• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Startuje kampania "Rowerem do pracy"

Kamil Gołębiowski
21 sierpnia 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kręć kilometry dla Gdańska i zdobywaj nagrody

Od kilku lat w maju Trójmiasto uczestniczyło w międzynarodowej grze European Cycling Challenge. To rywalizacja, w której Gdańsk kilkakrotnie zdobywał pozycję lidera. Już od pierwszego września rowerowa rywalizacja miast pojawi się w całkowicie nowej odsłonie i będzie trwała od pierwszego września do końca października.




Aktualizacja 23 sierpnia: Ukazała się nowa wersja aplikacji, w której poprawiono błędy. Można już poprawnie zmienić konkurs, odpowiednia zakładka pojawia się już na ekranie.

Usunęliśmy konkurs "Rozgrzewka przed startem", w aplikacji są już dostępne konkursy każdego z czterech biorących udział miast, do których można dołączać. Do pierwszego września przejazdy są jeszcze niepunktowane, ale wraz ze startem rywalizacji w aplikacji uruchomi się system naliczania punktów - mówi Dorota Jurek z firmy Activy, organizatora Ogólnopolskiej Gry Rowerowej.
W tym roku organizator, którym był urząd miasta w Bolonii we Włoszech, ogłosił że nie będzie więcej organizował współzawodnictwa. Gdański referat Mobilności Aktywnej wraz ze swoim sprawnie działającym sztabem kampanijnym w osobach Moniki EviniŁukasza Witczaka postanowił stać się pionierem nowego pomysłu. Czy okaże się on podobnym hitem, co wcześniejszy "European Cycling Challenge", a przede wszystkim rekordowy z roku na rok "Rowerowy Maj"?

Liczba rowerzystów w Gdańsku (podobnie przypuszczamy też w Gdyni i Sopocie) od lat nie dość, że praktycznie stoi w miejscu, to jeszcze drastycznie spada już od początku września. Dotychczasowe kampanie promocyjne okazały się same w sobie bardzo udane, ale jednocześnie nawet po pięciu latach nie miały praktycznie żadnego zauważalnego wpływu na odsetek mieszkańców wybierających rower jako środek komunikacji.

Na jesień i zimę większość rowerzystów odstawia sprzęt

Wahania liczby mieszkańców wybierających rower występują wszędzie, nawet w ultrarowerowej Kopenhadze. Tam jednak ok. 75 proc. wszystkich dojeżdżających rowerem nie zmienia środka mobilności na zimę i po prostu kontynuuje jazdę w cieplejszym, często zwykłym, miejskim ubraniu. U nas zimą na drogach rowerowych pozostaje zaledwie 10-15 proc. rowerzystów w porównaniu z latem. Z tego względu Urząd Miasta zdecydował się, aby kampanię promującą jazdę rowerem organizować nie na wiosnę, kiedy i tak spora część gdańszczan odświeża sobie umiejętność trzymania kierownicy, a pod koniec lata, gdy pierwsi rowerzyści wakacyjni - nie do końca chyba potrzebnie - odkładają rowery do piwnic, garaży oraz na balkony.

Spadki rowerowej frekwencji zauważalne są już od początku września, gdy właśnie umiarkowana pogoda jest często lepsza na rower niż latem, bo nie ma spiekoty i upałów. To już nie tylko kwestia niedorobionej infrastruktury rowerowej, ale przede wszystkim nawyków. Czy my, Polacy, jesteśmy wyjątkowo słabi i bojaźliwi wobec kilku kropel deszczu lub powiewu chłodniejszego wiatru? Być może to właśnie pokaże i zmieni na lepsze nowa rywalizacja rowerowa.

"Kręć kilometry dla Gdańska" - we wrześniu startuje rywalizacja miast

Pod takim hasłem od pierwszego września wystartuje Ogólnopolska Gra Rowerowa, w której miasta będą rywalizować w przejechaniu największej liczby kilometrów. Gra jest organizowana przez Asante Bikes w partnerstwie z miastami Gdańsk, Gdynia, Sopot oraz Tczew. W Gdańsku kampania odbędzie się pod hasłem "Kręć kilometry dla Gdańska".

Celem kampanii jest promocja jazdy rowerem i zmotywowanie mieszkańców do regularnej jazdy również poza sezonem letnim. Wygrywają ci, którzy zdobędą jak największą liczbę punktów w ramach codziennych podróży rowerowych odbytych w dniach od 1 września do 31 października 2018 roku.

