 0 0

  • No to problem wielki... naprawdę (1)

    Heheheh

    • 21 25

    • eee tam, przesiadą sie na rowery ... wodne...

      • 3 6

  • Krecia robota (3)

    Ja tu widzę robotę sabotażystów. Komuś chyba zależy na tym, aby uniemożliwić piesze procesje w Boże Ciało. Tunel musi być przystosowany do ruchu pieszego i basta! Naród potrzebuje pieszych ciągów komunikacyjnych, szczególnie dla masowych pochodów z pochodniami.

    • 57 18

    • he he..dzięki za wprawienie mnie z "marszu" w dobry humor:D

      • 10 1

    • I...

      I KRZYŻAMI...

      • 1 0

    • No to sobie pokpiłeś z wiary i religii wyznawco tolerancji i pewnie bardzo jesteś z siebie zadowolony

      • 0 1

  • stogi są rezerwatem, z rezerwatu się nie wyjeżdża (2)

    Prezydent nie widzi Stogów. za daleko...

    Piękna wyspa została zniszczona przemysłem, radni pośpiesznie "wykastrowani" żeby przemysł mógł wzrastać...może i spalarnię powinni tu zbudować...wtedy statkami z innych krajów można by importować śmieci i palić! palić! palić!

    po cóż więc rowery tutaj?

    Tu i tak się umiera na raka płuc, bo rafineria , siarkopol i fosfory zrobiły swoje.
    Tu mieszkańcy w nocy fluoryzują. NIe mają siły wjechac na Siennicki :-/

    • 51 6

    • To sie wyprowadz

      Skoro tak tam strasznie.Mnie na Stogach zawsze bardziej zniechecala miejscowa dresiarnia i meliniarze a wyziewy z klatek schodowych znacznie gorsze niz te z rafinerii czy fosforow.

      • 6 1

    • chyba fosforyzują, a nie fluoryzują - fluoryzować można zęby

      • 5 0

  • (1)

    miejsce na droge rowerowa na Westerplatte znalazło by sie przy ul.Sucharskiego
    trzeba tylko odchwaścić i wyrównać chodniki którymi juz dawno nikt nie uzywa
    po co w tunelu to prawie komora gazowa

    • 23 4

    • ja chce z portu dojeżdżać do roboty - rowerem

      bo bliżej.

      • 2 0

  • (2)

    Ważne, żeby były dwa tunele, najlepiej dwupasmowe, a nie jeden po jednym pasie w każdą stronę, bo już słyszałem o takich pomysłach.

    • 12 4

    • TUNEL DLA ZMOTORYZOWANYCH !!!!

      a dla rowerzystów co piątek na głównych skrzyżowaniach "niesamowite" osoby rozdają upominki .... hahaha :-)
      Przy okazji co z rolkarzami, osobami z wózkami, rikszami, hulajnogami no i pieszymi - im też tunel zbudujemy?
      Pozdrawiam wszystkich :-)

      • 0 0

    • TUNELE

      Powinny być 4 tunele : jeden dla samochodów, drugi dla pieszych, trzeci dla rowerzystó, czwarty dla rolkarzy i wszyscy będą zadowoleni. I w powrotną stronę to samo czyli razem 8 tuneli. A każdy z nich 4-pasmowy

      • 0 1

  • Nie płacą podatków nie jeżdżą (18)

    Niech zaczną płacić podatek drogowy to wtedy mogą pyszczyć . Kierowcy samochodów płacą już chyba potrójny a dróg jak nie było tak nie ma .

    • 34 50

    • oo wlasnie! (3)

      Zgadzam się! Najwiecej do powiedzenia mają Ci co najmniej płacą. A ile to razy widzialem rowerzystę na Alei Niepodleglosci na drodze dwupasmowej, który spowalnial ruch samochodow? A obok biegnie sciezka rowerowa...

