• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Testy trójkołowego roweru poziomego

7 września 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
  • Testy trójkołowego roweru poziomego wypadły znakomicie, zarówno po mieście jak i w terenie
  • Testy trójkołowego roweru poziomego wypadły znakomicie, zarówno po mieście jak i w terenie
  • Testy trójkołowego roweru poziomego wypadły znakomicie, zarówno po mieście jak i w terenie
  • Testy trójkołowego roweru poziomego wypadły znakomicie, zarówno po mieście jak i w terenie
  • Testy trójkołowego roweru poziomego wypadły znakomicie, zarówno po mieście jak i w terenie

Rowery trójkołowe to wciąż wielka rzadkość na deptakach i drogach rowerowych. Być może odstrasza nas ich masa, szerokość, czy też krawężniki do pokonania. Błąd ! Drugi prototyp Pana Krzysztofa Binko daje niezapomniane wrażenia z jazdy i to nie tylko w mieście, ale i również w terenie.



Troll, bo tak został nazwany, wyposażony jest w części klasy "podstawowej". Pomimo tego zaskakiwał na każdym kroku. Tarczowe hamulce na linkach chciały zatrzymać w miejscu. Rower bardzo chętnie wchodzi w dryf przy wysokiej prędkości.

Na płaskim asfalcie testujący osiągnęli 42 km/h. To ledwie kilka km/h mniej niż na rowerze górskim. Pomimo masy nieco przekraczającej 20 kg testujący nie dali się nawet na stromych podjazdach. Jak podkreślają - wiele przyjemności daje jazda po lekkich bezdrożach. Ponadto, trójkołowiec bardzo dobrze radzi sobie w trawie, czy innych wybojach. Z łatwością pokonuje niskie krawężniki.

Jego szerokość to ledwie 1,1 metra, zmieści się chociażby w bagażniku samochodu.

Konstrukcja trójkołowca oparta o stalową ramę jest sprężysta sama w sobie. Jak podkreśla sam jego konstruktor amortyzacja w następnych modelach nie jest potrzebna. Komfort jest wyraźnie lepszy niż w każdym dwukołowcu. Po sześciu godzinach jazdy testujący nie odczuwali żadnego bólu.

Trolla testował Team Trójmiasto Przymorze

Masz jakieś pytania? Skontaktuj się z konstruktorem trójkołowca: panem Krzysztofem Binko

Opinie (27)

  • (3)

    dlaczego autor artykułu zachęca do jeżdżenia takim rowerem po ścieżkach rowerowych ?
    Po pierwsze jest za szeroki wg. przepisów nie powinien przekraczać 90 cm, po drugie pojazd, który na płaskim asfalcie osiąga 42km/h jest bardzo niebezpieczny, zwłaszcza, że nasze ścieżki rowerowe usytuowane są zazwyczaj na chodnikach, pojazd pędzący taką ścieżką zintegrowaną z chodnikiem to duże zagrożenie dla innych osób.
    Czy autorowi brak wyobraźni, nie zdaje sobie sprawy z niebezpieczeństwa ?

    • 6 6

    • Nagminienne osiągam prędkość 40-50 km/h na asfalcie przy wadze 140 kg brutto (1)

      Czy w/g Ciebie nie zdaje sobie sprawy z niebezpieczeństwa ??

      • 1 0

      • na chodniku ? na ścieżce rowerowej oddzielonych linią od pieszych ? na deptaku, tak jak proponuje autor ? Jakim pojazdem ?

        • 1 1

    • 42 km/h to nawet nie połowa możliwości rowerów poziomych

      ten "kompakcik" psuje aerodynamikę, niepotrzebnie też jest trójkołowcem. Prawdziwe rowery poziome mają dwa koła, pozwalają nawiązać walkę z kierowcami "puszek" i można je obciążyć solidnym bagażem.

      • 1 0

  • fajne skarpy i buty

    ;)

    • 1 0

  • Fajna zabawka

    Spoko projekt, trochę bym go zwęził i dodał bagażniczek, żeby był funkcjonalny,bo plecaka na taki nie weźmiesz, :)
    Sam bym się pobawił w takie klocki :)

    • 1 0

  • gdzie kupić

    Bardzo fajny rower! Jestem osobą chorą na SM i chciałabym zakupić taki rowerek. Gdzie można taki nabyć? Proszę o info na maila kamsow@interia.pl

    • 0 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Nocny Duathlon - Airport Gdańsk (5 opinii)

(5 opinii)
zawody / wyścigi

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum