• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Spór o drogę rowerową na ul. Wielkopolskiej

Patryk Szczerba
10 grudnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Urzędnicy wybrali przebieg drogi rowerowej wzdłuż ul. Wielkopolskiej po stronie północnej, sąsiadującej z pl. Górnośląskim.
  • Urzędnicy wybrali przebieg drogi rowerowej wzdłuż ul. Wielkopolskiej po stronie północnej, sąsiadującej z pl. Górnośląskim.
  • Urzędnicy wybrali przebieg drogi rowerowej wzdłuż ul. Wielkopolskiej po stronie północnej, sąsiadującej z pl. Górnośląskim.
  • Urzędnicy wybrali przebieg drogi rowerowej wzdłuż ul. Wielkopolskiej po stronie północnej, sąsiadującej z pl. Górnośląskim.
  • Urzędnicy wybrali przebieg drogi rowerowej wzdłuż ul. Wielkopolskiej po stronie północnej, sąsiadującej z pl. Górnośląskim.
  • Urzędnicy wybrali przebieg drogi rowerowej wzdłuż ul. Wielkopolskiej po stronie północnej, sąsiadującej z pl. Górnośląskim.
  • Urzędnicy wybrali przebieg drogi rowerowej wzdłuż ul. Wielkopolskiej po stronie północnej, sąsiadującej z pl. Górnośląskim.
  • Urzędnicy wybrali przebieg drogi rowerowej wzdłuż ul. Wielkopolskiej po stronie północnej, sąsiadującej z pl. Górnośląskim.

Droga rowerowa między ul. ŁowickąMapkaal. ZwycięstwaMapka w Orłowie będzie prowadziła po stronie, gdzie znajduje się m.in. targowisko na pl. GórnośląskimMapka oraz sklepy. Wszystko po to, by rowerzyści jadący z Karwin nie musieli przejeżdżać na drugą stronę jezdni. Przeciwni temu rozwiązaniu są radni i społecznicy z dzielnicy, którzy twierdzą, że rowerzyści powinni jechać po przeciwległej stronie, gdzie jest więcej miejsca i mniej pieszych.



Którędy powinna przebiegać droga rowerowa wzdłuż ul. Wielkopolskiej?

Droga będzie miała kilometr, ale jest ważna, bo wzdłuż ul. Wielkopolskiej jeździ wielu rowerzystów. Na wysokości ul. Łowickiej droga jednak urywa się. Praktycznie wszyscy jadący w kierunku al. Zwycięstwa kontynuują podróż chodnikiem. Mało jest śmiałków zjeżdżających na dwupasmową, ruchliwą ulicę.

Podobne problemy dotyczą jazdy w drugą stronę. Obecnie droga kończy się na skrzyżowaniu al. Zwycięstwa i ul. Wielkopolskiej. Kto jedzie w kierunku Karwin, Dąbrowy czy Wielkiego Kacka, ten lawiruje między pieszymi, co powoduje nieprzyjemne sytuacje i pogłębia wzajemną niechęć.

Przebieg drogi nie podoba się społecznikom z Orłowa



O konieczności zmian mówiło się od dawna. W maju tego roku Gdynia podpisała umowę na wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej przebudowy ulicy Wielkopolskiej na odcinku od ul. Łowickiej do al. Zwycięstwa. Droga rowerowa w zdecydowanej większości zostanie poprowadzona po tej samej stronie, po której znajduje się trasa biegnąca od Karwin i Wielkiego Kacka, przez Mały Kack - czyli po stronie północnej. Z kolei ostatni odcinek od ul. Kościelnej do al. Zwycięstwa - po południowej.

Problem w tym, że taki przebieg nie podoba się radnym dzielnicy Orłowo i społecznikom ze stowarzyszenia Nasze Orłowo, którzy optują za tym, by była poprowadzona po przeciwległej stronie obok osiedla Sadyba Orłowska. Informują, że w lipcu 2019 r. radni z Orłowa wysłali do Marka Łucyka, wiceprezydenta Gdyni, pismo z wnioskiem o przeprowadzenie konsultacji, które miały doprowadzić do uzgodnień w sprawie.

Jak relacjonują, spotkanie odbyło się. Pojawiła się na nim informacja, że do końca sierpnia projektant przygotuje I etap dokumentacji projektowej z różnymi koncepcjami.