Pobierz aplikację i włącz się do rywalizacji

- Rywalizacja uczestników będzie widoczna na bieżąco w aplikacji, w formie rankingów, ale również na stronie grarowerowa.pl. Oprócz zabawy dowiemy się między innymi, jak bardzo jesteśmy ekologiczni - o ile ograniczyliśmy emisję CO2 oraz jakimi trasami jeżdżą rowerzyści. To z kolei pomoże w wytyczaniu nowych dróg rowerowych - przekonuje Alicja Bittner z Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
"Kręć kilometry dla Gdańska" będzie promować codzienne dojazdy rowerem do pracy i z powrotem. Zgłoszone do konkursu firmy będą rywalizować ze sobą o tytuł najbardziej rowerowej firmy oraz o największą liczbę "wykręconych" punktów w stosunku do liczby pracowników. Firmy i uczelnie chętne do udziału w Ogólnopolskiej Grze Rowerowej są zaproszone do zarejestrowania swojej drużyny poprzez formularz rejestracyjny oraz zmotywowania pracowników do aktywnego uczestnictwa w grywalizacji. Formularz dostępny jest również na poświęconej akcji stronie internetowej: www.GraRowerowa.pl

W aplikacji trzeba będzie wybrać drużynę, dla której uczestnik będzie chciał zdobywać punkty. Interesująco wyglądają również odznaki za specjalne osiągnięcia. Mogą one podwyższyć współczynnik dobrej zabawy. Przed rozpoczęciem właściwego konkursu można przetestować działanie aplikacji w konkursie testowym "Rozgrzewka". Ciekawie zapowiada się możliwość autozapisywania tras w nowej aplikacji poprzez automatyczne wykrywanie, kiedy użytkownik zacznie jazdę rowerem. Tę funkcję trzeba aktywować w ustawieniach aplikacji, żeby zadziałała. W aplikacji trzeba będzie wybrać drużynę, dla której uczestnik będzie chciał zdobywać punkty. Interesująco wyglądają również odznaki za specjalne osiągnięcia. Mogą one podwyższyć współczynnik dobrej zabawy. Przed rozpoczęciem właściwego konkursu można przetestować działanie aplikacji w konkursie testowym "Rozgrzewka". Ciekawie zapowiada się możliwość autozapisywania tras w nowej aplikacji poprzez automatyczne wykrywanie, kiedy użytkownik zacznie jazdę rowerem. Tę funkcję trzeba aktywować w ustawieniach aplikacji, żeby zadziałała.
Aby stać się uczestnikiem grywalizacji wystarczy pobrać aplikację "Activy" wykorzystującą dane GPS i dołączyć do drużyny firmowej, uczelnianej lub dzielnicowej.

Pierwsze wrażenia

Poprzednim edycjom European Cycling Challenge towarzyszyły ciągłe problemy techniczne, związane głównie z aplikacją mobilną. Czy w tej edycji będzie lepiej? Przekonamy się zapewne już niedługo. Przetestowaliśmy pobieżnie aplikację. Można zarejestrować się w niej prosto, podając email i hasło do logowania. Po wybraniu w aplikacji rywalizacji testowej nie udało nam się jej już opuścić, by zobaczyć, co aplikacja pokaże, gdy wybierzemy na przykład Gdańsk. Jest to pierwsza wersja aplikacji, więc należy liczyć się z niedoskonałościami. Miejmy nadzieję, że nie wpłyną one na całokształt rywalizacji i że od strony technicznej będzie ona w tym roku przyjemnością.


Kręć kilometry i zdobywaj nagrody

Dla laureatów organizatorzy przygotowali kilkaset atrakcyjnych nagród. Upominki będą mogli odebrać uczestnicy, którzy zdobędą już 777 punktów. Trafią one do 3800 uczestników. Ci zaś, którzy będą aktywniej uczestniczyć w rywalizacji i zdobędą 7777 punktów - dostaną sportowe bluzy. Po zakończeniu rywalizacji nagrodzona zostanie setka najlepszych uczestników indywidualnych oraz setka z uczelni i najlepsze drużyny firmowe.

Zasady rywalizacji
Wygrywają te osoby i drużyny, które zdobędą największą liczbę punktów. Każdy przejazd będzie odpowiednio punktowany według poniższych zasad:
  1. Za każdy przejechany rowerem kilometr przyznany zostanie jeden punkt
  2. Dodatkowo za każdy dojazd lub wyjazd z przypisanego użytkownikowi obszaru, np. miejsca pracy lub uczelni - 50 punktów. Te dodatkowe 50 punktów można zdobyć maksymalnie dwa razy dziennie w ciągu pięciu dowolnych dni tygodnia
  3. Dodatkowo za każdy inny przejazd o długości minimum jednego kilometra, z przerwą między kolejnymi przejazdami o długości minimum 20 minut - dodatkowe pięć punktów;
  4. Punkty przyznawane od 1 do 31 października będą liczone podwójnie
  5. Punkty przyznawane będą tylko za przejazdy rozpoczynające się lub kończące się w Gdańsku.

Innymi słowy, aby punktować, będzie można wyjeżdżać poza Gdańsk, ale w ramach jednego przejazdu - gdy przerwiecie jazdę, kolejny odcinek nie zostanie zaliczony do punktacji.

- W odróżnieniu od European Cycling Challenge, który odbywał się w Gdańsku w minionych latach, w  tegorocznej grze rowerowej do punktacji liczą się wszystkie kilometry z trasy przejazdu, pod warunkiem, że zaczyna się on lub kończy w Gdańsku, np. można rozpocząć swoją podróż w Pruszczu Gdańskim i zakończyć w Gdańsku i otrzymamy punkty za wszystkie przejechane kilometry - wyjaśnia Łukasz Witczak, koordynator kampanii w Gdańsku.
Przed rozpoczęciem właściwego konkursu można przetestować działanie aplikacji w konkursie testowym "Rozgrzewka". Przed rozpoczęciem właściwego konkursu można przetestować działanie aplikacji w konkursie testowym "Rozgrzewka".
Uczestnicy będą mogli rywalizować między sobą na poszczególnych poziomach (indywidualnym, pomiędzy uczelniami wyższymi, pomiędzy firmami oraz stowarzyszeniami, pomiędzy dzielnicami, pomiędzy miastami).

Ogólnopolska Gra Rowerowa to kontynuacja idei kampanii European Cycling Challenge - Kręć Kilometry dla Gdańska, której trzy poprzednie edycje zakończyły się wygraną Gdańska. Nasze miasto pokonało m.in. Rzym, Barcelonę, Dublin, Pragę, Budapeszt, Bolonię, Warszawę oraz Wrocław, zdobywając jednocześnie tytuł Najbardziej Rowerowego Miasta. Sukces gdańskiej drużyny, w której w ubiegłorocznej edycji ponad 4200 osób pokonało łącznie 830 tys. km, to także zaangażowanie ponad 130 firm oraz kilkunastu gdańskich uczelni.

Odbierz materiały promocyjne i zachęć do udziału w rywalizacji

Celem ułatwienia promocji kampanii wśród pracowników firmy i uczelni można otrzymać materiały promocyjne w formie plakatów, ulotek informacyjnych oraz odblaskowych opasek rowerowych. Można je odebrać po 23 sierpnia br. w siedzibie Referatu Mobilności Aktywnej Urzędu Miejskiego w Gdańsku na ul. 3 Maja 9 (budynek Gdańskiego Urzędu Pracy), pokój 033B, poziom -1, w godzinach: poniedziałek, wtorek, czwartek 07:30-16:30; środa 07:30-17:00 oraz piątek 07:30-15:00.

Dodatkowe informacje są dostępne na stronach www.GraRowerowa.pl oraz www.RowerowyGdansk.pl, e-mail: OGR@gdansk.gda.pl, tel.: 58 526 80 84/89.

Ponadto w tym roku platformą wymiany informacji, dobrych praktyk oraz miejscem częstowania się pozytywnymi emocjami, wzajemnego dopingu i przede wszystkim dobrej zabawy jest grupa facebookowa Kręć kilometry dla Gdańska, dostępna pod adresem https://www.facebook.com/groups/KrecKilometryDlaGdanska/.