      • 14 12

      • za to jest mandat...(szkoda,że nie wspomniałeś,że niszczą podobnie jak TIR-y i TIR-ówki nawierzchnię ;) (1)

        • 8 1

        • no ba

          taka tirówka, jak ma długie pazury, to tak nawierzchnię podrapie że nijak tego naremontować się nie da.

          • 1 0

      • I dlatego z zemsty należy rozjechać WSZYSTKICH cyklistów.

        A za potrącenia pieszych należy WSZYSTKICH kierowco zadeptać.

        • 0 0

    • (1)

      Niech płacą jak największy. Może to oduczy kołków jeżdżenia samochodem na zakupy do sklepu odległego o 5 minut spaceru od domu.

      • 18 4

      • Wiesz, może ty chodzisz po zakupy i kupujesz tylko mleko i 2 bułki. Jak ktoś robi zakupy dla całej rodziny na tydzień albo i dwa to nie będzie nosił kilkudziesięciu kilogramów na piechotę, więc pomyśl zanim znowu napiszesz coś głupiego.

        • 3 7

    • haha (10)

      Rowerzyści nie powodują korków, hałasu, zanieczyszczeń, na miejscu jednego samochodu można zaparkować z 10 rowerów, nie niszczą nawierzchni, to za co mają płacić? Za to, że raz na klika lat, przy okazji remontu/budowy drogi powstanie kilkaset metrów drogi dla nich? Za to kołki, z których pewnie 1/4 ma do centrum Gdańska 25 minut na rowerze spokojnym tempem i tak jeżdżą samochodami, żeby na miejscu zrobić dodatkowych parę kilometrów szukając miejsca posotojowego, ryzykując mandat za złe parkowanie, tracąc czas, pieniądze i dodatkowo zagracając centrum na ponad 8 godzin dziennie. Jak nie chcesz sam jeździć rowerem do roboty, to powinieneś być wdzięczny, że inni mają na to ochotę, bo dzięki temu jest trochę więcej miejsca na Twój samochód.

      • 12 5

      • (5)

        Nie rozśmieszaj mnie, nie każdy może sobie pozwolić na dojazdy do pracy na rowerze. Po pierwsze nie zawsze jest pogoda na rower, po drugie można zostać ochlapanym przez jakiś samochód, po trzecie można się spocić, po czwarte...można długo wymieniać. W porządnej pracy masz parking podziemny albo naziemny z przypisanymi miejscami i nikt nie musi parkować na trawniku. Rower jest ok ale jako forma rekreacji a nie jako środek transportu do pracy dla osób na wyższych stanowiskach niż operator łopaty.

        • 3 9

        • ciekawe (4)

          że ja codziennie w pracy mam kontakt z klientem i nie ma problemu. 1/3 Kopenhagi też codziennie jakoś sobie radzi. Raczej niewielu z nich operuje łopatami.

          • 10 2

          • Są rowery pięcioosobowe z ogrzewaniem i ochroną przed zmiennością pogody? (3)

            W których dzieci mogą kimnąć?

            • 2 4

            • . (2)

              a w jakim odsetku samochodów wlokących się z rana do centrum zauważasz więcej, niż jedną osobę?

              A jak Ci zimno, to tylko Twój problem, że nie wiesz jak się ubrać lub po prostu jesteś słabym i mało odpornym pieskiem francuskim, który woli co miesiąc wydawać kilkaset złotych (średnio) na samochód (nie wliczając kosztu jego zakupu).

              Im więcej udogodnień, tym jesteśmy słabsi;)

              • 3 2

              • Zakładasz, że wszyscy ludzie są singlami?

                Dzięki za ataki osobiste. To tylko potwierdza, że nie masz argumentów. Nie szanujesz tych, co wybrali inaczej. I najbardziej okradanych.