  • Społecznicy z Orłowa tłumaczą, że rowerzyści powinni jechać drugą stroną, gdzie jest więcej miejsca.
  • Społecznicy z Orłowa tłumaczą, że rowerzyści powinni jechać drugą stroną, gdzie jest więcej miejsca.
  • Społecznicy z Orłowa tłumaczą, że rowerzyści powinni jechać drugą stroną, gdzie jest więcej miejsca.
  • Społecznicy z Orłowa tłumaczą, że rowerzyści powinni jechać drugą stroną, gdzie jest więcej miejsca.
- Zapowiedź była obiecująca, ale obiecanej dokumentacji pierwszego etapu projektu rada nie otrzymała i nie miała możliwości przedstawienia swojej opinii i stanowiska w tej sprawie. Uważamy, że przeprowadzenie drogi rowerowej wzdłuż ulicy Wielkopolskiej po stronie północnej, czyli od placu Górnośląskiego, piekarni, "Żabki" i innych sklepów będzie błędem - twierdzą przedstawiciele stowarzyszenia "Nasze Orłowo" współpracujący w tej sprawie z radnymi dzielnicy.

Społecznicy: będzie paraliż ul. Wielkopolskiej



Wskazują, że nie otrzymali odpowiedzi na wysyłane pisma i dokumenty. Dopiero wniosek o  udzielenie informacji publicznej z września 2020 r. pozwolił im zobaczyć projektowany przebieg drogi, który jest dla nich nie do zaakceptowania. Twierdzą, że komplikuje on układ drogowy i paraliżuje ul. Wielkopolską.

- Dodanie tam dodatkowo pasa drogi rowerowej sparaliżuje wjazd na plac Górnośląski i przyległe parkingi. Jednocześnie pogłębi się zjawisko korkowania ul. Wielkopolskiej w obu kierunkach. To stanowi dodatkowe zagrożenie dla licznych pieszych udających się na zakupy (skręcające na parking auta będą musiały dodatkowo ustępować rowerzystom na drodze rowerowej) - podkreślają społecznicy z Orłowa, dodając, że obniży się także bezpieczeństwo pieszych.

Urzędnicy: były konsultacje w tej sprawie



Urzędnicy odpowiadają, że decyzja o przebiegu drogi po stronie północnej była szeroko konsultowana. Pod uwagę były brane - oprócz opinii społeczników z Orłowa - własne badania ruchu projektanta, mapy ruchu rowerowego oraz głosy radnych z Karwin, Wielkiego Kacka, Redłowa. Radą służyło także stowarzyszenie Rowerowa Gdynia. W bezpośrednich spotkaniach brali udział wiceprezydent Marek Łucyk, przedstawiciele projektanta i naczelnik Wydziału Inwestycji.

Przedstawiciele ZDiZ w Gdyni twierdzą, że dzięki ustalonemu przebiegowi drogi zostanie zminimalizowany czas przejazdu, ograniczona zostanie liczba przekraczania stron jezdni oraz skomunikowany zostanie jeden z ważniejszych celów podróży - plac Górnośląski.

Przebieg drogi dla wygody i oszczędności czasu rowerzystów



- Pomocne okazały się doświadczenia z innych gmin oraz analizy tzw. map ciepła, czyli tras naturalnie wybieranych przez rowerzystów. Konieczność kilkukrotnego przekraczania strony drogi na danym dystansie skutkuje dużymi stratami czasowymi, co z kolei powoduje, że rowerzyści chcąc zaoszczędzić czas, wolą jechać trasą bardziej bezpośrednią, nawet jeśli nie posiada ona infrastruktury rowerowej, czyli np. chodnikiem. Chcemy uniknąć tego błędu. Zadaniem projektanta jest zadbanie o komfort wszystkich uczestników ruchu, w tym przede wszystkim pieszych i osób z niepełnosprawnościami, oraz ochrona drzewostanu z jednoczesnym zadbaniem o najlepsze praktyki projektowania infrastruktury rowerowej - tłumaczy Jakub Furkal z ZDiZ, będący jednocześnie pełnomocnikiem prezydenta ds. komunikacji rowerowej.
Na niektórych fragmentach, zamiast wydzielonej drogi rowerowej, powstaną ciągi pieszo-rowerowe lub jednokierunkowe drogi rowerowe. Zostaną skrócone przejścia dla pieszych w rejonie placu Górnośląskiego, a dla dostawców wyznaczone będą specjalne miejsca do zatrzymania i wyładowania towaru.

Przy wiadukcie zmiana strony



Wiadomo, że na drugą stronę rowerzyści będą musieli się przenieść na wysokości ul. KościelnejMapka.

  • Zmiana stron jazdy z północnej na południowej nastąpi na wysokości ul. Kościelnej
  • Oś jezdni w tunelu pod wiaduktem będzie zwężona, by obok zmieścili się piesi i rowerzyści.
  • Chodniki po obu stronach ulicy Wielkopolskiej 7.12.2020 Gdynia Mały Kack
- Lokalizacja odcinka między ul. Kościelną a Al. Zwycięstwa po stronie południowej pozwoli na ominięcie skrzyżowania al. Zwycięstwa z ul. Wielkopolską, na którym czas oczekiwania na przejazd jest znacznie dłuższy. Z kolei osoby jadące w kierunku centrum Gdyni będą mogły skorzystać z łącznika wzdłuż Drogi Gdyńskiej (między ul. Wielkopolską a ul. SieradzkąMapka) lub też ze skrótu wzdłuż ul. Kościelnej. Oś jezdni pod wiaduktem kolejowym zostanie przesunięta, aby zyskać więcej przestrzeni dla pieszych i rowerzystów - wyjaśnia Furkal.
Przyznaje jednocześnie, że na tym etapie nie ma już możliwości zmiany strony przebiegu drogi rowerowej. Prace projektowe mają zakończyć się do połowy przyszłego roku.

Miejsca

Opinie (211) 8 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Czyli miasto chce zrobić to porządnie czyli w formie pasa na jezdni (10)

    a nie w formie zwykłego chodnika z nakazem jazdy po nim rowerem jak jest najczesciej i źle?

    bo kierowca skrecając bedzie musiał ustąpić pierwszeństwa rowerzyście?

    to są jaja jakieś? samochodoze można leczyć

    • 20 29

    • Rowerozę też (2)

      • 2 3

      • chodzi ci o cyklofobię? (1)

        to się leczy

        • 0 0

        • raczej cyklofrenię
          też się leczy, ale czasem trzeba wiązać

          • 0 0

    • A roweroze mozna?? (2)

      Wojtuś uspokój sie

      • 7 7

      • 80% rowerzystów ma prawo jazdy i posiada samochód

        czyli nie muszą być leczeni z rowerozy. Problem występuje w przypadku samochodozy.

        • 4 0

      • Może i można.

        Ale takich ludzi jest garstka.
        Jeszcze nie widziałem nikogo kto by płyty OSB woził rowerem.

        Za to w drugą stronę, pełno jest ludzi którzy 500m będą jechać samochodem...

        • 6 3

    • Bo kierowca zamiast ustąpić rowerzyście go rozjedzie. (3)

      Niestety na łamiących prawo nie ma w tym kraju bata, a jak próbujesz jechać zgodnie z przepisami, zaraz znajdzie się kilku Januszy którzy Cię szybko tego oduczą...

      • 5 4

      • (2)

        Bo kierowca, który będzie czekał, żeby ustąpić rowerzyście będzie blokował autobus pełen ludzi. Ale co to obchodzi rowerzystów, im się należy.

        • 2 9

        • Lekka poprawka:

          Bo kierowca będzie blokował autobus pełen ludzi. Ale co to obchodzi kierowców, im się należy.

          • 2 0

        • niedopuszczalne żeby autobus został przyblokowany przez rowerzystę
          ale jak kierowcy paraliżują i opóźniają niemal każdy kurs to jest wszystko super.

          • 5 0

  • Oni chcą na poludniowej stronie to robić? (12)

    Przecież ścieżka jest na północnej stronie od samych Karwin....

    • 33 9

    • "Rowerzyści młodzi są, mogą kawałek podejść" (6)

      Słowa Lecha Kaczyńskiego, po tym jak zarządził budowę schodów na DDR w Warszawie.

      • 8 2

      • Ale że to nieprawda? (5)

        Kalesoniarze są podobno w świetnej kondycji fizycznej.