Sopot, Gdynia i Tczew również na pokładzie

W Sopocie kampania odbędzie się pod hasłem "Wkręć się w Sopot". Koordynator miejski: Krzysztof Jałoszyński, email: rower@sopot.pl, tel.: (58)52-13-662. Sopot dla najlepszych firm przewidział w nagrodę stojaki rowerowe, a dla najlepszych użytkowników ulotki i drobne upominki. W Gdyni Ogólnopolska Gra Rowerowa odbywa się pod hasłem "Jedź z Gdynią", a Tczew postanowił zaakcentować symbiozę roweru i komunikacji publicznej wybierając hasło "Kolej na rower w Tczewie"

Opinie (203) 2 zablokowane

  • Aplikacja activy (1)

    Aplikacja activy jest fatalna gubi sygnał gps w Przejazdowie i nie zapisuje kilometrów,zróbcie z tym coś, dziadostwo zniechęca do udziału w konkursie

    • 1 0

    • Laczenie z innymi serwisami

      Jeśli się nie mylę to można activy połączyć ze stravą i endomondo, activy powinien się synchronizować

      • 0 0

  • Chciałbym dołączyć ale nie mam konta u dobrego Wujka Sama w Google.. (1)

    Mam tu więc więc szeroki wybór: albo wskoczę do kieszeni Googla albo nie ma mnie w tej zabawie..Nie ma możliwości rejestracji na stronie gryrowerowej.pl a tylko przez "tę jedynie słuszną" aplikację Activy"..Przez taką "dobrowolność" już mi odeszła ochota na tą rozrywkę - miała być poprawa organizacji w porównaniu z Cycling Chellenge a tu jeszcze gorzej - albo z Google albo w ogóle..Dziękuję za taką alternatywę i zgodnie z polską tradycją mam taką wolność wyboru głęboko w...wiadomo gdzie..Kręcę dla zdrowia i dobrego samopoczucia więc sam, tzn. z moją darmową aplikacją do aktywnego sportu..Szerokości

    • 0 0

    • Nie trzeba miec konta google

      Do activy można logować sie via facebook lub poprzez adres email, nie musi to być gmail...

      • 0 0

  • Warunki rowerowe zimą

    "Tam jednak ok. 75 proc. wszystkich dojeżdżających rowerem nie zmienia środka mobilności na zimę i po prostu kontynuuje jazdę w cieplejszym, często zwykłym, miejskim ubraniu. U nas zimą na drogach rowerowych pozostaje zaledwie 10-15 proc. rowerzystów w porównaniu z latem."

    Nie chodzi o ubranie a oblodzone a później przykryte śniegiem drogi rowerowe, z kolei z opon zimowych z kolcami wypadają kolce jak się jedzie po odśnieżonym (typu przejazd przez ulicę). Z wiadomych względów w pierwszej kolejności odśnieżane są drogi dla samochodów, ale może jednak w tym roku Urząd Miasta zagwarantuje odśnieżanie dróg rowerowych na równi z ulicą? Osobiście zdarzyło mi się zaliczyć potoczną glebę 3 razy w ciągu jednego dojazdu do pracy ze względu na lód pod śniegiem i to jest jedyna rzecz jaka mnie zniechęca od jazdy rowerem zimą, jak mieszkałem w Danii (faktem jest cieplejszy klimat) nie miałem podobnej sytuacji więc porównanie bardzo nietrafione.

    • 0 0

  • Doceniam... (14)

    ....ale wolałbym drogę rowerową osowa-oliwa zamiast kolejnej akcji promocyjnej.

    • 98 5

    • Jest droga z Oliwy do Osowy przez Owczarnię (9)

      • 6 18

      • (3)

        dukt leśny to nie jest droga.

        • 17 3

        • W lesie jak to w lesie powinny być dukty leśnie a nie drogi rowerowe :) (2)

          Pisze to jako osoba regularnie korzystająca z obecnego wcielenia "Ścieżki Śmierdziuszki"

          • 1 3

          • dukty leśne o odpowiednio utwardzonej nawierzchni (1)

            co najmniej szutrowej.

            Asfalt lepszy.

            • 0 0

            • Ile można

              asfaltować lasy???? TPK i tak już został za mocno zaasfaltowany. Ten dukt, który idzie równolegle do Spacerowej jest optymalny. Chociaż gdyby się udało też poprowadzić ścieżkę przylegającą do Spacerowej, to nikt by się nie obraził. ;) Ale zalewanie asfaltem tej ścieżki wewnątrz lasu to byłoby barbarzyństwo

              • 0 0

      • Owszem, jest droga... (3)

        Pojeździj sobie nią rowerem od listopada do marca i wtedy zobaczymy, co powiesz.

        • 12 0

        • Istnieje duża groźba przyrostu banana na twarzy (2)

          Ale ja jestem dziwny, jeżdżę do pracy frirajdówką :D

          • 2 1

          • w garniturze (1)

            • 1 1

            • Nie jestem przedstawicielem handlowym, żeby chodzić do pracy w garniturze :D

              • 1 1

      • Ewentualnie z Oliwy do Owczarni

        Z Owczarni do Osowej nie ma żadnej, bezpiecznej dla rowerów drogi

        • 14 1

    • (3)

      "Dotychczasowe kampanie promocyjne okazały się same w sobie bardzo udane, ale jednocześnie nawet po pięciu latach nie miały praktycznie żadnego zauważalnego wpływu na odsetek mieszkańców wybierających rower"
      Czyli wywala nie kasy. Mnie bez drogi rowerowej na Kartuskiej od Jasienia do Łostowickiej, żadna kampania mnie nie przekona. Ci którym pasuje już jeżdżą.

      • 24 1

      • teza przytoczona przez autora nie jest prawdziwa

        znam kampanię, która doprowadziła do zwiększenia liczby rowerzystek o kilkanaście procent w ciągu trzech tygodni trwania.

        Miasto z dobrą infrastrukturą rowerową i stabilną liczbą osób korzystających z rowerów powinno podejmować dobrze przygotowane i przemyślane kampanie promocji korzystania z rowerów.

        • 0 0

      • Nie przejdzie ta akcja .Zbyt wielu jest letnich Januszy,ale akurat mnie to cieszy,bo jeżdżę na rowerze cały rok,więc będzie mnie wariatów na ścieżkach rowerowych

        • 7 1

      • Skoro nie miały wpływu, to na jakiej podstawie uznali

        że akcje były bardzo udane? Na takiej, że kto miał zarobić, ten zarobił?
        Przecież celem głównym i jedynym akcji promocyjnej jest wypromowanie czegoś, skoro wprost piszą, że to promowanie nie działa, to ja trzeba być bezczelnym, by napisać (w tym samym zdaniu!) że akcje były bardzo udane?

        Zbudowali Misia na miarę swoich możliwości?

        • 10 1

  • "Rowerem do Pracy" (2)

    "Rowerem do Pracy" to pracodawca obowiązkowo zapewnia pracownikom : szatnie , kabiny prysznicowe oraz pomieszczenia na rowery (w okresie opadów) .

    • 18 2

    • Mój pracodawca zapewnia to wszystko i jeszcze trochę.

      • 0 0

    • Taka akcja dużo więcej by dała, niż te wszystkie plakaty i aplikacje...

      • 1 1

  • Aplikacja activy

    Aplikacja activy jest fatalna gubi sygnał gps w Przejazdowie i nie zapisuje kilometrów,zróbcie z tym coś, dziadostwo zniechęca do udziału w konkursie

    • 1 0

  • (1)

    Spokojnie rowerem popylam z Morenovej do Wrzeszcza . Jest git

    • 1 0

    • Zuruck

      A z powrotem też "pipylasz"?

      • 0 0

  • (19)

    Rowerem do pracy: świetny pomysł pod warunkiem że w pracy jest prysznic, miałem " przyjemność" pracować w jednym pomieszczeniu z zapalonym cyklistą, pal licho gdy było ciepło i można było uchylić okna ale w chłodniejsze dni to było 8 godzin męki, dodatek za pracę w sżkodliwych warunkach powinienem dostać.

    • 29 8

    • (17)

      a ci dojeżdżający autami nie śmierdzą? z doświadczenia wiem że różnie z tym bywa i chyba nie ma znaczenia tu środek transportu, bardziej higiena osobista.

      • 16 16

      • na logikę (16)

        Nawet gdy rano weźmiesz prycznic, to po jeździe rowerem zawsze będziesz spocony, a gdy jedziesz samochodem to raczej się nie pocisz. No chyba że nie masz prawka albo przeglądu a jedziesz przed policją.

        • 12 3

        • woda jest już chyba wszędzie? przebrać się to też chyba nie taka filozofia. (4)

          • 3 5

          • i dlatego właśnie (3)

            "świetny pomysł pod warunkiem że w pracy jest prysznic".

            • 3 0

            • Bez przesady może jeszcze basen? w umywalka też wystarczy (2)

              • 4 2

              • prysznic (1)

                bez prysznica nie dojeżdżałbym rowerem, chyba, że to by były 1÷2 km.

                • 0 1

              • przez 10 minut dojedziesz rowerem z odległości 3-4 km

                nawet nie zdążysz się spocić.

                • 1 0

        • (10)

          Zdziwiłbyś się, jak po ostatniej podwyżce cen czynników do klimy ludzie zaczęli się pocić...

          • 1 3

          • jak krowie na rowie trzeba tłumaczyć... (9)

            Jesli w pracy nie ma klimy to pocą się wszyscy mniej więcej jednakowo, jednak nadal nieporównywalnie do rowerzysty, który przyjeżdża w upale do pracy rowerem i nie myje się a potem siedzi w pomieszczeniu bez klimy.

            PS. Widze, że masz problem z myciem się, skoro znajdujesz tyle czynników mających udowodnić, że spocony rowerzysta to żaden problem dla otoczenia.

            • 5 4

            • A czym się różni w stopniu spocenia (8)

              Rowerzysta jadący 10min do pracy od pieszego idącego 10min do pracy?

              Nie mówię, o klimie w pracy, tylko o spoconych jak mops kierowcach, których klima w samochodzie chłodzi jak szalona, tylko nie nabita...
              Myślisz, że tacy pachną różami po wyjściu ze swojej samochodowej sauny?

              A ja spocony nie jestem, dojeżdżam 2km z Moreny do Wrzeszcza, do pracy rower jedzie sam ;p

              • 6 7

              • "A ja spocony nie jestem" (7)

                To samo słyszę od dwóch kolegów, którzy dojeżdżają rowerem i nie biorą prysznica. Bo swojego potu się nie czuje aż tak bardzo kolego - to inni czują.

                • 7 5

              • Oczywiście, ja to właśnie słyszę od delikwenta (6)

                Który dojeżdża samochodem.
                Bo przecież nie śmierdzi, bo jeździ puszką...

                A jeżeli po 10 minutach toczenia się z górki śmierdzisz, idź do lekarza, coś wybitnie jest z Tobą nie tak...

                • 5 5

              • czyli się nie myjesz po przyjściu do pracy :) (5)

                • 1 2

              • Ciężko się z Tobą rozmawia (4)

                Myjesz się po przejściu z samochodu do pracy? W końcu to wysiłek, więc jesteś cały spocony :)

                A nie daj boże, jak wyjdziesz z pracy na fajkę, przecież schody sprawią, że zaczniesz śmierdzieć...

                Jak ktoś z SKM przyjdzie z buta, też nie zapomnij go zlinczować, na pewno jedzie po 10 minutowym spacerze!

                Nie bądź śmieszny...

                • 5 5

              • (3)

                Po fajce zawsze myję ręce, twarz i zęby, aby właśnie nie śmierdzieć innym. Po jeździe rowerem brałbym prysznic, tak jak biorę po całym dniu pracy, choć siedzę praktycznie w jednym miejscu, ale to jak widać indywidualne poczucie własnej higieny.

                • 3 2

              • Nie bierzesz prysznica przed pracą? (2)

                Na pewno śmierdzisz, ale to jak widać indywidualne poczucie własnej higieny.

                • 1 2

              • jeden rano i jeden wieczorem :) szok? (1)

                • 1 0

              • Nie bierzesz, po tym, jak spocony wysiadasz z samochodu

                O co oskarżasz innych.

                • 2 3

    • po prostu bezczelnie ściemniasz

      nie jesteś wiarygodny.

      na pokonanie dystansu rzędu 1-3 km rowerzysta zużywa jedną szóstą energii zużywanej przez pieszego.

      Ilu pieszych bierze prysznic po przyjściu do pracy?

      • 1 1

  • Akurat od września do końca października, czyli tuż po wyborach. (3)

    Przypadek? Nie sądzę.

    • 7 7

    • Wybory są pod koniec października, więc jednak masz typowo pisowskie urojenia... (2)

      • 3 3

      • Wybory są 21 października, akcja jest do 31 października,a więc tuż po. (1)

        Coś się nie zgadza?

