• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trwa budowa drogi rowerowej wzdłuż ul. Potokowej

as
24 marca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Droga rowerowa będzie prowadzić od PKM Brętowo do skrzyżowania z ul. Słowackiego. Droga rowerowa będzie prowadzić od PKM Brętowo do skrzyżowania z ul. Słowackiego.

Nowy chodnik, kanalizacja deszczowa, przebudowa oświetlenia, sygnalizacji świetlnej i zjazdów. Na ul. Potokowej trwają prace związane z przebudową starej drogi rowerowej. Termin realizacji zadania ustalono na sierpień 2020 r.


Jak oceniasz stan infrastruktury rowerowej w Gdańsku?

Ci, którzy jeżdżą lub jechali kiedykolwiek rowerem ul. Potokową, wiedzą o tym, że jest tam droga rowerowa, ale daleko jej do obecnych standardów. Obecnie ścieżka po prawej stronie jezdni, prowadząca do ul. Słowackiego, jest przebudowywana.

W listopadzie ub. r. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska podpisała umowę z wybranym w postępowaniu przetargowym wykonawcą. W styczniu 2020 r. wykonawca rozpoczął realizację zadania od skrzyżowania ul. Potokowej z ul. Słowackiego. Część starej drogi rowerowej została rozebrana. W lutym drogowcy układali warstwy podbudowy drogi rowerowej na odcinku przy skrzyżowaniu ul. Potokowej i Słowackiego. Z kolei w marcu prace koncentrują się na układaniu kolejnych warstw nawierzchni oraz łączeniu z istniejącą drogą rowerową na ul. Słowackiego.

W lutym drogowcy układali warstwy podbudowy drogi rowerowej na odcinku przy skrzyżowaniu ul. Potokowej i Słowackiego.
W lutym drogowcy układali warstwy podbudowy drogi rowerowej na odcinku przy skrzyżowaniu ul. Potokowej i Słowackiego.
- Wykonane zostaną brakujące fragmenty trasy. Zakres zadania obejmuje również przebudowę skrzyżowania ul. Potokowej z ul. Ogrodową, korektę jezdni ul. Potokowej przy skrzyżowaniu z ul. Ogrodową oraz budowę pasa do zawracania skierowanego w stronę ul. Rakoczego - mówi Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. I dodaje: - Oprócz prac związanych z budową ścieżki rowerowej wzdłuż trasy wybudowany zostanie chodnik. Inwestycja przewiduje także budowę kanalizacji deszczowej oraz przebudowę oświetlenia, sygnalizacji świetlnej i zjazdów.
Długość drogi rowerowej to ok. 1 km. Długość drogi rowerowej to ok. 1 km.
Wykonawcą zadania jest firma WPRD Gravel. Prace potrwają do sierpnia 2020 r., a ich koszt wyniesie prawie 4,5 mln złotych.
as

Miejsca

Opinie (65) 2 zablokowane

  • To zdumiewające (5)

    Czyli na Morenę będzie można dojechać z różnych stron 3 eleganckimi DDR, które na dodatek łączą się ze sobą. Jest pełna ciągłość, normalnie cuda. Lepszej infrastruktury rowerowej chyba nie ma w żadnej innej dzielnicy. Trochę to zdumiewające jak na dzielnicę położoną na sporej górce z której przyjemnie się zjeżdża ale potem trzeba wjechać lub odwrotnie ale zawsze wjazd trzeba zaliczyć.

    • 7 8

    • eleganckie? nie bądź śmieszny. Kartuska totalny niebezpieczny, niewygodny gniot, Jaśkowa jeszcze gorsza (4)

      Same esy floresy szlaczki zygzaczki na wąskim chodniku bez widoczności, bez skrajni z krawężnikami co 10m i innymi przeszkodami w pasie trasy.. Nie ma się czym podniecać.

      Poza tym nie mają ciągłości. Ta też jej mieć nie będzie.

      • 4 6

      • A tak, eleganckie (3)

        1. Zasadniczo Kartuska nie jest dojazdem na Morenę, bo równie dobrze może być dojazdem do Łostowic, a tak naprawdę jest dojazdem do Jasienia. Dojazdem którego brakuje.
        Dojazd na Morenę to Jaśkowa, Potokowa i Nowolipie/Rakoczego.
        2. Tak śmiesznie się składa że DDR-y są tak samo kręte jak ulica przy której są.
        3. Jak nie umiesz skręcać i jesteś ślepawy a do tego masz zwidy co 10 m to dla bezpieczeństwa swojego i innych zrezygnuj z roweru.
        4. Mają ciągłość i ta też będzie ją miała. Na Jaśkowej jest co prawda wyjątek ale to wyjątek potwierdzający regułę. Oj, nie uważałeś kolego w szkole.

        • 5 2

        • To są teoretyczne wywody fanatyka. (2)

          A na rowerach jeżdżą normalni ludzie. Slalomy pomiędzy śmietnikiem a słupem, który stoi w skrajni, obniżone krawężniki ale bez fazowania krawędzi. Dziury łatane kostką, albo nie łatane wcale. Droga prowadzona przy schodkach do domów. O promieniach zakrętów nie wspomnę.
          Jak się przypatrzeć, to nazbiera się tego.

          • 2 3

          • I kto tu jest fanatykiem

            Uważasz się za normalnego sam ten fakt jest już niepokojący. Kto tak naprawdę jest normalny ? Oto jest pytanie.
            Slalom pomiędzy śmietnikiem i słupem - czyli tłumacząc z polskiego na polski przejazd obok śmietnika i słupa. Slalom to byś miał gdyby te elementy stały prosto na Twojej drodze.
            Obniżone ale nie fazowane krawężniki - obniżone przy jeździe użytkowej wystarczą.
            Droga poprowadzona przy schodkach i złe promienie zakrętów - I Ty jesteś normalny ?

            • 1 0

          • i wtedy się obudziłeś

            Nie, chyba jeszcze jakieś koszmary cię męczą. Wsiądź na rower i odetchnij świeżym powietrzem. Na pewno ci pomoże.

            • 2 1

  • nie cierpie kolarzy!

    • 1 3

  • Danziger (4)

    Rowerzyści w Gdańsku to prawdziwa plaga. Jeźdżą jak i gdzie chcą. Nie mają i nie używają dzwonków. Nie szanują pieszych. To skandal, że ciągle im się coś buduje a oni pchają się jeszcze do autobusów i tramwajów.

    • 29 53

    • Dortmunder Sopocki (1)

      Kierowcy i ich samochody w Gdańsku to prawdziwa plaga. Jeżdżą jak i gdzie chcą. Nadużywają klaksonów. Nie szanują pieszych ani rowerzystów, a nawet tych, którzy jeżdżą na hulajnogach. To skandal, że ciągle im się coś buduje (piętrowe parkingi) a oni pchają się jeszcze na trawniki i chodniki i chcieliby wszędzie parkować za darmo. Całe szczęście obecny okres skłania do refleksji i można mieć nadzieję, do przewartościowania wielu bezrefleksyjnie akceptowanych dotąd pseudo oczywistości. ;-)

      • 5 2

      • W samo sedno

        Ale na przewartościowanie bym nie liczył

        • 0 1

    • Hehe chory królik...naucz się żyć w społeczeństwie ,widzę za mało widziałeś ,zapraszam do Holandii

      • 3 3

    • Plaga to jest, ale takich dzbanów jak ty, którym wszystko przeszkadza.

      • 9 7

  • Jeszcze na skrzyżowaniu Jaśkowej Doliny i Matuszewskiego zróbcie proszę solidny garb.. (9)

    ..zmuszający auta do zatrzymania. Po ostatnich ciężkich wypadkach z udziałem rowerzystów postawiono tam znak stopu dla samochodów nadjeżdżających z ulicy Matuszewskiego, ale nie jest respektowany, samochody dalej dojeżdżają na pełnej k**** do skrajni jezdni a rowerzyści jadący z góry padają tam jak muchy. Jeżdżę tamtędy codziennie do pracy i średnio raz w tygodniu widzę kałużę krwi przysychającą na ścieżce rowerowej.

    • 25 24

    • Garb

      Gruby to powinni zbudować na tej ścieżce rowerowej żeby rowerzyści nie rozpoczęli się jadąc z góry

      • 1 5

    • (3)

      Najlepiej 2 garby, jeden dla rowerów, drugi samochodów.
      Też tam jeżdżę i na rowerze i samochodem. Jedni i drudzy nie uważają

      • 14 8

      • matole rower ma tam pierwszeństwo (2)

        • 7 7

        • No i...? (1)

          A życie jest jedno. Rowerzysty też.

          • 1 2

          • Kontakt wzrokowy ratuje życie w wielu sytuacjach potencjalnie kolizyjnych

            w tym miejscu bardzo się przydaje i jak dotąd nigdy mnie nie zawiódł. Energia kinetyczna pod kontrolą.

            • 0 0

    • Dobre :-) (1)

      "kałużę krwi"
      Gdyby zdarzył się tam tak tragiczny wypadek po którym by została kałuża krwi z pewnością tematy byłby opisany na tym portalu i innych ogólnopolskich mediach.

      Pytanie dlaczego rowerzyści widząc skrzyżowanie nie zachowują się rozsądnie i nie zwalniają. Nie ważne kto ma tam pierwszeństwo, ważne kto bardziej ucierpi. Kierowca samochodu ma tam o wiele gorszą widoczność.

      • 6 7

      • na raporcie co jakis czas jest jakaś akcja w tym miejscu.

        • 2 2

    • Znam skrzyżowanie i popieram autora. (1)

      • 11 3

      • Też znam ale nie ma żadnych kałuż krwi.

        Codziennie tamtędy podjeżdżam wracając do domu, więc widzę jak to wygląda.
        Zasychające kałuże krwi, to bajki.

        • 5 4

  • Po co? (1)

    Tu nie ścieżka i chodniki były problemem. Być może kanalizacja była do przebudowy. Ale prawda jest tak że lewo i prawo skręty powinny być rozbudowane a nie poszerzone chodniki i nowa ścieżka rowerowa. Nie to było istotą problemu tego skrzyżowania.

    • 1 6

    • co to znaczy istota problemu skrzyżowania?

      Problemem na większości skrzyżowań w Gdańsku było branie pod uwagę głównie potrzeb kierowców, a potrzeby pieszych i rowerzystów były podporządkowywane potrzebie maksymalizowania przepustowości tych skrzyżowań dla pojazdów. To się na szczęście powoli zmienia: miasto i jego infrastruktura uliczna i drogowa powinna być kształtowana z myślą o potrzebach ludzi przede wszystkim, potrzeby pojazdów są tylko częścią całego systemu zaspokajania potrzeb mobilności. To nie jest mechanika kwantowa, wystarczy przyznać rację tezie, że samochód nie jest jedynym sposobem poruszania się po dobrze zaprojektowanym mieście. Całe szczęście w Gdańsku powoli traci swoja uprzywilejowaną pozycję, trochę to potrwa, ale w czasie kryzysu najważniejsza jest wyobraźnia i zdolność do empatii - rozumienia punktów widzenia innych ludzi.

      • 3 0

  • Ale dlaczego (2)

    Ale dlaczego przy przejściu dla pieszych droga rowerowa się ucina i zamienia się w wspólny chodnik, aby na jezdni znowu zmienić się w przejazd rowerowy? Dla mnie to chaos. Powinien być wyraźny podział w takim miejscu na część rowerowa i część dla pieszych.

    • 5 2

    • Dlatego, że świat według Olgi Tokarczuk stanowi swoistą jedność

      Chodzi o to, by rowerzysta jadący po drodze rowerowej wygospodarowanej z chodnika wiedział, że w rejonie przystanku autobusowego powinien zwiększyć uwagę i ustępować pieszym. Taka sama filozofia przyświeca projektantom zachowującym ciągłość drogi dla rowerów i chodnika na wylotach ulic podporządkowanych: kierowca może przejeżdżać przez taką drogę i chodnik zachowujący niweletę chodnika, ale musi uważać na pieszych. Infrastruktura rowerowa w mieście nie jest tworzona dla kolarzy trenujących do Tour de France lub innego triathlonu, ale dla zwykłych mieszkańców wykorzystujących rower w codziennym życiu. Niestety w naszym społeczeństwie jest jeszcze sporo osób, które wszystko chciałyby widzieć oddzielnie zgodnie z zasadą: ziemia dla ziemniaków a pasta do zębów.

      • 0 1

    • Bo taka teraz moda w UM.
      Poza tym piesi i tak ignorowali ścieżkę.

      • 0 1

  • To nie jest budowa tylko wymiana istniejacej nawierzni dla rwerów która tam jest od lat!! (1)

    A infrastruktury rowerowej w Gdańsku jest beznadziejna nadal 20 lat za każdym krajem zachodnim !!

    • 9 4

    • nie porównuj miasta z krajami, porównuj miasta z miastami

      w tzw. krajach zachodnich jest bardzo wiele miast, które mają dużo gorszą infrastrukturę rowerową niż Gdańsk. Wyzwaniem pozostaje to, że najlepsze warunki do jazdy rowerem występują w miastach, w których nie tylko buduje się i utrzymuje wydzielone drogi dla rowerów (stanowiące element tzw. widzialnej infrastruktury rowerowej) ale także stosuje się obszernie działania uzupełniające: uspokajanie ruchu i restrykcyjną politykę parkingową, po spokojnym zakwestionowaniu dotychczasowej roli samochodu w mieście. W Gdańsku z jednej strony mówi się o potrzebie ograniczania roli samochodów w życiu mieszkańców, z drugiej finansuje się z funduszy publicznych wielopiętrowe makabryły nazywane kubaturowymi parkingami dla samochodów.

      • 0 0

  • Ze zdjęć widać że jest poprowadzona prosto. Czyli się da zaprojektować trasę bez esów floresów? Nie bolało projektanta!? (4)

    • 14 7

    • (2)

      To się okaże jak zrobią na Ogrodowej. Reszta i przed modernizacją była prosto.

      • 3 0

      • (1)

        pewnie dlatego tak mało fotek. dalej pewnie standardowo fuszera

        • 0 2

        • malkontent czy co?

          Skąd się tacy ludzie biorą?

          • 1 2

    • Jak zrobą esy ...

      ... lub floresy to bojkotuj tą drogę.
      Mi nie przeszkadzają i ja będę jeździł.

      • 1 1

  • brawooo (2)

    tak trzymać

    • 8 11

    • (1)

      Tam parę lat temu był chodnik w postaci "długich schodów" pewnie z lat 80, później (kilka lat temu, chyba razem z budową PKMki) wybudowano płaski chodnik i ścieżkę rowerową, a teraz to rozpruli i budują od nowa? Niech ktoś mnie poprawi, jeśli się mylę.

      • 0 3

      • nic na tym odcinku nie musieli rozpruwać ani nie rozpruli.

        Tekst dotyczy połączenia ronda de la Salle ze stacją PKM Gdańsk Brętowo z drugiej strony.

        • 1 0

  • "Trwa budowa drogi rowerowej na Morenę" - to jest ścieżka do stacji Brętowo (4)

    a nie na Morenę.
    Od tego miejsca zaczyna sie prawdziwy podjazd.
    Czy od Brętowa do góry coś jest (dawno nie byłem)? Czy jak zwykle, droga z nikąd, do nikąd.

    • 14 3

    • (1)

      A gdzie jest taka dzielnica Morena?

      • 1 5

      • w Pieckach i na Migowie - zapraszam

        sołtys wsi Migowo

        • 0 1

    • Jest.
      Od Początku Rakoczego jest już czerwona nawierzchnia. Na górze przechodzi na drugą stronę.
      Potem Bulońska ma po obu stronach, Adamowicza po zachodnie (jeszcze nie oddana do użytku za Wołkowyską).
      Dalej z Rakoczego można na Jaśkową Dolinę lub Nowolipie. Dalej do wyboru Kartuska w dół lub Łostowicka w stronę Chełmu (Witosa) lub Oruni Górnej (Havla do Świętokrzyskiej).

      • 3 0

    • jest, ładne i strome

      • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Wycieczka rowerowa wśród kwitnących sadów Dolnej Wisły

40-60 zł
zajęcia rekreacyjne, rajd / wędrówka

MH Automatyka MTB Pomerania Maraton - Kwidzyn - Miłosna (1 opinia)

(1 opinia)
80 - 115 zł
zawody / wyścigi

Nocny Duathlon - Airport Gdańsk (5 opinii)

(5 opinii)
zawody / wyścigi

Znajdź trasę rowerową

Forum