        • 0 1

        • na pewno są w lepszej kondycji niż ci, którzy cierpią na samochodozę (2)

          • 0 0

          • Gwniarzu (1)

            Jak zaczenisz życie i będziesz mieć zakupy a nie tylko iphona na ramieniu to pogadaj o samochodozie. Nie kazy jeżdzi dla przyjemnosci.

            • 0 0

            • wytłumaczysz mi, dlaczego lekarz jadący do pracy rowerem,
              ma być gnębiony, a przaśny burak taki jak ty, uprzywilejowany?

              • 0 0

        • (1)

          to dlaczego ten mały dureń był wszędzie wożony samochodem łaska przejść kawałek?

          • 2 0

          • zimny lech?

            • 1 0

    • Ruch rowerowy (4)

      Można przekierować na Małopolską. Raptem 30 m w bok. Jeżdze tak od lat i spoko. Nie trzeba żadnej ścieżki.

      • 11 4

      • :)

        w zasadzie to można by na Małopolską przekierować samochody, a jeden pas ul Wielkopolskiej przeznaczyć dla rowerzystów :) to tylko 30m!

        • 2 0

      • Pierwszy normalny głos w dyskusji (1)

        Spokojne jezdnie są dużo lepsze niż te udawane ddr nie spełniające żadnych standardów. Ja też zawsze wybieram drogi równoległe - trochę dłużej ale spokojniej.

        • 7 2

        • To ty też jezdzij sobie rownoległymi ulicami.

          Zatem nie narzucaj się z tym innym.

          • 1 0

      • To sobie jezdzij dalej, nie narzucaj tego innym.

        • 1 0

  • najlepiej sprawę przegadać ad mortem defecatum

    zamiast coś robić, zatopić ją w morzu słów,
    bo słowa są za darmola, a nawet farba kosztuje urzędasów więcej,
    niż ględzenie

    urzędoły se ględzą, a ludzie umierają pod kołami teraz

    • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    To jest chore! (20)

    "Wszystko po to, by rowerzyści jadący z Karwin nie musieli przejeżdżać na drugą stronę jezdni." Są przejścia, zdjąć d.... z siodełka, przejść i po sprawie. A jak zrobią ścieżkę obok przejścia to tylko poczekać gdy jest czerwone. Ale nie - same ułatwienia dla nich.

    • 66 78

    • raf (3)

      A spróbuj samochodem co drugą przecznicę przejeżdżać z lewej na prawą, wychodząc z auta,

      • 19 1

      • (2)

        Po co? Po to ludzie kupują samochody, żeby się takimi głupotami nie przejmować.
        Jak wsiadam na rower to jest świadoma decyzja i trzeba się liczyć z utrudnieniami i wydłużonym czasem podróży.

        • 1 3

        • z utrudnieniami i wydłużonym czasem podróży innych osób

          trzeba się liczyć wsiadając do samochodu

          • 0 0

        • tylko że rowerem bywa właśnie szybciej i wygodniej

          a co ważniejsze rowerem zawsze tak samo, czy korek, czy pusto, czy słońce czy deszcz

          mieszkam w Oliwie, koło Katedry
          do pracy jeźdżę do Orłowa, koło Wielkopolskiej
          samochodem, to owszem 12-15 minut, ale w nocy
          a w dzień 25-35 minut, chyba że jest serio korek, wtedy 45 plus
          nie liczę szukania parkingu, ostatnio bywa czasochłonne

          a rowerem zawsze 25-30 minut, o każdej porze dnia i nocy,
          w lecie i w zimie, chyba że kopny śnieg, powyżej 20cm, wtedy 35-40

          tak, w pracy się przebieram. całkowicie. ale z samochodu też bym
          musiał się przebrać. taka praca. w lecie czasem potrzebny ochlap
          w umywalce, to szybciej niż prysznic.

          tak, mam kondycję. fart, że po drodze dobre drogi, z wyjątkiem Sopotu,
          ale jak jest w Sop, wszyscy wiecie. w porówaniu z Sop, Gdynia jest na 3+

          ile czasu tobie zajmuje parkowanie? bo mi kilka sekund. jak nie ten płot to inny. załatwianie spraw w centrum - nic nie pobije roweru. jak muszę robić duże zakupy biorę samochód, ale i tak zawsze wiozę rower, bo jak sprawy w dwóch miejscach, to przeparkowanie bywa niemożliwe. po prostu całkowicie niemożliwe.

