• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Testowaliśmy rower metropolitalny Mevo

Arnold Szymczewski
11 grudnia 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe

Posiadają m.in. 26-calowe koła, regulowane siodełka, koszyk, dzwonek i co najważniejsze - są wspomagane elektrycznie. Sprawdziliśmy, jak wyglądają i sprawują się pierwsze testowe rowery systemu Mevo, który na dobre ruszy najprawdopodobniej dopiero na wiosnę.



Czy będziesz korzystać z roweru metropolitalnego?

Jako pierwsi rowery testowe Mevo wypróbowali pracownicy Stowarzyszenia Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot.

Czytaj także: Testowe rowery Mevo dotarły do Trójmiasta

- Pierwsze wrażenia są bardzo pozytywne. Rowerem jedzie się lekko i swobodnie - mówił w piątek Jarosław Maciejewski, specjalista ds. komunikacji Obszaru Metropolitalnego.
Postanowiliśmy przekonać się o tym na własnej skórze. Czy rowerem jedzie się lekko i swobodnie? Rzeczywiście, dla ludzi, którzy nigdy nie jeździli rowerem ze wspomaganiem elektrycznym, różnica zauważalna jest od razu. Niestety nie ma możliwości wyboru stopnia wspomagania - silnik elektryczny włącza się z pierwszym naciśnięciem na pedał. Na prostej drodze jedzie się dość szybko i bardzo przyjemnie. Jednak mimo wspomagania i ustawionego pierwszego biegu (w przerzutkach), podjazd pod górę sprawia trudność.

  • Rowery wyglądają na solidne i podczas jazdy sprawiają takie wrażenie.
  • Rower będzie można wypożyczyć na kilka sposobów, m.in. za pomocą smartfona czy karty do banku.
Rower Mevo wyposażony jest w trzybiegową przekładnię, która bardzo płynnie zmienia biegi. Duże i regulowane (udogodnienie dla wysokich osób) wygodne siodełko oraz 26-calowe koła sprawiają, że rowerem podróżuje się komfortowo. Na wyposażeniu dodatkowym znajdziemy, oświetlenie, centralną stopkę, dzwonek oraz całkiem spory koszyk np. na torbę lub siatkę z zakupami.

Według zaleceń producenta w pełni naładowany akumulator w rowerze powinien wystarczyć na 60 km trasy. Czy tak będzie? Dowiemy się tego, kiedy Mevo oficjalnie wkroczy do Trójmiasta (testowy rower dostaliśmy na 1,5 godziny).

- Bateria w rowerze musi wytrzymać do około 60 km trasy na pełnym ładowaniu. Operator zapewnia, że akumulator będzie w stanie przetrwać nasze warunki atmosferyczne, czyli okres zimowy. Roweru nie będzie można wypożyczyć, kiedy akumulator wskaże poniżej 20 proc. mocy. Informacja o rozładowanym akumulatorze pojawi się u nas w systemie, a serwisant wymieni baterię na naładowaną - mówi Dominik Makurat, specjalista ds. promocji Obszaru Metropolitalnego.
Czytaj także: Inauguracja roweru metropolitalnego opóźni się

Test i odbiór rowerów to nie wszystko. Pracownicy Obszaru Metropolitalnego muszą jeszcze sprawdzić aplikację na smartfony, która odpowiada m.in. za wypożyczenie roweru i włączenie automatycznej blokady (aplikacja jest w fazie testów), system nadzorujący do kontroli wykonawcy oraz stojaki rozmieszczone w mieście.

W Trójmieście pojawi się ponad 3500 rowerów Mevo, z czego 2160 będzie do użytku w Gdańsku. Rower ma być przystosowany do osób o wzroście 150-200 cm i  masie do 120 kg.

Miejsca

Opinie (517) ponad 20 zablokowanych

  • Jedynym celem powstania tego roweru było to aby ktoś mógł zarobić miliony

    To jak on wygląda, jeździ czy hamuje nie ma absolutnie żadnego znaczenia

    • 32 2

  • to nie ma prawa działać, ale kasa wróciła do Niemiec

    o to chodzi w tych wszystkich dotacjach, mośki.

    • 30 8

  • powinien wytrzymać 60 KM? (5)

    To jest przecież nic. 10 niezbyt długich wypożyczeń w ciągu dnia. A z tym podjeżdżaniem pod górkę, to komedia. Ciekawe, jak ja sobie z tym poradzę, a jeżdżę regularnie. Dla mnie cały sens elektryka jest taki, żebym nie uronił łezki potu, jadąc normalnie ubranym:) Ktoś pisał, że rower waży 37 Kg. To bardzo dużo, ale jestem w stanie uwierzyć, że ten tani rower tyle właśnie waży. Nowoczesny rower górski ze wspomaganiem elektrycznym, który ma pełne zawieszenie i wszystkie inne fajerwerki, waży 27 albo nawet 22 kilo. Także łatwo sobie wyobrazić, że to jest najtańsze z najtańszych rozwiązań.

    Wykupię abonament na miesiąc, a później zobaczymy.