        • 3 3

        • a dlaczego przed wyborami należy rezygnować z sensownych akcji?

          • 0 0

  • (7)

    Liczba rowerzystów wzrośnie, jak sensownie połączy się drogami rowerowymi górne tarasy miasta.
    Tak to jest kolejna akcja typu "bicie piany". Żadna przyjemność jazda rowerem wąską ulicą i tamowanie ruchu. Mi np. szkoda nerwów i zdrowia na szarpie się z kierowcami samochodów. Pogorszy się pogoda i kończę z objezdzaniem brakujących ścieżek rowerowych polny i leśnymi trasami, wracam do samochodu, szkoda.

    • 34 3

    • No właśnie, tylko dlaczego twierdzisz, że masz się szarpać z kierowcami? (3)

      Kierowcy są najzwyczajniej bezczelni i nikt nie tępi ich bandyckich zachowań. Sam jestem kierowcą, jeżdżę na rowerze, ale irytuje mnie to przenoszenie ruchu na chodniki.
      Niestety chodnikiem nie da się dojechać w sensownym czasie, ciągle mam niebezpieczne sytuacje, a jak już się rozbujam, to się okazuje, że po chwili mam fragment kostki sprzed kilku lat i nie mogę po tym jechać szybciej niż 15/h.
      Też mam prawo do komunikacji i nie chcę być terroryzowany ani przez kierowców, ani zwolenników dróg pieszo rowerowych.

      • 2 2

      • (1)

        "nie chcę być terroryzowany ani przez kierowców, ani zwolenników dróg pieszo rowerowych"
        Właśnie tu jest klucz, drogi "pieszo-rowerowe" i "samochodowo-rowerowe" . Zbyt duże różnice prędkości, pieszy vs rower, a w drugim przypadku samochód vs rower. W takich konfiguracjach zawsze będzie niebezpiecznie i konfliktowo

        • 0 1

        • nieprawda

          przy respektowaniu innych nie ma wcale wielu konfliktów.

          Różnica prędkości między pieszym a rowerzystą jest zwykle pomijalnie mała, dużo mniejsza niż różnica prędkości między samochodem a rowerem poza strefą Tempo 30.

          • 0 0

      • Ok. kierowcy są bezczelni, ale ja nie mam ochoty kogokolwiek wychowywać i dlatego nie korzystam z "przyjemności" jazdy wąską ulicą rowerem. Rozumiem też że jak jadę rowerem np. Kartuską, pod górę to mogę działać na nerwy kierowcom samochodów. Nie czerpię przyjemności z tego typu jazdy.

        • 0 1

    • 100% racji (1)

      Ile lat można czekać na sensowne połączenie 'górnego' tarasu Gdańska (Jasień, Kokoszki) z centrum?
      Nie ma chodnika, nie ma DDR, nie ma pobocza a nie każdy lubi uciekać z drogi przed autami, co mijają rowerzystę na grubość lakieru.

      O innych planach jak DDR przy ul.Budowlanych przez litość już nie wspomnę....

      Latem można się bawić w objeżdżanie po polach, trawnikach, etc. ale nie jesienią

      • 9 1

      • nowa Bulońska ma przewidzianą trasę dla rowerów.

        dalej wzdłuż Jaśkowej DOliny dotrzesz do Wrzeszcza, a wzdłuż NOwolipie i Kartuskiej do śródmieścia Gdańska.

        Nie lekceważ PKM i możliwości parkowania rowerów na jej stacjach.

        Jak jest wola to jest i sposób.

        • 0 0

    • Niech nie zapominają o słowackiego :D mamy tam czasem nawet 1.5m chodnik. zawsze - 50cm bo barierki dla samochodów. Z zakazem na jezdni dla rowerzystów...

      • 6 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Wycieczka rowerowa wśród kwitnących sadów Dolnej Wisły

40-60 zł
zajęcia rekreacyjne, rajd / wędrówka

MH Automatyka MTB Pomerania Maraton - Kwidzyn - Miłosna (1 opinia)

(1 opinia)
80 - 115 zł
zawody / wyścigi

Nocny Duathlon - Airport Gdańsk (5 opinii)

(5 opinii)
zawody / wyścigi

Znajdź trasę rowerową

Forum