• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sopot przebuduje nadmorską trasę rowerową. Początek prac w poniedziałek

Krzysztof Koprowski
13 kwietnia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
aktualizacja: godz. 14:03 (17 kwietnia 2019)

Od poniedziałku rowerzyści przemieszczający się nadmorską drogą rowerową w Sopocie będą musieli liczyć się ze sporymi utrudnieniami w ruchu. Rozpoczyna się bowiem remont tego popularnego szlaku. Po zakończeniu prac nawierzchnia nadal będzie wykonana z kostki betonowej. Możliwe, że utrzymane zostanie również ograniczenie prędkości do 10 km/h.



Z jakiego materiału powinna być wykonana nowa nawierzchnia nadmorskiej drogi rowerowej w Sopocie?

Prace budowlane rozpoczną się w poniedziałek 15 kwietnia i potrwają do połowy czerwca br. Jednocześnie przebudową objęte zostaną dwa odcinki:
  1. od granicy administracyjnej z Gdańskiem zobacz na mapie Sopotu do wybudowanego kilka lat temu hotelu Sopot Marriott Resort & Spa zobacz na mapie Sopotu
  2. od Lasku Karlikowskiego zobacz na mapie Sopotu do Chrobrego zobacz na mapie Sopotu

Na czas trwania remontu przygotowano oznakowany objazd równoległymi ulicami: Park Jelitkowski - Bitwy pod Płowcami - powrót na trasę nadmorską (Wojska Polskiego) - Emilii Plater - Na Wydmach - Grunwaldzką - Parkową - Piastów - powrót na trasę nadmorską.

Kontynuacja prac po wakacjach



Po wakacjach planowane jest rozpoczęcie przebudowy pozostałego odcinka drogi rowerowej między Gdańskiem a skwerem Kuracyjnym (z wyjątkiem przebudowy nawierzchni na odc. Kordeckiego - Chrobrego).

Za inwestycję w zakresie branży drogowej, konstrukcyjno-budowlanej, zieleni oraz małej architektury odpowiada wyłoniona w przetargu firma Strabag z Pruszkowa (oferta na kwotę ok. 3,59 mln zł), zaś w zakresie branży elektroenergetycznej i telekomunikacyjnej - konsorcjum PUH EL Professional Mariusz Maszota z Gdyni o. Kębłowo oraz Amel z Góry w woj. pomorskim (oferta na kwotę ok. 1,66 mln zł).

Nawierzchnia nadal będzie z betonowej kostki



Przebudowa nadmorskiej drogi rowerowej nie oznacza jednak zastąpienia niewygodnej kostki betonowej nawierzchnią asfaltową. Nowa nawierzchnia nadal będzie ułożona z wykorzystaniem betonowego budulca, choć w formie niefazowej (gładkiej).

- Jest to realizacja przyjętej strategii, w ramach której w strefie konserwatorskiej w bezpośredniej bliskości plaży nie używamy asfaltu. Dotyczy to nie tylko alejki nadmorskiej, ale również jezdni - m.in. planowanej niebawem przebudowy rejonu ul. Parkowej. Dobrze ułożona nawierzchnia z kostki niefazowanej cechuje się zbliżonymi właściwościami do asfaltu. Jest ona również dopuszczona w standardach rowerowych - wyjaśnia Krzysztof Jałoszyński, inspektor ds. komunikacji rowerowej w Urzędzie Miasta Sopotu.

Sopot do roweru nie zachęca



Możliwe ograniczenia prędkości dla rowerzystów



Po remoncie przypuszczalnie nadal będą też obowiązywały ograniczenia prędkości dla rowerzystów do 10 km/h.

Osobom, które rzadko korzystają z roweru, wyjaśnijmy, że jest to całkowicie nieżyciowe ograniczenie. Przy prędkości 10 km/h z trudem można utrzymać równowagę na jednośladzie, zaś przekroczenie jej o 3-5 km/h możliwe jest bez większego wysiłku już przy jednokrotnym obrocie pedałami. Rowery Mevo posiadają natomiast wspomaganie elektryczne do prędkości 25 km/h.

Istniejąca niewygodna kostka betonowa zostanie zastąpiona nową, niefazowaną. To efekt przyjętej przez miasto strategii w strefie konserwatorskiej. Istniejąca niewygodna kostka betonowa zostanie zastąpiona nową, niefazowaną. To efekt przyjętej przez miasto strategii w strefie konserwatorskiej.
- Ograniczenie prędkości nie wynikało ze stanu nawierzchni, a z występowania licznych punktów kolizyjnych z pieszymi. Tam, gdzie intensywny ruch pieszych krzyżuje się z ruchem rowerowym oraz przy wyjściach z klubów żeglarskich, ograniczenie prędkości rowerzystów może nadal okazać się niezbędne - przekonuje Jałoszyński.

Opinie (203) 1 zablokowana

  • A co z oznakowaniem?