          • 3 0

    • a czemu maj to robić? moze samochodzikiem byś zatrzymał sie na zielonej strzłace? (5)

      i przepchnł kawałek? Co sie stanie, nie stracisz, a ktos zyska kilka minut

      • 35 11

      • dawno nie czytałem czegoś bardziej głupiego... (2)

        • 3 17

        • (1)

          a ja pacanie dawno nie widziałem większej porcji d**ilizmu niż tzw ścieżki rowerowe w trójmieście

          • 4 3

          • a ja, szanowny przedpiśco, dawno nie widziałem większej porcji idi****mu

            niż pseudobezkolizyjne węzły drogowe w Trójmieście.

            • 0 0

      • Jan z Kolna (1)

        To jest najdurniejszy argument, i najbardziej egocentryczny. Ci mityczni samochodziarze to w tym wypadku ludzie w autobusie, bo ci w samochodzie i tak dojadą szybciej. Jako pasażer komunikacji miejskiej pozdrawiam rowerzystów środkowa palcem, tak roszczeniowej grupy, a jednocześnie tak małej i przez pół roku nieistniejącej, to nawet Bareja by nie wymyślił.

        • 8 15

        • kup sobie rower

          Ostatnio 3 dni temu jechałam rowerem i jutro się też wybieram, Sporo mijam rowerzystów , pogoda sprzyja, więc nie pisz głupot, że przez pół roku nie ma rowerzystów

          • 3 1

    • Zrób tak, jeżdżąc samchodem. Wysiądź i kilkanaście razy przejdź się kawałek po drodze do pracy.

      • 2 0

    • a dlaczego ja jadąc na rowerze mam mieć ciągle trudniej?

      • 2 0

    • Chciażby dlatego, że DDR obowiązuje dla kierunku poruszania się rowerzysty (2)

      (rozporządzenie w sprawie znaków i sygnałów drogowych się kłania). Więc wszystkie poronione pomysły z przerzucaniem pod prąd jednej z grup kierowców pojazdów (tak, rowerzyści są kierowcami pojazdów), niepraktykowane w żadnym cywilizowanym kraju, prowadzą wprost do jak najbardziej legalnego ignorowania takich wynalazków. A potem płacz, że źli rowerzyści jadą po jezdni. Społecznicy mogliby doczytać obowiązujące przepisy.

      • 6 1

      • no tak (1)

        bo rowerzyści muszą wszędzie rowerem......może jeszcze mcbajk drive zrobią...weźcie się kalesoniarze ogarnijcie

        • 3 16

        • A kto normalny wyciąga samochód żeby przejechać 2-3km?

          Nie wszędzie rowerem, tylko dostosowanie środka transportu do trasy.

          To Janusze motoryzacji muszą wszędzie samochodem :)

          • 7 1

    • Chore jest to że wszystko robi się pod samochodziarzy w tym kraju (2)

      Nawet po wykonaniu tego cuda.
      Kierowcy będą mieli tam 4 piękne, szerokie, proste pasy, a rowerzyści i piesi wspólny tandetny, wąski, niebezpieczny, nie nadający się do niczego chodniczek rowerowy.

      • 37 8

      • Jan z Kolna (1)

        Pod tych samochodziarzy, w autobusach i trolejbusach. Roszczeniowe chamy.

        • 2 4

        • Pod tych autobusiarzy i trolejbusiarzy buduje się przystanki bez zatok

          A wtedy nagle wychodzi na czym samochodziarzom zależy :)

          • 3 1

    • Widzicie te lokale uzytkowe przy planiwanej (1)

      ścieżce? Piesi będą wam wylazić wprost pod koła. Tam jest wąsko i niebezpiecznie dla obu stron.

      • 4 5

      • które lokale?

        Skąd wiesz, że ścieżka będzie prowadzona przy budynkach? Praktyka wskazuje na to, że DDR jest od strony jezdni.

        • 3 1

  • Opinia wyróżniona

    a czemu nie zrobią jak w każdym cywilizowanym mieście (23)

    kierunkowych tras po obu stronach jezdni. przecież to takie oczywiste się wydaje.

    • 110 19

    • popieram! (6)

      czemu nie wytyczyc pasa na jezdni???

      • 7 10

      • (4)

        Bo nie ma w tym miejscu gdzie? Chyba, że zamiast pasa ruchu, żeby 1/3 miasta stanęła w gigantycznych korkach i ludzie w stojących autobusach mogli sobie patrzeć na kilku rowerzystów, którym się przecież przejazd należy.

        • 6 4

        • Janie z Kolna - zauważ, że rower jako pojazd duuużo mniej terenochłonny niż samochód nie powoduje korków (3)

          im więcej osób korzysta z rowerów, tym miasto jest mniej zakorkowane. Dlatego między innymi warto tworzyć odpowiednią infrastrukturę dla rowerów.

          • 5 7

          • Piesi są jeszcze mniej terenochłonni niż rowerzyści! (2)

            • 2 1

            • dlatego warto podnosić komfort i bezpieczeństwo ruchu rowerów i pieszych

              przez realokację (zwężanie) szerokości jezdni w mieście, zwłaszcza w pobliżu przystanków SKM

              • 0 0

            • nie chodzi o pieszych, tylko o parkujące na chodnikach końserwy:
              jak się zrobi pas rowerowy, to parkowanie musi dostać wypad,
              a tego kierowczyki u waadzy nie strawili by.

              tak, najlepiej było by było zrobić pasy rowerowe po obu stronach,
              choćby b. wąskie, choćby trzeba było dodatkowo uskubać trochę
              (50 cm) z chodnika, a trochę (150cm) z jezdni,
              a na chodnikach przynajmniej na rok-dwa dopuścić ruch rowerowy
              dla cykorów co się boją motobandytów

              ale to jest gdynia... niedasię

              • 3 2

      • Taak,na środku jezdni proponuję.

        • 7 4

    • gdzieś we wrzeszczu tak jest

      polaki ciemniaki nie potrafią tego ogarnąć i jeżdżą rowerami pod prąd

      • 0 1

    • (9)

      samochodziki sie na jezdni nie zmieszcza.

      • 8 12

      • Zmieszczą, zmieszczą (7)

        Pasy ruchu mogą mieć od 2,5 do 3,75 metra (to ostatnie autostrady poza terenem zabudowanym). Zważywszy, że u nas się buduje zgodnie z górnymi widełkami (w końcu kierowca musi mieć możliwość techniczną swobodnie przekraczać dozwoloną prędkość), jest z czego zwężać. Co się zresztą nagminnie robi przy okazji organizacji lewoskrętów.

        • 8 5

        • (3)

          Nie wiem gdzie trzeb mieć oczy, żeby pisać, że tam da się zwęzić pasy. Zanim się napisze durny komentarz warto wiedzieć o czym się pisze. Tam jest bardzo wąsko i klepanie głupot tego nie zmieni.

          • 10 7

          • 12m na 4 pasy. (1)

            To wcale nie jest jakoś szczególnie wąsko, mało który samochód ma powyżej 2m szerokości...

            • 3 10

            • a autobusy

              też mają poniżej 2m szerokości ? Obecnie gdy prawym jedzie autobus, to na lewym trzeba najechać na linie oddzielającą kierunki. Do tego autobus potrzebuje też przestrzeni gdy wjeżdża w zatoczkę, bo mu zad zarzuca.

              • 0 0

          • Na szczęście od ustalanie norm są inżynierowie, a nie frustraci

            który potrzebują prawie metra skrajni z obu stron. Pasy ruchu w całym Trójmieście będą tylko węższe i węższe, radzę się przyzwyczajać. Będzie mniej bolało.

            • 3 0

        • A później będziesz płakał, że pogotowie nie może przejechać! (2)

          Jak zwężysz pasy, to nie da się zrobić korytarza życia.

          • 1 5

          • nie ględź nie ględź
            pogotowie może legalnie jechać pasem rowerowym
            to ty nie możesz, brzuch się nie zmieści

            • 6 0

          • Da radę. W bardzo prosty sposób. 2pasy rowerowe z obu stron to 3m.
            gdy jedzie karetka wszyscy zjeżdżają do prawej swojej strony. środek ma wtedy 3m. karetka przejedzie

            • 2 0

      • ..no to

        masz problem, schudnij ;)
        #pału\jemy,pl

        • 0 0

    • Bo to nie jest bezpieczne, ani dla rowerzystów, ani dla kierowców.

      • 0 0

    • w bardzo wielu cywilizowanych miastach przyjaznych dla rowerów

      obok jezdni ulic tworzone są po jednej stronie dwukierunkowe drogi dla rowerów. Wyzwaniem jest wola polityczna na rzecz zmniejszenia roli samochodów w mieście. Ludziom cierpiącym na samochodozę wydaje się, że są to działania negujące rolę samochodów w mieście. Pierwszym krokiem jest poszerzenie wyobraźni: decyzja o potrzebie zmiany kierunku przesuwania kompromisu. Przez wiele lat ta granica kompromisu była przesuwana formalnie i nieformalnie na rzecz poszerzania jezdni i tworzenia miejsc do parkowania samochodów. Czas najwyższy poddać ten trend rewizji i odwrócić kierunek przesuwania granicy kompromisu.

      • 2 5

    • (1)

      Cywilizowani to mogą być mieszkańcy miasta a nie samo miasto. A mieszkańcy nie umieją w jednokierunkowe ścieżki rowerowe.

      • 10 4

      • Kompletnie nie umieją. Niestety, jak się przecina dowolną jednokierunkową drogę rowerową (pieszo, także w Orłowie), to trzeba mieć oczy dookoła głowy.

        • 7 1

    • tak!

      właśnie to chciałem pisać!
      popieram!
      po każdej stronie powinna być kierunkowa ścieżka rowerowa !

      • 22 5

  • dyktat (4)

    Od pewnego czasu jest bardzo duży dyktat rowerzystów. Czy oni są najważniejsi? Z pasów ruchu korzystają jeszcze samochody i piesi.

    • 14 5

    • I zarowno piesi i samochody maja wyznaczone dla siebie pasy ruchu. (1)

      Rowerzysci tez chca, bo wspolne korzystanie z czegokolwiek jest w Polsce niemozliwe.

      • 3 1

      • tutaj akurat się z tobą nie zgadzam

        wspólne korzystanie z przestrzeni deptaków przez pieszych i rowerzystów jest możliwe i faktycznie ma miejsce w wielu miastach Polski bez problemów. (vide ul. Długa w Gdańsku). Problemem jest wspólne korzystanie z miejsc, które nie zostały uwolnione od parkujących samochodów.

        • 1 1

    • taaaa

      8 szerokich prostych pasów dla kierowców oraz
      slalom na wąskim chodniku współdzielonym z pieszymi dla rowerzystów.
      Jeszcze raz.
      dyktat kogo?

      • 2 2

    • od początku PRL mamy do czynienia z dyktatem samochodowców

      to członkowie nomenklatury komunistycznej mieli samochody i kształtowali infrastrukturę miejską zgodnie ze swoimi wąsko pojmowanymi interesami.

      • 2 2

  • (3)

    Niestety w wielu miejscach w Gdyni drogi rowerowe są wygradzane czy wręcz malowane na siłę tam gdzie nie ma dla nich po prostu miejsca jednocześnie zabierają chodniki lub jezdnie i stwarzają niebezpieczenstwo dla wszystkich uczestników ruchu.

    • 73 18

    • Gdyński stan umysłu fanatyków rowerowych (1)

      To jakiś kabaret dla niewidomych

      • 9 9

      • jak na razie to kabaret dla przyspawanych mentalnie do foteli swoich samochodów

        Warto zakwestionować ten trend

        • 0 0

    • plan trzeba wyrobic

      "to się domaluje kolejne 3km ścieżki rowerowej" i heja!, Kierowcy wkur..... a rowerzyści przestraszeni. Źle lub nieumiejętnie projektowane DDrRy/ścieżki rowerowe to norma w całym Trójmieście. a wieczorem jak Ciemno to za słabe oświetlenie na chodnikach oraz ścieżkach, może i na pewno jest powodem wielu wypadków z udziałem samochodu. Jestem i kierowcą i rowerzystą, wiem doskonale jak słabo opracowana jest infrastruktura dla jednych i drugich... Czy w UM pracują ludzie z łapanek? :( strach się bać!

      • 0 1

  • Jak to sobie społecznicy wyobrazają? (7)

    Jeśli jadę po coś na plac Górnośląski, to mam go minąć drugą stroną? To nie o to chodzi...