    • 24 1

    • wg mnie wspomaganie w tym rowerze nie rekompensuje jego większej masy. Dodatkowo tylko 3 przełożenia, które w zwykłym rowerze nadają się tylko do jazdy po płaskim. To nie może dobrze działać.

      • 6 0

    • (2)

      To nie jest nawet 60km gdyz przy 20% naladowania juz roweru nie wypozyczysz wiec pozostaje niespelna 50km!

      • 1 0

      • a przy 20%

        zostanie zablokowany ahhahahahaha jedynie do biedronki po browara można podjechać i tyle.

        • 0 0

      • Do pracy mam 21km, chciałem jeździć Mevo, ale widzę, że szanse nikłe. Ponadto do pokonania trochę podjazdów. Chyba jednak pozostanę przy swoim rowerze.

        • 1 0

    • Mój elektryk waży 24 kg z 11Ah akumulatorem

      Pod górę jak jadę to wysiłek tak jak zwykłym na prostej i o to właśnie chodzi w elektryku.

      • 1 0

  • bagażnik

    zróbcie bagażnik!

    • 9 2

  • a ja tam wolę swoj Gazele

    • 7 2

  • Wpisujemy w google 'china unused bikes' i klikamy grafika (4)

    Takie rowery kupuje się na tony a nie sztuki. Za 3500 zapłacili góra 2 do 3 mln pln, może nawet mniej

    • 20 3

    • Dziwny kolor więc niewykluczone że ukraincy gdzieś w polskiej szopie odmalowywali

      • 5 5

    • to są skutki gdy lewactwo dorwie się do władzy (1)

      • 5 8

      • Na razie podziwiamy straszne skutki dorwania się prawactwa.

        • 5 2

    • Rowery współdzielone w Chinach

      Ciekawe zjawisko, choć ja bym się raczej w tym chińskim przypadku dopatrywał problemów w zarządzaniu i nadzorze własnościowym. Bo jeżeli firmy są państwowe, a celem wzrost PKB za wszelką cenę, to potem powstają miasta widmo, wielopasmowe ulice bez żywej duszy i cmentarzyska rowerów zarastające roślinnością. Prywatny przedsiębiorca nie może sobie pozwolić na takie marnotrawstwo.

      Jeżeli chodzi o rowery u nas, to na pewno wyższe są koszty pracy, technologia produkcji, standardy bezpieczeństwa. Coś za coś.

      • 0 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Przetestowaliśmy rower Mevo

    spróbuję na 100% (3)

    Dla mnie elektryki to nie jest dobre rozwiązanie, jeśli coś to np. 8 do 1, osiem zwykłych i dwa wspomagane. Dlaczego jestem na nie:
    - awaryjność większa niż standardowych
    - duża waga roweru, która wyeliminuje możliwość jazdy nienaładowanym
    - ładowanie - w kraju gdzie króluje węgiel, ktoś te "megawaty" wciągnie w płuca
    - niska odporność na temperatury ujemne
    - przy awaryjności spadnie dostępność
    - mała ilość przełożeń, jak na nasz teren
    - bardzo duże koszty obsługi + koszt prądu
    Mam nadzieję, że się mylę, ale boję się, że to będzie przypał.

    • 25 3

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Przetestowaliśmy rower Mevo

      (2)

      Pewnie masz słabiutkie nóżki,skoro nie dasz rady nim pedałować .Dla mnie pedałowanie tym rowerem bez wspomagania to pestka.

      • 1 8

      • Opinia do filmu

        Zobacz film Przetestowaliśmy rower Mevo

        ciągnąć 37kg jak można 10? ciekawe

        • 2 0

      • Opinia do filmu

        Zobacz film Przetestowaliśmy rower Mevo

        Widzę problemy z czytaniem masz Angela

        Nie potrafisz czytać ze zrozumieniem? Napisałam: "Dla mnie elektryki to nie jest dobre rozwiązanie, jeśli coś to np. 8 do 1, osiem zwykłych i dwa wspomagane." Jeśli wolę zwykłe rowery to znaczy, że nie mam problemów z nogami.

        • 0 0

  • czyli działa dokładnie odwrotnie niż powinien. Wspomaganie powinno się włączać właśnie pod górę, heheh

    • 6 1

  • Arnoldzie

    Wysun sztyce bo jezdzisz ze zgietymi kolanamy. To szkodzi na łękotki!

    • 16 1

  • właściwie to po kiego wała zrobili z nich motorynki (3)

    po co to "elektryczne" wspomaganie?

    • 9 10

    • (1)

      trojmiasto jest gorzyste?

      • 2 1

      • kolejny słoik

        no pewnie, że jest.

        • 0 1

    • Żeby wygrać przetarg.

      Tylko po to

      • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Wycieczka rowerowa wśród kwitnących sadów Dolnej Wisły

40-60 zł
zajęcia rekreacyjne, rajd / wędrówka

MH Automatyka MTB Pomerania Maraton - Kwidzyn - Miłosna (1 opinia)

(1 opinia)
80 - 115 zł
zawody / wyścigi

Nocny Duathlon - Airport Gdańsk (5 opinii)

(5 opinii)
zawody / wyścigi

Znajdź trasę rowerową

Forum