    Czy przebudowa ograniczy się tylko do wymiany nawierzchni, czy może w końcu zostanie wykonane porządne oznakowanie nie tylko dla rowerzystów ale też i dla pieszych? Nic mnie tak nie odpycha od jazdy po Sopocie jak spacerowicze, w tym matki z dziećmi, nie zwracający kompletnie uwagi na to, że wchodzą na ścieżkę rowerową lub beztrosko po niej idą. Bo nie ma żadnych znaków poziomych ani pionowych.

    • 30 4

  • Alleluj,w końcu ktoś pomyślał

    • 3 5

  • (1)

    Tylko i**ota mógł wymyślić ograniczenie prędkości dla rowerów, które nie posiadają prędkościomierza.

    • 14 9

    • Ten, który nie chodzi do fryzjera. Karnol, oddaj dyplom, zakało PG.

      • 0 2

  • Wiadomo, że jak pędzisz że wszystkich sił to jest 40 kmh (1)

    • 6 5

    • Hehe, dla niektórych 15km/h

      • 1 0

  • proponuję tam poszerzyć 3x co najmniej. (1)

    Latem tam nie idzie jechać. szybciej czasem spacerem.

    a jak się nie da to jakiś wielopoziom fragmentami? Pamiętam, że kiedyś był taki projekt na 3miasto

    • 5 5

    • Chłopie,Ty tam nigdy nie Byłeś.

      • 0 0

  • kasa w błoto. jak mają zrobic taką fuszere jak na pn odcinku

    to lepiej niech wcale nie robią

    • 15 1

  • ścieżkę niszczą śmieciarki i służby miejskie (1)

    to nie jest ulica, tylko kostka na lekkiej podbudowie!

    • 23 2

    • oni mają prawo niszczyć dorobek podatników, gdyż współpracują z haraczownikami

      • 0 1

  • (2)

    to trasa rekreacyjna. nie powinna byc oznakowana jako droga dla rowerow. no ale wiadomo że kasa z uni jest na trase rowerową, a nie na chodnik. ;)

    • 7 6

    • A dla mieszkańców to trasa komunikacyjna i jest DDR - em

      • 5 0

    • tylko straszni mieszczanie wszystko widzą oddzielnie

      • 0 0

  • Myślę, że powinno być ograniczenie do 5 km/godz. Wtedy (5)

    wszyscy rowerzyści pieprznęli by rowery w krzaki i szli by piechotką bo po cóż wówczas rower. Polscy geniusze od rozwiązań drogowych udowodnili bezsprzecznie, ze jedyną, całkowicie i absolutnie bezpieczną prędkością jest 0 km/h. I tak trzymać.

    • 26 1

    • (1)

      ale tak cała infrastruktura rowerowa w naszym kraju wygląda. z jednej strony zachecają by przesiadac się na rowery z drugiej strony infrastruktura zniecheca. bo kto sie przesiadzie na rower zeby wlec sie maks 20kmh . bo wiecej sie bezpiecznie nie da. juz nie wspominajac o swiatlach. jedno skrzyzowanie 6swiatel

      • 5 1

      • bo głupki włodarskie wymogły zmianę przepisów, by rowery zepchnąć obowiązkowo na pieszorowerówki. Stąd zaczęła się cała patologia i cyrk z motopatolskimi zachowaniami na drogach. Nikt inny nie prowokuje tego zła jak mister infrastruktury.

        • 1 0

    • Właśnie po to jest to ograniczenie (2)

      Alternatywą byłoby przerwanie ciągu rowerowego i nakaz przemierzenia pieszo odcinka z największym ruchem pieszych. A tak, nie zsiadasz, tylko przemierzasz ten kawałek "bardzo wolno". Zresztą kto rozsądny, lubiący rower pcha się w to bagno w sezonie? Przecież tam nie ma jazdy właśnie przez te tabuny rowerów jadące 15-20, oraz plażowiczów, którzy mają pierwszeństwo, więc nawet nie raczą zadbać o własne bezpieczeństwo i rzucić okiem. Jak dodamy do tego "Kwiatkowskich" i "Majki" mamy ddr, którego najlepiej unikać jak ognia, niezależnie, czy jest asfaltowa, czy choćby z płyt meba. W kwietniu można się tam przejechać od biedy.

      • 3 2

      • Nakaz prowadzenia roweru. Głupszej wypowiedzi nie czytałem

        • 2 1

      • kto sie pcha? a znasz lepszą trase przez Sopot? w tym problem ze tam nic innego nie ma.

        • 1 1

  • super , w końcu będzie można zapier.alać na tych odcinkach (1)

    i z wielką przyjemnością wymijać przy dużej prędkości plebsa na mevo i inne zawalidrogi

    • 10 3

    • Też tak myśałem

      Do czerwca ubiegłego roku .
      Jak turystki musiały zrobić focie na tle Grand hotelu.
      Weszły na ścieżkę!!!
      2 żebra złamalem , 6 miesięcy bólu.
      Łączone ścieżki to pomyłka

      • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Nocny Duathlon - Airport Gdańsk (5 opinii)

(5 opinii)
zawody / wyścigi

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum