Sopot zakończył przebudowę ul. Armii Krajowej
Sopot oficjalnie zakończył przebudowę ul. Armii Krajowej. Największą zmianą jest nowa droga rowerowa, która wprawdzie nadal meandruje wokół jezdni, ale jest wykonana z nawierzchni asfaltowej. Posadzono też 34 lipy drobnolistne oraz wyremontowano jezdnię i chodniki. Koszt prac to ok. 3,3 mln zł.
Po przebudowie ulicy, mimo spowolnienia ruchu aut, zdecydowano się na wykonanie wydzielonej drogi rowerowej w starym śladzie. Nadal meandruje ona więc między jezdnią, szpalerami drzew czy zmienia stronę, po której jest położona względem drogi.
Nowa droga rowerowa w starym przebiegu
Dokonano jednak drobnych poprawek na łukach, zwiększono wzajemną widoczność rowerzysta-kierowca na skrzyżowaniach oraz zmieniono betonową kostkę na nawierzchnię asfaltową.
- Długość ścieżki rowerowej to 1808 m. Zmieniliśmy jednocześnie nawierzchnię jezdni, wymieniliśmy chodniki oraz krawężniki - mówi Urszula Kośnik, kierownik działu Inwestycji i Remontów Kapitalnych w sopockim Zarządzie Dróg i Zieleni.
- Zawęziliśmy szerokość jezdni przed przejściami dla pieszych. Dzięki temu kierowcy poruszający się ulicą Armii Krajowej i wyjeżdżający z ulic bocznych lepiej widzą pieszych i nadjeżdżające samochody - dodaje Wojciech Ogint, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Sopocie. - Również wyniesione skrzyżowania sprawiają, że piesi w bezpieczny sposób mogą pokonać ulicę.
Czytaj też artykuł z 2019 r.:
Wspólny przejazd rowerowy po Sopocie: wciąż wiele miejsc wymaga poprawy
Nowa nawierzchnia jezdni, chodników i zieleń
Dla kierowców, oprócz wspomnianych elementów poprawy bezpieczeństwa, zmiany są niewielkie - nowa asfaltowa nawierzchnia oraz nowe oznakowanie poziomie i pionowe. Bez zmian pozostała jednokierunkowa organizacja ruchu na znacznym przebiegu ulicy.
Chodniki natomiast wykonano z betonowej kostki i płytek betonowych, w których umieszczono tzw. guzki ostrzegawcze w obrębie przejść dla pieszych.
Inwestycję uzupełniają nowe nasadzenia zieleni - 34 lipy drobnolistne oraz zrekultywowane po pracach budowlanych trawniki.
Łączny koszt wszystkich prac to ok. 3,3 mln zł
Inwestycja pochłonęła ok. 3,3 mln zł i była realizowana jako element większego projektu "Budowa węzła integracyjnego Sopot Kamienny Potok wraz z trasami dojazdowymi, finansowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020, w ramach mechanizmu Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych (RPO ZIT)".
Co wiesz o trójmiejskich ulicach?
Rozpocznij quizOpinie wybrane
-
2021-08-24 08:53
Tam powinna być zwykła jezdnia (2)
jednokierunkowa z dopuszczeniem jazdy pod prąd dla rowerów. Po co takie esy-floresy? Rowerzysci wyskakują na siebie zza zakrętów, kierowcy wyjeżdżając z bocznych mają ograniczoną widoczność.
Piesi też by zyskali normalny chodnik.- 49 8
-
2021-08-24 09:22
(1)
Ale Armii Krajowej w Sopocie jest jedno kierunkowa
- 7 2
-
2021-08-24 09:26
No wiem
Piszę tylko jak docelowo to powinno wyglądać. Dla aut kierunek w stronę Gdańska. Dla rowerów w obie. Najlepiej z kontrapasem żeby nie parkowali na jezdni.
- 13 2
-
2021-08-24 12:06
Pieniądze w błoto (8)
Po co przenosić ruch rowerowy na chodnik, jeśli obok jest ulica 30/h? Jezdnia spokojnie mogłaby służyć dla samochodów i rowerów. Teraz zostało wąskie gardełko dla pieszych, którzy powinni być w takich dzielnicach mieszkalnych priorytetem.
Polskie samorządy robią wszystko na opak.- 28 23
-
2021-08-24 12:16
ruch pieszych ma tam w wielu miejscach charakter kropelkowy (7)
problemem pieszych jest nadmiar samochodów parkujących legalnie i nielegalnie na chodnikach.
- 4 9
-
2021-08-24 14:07
co ty bredzisz (6)
tam trzeba iść gęsiego bo tak szeroki jest tam chodnik, a wyminąć wózkami to już się nie wyminiesz.
zamiast pozwolić rowerzystom jeździć po jezdni to wpychają ich na siłę po chodnikach.
i**otyzm do potęgi.- 7 6
-
2021-08-24 15:11
Bzdury piszesz, chodnik ma ponad 1,5 m - policz płytki chodnikowe, widać na fotce że to standart 15x15cm (4)
Więc jakim cudem wózki się nie wyminą?
- 4 2
-
2021-08-24 16:33
na 3 zdjecie zobacz ile chodnika zostało.
1.5m jest może do krawędzi, a jest jeszcze słupek na środku i przystanek autobusowy..
jak by zdjęcie było w drugą stronę to jest tam poniżej 1m- 1 1
-
2021-08-24 15:38
(2)
Płytki na rynku mają 20x20 albo 30x30 albo 50x50 cm. Innych na Pomorzu nie dostaniesz.
- 0 0
-
2021-08-24 16:00
i fakt, ocena wielkości płytek na podstawie zdjęcia mija się z celem (1)
- 1 0
-
2021-08-24 22:20
Da się ocenić szerokość płytek, ponieważ na innym zdjęciu są guzki o szerokości 30 cm, które odpowiadają jednej plytce.
- 1 0
-
2021-08-24 14:11
To jeszcze naucz kierowców kultury i przestrzegania przepisów
30 prawie nikt tam nie jeździ. Odległość 1 metr przy wyprzedzaniu rowerzysty zachowuje może co dziesiąty
- 4 8
-
2021-08-24 09:38
(7)
Remont super, ale ilość skasowanych miejsc parkingowych dla mieszkańców jest zupełnie nieprzemyślana. Cały pas koło Jordanka, a później zamalowano farbą miejsce na kolejne 5 aut przed dojazdem do Reja.
- 30 22
-
2021-08-24 10:51
po deszczach na początku sierpnia 2021r. ...
... stała woda na nowej nawierzchni jezdni na odcinku między ul Andersa a ul. Wybickiego. Przy kolejnych opadach dobrze byłoby, aby urzędnicy byli na miejscu i robili zdjęcia na potrzeby reklamacji. To nie była wielka ulewa.
- 3 1
-
2021-08-24 09:41
prywatny samochód trzyma się na prywatnym terenie (5)
- 14 9
-
2021-08-24 14:27
A miejskie pieniądze wydaje się zgodnie z potrzebami ich właścicieli ( mieszkańców) a nie na fanaberie i dziwne mody.
- 2 0
-
2021-08-24 10:05
Prywatny rower trzyma się na prywatnym balkonie, a nie w klatce schodowej, czy w korytarzu piwnicznym. (3)
- 12 6
-
2021-08-28 11:18
rower jest kilkakrotnie mniej terenochłonny niż samochód
dlatego warto inwestować publiczne pieniądze w budowę parkingów dla rowerów na stopniowo redukowanych miejscach do parkowania samochodów: na jednym miejscu parkingowym dla samochodu można zmieścić do 20 rowerów. Drogi dla rowerów zapewniają także większą przepustowość korytarzy ruchu mieszkańców niż pasy jazdy dla samochodów. Całe szczęście, że w
dlatego warto inwestować publiczne pieniądze w budowę parkingów dla rowerów na stopniowo redukowanych miejscach do parkowania samochodów: na jednym miejscu parkingowym dla samochodu można zmieścić do 20 rowerów. Drogi dla rowerów zapewniają także większą przepustowość korytarzy ruchu mieszkańców niż pasy jazdy dla samochodów. Całe szczęście, że w Sopocie są tylko 4 ulice, na których nie wprowadzono strefy Tempo 30. Wyzwaniem pozostaje egzekwowanie przestrzegania limitów prędkości przez kierowców w całym Trójmieście.
- 0 0
-
2021-08-24 10:59
balkon jest czescia wspolna
balkon jest częścią wspólna mimo ze jest prywatny :-D
- 4 2
-
2021-08-24 10:10
klatka też jest prywatnym terenem
nie należy do miasta i wszystkich mieszkańców
- 4 8
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.