    • 53 66

    • Masz przejście dla pieszych.. (3)

      ach zapomniałem, przecież kalesoniarze nie mogą zejść z roweru i normalnie przejść przez jezdnie no nie?

      • 12 14

      • (1)

        a po co mi d**ilu przejście dla pieszych skoro jestem kierującym pojazdem?

        • 1 1

        • nie zdarza ci się wysiąść z samochodu?

          do sypialni też wjeżdżasz swoją bryką? Tylko współczuć braku wyobraźni.

          • 0 1

      • Dlaczego mają zsiadać z roweru?

        Kiedy kierowca jakiegokolwiek innego pojazdu jest zmuszany do wyjścia z niego?

        • 9 5

    • Na Plac wyłącznie samochodem.

      Społecznicy z Orłowa jadą na Plac Górnośląski samochodem, więc rowerzysta z Karwin by im tylko przeszkadzał.

      • 1 1

    • No tak

      bo tam tysiące rowerzystów dziennie tylko na plac jedzie a dalej już nikt nie chce jechać. Miasto bardzo źle wymyśliło tą stronę, szczególnie, że zaraz i tak ma być zmiana strony jezdni czyli z tym argumentem całkiem nie trafili. A łącznik wzdłuż drogi Gdyńskiej jest bez sensu, przecież w stronę Redłowa to zdecydowanie lepiej po prostu Łowicką do Stryjskiej.

      • 10 5

    • Nie,

      Możesz skręcić w Łowicką/Małopolską gdzie ruch jest znikomy i już jesteś na placu.

      • 15 2

  • Opinia wyróżniona

    Chodnikiem czy ścieżką (6)

    Jestem wstanie zrozumieć rowerzystę jadącym chodnikiem kiedy nie ma ścieżki rowerowej sam tak jeżdżę. Ale kiedy jest ścieszka to psełdo rowerzyści jeżdżą chodnikiem tego nie mogę zrozumieć.

    • 50 12

    • Kto "wstanie"?

      • 0 0

    • (2)

      Bo jest ścieszka, gdyby była ścieżka już by jeździli poprawnie

      • 9 1

      • (1)

        tesz mam takie wrarzenie ale nie wytłumaczysz analfabetą rzeby pisali po prawnie.

        • 5 1

        • tusze ;-)

          • 1 0

    • a czym ta "ścieżka" różni się od zwykłego chodnika?

      przecież to dokładnie ta sama, wąska, poprzeplatana, niczym nie oddzielona przestrzeń.
      To co za różnica. 99 procent "ścieżek" oferuje standard zwykłego chodnika.

      a wystarczyłoby jak w cywilizowanym świecie tworzyć trasy rowerowe prosto (jak jezdnie), przy krawędzi jezdni, oddzielone od chodnika chociaż symbolicznym krawężnikiem i problemu by nie było albo byłby marginalny, a tak piesi chodzą jak chcą, rowerzyści jeżdżą jak chcą. Chodnik z różowej kostki to taki sam chodnik jak z białej kostki.

      • 8 2

    • albo piesi łażący ścieżką jak obok jest chodnik

      "psełdo" piesi :)

      • 8 7

  • Droga po jednej stronie drogi

    Kiedyś mieszkańcy Dąbrowy głosowali, by ścieżka rowerowa przy Rdestowej meandrowała po dwóch stronach ulicy. Zdawał się to być dobry pomysł, że dla wszystkich mieszkańców trasa rowerowa będzie bliżej, a także zyskamy bezpieczne przejazdy. Ścieżka jest teraz mniej praktyczna, a konieczność ciągłych przejazdów przedłuża czas jazdy, a także zmniejsza jej komfort i bezpieczeństwo. Nie trzeba szukać złych przykładów w innych gminach jak mamy je u siebie. Każdy chce budowy dróg, ale tylko pod warunkiem, że nie są pod jego oknem. Budujmy je przede wszystkim bezpiecznie, a nie tak jak Ci co głośniej krzyczą. Nie jestem urzędnikiem, jestem społecznikiem - wybieram wariant północny!

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Nocny Duathlon - Airport Gdańsk (5 opinii)

(5 opinii)
zawody / wyścigi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum