• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trwa budowa drogi rowerowej wzdłuż ul. Potokowej

as
24 marca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Droga rowerowa będzie prowadzić od PKM Brętowo do skrzyżowania z ul. Słowackiego. Droga rowerowa będzie prowadzić od PKM Brętowo do skrzyżowania z ul. Słowackiego.

Nowy chodnik, kanalizacja deszczowa, przebudowa oświetlenia, sygnalizacji świetlnej i zjazdów. Na ul. Potokowej trwają prace związane z przebudową starej drogi rowerowej. Termin realizacji zadania ustalono na sierpień 2020 r.


Jak oceniasz stan infrastruktury rowerowej w Gdańsku?

Ci, którzy jeżdżą lub jechali kiedykolwiek rowerem ul. Potokową, wiedzą o tym, że jest tam droga rowerowa, ale daleko jej do obecnych standardów. Obecnie ścieżka po prawej stronie jezdni, prowadząca do ul. Słowackiego, jest przebudowywana.

W listopadzie ub. r. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska podpisała umowę z wybranym w postępowaniu przetargowym wykonawcą. W styczniu 2020 r. wykonawca rozpoczął realizację zadania od skrzyżowania ul. Potokowej z ul. Słowackiego. Część starej drogi rowerowej została rozebrana. W lutym drogowcy układali warstwy podbudowy drogi rowerowej na odcinku przy skrzyżowaniu ul. Potokowej i Słowackiego. Z kolei w marcu prace koncentrują się na układaniu kolejnych warstw nawierzchni oraz łączeniu z istniejącą drogą rowerową na ul. Słowackiego.

W lutym drogowcy układali warstwy podbudowy drogi rowerowej na odcinku przy skrzyżowaniu ul. Potokowej i Słowackiego.
W lutym drogowcy układali warstwy podbudowy drogi rowerowej na odcinku przy skrzyżowaniu ul. Potokowej i Słowackiego.
- Wykonane zostaną brakujące fragmenty trasy. Zakres zadania obejmuje również przebudowę skrzyżowania ul. Potokowej z ul. Ogrodową, korektę jezdni ul. Potokowej przy skrzyżowaniu z ul. Ogrodową oraz budowę pasa do zawracania skierowanego w stronę ul. Rakoczego - mówi Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. I dodaje: - Oprócz prac związanych z budową ścieżki rowerowej wzdłuż trasy wybudowany zostanie chodnik. Inwestycja przewiduje także budowę kanalizacji deszczowej oraz przebudowę oświetlenia, sygnalizacji świetlnej i zjazdów.
Długość drogi rowerowej to ok. 1 km. Długość drogi rowerowej to ok. 1 km.
Wykonawcą zadania jest firma WPRD Gravel. Prace potrwają do sierpnia 2020 r., a ich koszt wyniesie prawie 4,5 mln złotych.
as

Miejsca

Opinie (65) 2 zablokowane

  • Brak wyobraźni (1)

    Od strony Słowackiego powinny być dwa pasy umożliwiające skręt z Potokowej w Słowackiego. Na miejscu dodatkowego pasa właśnie budują ścieżkę rowerową, a miejsca jest dosyć.

    • 4 14

    • Jedz rowerem

      • 5 0

  • Czy ten Delasal to diabeł był?

    taki ładny znaczek zrobili na środku :)

    • 2 1

  • (1)

    Tylko czemu przy skrzyzowaniu ze Slowackiego DDR nagle znika? Jakas nowa moda na teleportacje jak na przystankach na Morenie?

    • 5 4

    • lepsze to niz ostre odgiecie o 90stopni w prawo po czym w lewo wąskiego różowego paska jak niemal w całym miescie jest.

      • 0 2

  • Tam powinien być buspas!

    • 5 1

  • To nie jest budowa tylko wymiana istniejacej nawierzni dla rwerów która tam jest od lat!! (1)

    A infrastruktury rowerowej w Gdańsku jest beznadziejna nadal 20 lat za każdym krajem zachodnim !!

    • 9 4

    • nie porównuj miasta z krajami, porównuj miasta z miastami

      w tzw. krajach zachodnich jest bardzo wiele miast, które mają dużo gorszą infrastrukturę rowerową niż Gdańsk. Wyzwaniem pozostaje to, że najlepsze warunki do jazdy rowerem występują w miastach, w których nie tylko buduje się i utrzymuje wydzielone drogi dla rowerów (stanowiące element tzw. widzialnej infrastruktury rowerowej) ale także stosuje się obszernie działania uzupełniające: uspokajanie ruchu i restrykcyjną politykę parkingową, po spokojnym zakwestionowaniu dotychczasowej roli samochodu w mieście. W Gdańsku z jednej strony mówi się o potrzebie ograniczania roli samochodów w życiu mieszkańców, z drugiej finansuje się z funduszy publicznych wielopiętrowe makabryły nazywane kubaturowymi parkingami dla samochodów.

      • 0 0

  • To zdumiewające (5)

    Czyli na Morenę będzie można dojechać z różnych stron 3 eleganckimi DDR, które na dodatek łączą się ze sobą. Jest pełna ciągłość, normalnie cuda. Lepszej infrastruktury rowerowej chyba nie ma w żadnej innej dzielnicy. Trochę to zdumiewające jak na dzielnicę położoną na sporej górce z której przyjemnie się zjeżdża ale potem trzeba wjechać lub odwrotnie ale zawsze wjazd trzeba zaliczyć.

    • 7 8

    • eleganckie? nie bądź śmieszny. Kartuska totalny niebezpieczny, niewygodny gniot, Jaśkowa jeszcze gorsza (4)

      Same esy floresy szlaczki zygzaczki na wąskim chodniku bez widoczności, bez skrajni z krawężnikami co 10m i innymi przeszkodami w pasie trasy.. Nie ma się czym podniecać.

      Poza tym nie mają ciągłości. Ta też jej mieć nie będzie.

      • 4 6

      • A tak, eleganckie (3)

        1. Zasadniczo Kartuska nie jest dojazdem na Morenę, bo równie dobrze może być dojazdem do Łostowic, a tak naprawdę jest dojazdem do Jasienia. Dojazdem którego brakuje.
        Dojazd na Morenę to Jaśkowa, Potokowa i Nowolipie/Rakoczego.
        2. Tak śmiesznie się składa że DDR-y są tak samo kręte jak ulica przy której są.
        3. Jak nie umiesz skręcać i jesteś ślepawy a do tego masz zwidy co 10 m to dla bezpieczeństwa swojego i innych zrezygnuj z roweru.
        4. Mają ciągłość i ta też będzie ją miała. Na Jaśkowej jest co prawda wyjątek ale to wyjątek potwierdzający regułę. Oj, nie uważałeś kolego w szkole.

        • 5 2

        • To są teoretyczne wywody fanatyka. (2)

          A na rowerach jeżdżą normalni ludzie. Slalomy pomiędzy śmietnikiem a słupem, który stoi w skrajni, obniżone krawężniki ale bez fazowania krawędzi. Dziury łatane kostką, albo nie łatane wcale. Droga prowadzona przy schodkach do domów. O promieniach zakrętów nie wspomnę.
          Jak się przypatrzeć, to nazbiera się tego.

          • 2 3

          • i wtedy się obudziłeś

            Nie, chyba jeszcze jakieś koszmary cię męczą. Wsiądź na rower i odetchnij świeżym powietrzem. Na pewno ci pomoże.

            • 2 1

          • I kto tu jest fanatykiem

            Uważasz się za normalnego sam ten fakt jest już niepokojący. Kto tak naprawdę jest normalny ? Oto jest pytanie.
            Slalom pomiędzy śmietnikiem i słupem - czyli tłumacząc z polskiego na polski przejazd obok śmietnika i słupa. Slalom to byś miał gdyby te elementy stały prosto na Twojej drodze.
            Obniżone ale nie fazowane krawężniki - obniżone przy jeździe użytkowej wystarczą.
            Droga poprowadzona przy schodkach i złe promienie zakrętów - I Ty jesteś normalny ?

            • 1 0

  • marnowanie kasy dla 6% mieszkańców (1)

    • 4 8

    • Te 6 % zmniejsza kolejki do lekarzy o 6 %,

      i zwiększa o 6 % dostępność miejsc parkingowych dla samochodów.

      • 5 0

  • Niewiele osób zdąży z niej skorzystać....

    • 1 3

  • Ale dlaczego (2)

    Ale dlaczego przy przejściu dla pieszych droga rowerowa się ucina i zamienia się w wspólny chodnik, aby na jezdni znowu zmienić się w przejazd rowerowy? Dla mnie to chaos. Powinien być wyraźny podział w takim miejscu na część rowerowa i część dla pieszych.

    • 5 2

    • Bo taka teraz moda w UM.
      Poza tym piesi i tak ignorowali ścieżkę.

      • 0 1

    • Dlatego, że świat według Olgi Tokarczuk stanowi swoistą jedność

      Chodzi o to, by rowerzysta jadący po drodze rowerowej wygospodarowanej z chodnika wiedział, że w rejonie przystanku autobusowego powinien zwiększyć uwagę i ustępować pieszym. Taka sama filozofia przyświeca projektantom zachowującym ciągłość drogi dla rowerów i chodnika na wylotach ulic podporządkowanych: kierowca może przejeżdżać przez taką drogę i chodnik zachowujący niweletę chodnika, ale musi uważać na pieszych. Infrastruktura rowerowa w mieście nie jest tworzona dla kolarzy trenujących do Tour de France lub innego triathlonu, ale dla zwykłych mieszkańców wykorzystujących rower w codziennym życiu. Niestety w naszym społeczeństwie jest jeszcze sporo osób, które wszystko chciałyby widzieć oddzielnie zgodnie z zasadą: ziemia dla ziemniaków a pasta do zębów.

      • 0 1

  • Brak chodnika na dolnym odcinku Myśliwskiej

    kiedy w końcu urzędnicy zrobią coś w tej sprawie. Żądam przekierowania pojazdów z tego odcinka, ponieważ dla pieszych nie ma żadnego pobocza ani chodnika a ruch samochodowy dopuszczony w dwóch kierunkach! Gdzie indziej chodniki dla pieszych i rowerów a nieopodal NIC!!!

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Wycieczka rowerowa wśród kwitnących sadów Dolnej Wisły

40-60 zł
zajęcia rekreacyjne, rajd / wędrówka

MH Automatyka MTB Pomerania Maraton - Kwidzyn - Miłosna (1 opinia)

(1 opinia)
80 - 115 zł
zawody / wyścigi

Nocny Duathlon - Airport Gdańsk (5 opinii)

(5 opinii)
zawody / wyścigi

Znajdź trasę rowerową

Forum