                • 2 4

              • no właśnie

                znaczny odsetek tych ludzi to ci, co dowożą dzieci do szkoły niestety... w okresie wakacyjnym korki zmniejszają się o dobre 60-70 %..
                poza tym nie każdy ma ochotę dojezdżac do pracy rowerem, by zmarznąc, zostać ochlapanym a potem śmierdzieć, mimo szybkiego prysznica:) sam czasem dojeżdzam do pracy rowerem, ale nie widzę sensu robienia tego w złą pogodę. nie widzę też sensu w Twoim obrażaniu innych 'bo ty jesteś taki fajny, trendy i cool', ze dojeżdzasz rowerem. niektórzy mają kasę na to, by dojezdząć samochodem. z wiekszosci miejsc w gdansku jest tez trudniej dojechać rowerem, bo nie ma ścieżek. poza tym porównanie gdanska do kopenhagi świadczy tylko o tym, ze nie masz pojęcia o czym mówisz-tam jest płaściutko jak na stole. podjedź sobie na morenę raz i drugi i jeśli się nie spocisz, znaczy, że za dużo czasu na tym rowerze spędzasz:D i nie masz się co porównywać do przeciętnego rowerzysty we wspomnianej kopenhadze:). co też w przypadku np. kobiet ma dodatkowy minus- paskudnie umięśnione i aseksualne łydki:)
                wiec nie krzycz, że rower w gdańsku jesttaki cudowny, bo nie jest. a przynajmniej bądź łaskawy nie obrazać innych.
                za to wybudowac osobny tunel dla rowerów i pieszych równolegle do tych budowanych by się przydało. choćby w celach rekreacyjnych. przeciez ten krecik będzie budowany specjalnie na te dwa przejscia, potem go wyrzucą. co szkodzi, by przejechał jeszcze jeden raz i zrobić w tym miejscu ciąg pieszo rowerowy? aż tak wielkie koszty w porównaiu z cała inwestycja to chyba nie będą. albo jeśli rzeczywiście będą, to przynajmniej zarezerwować miejsce na taki ciąg w przyszłości(w sensie wykopać tunel i zabezpieczyć go, bez budowania infrastruktury)

                • 4 1

      • Wasze zarozumialstwo jest tak potężne, że można to zakwalikować do zanieczyszczeń. (3)

        Jakimi pojazdami zaopatrywane są sklepy rowerowe? Antygrawitacyjnymi? My, kierowcy, płacimy tak dużo jakby w spalinach był cyjanek. A nie ma.

        Szanuj nasz wybór. Nie chcemy przedpotopowych pojazdów używać. Ty, jak chcesz, przesiądź się na muła.

        • 2 6

        • bla bla bla (1)

          nikt tu nie mówi o tym, żeby cały transport światowy przerzucić do wiklinowych koszyków na kierownicach holenderskich damek, czy coś w ten deseń. Chodzi raczej o to, żeby POJEDYNCZE osoby, zamiast tłuc się w palących nawet ponad 10 litrów samochodach, przestały leczyć motoryzacyjne kompleksy i zauważyły inne, rozsądne rozwiązania, które w krajach rozwiniętych są codziennością.

          • 4 3

          • To sobie rozwiązuj. Promuj. Ale nie przymuszaj i nie lansuj rabowania

            • 2 4

        • Podobno matematyka ma coś wspólnego z logiką?

          Czy to prawda? Bo z wypowiedzi to jakoś nie wynika...

          • 3 1

    • no i mimo tego ciągle dotuje się kierowców

      sprawdz ile kosztow utrzymania i budowy drog pokrywa podatek drogowy. O kosztach zewnetrznych - skazenie srodowiska, wypadkowosc nie wspomne.

      • 7 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

MH Automatyka MTB Pomerania Maraton - Kwidzyn - Miłosna (1 opinia)

(1 opinia)
80 - 115 zł
zawody / wyścigi

Nocny Duathlon - Airport Gdańsk (5 opinii)

(5 opinii)
zawody / wyścigi

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum